ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΟΝΙΜΕΣ ΣΤΗΛΕΣ :: ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΥΣΙΑΣ ::

Όποιος βιάζεται σκοντάφτει

        ..:: Τετάρτη, 20 Δεκεμβρίου 2023 ::..
Μια πολύ σοφή ελληνική παροιμία λέει πως «όποιος βιάζεται σκοντάφτει». Η ζωή το αποδεικνύει συνεχώς, πολύ περισσότερο σε θέματα που έχουν να κάνουν με την τεχνολογία και τις εφαρμογές της. Ιδιαίτερα στα σύγχρονα συστήματα, που λειτουργούν με μικροεπεξεργαστές και στην ουσία περιλαμβάνουν ένα σωρό «μικροϋπολογιστές» για τον έλεγχο διαφόρων στοιχείων τους, κάτι που συνεπάγεται και το αντίστοιχο λογισμικό, η βιασύνη στην εφαρμογή μπορεί να δημιουργήσει ένα σωρό προβλήματα. Οποίος έχει χρησιμοποιήσει υπολογιστές και κινητές συσκευές καταλαβαίνει πολύ καλά τι εννοούμε, έχοντας συναντήσει σίγουρα αρκετές φορές "bugs" σε λειτουργικά και εφαρμογές και έχοντας συχνά την ανάγκη να κάνει αναβαθμίσεις λογισμικού στις συσκευές του για την επίλυση προβλημάτων.

Σκεφθείτε τώρα τι μπορεί να συμβαίνει με τα αυτοκίνητα, που είναι ιδιαίτερα πολύπλοκα συστήματα, με ένα σωρό μικροϋπολογιστές για τον έλεγχο δεκάδων λειτουργιών και ξαφνικά οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεώνονται να βάλουν στην άκρη ό,τι εξελίσσουν εδώ και δεκαετίες και να στραφούν σε χρόνο μηδέν προς την ηλεκτροκίνηση. Οι -τολμηροί- πρώτοι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχουν ήδη αρχίσει να νιώθουν τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η βιασύνη. Όπως διαβάσαμε στην έγκυρη έκδοση "Automotive News", σύμφωνα με μία έρευνα που έκανε στις ΗΠΑ ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Consumer Reports με δεδομένα από 330.000 αυτοκίνητα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παρουσιάζουν 79% περισσότερα προβλήματα από τα βενζινοκίνητα! Ακόμα χειρότερα ήταν τα φορτιζόμενα υβριδικά (Plug-in), παρουσιάζοντας 146% περισσότερες βλάβες από τα βενζινοκίνητα. Τα μόνα «εξηλεκτρισμένα» αυτοκίνητα που είχαν καλύτερη επίδοση από τα βενζινοκίνητα ήταν τα απλά υβριδικά, με 26% λιγότερα προβλήματα.

Προφανώς τα συγκεκριμένα συμπεράσματα δεν είναι κεραυνός εν αιθρία, αλλά θα μπορούσε κανείς να καταλήξει σε αυτά ακόμα και με την κοινή λογική, πριν καν αρχίσει να ελέγχει αυτοκίνητα. Το έχουμε επισημάνει και άλλες φορές ότι η τεχνολογία δεν εξελίσσεται με νόμους, αλλά με δουλειά και υπομονή από δεκάδες ή και χιλιάδες μηχανικούς, που πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους και χρόνο και πόρους. Επειδή κάποιοι αποφάσισαν ότι πρέπει... αύριο να είμαστε ηλεκτροκίνητοι και προώθησαν και τη σχετική νομοθεσία, δεν σημαίνει ότι είναι εφικτό να υποχρεώσεις ξαφνικά μια ολόκληρη -παγκόσμια- βιομηχανία, να εγκαταλείψει τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούσε εδώ και περισσότερο από έναν αιώνα και να στραφεί προς κάτι εντελώς διαφορετικό σε ελάχιστο χρόνο. Είναι άλλωστε χαρακτηριστικό, ότι τα υβριδικά αυτοκίνητα, που έχουν πολύ μεγαλύτερο χρόνο εξέλιξης πίσω τους και διατίθενται στην αγορά εδώ και 25 χρόνια, έχουν τελικά λιγότερα προβλήματα.

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο διευθυντής δόκιμων αυτοκινήτων του Consumer Reports στο δημοσίευμα του Automotive News, η μικρότερη αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν εκπλήσσει καθόλου, γιατί οι νέες τεχνολογίες είναι πάντα πιθανότερο να παρουσιάζουν προβλήματα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλιστα, καθώς οι περισσότεροι κάτοχοι ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αγοραστές πολυτελών αυτοκινήτων ή αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων ή ανήκουν στην κατηγορία των καταναλωτών που επιδιώκουν να χρησιμοποιούν την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, είναι προφανές ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εξακολουθούν να αποτελούν πεδίο δοκιμών για αυτές τις νέες τεχνολογίες. Και, ως γνωστόν, οι δοκιμές έχουν και αποτυχίες. Υπομονή λοιπόν..._Π.Φ.

  UP