ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS 3 - 1.2 PureTech 130

Εξακολουθεί να ξεχωρίζει         ..:: Σαββάτο, 28 Οκτωβρίου 2023 ::..

Το ανανεωμένο DS3 έχασε τον προσδιορισμό "Crossback" από το όνομά του, χωρίς να χάσει τίποτα σε ξεχωριστή αισθητική μέσα κι έξω, ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό, κορυφαία άνεση για την κατηγορία και πολύ καλή οδική συμπεριφορά, ενώ στην έκδοση με την ισχυρότερη παραλλαγή του πολύ καλού βενζινοκινητήρα 1.2 προσφέρει και τη δύναμη και τις επιδόσεις που επιτρέπουν την πλήρη αξιοποίηση αυτής της οδικής συμπεριφοράς

Η ανανέωση του DS 3, του μικρότερου μοντέλου της μάρκας πολυτελείας της Citroen, δεν είχε εκπλήξεις, περιλαμβάνοντας τις συνηθισμένες σχεδιαστικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος, τα νέα φώτα τεχνολογίας LED που είναι στάνταρ σε όλη την γκάμα, ένα νέο τιμόνι και μία νέα οθόνη στο εσωτερικό κλπ. Το πιο σημαντικό στοιχείο ίσως είναι η αφαίρεση του όρου Crossback από το όνομα του μοντέλου, η οποία επιβεβαιώνει τη σταδιακή κατάργηση των σούπερ μίνι της κατηγορίας B, που βαδίζει προς μια εποχή όπου θα περιλαμβάνει αποκλειστικά μικρά SUV/crossover. Το DS 3 είναι ένα μικρό "crossover" με μήκος 4,11 μ. και προφανώς αυτό θα εκπροσωπεί στα επόμενα χρόνια τη DS στην κατηγορία Β.

Εσωτερικό
Η προσπάθεια διαφοροποίησης και ανάδειξης μιας εικόνας «κομψής πολυτέλειας» που ταιριάζει με τη γαλλική παράδοση, είναι εμφανής στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αυτό είναι πραγματικά πολύ προσεγμένο ποιοτικά, με "hi tech" χαρακτήρα και σίγουρα εντελώς διαφορετικό σε εμφάνιση σε σύγκριση και με τα αυτοκίνητα της «αδελφής» Citroen και, κυρίως, με άλλα premium μικρά μοντέλα του ανταγωνισμού. Οι εσωτερικοί χώροι είναι επαρκείς μεν για 4 άτομα, χωρίς όμως και να ξεχωρίζει το αυτοκίνητο σ' αυτό τον τομέα. Ο χώρος αποσκευών πάντως έχει χωρητικότητα 350 λίτρων, που παραπέμπει στην κατηγορία των μικρομεσαίων οικογενειακών χάτσμπακ και σαφώς ανταποκρίνεται στις ανάγκες του διπλού ρόλου του αυτοκινήτου (ευέλικτο αστικό μεταφορικό μέσο-μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο). Θα προτιμούσαμε όμως να είχε χαμηλότερο κατώφλι φόρτωσης, ενώ θα επισημάνουμε ότι το «καπό» του χώρου αποσκευών δεν ανοίγει απ' έξω, κάτι που δεν θεωρούμε ιδιαίτερα βολικό. Επαρκείς είναι, τέλος, οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, ενώ βολικό βρήκαμε επίσης το σχετικά μικρό τιμόνι. Θα επισημάνουμε εδώ τη μεγάλη ποικιλία λύσεων που προσφέρονται για την εξατομίκευση του αυτοκινήτου, όχι μόνο σε επίπεδο εξοπλισμού, αλλά και σε επίπεδο διακόσμου. Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 35.000 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επόπτευσης νεκρής γωνίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, 8 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto (ασύρματα), θύρα USB K χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Το γεγονός ότι, σε αντίθεση με τη μεγάλη πλειοψηφία των αυτοκινήτων σήμερα, ο εξοπλισμός περιλαμβάνει στάνταρ και ρεζέρβα (ανάγκης), στοιχείο απολύτως απαραίτητο στις ελληνικές συνθήκες, είναι ένα επιπλέον θετικό στοιχείο.
Το λειτουργικό εξωτερικό ξεχωρίζει σχεδιαστικά, αλλά είναι εκεί ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση που δοκιμάσαμε είναι αυτή που κινείται από τον γνωστό υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2 με τους 130 ίππους, που είναι απολύτως ικανοποιητικός για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Όχι μόνο γιατί προσφέρει στο αυτοκίνητο καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,6'') που εξασφαλίζουν την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια, όπως και τη δυνατότητα να οδηγηθεί με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το θέλει ο οδηγός, αλλά και γιατί είναι ταυτόχρονα αρκετά ελαστικός, με τη μέγιστη ροπή των 23,2 kgm να αποδίδεται μόλις στις 1.750 στροφές. Κάτι που κάνει αρκετά ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση, πολύ περισσότερο αφού ο κινητήρας συνδυάζεται με το καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων του γκρουπ, που αξιοποιεί πολύ καλά τις δυνατότητές του. Η μεγάλη ισχύς του κινητήρα και ο συνδυασμός του με αυτόματο κιβώτιο δεν ευνοούν βεβαίως την επίτευξη της ελάχιστης δυνατής κατανάλωσης (για όσους επιθυμούν το ελάχιστο δυνατό κόστος αγοράς και χρήσης, υπάρχει και η έκδοση του 1.2 με 100 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων). Στην πόλη μπορεί εύκολα να φτάσει τα 9 λίτρα/100 χλμ. αν δεν έχει αυτοσυγκράτηση ο οδηγός και εκμεταλλεύεται συνεχώς τη ζωντάνια του κινητήρα, ενώ σ' έναν επαρχιακό δρόμο μπορεί να πέσει στα 7 λίτρα/100 χλμ. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 135 g/km, κάτω δηλαδή από το όριο που επιτρέπει την καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας, στοιχείο επίσης σημαντικό για ένα μικρό αυτοκίνητο.

Οδηγώντας
Τα πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου έχουν διατηρηθεί στο ακέραιο και στο ανανεωμένο μοντέλο. Η δουλειά που είχε γίνει στο στήσιμό του ήταν εξαρχής πολύ καλή, προσφέροντας κατ' αρχάς μια ποιότητα κύλισης υψηλού επιπέδου, που παραπέμπει σε αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Το δυνατό σημείο όμως του DS 3 είναι η εξαιρετική ισορροπία που πέτυχαν οι Γάλλοι ανάμεσα σε μία άνεση που είναι κορυφαία για την κατηγορία και σε μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που δεν αγχώνει ποτέ τον οδηγό, όσο κι αν πιέσει το αυτοκίνητο. Παρά τις μαλακές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος ελέγχονται αρκετά καλά, ώστε να μην παρατηρούνται μεταφορές βάρους που επηρεάζουν τη συμπεριφορά στις συνεχείς στροφές, η υποστροφή έρχεται πολύ προοδευτικά στην πίεση, αν αφήσεις απότομα το πόδι από το γκάζι πάνω στην στροφή δεν υπάρχουν απότομες αντιδράσεις, αλλά απλώς μια τάση διόρθωσης που δεν εξελίσσεται σε υπερστροφή, ενώ τα καλά φρένα και το ικανοποιητικό τιμόνι ενισχύουν τη συνολικά πολύ καλή εικόνα των οδικών χαρακτηριστικών του μικρού DS.
YΠEP
- Κορυφαία άνεση για την κατηγορία
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Κινητήρας
- Εξοπλισμός
- Ηχομόνωση
- Εξοπλισμός
- Στιλ που ξεχωρίζει και εσωτερικά
KATA
- Κτανάλωση στην πόλη άνω του μέσου όρου
- Το πορτ μπαγκάζ δεν ανοίγει απ' έξω
- Κάπως ψηλό «κατώφλι» φόρτωσης
Η κορυφαία άνεση  συνδυάζεται με πολύ καλή οδική συμπεριφορά, κάνοντας ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγηση
Συμπέρασμα
Από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το συγκεκριμένο μοντέλο είχαμε επαινέσει την προσπάθεια των Γάλλων να δημιουργήσουν ένα πολυτελές μικρό "crossover" που θα ξεχωρίζει από το σωρό και θα αντιπροσωπεύει επάξια τη γαλλική παράδοση στην φινέτσα και την πολυτέλεια, χωρίς να απεμπολεί τις παραδοσιακές αρετές των γαλλικών αυτοκινήτων σε άνεση και οδική συμπεριφορά. Το ανανεωμένο DS 3 εξακολουθεί να ξεχωρίζει σχεδιαστικά, εξωτερικά αλλά και εσωτερικά, προσφέροντας ταυτόχρονα την ποιότητα και τον πλούσιο εξοπλισμό που περιμένει κανείς από ένα "premium" αυτοκίνητο, έστω και μικρό. Το γεγονός ότι αυτά συνδέονται με ένα δυνατό κινητήρα, που προσφέρει καλές επιδόσεις και με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, που προσφέρουν κορυφαία άνεση, ασφάλεια και ευχάριστη οδήγηση, ενισχύει ακόμα περισσότερο την εικόνα του και επιβραβεύει την προσπάθεια της εταιρείας να καθιερωθεί στην premium κατηγορία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dsautomobiles.gr


  UP