ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Captur 1.0 TCe LPG - Renault Captur 1.3 TCe MHEV

Εξηλεκτρισμός ή υγραέριο;         ..:: Σαββάτο, 04 Νοεμβρίου 2023 ::..

Το προικισμένο γαλλικό B-SUV θέτει έναν ευχάριστο πονοκέφαλο στον υποψήφιο αγοραστή για την έκδοση που τελικά θα επιλέξει εφόσον θα καταλήξει σε αυτό, προσφέροντας δύο εναλλακτικές προτάσεις που φέρνουν στο προσκήνιο και το κόστος χρήσης

Το Captur αποτελεί ένα από τα καλύτερα B-SUV της αγοράς και βέβαια δεν βραβεύτηκε τυχαία ως «Αυτοκίνητο του 2021» από το δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα». Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο με περιορισμένες εξωτερικές διαστάσεις, γαλλική φινέτσα εντός και εκτός, αλλά και μεγάλη γκάμα εκδόσεων. Αυτό σημαίνει πως ο ενδιαφερόμενος θα βρει σίγουρα την έκδοση που ταιριάζει ιδανικά στις ανάγκες του. Για παράδειγμα, η ήπια υβριδική τεχνολογία που μειώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο ή η έκδοση διπλού καυσίμου με υγραέριο (LPG), το οποίο είναι διαδεδομένο στη χρήση, αφού μπορείς να το προμηθευτείς πλέον σε δεκάδες πρατήρια της χώρας. Χρησιμοποιείται από ειδικά ρυθμισμένο βενζινοκινητήρα (ο οποίος καίει φυσικά και βενζίνη), η εργοστασιακή εγκατάσταση όμως του συστήματος αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα, σε σύγκριση με τις «after market» μετατροπές που προσφέρουν διάφορες εταιρείες χωρίς την καθοδήγηση και την έγκριση του κατασκευαστή. Το αξιόλογο Captur λοιπόν, είναι ένα από τα ελάχιστα αυτοκίνητα που διαθέτουν αυτό το προνόμιο της εργοστασιακής εγκατάστασης, με ότι θετικό συνεπάγεται εν τέλει αυτό.

Εσωτερικό
Το προσεγμένο ποιοτικά ταμπλό του Captur αποτελεί μία υλοποίηση του σχεδιασμού «Smart Cockpit», εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου Renault, μεταξύ αυτών η οθόνη 7'', αλλά και υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Σε επίπεδο φινιρίσματος και προσοχής στη λεπτομέρεια, το SUV της Renault διακρίνεται με γυμνό μάτι, έχοντας μάλιστα και μεγάλους χώρους επιβατών αλλά και αποσκευών (ο τελευταίος παρέμεινε αμετάβλητος στα 422 λίτρα παρά την ύπαρξη της δεξαμενής υγραερίου). Στην ήπια υβριδική έκδοση MHEV, το εσωτερικό δείχνει ακόμη πιο ακριβό, χάρη στην αιωρούμενη κεντρική κονσόλα με τον σοφιστικέ σχεδιαστικά επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου. Η τιμή του Captur LPG ξεκινάει από 23.810 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7", σύστημα start-stop.

Η τιμή του Captur 1.3 TCe MHEV ξεκινάει από 28.950 ευρώ με επίσης πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη 7,0", σύστημα start-stop, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2», Hill Start Assist, ζάντες αλουμινίου, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, κ.α.
Ελάχιστα στοιχεία διαφοροποιούνται εσωτερικά και αυτά εντοπίζονται στην κεντρική κονσόλα και τους επιλογείς των δυο κιβωτίων
Κινητήρας-κιβώτιο
Εδώ τα δυο Captur διαφοροποιούνται, αφού το μεν ένα υιοθετεί βενζινοκινητήρα ενός λίτρου, σύστημα LPG και χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ, το άλλο υιοθετεί βενζινοκινητήρα τούρμπο 1.3 με ήπια υβριδικό σύστημα και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Το Captur με τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο 1000άρη κινητήρα TCe διπλού καυσίμου με τους 100 ίππους καταναλώνει αρχικά υγραέριο και -μόλις αυτό εξαντληθεί- βενζίνη. Παρά την μικρότερη θερμογόνο δύναμη του υγραερίου έναντι της βενζίνης, ο κινητήρας αποδίδει μεγαλύτερη ισχύ με το υγραέριο (λόγω διαφορετικής ρύθμισης). Προσφέρει ικανοποιητική απόκριση στο γκάζι, έχοντας μέγιστη ροπή 170 Nm, διαθέσιμη από χαμηλά, χαρακτηριστικό που τον καθιστά ικανό σε ποικιλία οδηγικών συνθηκών. Οι επιδόσεις του μικρού βενζινοκινητήρα τούρμπο με το υγραέριο σαφώς δεν διεκδικούν δάφνες, ωστόσο, όπως διαπιστώσαμε σε συνήθη ροή κυκλοφορίας, δεν δημιουργούν κανένα αίσθημα ανασφάλειας. Σημειώστε πως το κόστος του υγραερίου είναι σημαντικά χαμηλότερο της βενζίνης, αλλά και του ντίζελ κίνησης. Το όφελος για όποιον επιλέξει την έκδοση LPG, εκτός από την χαμηλή κατανάλωση είναι σαφώς και η μεγάλη αυτονομία. Το Captur εξοπλίζεται με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη χωρητικότητας 48 λίτρων, και μία υγραερίου χωρητικότητας 40 λίτρων LPG. Αυτό σημαίνει πως μπορείς να διανύσεις χωρίς ανεφοδιασμό ακόμα και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα, γεγονός που του προσφέρει αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα απέναντι στο υβριδικό αδελφάκι του σ' αυτόν τον τομέα. Με την τιμή του υγραερίου γύρω στο 1 ευρώ/λίτρο, αυτό ερμηνεύεται πως τα 100 χιλιόμετρα κοστίζουν σχεδόν 8 ευρώ με χρήση υγραερίου (η μέση κατανάλωση LPG στη δοκιμή μας κυμάνθηκε γύρω από τα 8 λίτρα/100 χλμ.) Τιμή κολακευτική, τόσο για τη φύση του οχήματος όσο και την τσέπη του χρήστη. Η δεξαμενή υγραερίου των 18 κιλών είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και είναι τοποθετημένη στο χώρο που τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός, χωρίς να επηρεάζεται η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών. Και φυσικά οι εκπομπές CO2 είναι αρκετά χαμηλές για να επιτρέπουν την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Από την άλλη, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποβοήθηση στη ροπή του δυνατού 1.3 του Captur MHEV, κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση. To σύστημα έχει την απαραίτητη ζωηράδα, διαθέτει αποθέματα ροπής μαζί με μεγάλο ωφέλιμο εύρος και φυσικά γραμμικότητα. Το 7άρι (EDC) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τον συμπληρώνει ιδανικά, προσθέτοντας αρκετούς πόντους στον αγχολυτικό χαρακτήρα του. Η λειτουργία του είναι ομαλή, ενώ σε κάθε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού αισθάνεσαι μια γλυκιά ώθηση να συνοδεύει την επιτάχυνση. Είναι προφανές πως το υβριδικό σύστημα παρέχει πολύτιμο έργο, εκτός από το να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες, αλλά και τον παραγόμενο θόρυβο. Στην άμεση σύγκριση που αφορά τα χαρακτηριστικά λειτουργίας αλλά και τις επιδόσεις, το υβριδικό Captur έχει σαφώς μεγάλο πλεονέκτημα απέναντι στον αδελφό του (140 ίπποι και 260 Nm ροπής), με μικρότερη όμως αυτονομία και σχεδόν παρόμοια κατανάλωση (7,7 λίτρα/100 χλμ.) βενζίνης, η οποία όμως είναι σημαντικά ακριβότερη από το υγραέριο. Οι εκπομπές CO2 είναι και στο υβριδικό 1.3 χαμηλότερες από το όριο εισόδου στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το αρχοντικό πάτημα του Captur συνιστά σήμα κατατεθέν στην κατηγορία. Αυτό οφείλεται κυρίως στο «μεγάλο βάθος» που προσφέρει η γαλλική ανάρτηση, θυμίζοντας σαφώς μεγαλύτερο αυτοκίνητο σε σχέση με οτιδήποτε άλλο στον ανταγωνισμό. Διυλίζοντας τον κώνωπα και αναζητώντας απεγνωσμένα διαφορές ανάμεσα στα δυο αδελφά μοντέλα, θα προσθέσουμε αυτόν τον high tech αέρα της έκδοσης MHEV, η οποία σε ορισμένες περιπτώσεις θυμίζει άλλο αυτοκίνητο, χάρη στα λιγότερα ντεσιμπέλ στην καμπίνα και την λιγότερη προσπάθεια από πλευράς οδηγού, εξαιτίας της καλύτερης ροπής σε χαμηλό εύρος περιστροφής, αλλά και του σύγχρονου αυτόματου κιβωτίου που αναλαμβάνει όλα τα υπόλοιπα. Σε ότι αφορά τα περιθώρια πρόσφυσης και τις αντιδράσεις της κινηματικής, και τα δυο Captur θέτουν, όπως ήδη γνωρίζουμε, τον πήχη ψηλά. Οι όποιες μικροδιαφορές μεταξύ τους, προκύπτουν από τις επιλογές στη διάσταση των τροχών και των ελαστικών.
Το Captur εξακολουθεί να αποτελεί το μέτρο στην κατηγορία σε οδικά χαρακτηιριστικά, με οποιοδήποτε σύνολο κάτω από το καπό
Συμπέρασμα
Με διαφορά τιμής που ξεπερνά τις 5.000 ευρώ, η πλάστιγγα λογικά γέρνει προς την πλευρά του Captur LPG, εφόσον η οικονομία είναι η βασική προτεραιότητα, αναλογιζόμενοι δε πως αυτές οι εκδόσεις δημιουργήθηκαν με βασικό γνώμονα την εξοικονόμηση του κόστους. Έχοντας τεράστια αυτονομία και χαμηλότερη τιμή στο βασικό καύσιμο (υγραέριο), δεν μπορεί να μην κερδίσει την παρτίδα απέναντι σε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο όπως είναι το Captur MHEV. Το οποίο όμως είναι σημαντικά πιο δυνατό και προσφέρει πολύ καλύτερες επιδόσεις, γεγονός που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από όσους ενδιαφέρονται και για την απόλαυση της οδήγησης.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CAPTUR LPG ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Αυτονομία
- Χαμηλότερο κόστος χρήσης
ΤΟ CAPTUR MHEV ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Απόδοση κινητήρα
- Επιδόσεις
- Χαμηλότερο θόρυβο στο εσωτερικό

  UP