ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το MG ZS

Πανελλαδική παρουσίαση της MG στην Αττική         ..:: Πέμπτη, 14 Σεπτεμβρίου 2023 ::..
Με μία μεγάλη εκδήλωση στο Λαγονήσι για τους εκπροσώπους του Τύπου, παρουσία και εκπροσώπων του κινεζικού ομίλου SAIC, ο όμιλος Συγγελίδη σηματοδότησε την έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά των αυτοκινήτων της μάρκας MG που ανήκει στον όμιλο SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation), έναν από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων της Κίνας, αλλά και παγκοσμίως. Στην ελληνική αγορά θα διατίθεται μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, συμβατικών αλλά και ηλεκτροκίνητων, η οποία ξεκινάει από τη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή των μικρών SUV, με το μοντέλο ZS, με συμβατικούς βενζινοκινητήρες 1.5 και 1.0 τούρμπο. Οι τιμές ξεκινούν από 18.950 για το ατμοσφαιρικό 1.5 των 106 ίππων, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Η ηλεκτρική έκδοση ξεκινάει από 35.950 ευρώ (27.950 με την κρατική επιδότηση). Το μεσαίο SUV HS με βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο και 162 ίππους ξεκινάει από 27.900 ευρώ, η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση eHS, με συνολική ισχύ 258 ίππων, από 40.500 ευρώ. Το μικρό ηλεκτρικό MG4 ξεκινάει από 32.250 ευρώ (24.448 με την κρατική επιδότηση) και το μεσαίο ηλεκτρικό στέισον MG5 ξεκινάει από 36.300 ευρώ (28.300 με την κρατική επιδότηση). Όλα τα μοντέλα καλύπτονται από εγγύηση 7 ετών (ή 150.000 χιλιομέτρων).


Η κινέζικη αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει σταματήσει να εξελίσσεται τα τελευταία χρόνια κι από τη στιγμή που κάποιες από τις εταιρείες της ξεκίνησαν τις πωλήσεις αυτοκινήτων τους στην ευρωπαϊκή αγορά, ήταν θέμα χρόνου κάποια απ' αυτές να κάνει και το πρώτο βήμα στην Ελλάδα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η ιστορική μάρκα MG, που ανήκει πλέον στον όμιλο SAIC, οι ετήσιες πωλήσεις του οποίου ξεπερνούν τα 7 εκατομμύρια οχήματα, γεγονός που τον τοποθετεί ως μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο. Το γεγονός ότι η μάρκα MG έχει ένα ιστορικό ευρωπαϊκό όνομα, συνετέλεσε προφανώς στο λανσάρισμα της στην ευρωπαϊκή αγορά, ξεκινώντας σε λίγες χώρες, με βασική προτεραιότητα φυσικά τη Μεγάλη Βρετανία, απ' όπου ξεκίνησε η MG πριν από ένα περίπου αιώνα. Η διάθεση των αυτοκινήτων της εταιρείας στην Ελλάδα θα γίνεται από τον όμιλο Συγγελίδη, έναν από τους μεγαλύτερους στην ελληνική αγορά αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει και τη στήριξη ενός ισχυρού δικτύου πωλήσεων και after sales (ήδη η μάρκα διαθέτει ένα εκτεταμένο δίκτυο επίσημων διανομέων και επισκευαστών, που καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος της χώρας και συνεχίζει να αναπτύσσεται).

Η γκάμα των μοντέλων που διατίθεται είναι μεγάλη, περιλαμβάνοντας συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά. Στη βάση της υπάρχει το μικρό SUV ZS, μήκους 4,323 μ. (που το τοποθετεί στην ουσία ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία), με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών κι ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 448 λίτρων. Το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.5 με 106 ίππους σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων κι έναν υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη με 111 ίππους με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ προσφέρεται και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη έκδοση, με κινητήρα 177 ίππων και μπαταρία 51 kWh ή κινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 69,9 kWh. Η αυτονομία στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών είναι στην πρώτη περίπτωση 320 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 440. Αμιγώς ηλεκτρικό είναι το άλλο μικρό αυτοκίνητο της γκάμας, το MG4, με μήκος 4,287 μ., μεταξόνιο 2.705 χιλιοστά και χώρο αποσκευών 363 λίτρων, που χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα 170 ίππων με μπαταρία 52 kWh, ή 204 ίππων με μπαταρία 64 kWh. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση είναι 350 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 450. Το μεσαίο SUV HS έχει μήκος 4,61 μ., μεταξόνιο 2.720 χιλιοστών και χώρο αποσκευών 463 λίτρων και κινείται από ένα βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο που αποδίδει 162 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή 7άρι αυτόματο τύπου συμπλέκτη. Το αυτοκίνητο προσφέρεται και σε φορτιζόμενη υβριδική έκδοση με συνολική ισχύ 258 ίππων και αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 52 χιλιομέτρων στον τυποποιημένο κύκλο. Τέλος υπάρχει το μεσαίο ηλεκτρικό στέισον MG5, με μήκος 4,6 μ., μεταξόνιο 2.659 χιλιοστών και χώρο αποσκευών 479 λίτρων, που κινείται με ηλεκτροκινητήρα 178 ίππων και μπαταρία 50,3 kWh ή ηλεκτροκινητήρα 156 ίππων και μπαταρία 61,1 kWh. Η αυτονομία στην πρώτη περίπτωση είναι 320 χιλιόμετρα και στη δεύτερη 400.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τις δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις του ZS. Η πρώτη εντύπωση είναι ότι στο εσωτερικό τους τα αυτοκίνητα ανταποκρίνονται ποιοτικά στα επίπεδα της τιμής στα οποία πωλούνται. Χωρίς να χαρακτηρίζονται πολυτελή, είναι αρκετά προσεγμένα με καλής ποιότητας υλικά και μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά πολύ καλοί και θα αποτελέσουν ένα ατού στην προσπάθεια προσέλκυσης πελατών στην ελληνική αγορά, όπως και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, που συνολικά συνθέτουν μία πολύ καλή πρόταση για οικογενειακή χρήση. Αν και τυπικά η έκδοση 1.5 έχει λίγο καλύτερη επιτάχυνση από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9'' αντί για 11,2''), τελικά η μικρότερη ροπή είναι εμφανής στο δρόμο σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι το κιβώτιο έχει μόνο 5 ταχύτητες, άρα πιο μακριές και πιο αραιά κατανεμημένες, οπότε το αυτοκίνητο δεν είναι και πολύ ζωντανό και συνολικά οι επιδόσεις του είναι μάλλον μέτριες. Αντίθετα το χιλιάρι τούρμπο, που συνδυάζεται με 6άρι αυτόματο κιβώτιο, αποδεικνύεται πολύ πιο ζωντανό στο δρόμο (ακόμα περισσότερο στην επιλογή "Sport" του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης), προσφέροντας τελικά σε όλο το φάσμα των στροφών σαφώς καλύτερες επιταχύνσεις, που αποδεικνύονται απολύτως επαρκείς και για τα προσπεράσματα στους ελληνικούς δρόμους. Η ποιότητα κύλισης του αυτοκινήτου είναι απολύτως ικανοποιητική, το ίδιο και η συμπεριφορά του στο δρόμο, που φυσικά δεν έχει σπορ χαρακτήρα, αλλά δεν θα προβληματίσει τον οδηγό με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Κάποιες κινήσεις του αμαξώματος όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από κυματοειδείς ανωμαλίες δεν είναι υπερβολικές, δεν εξελίσσονται και δεν επηρεάζουν την τροχιά του, ενώ ικανοποιούν επίσης το τιμόνι και τα φρένα (τα οποία έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση). Αναμένουμε μια λεπτομερή δοκιμή του αυτοκινήτου για να βγάλουμε οριστικά συμπεράσματα και να δώσουμε μια πληρέστερη εικόνα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP