ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Hyundai Kona

Πανελλαδική παρουσίαση στην Αττική         ..:: Πέμπτη, 29 Ιουνίου 2023 ::..
Με μια μεγάλη εκδήλωση για τους δημοσιογράφους αυτοκινήτου της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, η αντιπροσωπεία της Hyundai σηματοδότησε την έναρξη διάθεσης στην ελληνική αγορά της νέας γενιάς του Kona. Το μικρό SUV της κορεατικής εταιρείας διατίθεται σε μια μεγάλη γκάμα βενζινοκίνητων και υβριδικών εκδόσεων, σε τιμές που ξεκινούν από 26.290 ευρώ για το χιλιάρι των 120 ίππων με το ήπιο υβριδικό σύστημα. Ο στάνταρ εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος, περιλαμβάνοντας ESP με hill holder και υποβοήθηση καθόδου, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα παρακολούθησης κόπωσης οδηγού με κάμερα στο τιμόνι, σύστημα προειδοποίησης πιθανής εγκατάλειψης προσώπου στα πίσω καθίσματα, 7 αερόσακους (ο 7ος ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματα φώτα, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων και πλοήγησης με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρες USB εμπρός και πίσω, συμβατότητα με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η υβριδική έκδοση ξεκινάει από 31.890 ευρώ και η τετρακίνητη (με τον ισχυρότερο κινητήρα 1.6 και το δεύτερο -ακόμα πλουσιότερο- επίπεδο εξοπλισμού) από 37.490 ευρώ.


Θεωρητικά το νέο Kona αποτελεί τη δεύτερη γενιά του μικρού SUV της Hyundai. Σε καμία περίπτωση όμως δεν είναι απλώς ο διάδοχος του προηγούμενου μοντέλου με βελτιωμένα χαρακτηριστικά, αλλά ένα σημαντικά αναβαθμισμένο μοντέλο, που στην ουσία ανεβαίνει «μισή» κατηγορία και τοποθετείται ανάμεσα στη B και στη C, επιδιώκοντας να πάρει πελάτες και από τις δύο. Αυτό είναι απόλυτα λογικό αφού η Hyundai έχει ήδη και δεύτερο μικρό SUV, το Bayon, με πετυχημένη μάλιστα πορεία στην αγορά, οπότε η αναβάθμιση του Kona το φέρνει ανάμεσα στο Bayon και στο Tucson. Το νέο μοντέλο, λοιπόν, έχει αισθητά αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο, με μήκος 4,355 μ., μεγαλύτερο κατά 175 χιλιοστά από το προηγούμενο, πλάτος μεγαλύτερο κατά 25 χιλιοστά, αλλά και μεταξόνιο μεγαλύτερο κατά 60 χιλιοστά. Η έκδοση N Line μάλιστα, έχει λίγο ακόμα μεγαλύτερο μήκος, που φτάνει τα 4,385 μ. Αυτονόητο είναι, λοιπόν, ότι προσφέρει και σημαντικά μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, αλλά και μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 466 λίτρα, αντί για τα 361 του προηγούμενου μοντέλου.

Εξίσου σημαντικό είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο προσφέρεται με μία ευρύτατη γκάμα κινητήριων συνόλων, που καλύπτει πολλές διαφορετικές ανάγκες και προτιμήσεις. Στη βάση της γκάμας υπάρχει ο γνωστός χιλιάρης κινητήρας τούρμπο με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V και ισχύ 120 ίππων, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Ο ίδιος κινητήρας προσφέρεται και χωρίς το υβριδικό σύστημα, σε συνδυασμό με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων. Για όσους επιθυμούν καλύτερες επιδόσεις υπάρχει ο βενζινοκινητήρας 1.6 τούρμπο των 198 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο, ο οποίος χρησιμοποιείται και στην τετρακίνητη έκδοση του μοντέλου σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο, αλλά και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των άλλων εκδόσεων. Αυτήν την ανάρτηση και το αυτόματο κιβώτιο χρησιμοποιεί και η υβριδική έκδοση του Kona, που χρησιμοποιεί έναν ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.6 με 141 ίππους σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 43,5 ίππων. Πριν το τέλος του χρόνου θα αρχίσει και η διάθεση της ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Kona, η οποία μάλιστα ήταν η πρώτη που εξελίχθηκε και η οποία θα προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις ισχύος και με δύο διαφορικές μπαταρίες. Φυσικά το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένα με ό,τι πιο σύγχρονο διαθέτει η εταιρεία σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και συνδεσιμότητας και προσφέρεται από την πρώτη έκδοση με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε την έκδοση με τον βενζινοκινητήρα 1.6 των 198 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο. Χωρίς να χαρακτηρίζεται πολυτελές (το ταμπλό έχει σκληρά και όχι μαλακά πλαστικά), το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, με καλή ποιότητα συναρμολόγησης, που μεταφράζεται σε πλήρη απουσία τριγμών και άλλο θορύβων. Εκείνο που μας έκανε εντύπωση, ήταν η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που ολοκληρώνει την εικόνα αναβάθμισης του αυτοκινήτου, το οποίο όντως προσεγγίζει τη μεγαλύτερη κατηγορία ακόμα και με την αίσθηση που προσφέρει κατά την οδήγησή του. Χωρίς να δείχνει «νευρικό» (οι σύγχρονες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων δεν επιτρέπουν τέτοιες... πολυτέλειες), έχει τελικά καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8'') και μπορεί να οδηγηθεί αρκετά γρήγορα όταν πιεστεί. Σ' αυτήν την περίπτωση δεν προβληματίζει καθόλου τον οδηγό, έχοντας απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά και καλό κράτημα, αλλά κι ένα ακριβές τιμόνι με σωστή αίσθηση. Τέλος η κατανάλωση που είχαμε κατά τη διαδρομή που κάναμε (πιέζοντας σε αρκετά σημεία το αυτοκίνητο), ήταν 8,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή λογική με βάση την ισχύ του αυτοκινήτου και το ρυθμό που οδηγήθηκε!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP