ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Suzuki Vitara 1.5 Strong Hybrid - Toyota Yaris Cross 1.5 Hybrid

Υβριδικά B-SUV εν δράσει         ..:: Σαββάτο, 08 Ιουλίου 2023 ::..

Δυο αυτοκίνητα που αγαπά ιδιαίτερα ο κόσμος, κάτι που αποδεικνύουν περίτρανα και οι ισχυρές πωλήσεις τους, φοράνε τα καλά τους και υιοθετούν σύγχρονα υβριδικά συστήματα, εξακολουθώντας να διεκδικούν με αξιώσεις την ψήφο εμπιστοσύνης του κοινού

Είναι γεγονός πως με τις κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνται στον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας τα τελευταία χρόνια, οποιαδήποτε αντίδραση στο άκουσμα της λέξης «εξηλεκτρισμός» είναι πλέον άκρως φυσιολογική. Αυτοκίνητα «βαριά χαρτιά» στην αγορά, όπως είναι για παράδειγμα το Vitara, εξελίσσονται προσεκτικά από γενιά σε γενιά, υιοθετώντας υβριδικά στοιχεία τα οποία θα τα καταστήσουν εκ νέου επίκαιρα. Η αλήθεια είναι πως το SUV της Suzuki δεν έφυγε ποτέ από την επικαιρότητα. Μη ξεχνάμε πως αποτελεί και μια από τις πρώτες χρονικά προτάσεις στη συγκεκριμένη κατηγορία, που βαθμιαία κατέκτησε την αγορά. Σχεδιαστικά δικαίως διεκδικεί τον τίτλο του «διαχρονικού», αφού λίγα πράγματα αλλάζουν όσο οι εκδόσεις του ανανεώνονται. Στο αντίπαλο στρατόπεδο υπάρχει το Yaris Cross, που μοιάζει να δημιουργήθηκε απευθείας από τις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις του κοινού, γι' αυτόν ίσως τον λόγο γεννήθηκε καταδικασμένο να πετύχει εμπορικά. Όπως και έγινε δηλαδή... Η εμφάνισή του είναι ξεχωριστή, χαρίζοντας του ακόμη ένα εφόδιο στο στίβο μάχης της αγοράς.

Εσωτερικά
Παρά την δεδομένη ηλικία του, το SUV της Suzuki αποδεικνύει εκ των έσω γιατί αγαπήθηκε τόσο από το κοινό και γνώρισε ανάλογη εμπορική επιτυχία. Η φιλόξενη προσεγμένη καμπίνα του προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερα άτομα, με τους πίσω να έχουν μάλιστα αρκετό αέρα εμπρός από τα γόνατά τους. Ο χώρος αποσκευών, όμως, στην υβριδική έκδοση περιορίζεται στα μόλις 289 λίτρα. Πάντως, πολύ καλοί είναι οι χώροι για μικροπράγματα, ενισχύοντας μία εικόνα πρακτικότητας που σίγουρα ταιριάζει στον χαρακτήρα του Vitara. Το εσωτερικό είναι καλά φτιαγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης και λειτουργικό, βελτιωμένο σε επίπεδο υλικών και συνολικής αίσθησης. Κάθεσαι ψηλότερα σε σχέση με το Toyota και έχεις... πανοραμική θέα περιμετρικά, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά την «τζιποειδή» υπόσταση. Στο Yaris Cross οι χώροι για τους επιβάτες επαρκούν οριακά για ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο, εκείνοι για τους πίσω επιβάτες βρίσκονται κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας, οπότε εύλογα υπολείπονται από τους αντίστοιχους του Vitara. Αντίθετα, ο χώρος αποσκευών των 397 λίτρων, όχι μόνο είναι αισθητά μεγαλύτερος από τον αντίπαλό του, αλλά και ιδιαίτερα πρακτικός, χάρη στην ύπαρξη διπλού δαπέδου. Αρκετοί επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ αρκετά προσεγμένη είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, όπως μας συνηθίζει η φίρμα στα μοντέλα της, χωρίς όμως πολυτέλειες. Και τα δυο αυτοκίνητα διακρίνονται για την γεροδεμένη κατασκευή τους, προδίδοντας τελικά την ιαπωνική προέλευσή τους. Εργονομικά το Vitara έχει τον πρώτο λόγο, αφού θα εξοικειωθείς μαζί του στο λιγότερο δυνατό χρόνο.

Η τιμή του δικίνητου υβριδικού Yaris Cross ξεκινάει από 22.720 ευρώ (η τετρακίνητη από 28.470 ευρώ), με γενναίο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά, στην αξιολόγηση της τιμής πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτει 6ετής εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και δωρεάν οδική βοήθεια για 3 χρόνια.

Από την άλλη, η τιμή του υβριδικού Vitara (Strong Hybrid) ξεκινάει από 25.580 ευρώ στην έκδοση με κίνηση στους δύο τροχούς και από 28.380 ευρώ στην τετρακίνητη που είχαμε στη διάθεση μας για τη συγκεκριμένη δοκιμή, με επίσης πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας διασταυρούμενης κυκλοφορίας, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Από πλευράς εγγύησης τα Suzuki καλύπτονται από 3ετή εργοστασιακή εγγύηση και 2ετή επέκτασή της από την αντιπροσωπεία (ή μέχρι 100.000 συνολικά), ενώ υπάρχει και αντίστοιχης διαρκείας κάλυψη οδικής βοήθειας.
Μεγαλύτεροι χώροι πίσω επιβατών και καλύτερη συνολική ποιότητα εσωτερικά για το εμβληματικό Suzuki, από κοντά έρχεται το Yaris Cross
Κινητήρες-κιβώτια
Με μέγιστη συνδυασμένη ισχύ 116 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων το σύνολο του Vitara ανταποκρίνεται τίμια σε ό,τι απαιτήσεις από αυτό, κυρίως στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις, όπου η ροπή του ηλεκτροκινητήρα συνεισφέρει στην καλύτερη απόκριση. Οι επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 13,5'') δεν αποτελούν προτεραιότητα, μιας και το ζητούμενο εδώ είναι η αξιοποίηση του πλήρους υβριδικού συστήματος εντός πόλης, με στόχο την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (μέση 6,3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα). Το αυτόματο κιβώτιο πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές και συνδυάζεται αρκετά καλά με τον κινητήρα, προσφέροντας ξεκούραστη οδήγηση στην πόλη. Στην πράξη δείχνει ράθυμο εάν ζητήσεις το κάτι παραπάνω και δεν κάνει τελικά τη διαφορά απέναντι στο αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT) του Yaris Cross. Η χροιά του κινητήρα δεν ενοχλεί και σίγουρα το ρόλο της εδώ έχει παίξει και η προσεγμένη ηχομόνωση του Suzuki.

Στην αντίπερα όχθη, το επίσης πλήρες υβριδικό σύστημα του Yaris Cross με την ίδια ακριβώς μέγιστη συνδυασμένη ισχύ, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), αποδεικνύεται στην πράξη αποδοτικό, με ομαλή λειτουργία, ικανοποιητικό τράβηγμα σε ευρύ φάσμα περιστροφής και τελικά χαρίζει καλύτερες επιδόσεις (0-100 σε 11,2'') στο Toyota σε σχέση με το Vitara. Όμως, η απότομη αύξηση των στροφών του βενζινοκινητήρα μπορεί να αυξήσει σημαντικά και το επίπεδο θορύβου στην καμπίνα, στις υπόλοιπες περιπτώσεις όμως δεν ενοχλεί, όπως για παράδειγμα σε ένα μακρινό ταξίδι με πιο «ρευστό» ρυθμό οδήγησης. Το στοιχείο που εντυπωσιάζει εδώ είναι η ιδιαίτερα χαμηλή κατανάλωση (είδαμε σχεδόν 6 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα), γεγονός που επιβραβεύει το υψηλό επίπεδο τεχνογνωσίας της Toyota στα υβριδικά συστήματα μετά από την πολύχρονη εμπλοκή της. Σαφώς και όλο το ζουμί βρίσκεται στην πόλη, εκεί δηλαδή όπου λειτουργεί για περισσότερο χρόνο το ευφυές υβριδικό σύστημα, αξιοποιώντας ουσιαστικά τα οφέλη του ηλεκτροκινητήρα. Μέσα στην πόλη, λοιπόν, μπορείς να δεις μέσες τιμές κατανάλωσης οι οποίες ξεκινούν από 5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Και τα δυο SUV βρίσκονται πολύ κοντά σε φιλοσοφία, στέκονται με ασφάλεια στο δρόμο και κυρίως, δεν απαιτούν ιδιαίτερες γνώσεις από τον οδηγό τους προκειμένου να κινηθούν λίγο πιο σβέλτα. Ο χαρακτήρας τους βέβαια εξ ορισμού δίνει έμφαση στην άνεση και τις οικογενειακές μετακινήσεις, κάτι που αντιλαμβάνεσαι εξαρχής. Το καλύτερο σε απόκριση και αίσθηση σύστημα διεύθυνσης του αειθαλούς Vitara, σε συνδυασμό με τα υψηλότερα περιθώρια πρόσφυσης δίνουν ένα προβάδισμα στο Suzuki (φυσικά ακόμα περισσότερο στην τετρακίνητη έκδοση, αντίστοιχη της οποίας όμως προσφέρει και η Toyota, με παραπλήσια τιμή). Στο Yaris Cross, παρότι η ποιότητα κύλισης είναι επίσης καλή και έχεις την εντύπωση πως κάθεσαι πιο κοντά στο δρόμο σε σχέση με το Vitara, δεν το εξαργυρώνεις στο δρόμο. Πρόκειται όμως για ένα ομοιογενές οδηγικό προφίλ, το οποίο δεν υιοθετεί μεγάλες κλίσεις αμαξώματος στην πίεση που δεν διαθέτει αιφνιδιαστικές αντιδράσεις. Συνολικά τα δυο αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν τον συνειδητοποιημένο χρήστη που ξέρει τι θέλει και εκδράμει σχετικά συχνά. Εντός πόλης είναι ευέλικτα, εύκολα στη χρήση και σχετικά άνετα στο κακοστρωμένο οδόστρωμα, με το Yaris Cross να αντιδρά λίγο πιο άτσαλα στις εγκάρσιες ανωμαλίες.
Ασφαλές οδικό προφίλ και για τα δυο ιαπωνικά B-SUV που εστιάζουν στην άνεση με το προβάδισμα να πηγαίνει τελικά στο Vitara
Συμπέρασμα
Εύλογα θα περίμενε κανείς η νεότερη ηλικία του Yaris Cross σε σχέση με το Vitara να λειτουργήσει καταλυτικά υπέρ του στην τελική αξιολόγηση και κατά συνέπεια στην επιλογή για την κατάληψη της πρώτης θέσης. Είναι όμως τόσο καλό αυτοκίνητο διαχρονικά το Vitara, που σε κάνει να πιστεύεις πως παρουσιάστηκε στην αγορά πρόσφατα. Είναι αυτό που θέλει ο οικογενειάρχης στους περισσότερους τομείς. Χρηστικό, αξιόπιστο, πρακτικό, με έξυπνη τετρακίνηση και ένα σαφώς μεγαλύτερο ποσοστό «δεσίματος» με τον ιδιοκτήτη του, κερδίζει στα σημεία την παρτίδα απέναντι σε ένα γεννημένο best seller, όπως είναι το Yaris Cross Hybrid.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ VITARA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Αίσθηση τιμονιού
- Λειτουργία ανάρτησης
- Χώρους πίσω επιβατών
ΤΟ YARIS CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Χώρο αποσκευών

  UP