ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο VW Amarok

Πρώτη επαφή στην Αττική         ..:: Τετάρτη, 01 Νοεμβρίου 2023 ::..
Μετά την πρόσφατη στατική παρουσίαση του νέου Amarok στους εκπροσώπους του Τύπου, η ελληνική αντιπροσωπεία μας παραχώρησε το αυτοκίνητο και για μία σύντομη διήμερη επαφή μαζί του σε διαδρομές της επιλογής μας. Υπενθυμίζουμε ότι η νέα γενιά του Amarok προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 48.200 ευρώ (για το 2λιτρο ντίζελ των 205 ίππων), με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού το οποίο περιλαμβάνει μεταξύ άλλων σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 9 αερόσακους, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προβολείς ομίχλης, ψηφιακό πίνακα οργάνων, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα ρύθμισης σταθερής ταχύτητας, ράγες οροφής κλπ. Η 3λιτρη έκδοση ξεκινάει από 55.000 ευρώ με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού. Το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών (ή 100.000 χλμ.)


Η αγορά των μικρών φορτηγών τύπου «πικάπ», αυτών που έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε «αγροτικά» (λόγω της απόφασης του ελληνικού κράτους να μην επιτρέπει την αγορά τους για ιδιωτική χρήση, εξυπηρετώντας συντεχνιακά συμφέροντα!), επεκτείνεται μεν σε όλο σχεδόν τον κόσμο, σίγουρα όμως δεν είναι τόσο μαζική όσο αυτή των επιβατικών αυτοκινήτων. Δεν είναι, λοιπόν, ασυνήθιστη η συνεργασία μεταξύ κατασκευαστών για τη δημιουργία μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας, ώστε να συγκρατείται το κόστος σε λογικά επίπεδα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η νέα γενιά του «πικάπ» της VW, του Amarok, εξελίχθηκε σε συνεργασία με τη Ford και εδώ και μερικούς μήνες είναι διαθέσιμη και στην ελληνική αγορά. Το μήκους 5,35 μ. αυτοκίνητο είναι τετρακίνητο και διπλοκάμπινο και οι διαστάσεις του χώρου φόρτωσης είναι 1.651 x 1.584 (1.227 μεταξύ των θόλων των τροχών) x 525 χιλιοστά. Το μέγιστο φορτίο φτάνει μέχρι τα 1.190 κιλά.

Επειδή οι συνήθειες αλλάζουν και οι απαιτήσεις της αγοράς προσαρμόζονται ανάλογα, το φορτηγάκι της VW δεν έχει καμία σχέση με τα παλαιότερα αυτοκίνητα του είδους, που ήταν αρκετά «σπαρτιατικά» σε ανέσεις και λειτουργίες. Αντίθετα, έχει ένα εσωτερικό που θυμίζει καλό επιβατικό αυτοκίνητο, με μια οθόνη αφής φυσικά στο κέντρο του ταμπλό, καλά καθίσματα (μέχρι και δερμάτινα στις πλούσιες εκδόσεις!), πλούσιο εξοπλισμό και, σύμφωνα με τις σύγχρονες εξελίξεις της τεχνολογίας, ένα μεγάλο αριθμό ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων ασφαλείας. Το νέο Amarok προσφέρεται με δύο διαφορετικούς πετρελαιοκινητήρες, ένα 4κύλινδρο 2λιτρο με διπλό τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και 205 ίππους κι ένα 3λιτρο V6 με τούρμπο επίσης μεταβλητής γεωμετρίας και 240 ίππους. Και οι δύο συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο 10 ταχυτήτων. Το ρεζερβουάρ καυσίμου έχει χωρητικότητα 80 λίτρων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης έχει 6 διαφορετικά προγράμματα (Eco, Mud/ruts, Normal, Sand, Slippery και Load/Trailer), ενώ το σύστημα τετρακίνησης (με πολύδισκο συμπλέκτη να παίζει το ρόλο του κεντρικού διαφορικού) προσφέρει 4 διαφορετικές επιλογές, μία για πίσω κίνηση και τρεις για 4x4 (αυτόματη τετρακίνηση, μόνιμη τετρακίνηση με μπλοκαρισμένο το κεντρικό «διαφορικό» και μόνιμη τετρακίνηση με μπλοκαρισμένο το κεντρικό «διαφορικό» και «κοντές» σχέσεις στο κιβώτιο) προσφέροντας έτσι μια μεγάλη ποικιλία πιθανών ρυθμίσεων, ώστε να ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις συνθήκες κίνησης. Επιπλέον βοήθεια σε δύσκολες καταστάσεις προσφέρει το σύστημα ελέγχου κατάβασης και η δυνατότητα κλειδώματος του πίσω διαφορικού. Η απόσταση από το έδαφος φτάνει έως τα 23,6 εκ. (ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα λάστιχα), ενώ οι γωνίες που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες των αυτοκινήτων είναι μέχρι 30° για την γωνία προσέγγισης, 26° για την γωνία φυγής και 21° για την γωνία ράμπας. Όσο για τη δυνατότητα διέλευσης μέσα από νερό, φτάνει μέχρι βάθος 80 εκατοστών!
Το αυτοκίνητο που είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε ήταν με το μεγάλο, 3λιτρο κινητήρα των 240 ίππων, στην πλουσιότερη έκδοση εξοπλισμού, που σε εντυπωσιάζει από την πρώτη στιγμή. Αν κλείσεις τα μάτια και μπεις μέσα στο αυτοκίνητο χωρίς να ξέρεις ποιο είναι, σου δίνει την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σ' ένα SUV πολυτελείας, αφού τα πάντα από πλευράς υλικών, εξοπλισμού και λειτουργικότητας είναι σχεδιασμένα για να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή άνεση. Το ηλεκτρικό κάθισμα με τις πάμπολλες ρυθμίσεις σου επιτρέπει να ρυθμίσεις με τη μέγιστη ακρίβεια τη θέση που σε βολεύει, το δέρμα κυριαρχεί στα καθίσματα, το ταμπλό και τις επενδύσεις στις πόρτες, το ακριβό σύστημα πολυμέσων προσφέρει υψηλή ποιότητα ήχου και πλήρη συνδεσιμότητα, το σύστημα πλοήγησης και η ασύρματη φόρτιση κινητού αποτελούν επιπλέον στοιχεία λειτουργικότητας υψηλού επιπέδου. Και βέβαια στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει μια μεγάλη κάθετη οθόνη επιπέδου τάμπλετ, από την οποία ρυθμίζονται πολλά συστήματα του αυτοκινήτου. Σε ό,τι αφορά τους χώρους, είναι ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο, που μεταφέρει άνετα τέσσερις ενήλικους, ακόμα και ύψους 1,80 μ.

Από εκεί και πέρα, αρκεί να κοιτάξει κανείς τα τεχνικά χαρακτηριστικά για να διαπιστώσει ότι δεν μπορεί να υπάρχει κανένα παράπονο από τη δύναμη και τις επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8'') που προσφέρει ο μεγάλος κινητήρας, παρά το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου. Σημαντική συμβολή σε αυτό έχει και το αυτόματο κιβώτιο με τις 10 ταχύτητες, ο μεγάλος αριθμός των οποίων επιτρέπει την καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα κοντά στην βέλτιστη περιοχή λειτουργίας του, κάτι που κάνει και ευκολότερη και πιο ξεκούραστη την οδήγηση. Στο δρόμο το αυτοκίνητο δεν προβληματίζει καθόλου, έχει απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά ακόμα και με την πίσω κίνηση, καλά φρένα και -σε αντίθεση με τα παλιά «καθαρόαιμα» 4x4, που είχαν ένα τιμόνι «στο περίπου- το τιμόνι του προσφέρει αίσθηση και ακρίβεια επιβατικού αυτοκινήτου, όχι σπορ φυσικά, αλλά πάντως ικανοποιητική για τη μεγάλη πλειοψηφία των οδηγών. Στην ουσία το οδηγείς σαν ένα επιβατικό και η οδήγησή του είναι εύκολη για οποιονδήποτε οδηγό μόλις συνηθίσει τις αυξημένες διαστάσεις του. Το μόνο που θυμίζει ότι οδηγείς «πικάπ» και όχι επιβατικό, είναι οι πιο σκληρές αναρτήσεις, που προφανώς δεν μπορούν να προσφέρουν άνεση επιβατικού αυτοκινήτου και επιτρέπουν στις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται αρκετά αισθητές. Κι εδώ πάντως πρέπει να θυμηθούμε ότι στα πικάπ οι αναρτήσεις ρυθμίζονται με τρόπο που να προσφέρουν τη βέλτιστη λειτουργία τους όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο και σ' αυτήν την περίπτωση η απόσβεση είναι καλύτερη σε σύγκριση με το εντελώς άδειο αμάξωμα. Σε ό,τι αφορά την εκτός δρόμου κίνηση, είναι προφανές ότι το Amarok βρίσκεται σ' αυτήν την περίπτωση στο στοιχείο του και μπορεί να κινηθεί σε επιφάνειες που δύσκολα θα πίστευε κανείς ότι μπορεί να κινηθεί αυτοκίνητο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP