ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Peugeot 308 1.2 Puretech 130 EAT8 - VW Golf 1.5 eTSI 130 DSG

Υπέρβαση εναντίον παράδοσης         ..:: Σαββάτο, 06 Ιανουαρίου 2024 ::..

Οι δυο όψεις του νομίσματος που συντηρούν την -αρκετά ισχυρή ακόμα-παρουσία των «παραδοσιακών» μικρομεσαίων χάτσμπακ στην αγορά, αντιπαραβάλλουν την τόλμη απέναντι στη σταθερότητα, την κοινή λογική απέναντι στην προχωρημένη σκέψη

Η τελευταία γενιά του 308 αλήθεια είναι πως ήρθε πιο κοντά στα γερμανικά πρότυπα, παρότι σχεδιαστικά ξεφεύγει, αποκαλύπτοντας ένα μυώδες σχήμα (με χαρακτηριστικούς φωτιστικούς «χαυλιόδοντες» μπροστά). Για το Golf ό,τι και να πεις είναι λίγο. Παραπέμπει στην πάλαι ποτέ διαφήμιση με το ουίσκι, που ωριμάζει από γενιά σε γενιά φτάνοντας τελικά σε υψηλά επίπεδα ποιότητας. Το «κοστούμι» του δεν κρύβει εκπλήξεις, όσο κι αν το ρύγχος χαμηλώνει, η μάσκα εξαφανίζεται και τα φωτιστικά εκτείνονται στις πλευρές, όλα προς όφελος της αεροδυναμικής. Γεγονός είναι πως το Golf φλερτάρει διαχρονικά με τις κλασικές γραμμές που επί της ουσίας δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα.

Εσωτερικά
Στην καμπίνα του 308 έγιναν άλματα αντί για βήματα στους τομείς της ποιότητας υλικών, του φινιρίσματος και της αναβαθμισμένης αίσθησης. Η θέση οδήγησης είναι καλή για κάθε σωματότυπο και οι θήκες για τα μικροαντικείμενα βολικές. Η κεντρική οθόνη αφής 10'' είναι πλήρως ενσωματωμένη στις γραμμές του ταμπλό, ενώ από κάτω της υπάρχουν τα i-toggles, οι διακόπτες αφής με προσαρμόσιμες συντομεύσεις σε διάφορες λειτουργίες του συστήματος πολυμέσων (σαφώς πιο εύκολο και χρηστικό από το αντίστοιχο του VW). Δεν λείπει και η σειρά φυσικών μπουτόν για άμεση πρόσβαση, μεταξύ άλλων, σε ρυθμίσεις του συστήματος κλιματισμού, alarm, αλλά -ευτυχώς- ούτε και ο κλασικός περιστροφικός διακόπτης ηχητικής έντασης. Όλα σε οδηγοκεντρική, εργονομική διάταξη. Προαιρετικά διατίθεται το εξελιγμένο σύστημα infotainment i-Connect, με δυνατότητα αναγνώρισης φωνητικών εντολών. Στην πράξη, η οθόνη ανταποκρίνεται γρήγορα, χωρίς υστέρηση και διαθέτει ασύρματη λειτουργία mirroring για κινητά τηλέφωνα. Το μικρό ασύμμετρο τιμόνι κρύβει το πάνω μέρος του ψηφιακού πίνακα οργάνου (i-Cockpit) για τους ψηλότερους οδηγούς. Πλήρης είναι, τέλος, ο κατάλογος ηλεκτρονικών συστημάτων που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, από υποβοήθηση στάθμευσης 360° με τέσσερις κάμερες έως adaptive cruise control με λειτουργία Stop and Go. Τα άνετα καθίσματα είναι σήμα κατατεθέν της Peugeot και πολύ χρήσιμα στα πολύωρα ταξίδια. Σε ότι αφορά τους χώρους, το 308 ικανοποιεί χωρίς όμως να ξεπερνά σε ευρυχωρία το Golf. Στο χώρο αποσκευών, τα 412 διαθέσιμα λίτρα απαγορεύουν στον οποιοδήποτε να εκφράσει παράπονο, σαφώς περισσότερα από τα 381 του VW.

Πολύ καλή η προσπάθεια αναβάθμισης στο Peugeot, αλλά όταν λέμε για "real premium" εννοούμε το περιβάλλον του Golf, που στο εσωτερικό παραπέμπει σε compact Audi. Τα μαλακά ποιοτικά υλικά κερδίζουν τον χρήστη με την αφή και την upper class αίσθηση, διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην καθολική ποιότητα η οποία είναι πολύ προσεγμένη. Η μασίφ αίσθηση είναι διάχυτη και σε κάνει αμέσως να αισθάνεσαι ασφάλεια. Λαμβάνεις πληροφορίες από δύο οθόνες, εκ των οποίων η μία βρίσκεται στη θέση του πίνακα οργάνων και έχει διαγώνιο 10'', ενώ η άλλη είναι μικρότερη, 8,25'', και τοποθετείται στο κέντρο του ταμπλό, εξυπηρετώντας το infotainment Composition Media, το οποίο όμως απαιτεί εξοικείωση. Σε κάθε περίπτωση μπορείς να χειρίζεσαι τα πάντα με την αφή, ενώ προαιρετικά υπάρχει και η δυνατότητα φωνητικών εντολών. Η εργονομία πάντως διαταράσσεται από το σχετικά δύσχρηστο σύστημα πολυμέσων, που απαιτεί αρκετές κινήσεις από τον οδηγό προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες του. Από την άλλη, η θέση οδήγησης είναι καλή, αν και όχι τόσο προσηλωμένη στα του οδηγού, όπως στο 308. Συνολικά, το εσωτερικό σε κάνει να νιώθεις οικεία από την πρώτη στιγμή, τυπικό Golf δηλαδή.

Η τιμή του 308 1.2 PureTech των 130 ίππων με το αυτόματο κιβώτιο EAT8 ξεκινάει από 31.500 ευρώ (υπάρχει και έκδοση με χειροκίνητο κιβώτιο από 28.200 ευρώ), με πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού στον οποίο περιλαμβάνεται ESP με hill holder, σύστημα αυτομάτου φρεναρίσματος με αναγνώριση ποδηλάτων και πεζών, σύστημα εντοπισμού απόκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, cruise control, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, σύστημα πολυμέσων με 2 θύρες USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Η μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας. Η τιμή του Golf 1.5 eTSI 130 ίππων ξεκινάει από 33.400 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού να περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, αυτόματο φρενάρισμα με λειτουργία αναγνώρισης πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής είναι και για τους πίσω επιβάτες), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα πολυμέσων δύο θύρες USB, Βluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, δύο επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, σύστημα επικοινωνίας Car2X (τοπική επικοινωνία με άλλα οχήματα και την υποδομή κυκλοφορίας), σύστημα start-stop με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Καταλυτική αναβάθμιση στο Peugeot, αλλά το premium αποστειρωμένο περιβάλλον του Golf, που παραπέμπει σε Audi, υπερέχει
Κινητήρες-κιβώτια
Το 308 χρησιμοποιεί 3κύλινδρο κινητήρα 1,2 λίτρων, 130 ίππων και 230 Nm ροπής. Στο Golf η χωρητικότητα ανέρχεται στα 1,5 λίτρο, με 4κύλινδρη αρχιτεκτονική, 130 ίππους και 200 Nm ροπής. Το σύνολο του Peugeot χαρακτηρίζεται από την καλή απόδοση χαμηλά, φροντίζοντας για τη σβέλτη και απροβλημάτιστη μετακίνηση σε καθημερινές συνθήκες εντός πόλης. Χάρη στην ελαστική και στρωτή λειτουργία του σε κερδίζει μονομιάς, σε καμία περίπτωση δεν θα σε προβληματίσει. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό οκτάρι αυτόματο κιβώτιο, που αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τον κινητήρα. Ακόμη κι αν ο τραχύς ήχος των τριών κυλίνδρων κάποιες φορές αποτελεί τη μοναδική παραφωνία στο πολιτισμένο εσωτερικό περιβάλλον του 308. Αν τον «πατήσεις στο λαιμό», αποσκοπώντας το κάτι παραπάνω σε επίπεδο επιδόσεων, δεν θα καταφέρεις κάτι, παρά να αυξήσεις την κατανάλωση χωρίς λόγο. Υπάρχουν σαφώς ισχυρότεροι κινητήρες στη γκάμα εάν επιζητείς κάτι τέτοιο. Το προβάδισμα στον τομέα της πολιτισμένης λειτουργίας πηγαίνει στον ήπια υβριδικό κινητήρα του Golf, με την απόλυτη γραμμικότητα και τον οικολογικό προσανατολισμό. Ο οποίος εδώ, ευνοείται μεταξύ άλλων και από το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων που εκμεταλλεύεται πολύ αποτελεσματικά τις δυνατότητες του υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα. Το VW ανεβάζει αγόγγυστα στροφές με εξαιρετικά γραμμικό τρόπο. Δεν έχει όμως ούτε το νεύρο ούτε την σπιρτάδα στο αίμα του. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης σβήνει τελείως με την παραμικρή ευκαιρία όταν αφήνεις το γκάζι και το αυτοκίνητο ρολάρει ελεύθερα, ενώ η επανεκκίνηση γίνεται τελείως ανώδυνα, χωρίς κανένα θόρυβο ή κραδασμό. Το σύνολο καταναλώνει λιγότερο καύσιμο από τον αντίπαλό του (6,6 λίτρα/100 χλμ. έναντι 7,2 του 308), κυρίως χάρη στην αξιοποίηση του ήπιου υβριδικού συστήματος. Οι διαφορές στις τιμές των επιδόσεων σε σχέση με το Peugeot είναι μικρές, παρότι σε επίπεδο αίσθησης νιώθεις λίγο πιο ράθυμο το Golf. Εντός πόλης, η προσφορά του εξηλεκτρισμού είναι σημαντική τόσο στη σχεδόν αθόρυβη λειτουργία, όσο και στην οικονομία καυσίμου.

Οδηγώντας
Καθίσταται σαφές πως το αμάξωμα του 308 μπορεί να διαχειριστεί αρκετά μεγαλύτερη ισχύ απ’ ό,τι είναι σε θέση να προσφέρει ο 3κύλινδρος PureTech. Το κοφτερό τιμόνι σού επιτρέπει να τοποθετήσεις το αυτοκίνητο εκεί ακριβώς που θέλεις μέσα στη στροφή, διαγράφοντας καμπές με απόλυτη σταθερότητα και ασφάλεια. Εύσημα αποδίδονται και στην ανάρτηση, η οποία διατηρεί τις κλίσεις σε λογικό επίπεδο και παράλληλα απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος προσφέροντας υψηλό επίπεδο άνεσης στους επιβάτες και αξιομνημόνευτη ποιότητα κύλισης. Μόνο στα εγκάρσια σαμαράκια θα αντιδράσει κάπως απότομα, μεταφέροντας και κάποιο θόρυβο, που προς στιγμή θα χαλάσει τη γαλήνη της καμπίνας των επιβατών. Στα κλειστά κομμάτια με εσκεμμένες τιμονιές το 308 δεν έδειξε να διαταράσσεται, στοιχείο που σε κάνει να πιστέψεις περαιτέρω στις δυνατότητές του. Σαφώς πιο ζωντανό και ενδιαφέρον από τον αντίπαλό του στο δρόμο. Η γνωστή πεπατημένη του Golf από την άλλη, προτάσσει αν μη τι άλλο έναν ομοιογενή χαρακτήρα. Επάνω του μπορούν να «στηριχτούν» διαφορετικής εμπειρίας οδηγοί με κοινό παρονομαστή την αποτελεσματικότητα σε κάθε είδους διαδρομή, σαφώς την ασφάλεια, ακόμη και την σχετική απάθεια στην υπερβολή. Δεν είναι τόσο οδηγοκεντρικό όσο το 308, δεν διαθέτει την ταχύτητα του τιμονιού του Γάλλου, αλλά αποτελεί περίτρανα αυτό που αποκαλούμε «χρυσή τομή». Η εξαιρετικά ήσυχη κύλιση δείχνει περισσότερο «σοβαρή» σε σχέση με την αντίστοιχη του 308, μιας και καμία ανωμαλία του δρόμου δεν δείχνει ικανή να αποσταθεροποιήσει τους τροχούς ή να βάλει δύσκολα στην ανάρτηση του Golf. Κατά τα άλλα, το μενού περιλαμβάνει ως συνήθως περισσότερη ησυχία επομένως και ηρεμία εντός της καμπίνας, υψηλά περιθώρια πρόσφυσης συγχωρώντας αβίαστα λάθη, πάντα εκεί όταν χρειαστεί να το εμπιστευθείς.
Το 308 αποδείχτηκε πιο ενδιαφέρον και «ακονισμένο» οδηγικά, με το Golf να ποντάρει στην αποτελεσματικότητα
Συμπέρασμα
Το 308 ζει μια από τις καλύτερες στιγμές του, αφού η ποιότητα εκτοξεύτηκε, ο σχεδιασμός έρχεται από το μέλλον και η τεχνική κατάρτιση είναι Peugeot με ό,τι θετικό συνεπάγεται αυτό. Στο Golf από την άλλη νιώθεις αυτή την γρήγορη οικειότητα μαζί με τον premium αέρα και την περιβαλλοντική ευαισθησία. Η επιτομή της ομοιογένειας αποτελεί τεράστιο προσόν του, ικανό να έλξει τον πιθανό αγοραστή. Η φωνή της λογικής είναι με το μέρος του VW, το συναίσθημα όμως όχι. Εκεί είναι που το 308 θα πατήσει, προκειμένου να διακριθεί και να κάνει την ανατροπή σε ότι αφορά την έκβαση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 308 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Αμεσότητα τιμονιού
- Χώρο αποσκευών
- Τιμή αγοράς
ΤΟ GOLF ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα και ησυχία εσωτερικού
- Κατανάλωση
- Ισοπεδωτική κύλιση
- Χώρους επιβατών

  UP