ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Juke 1.0 DIG-T - Seat Arona 1.0 Eco TSI 110 PS

Στιλ και ουσία         ..:: Σαββάτο, 03 Σεπτεμβρίου 2022 ::..

Δυο νεανικά B-SUV με αγοραστική απήχηση διασταυρώνουν τα ξίφη τους ρίχνοντας το βάρος στο οδηγικό προφίλ, στη σχεδίαση, αλλά και στο value for money

Ξεκάθαρα έχουν δημιουργήσει το δικό τους πιστό κοινό στην αγορά, κάτι βέβαια που αποδεικνύουν έμπρακτα και οι πωλήσεις τους. Το σχήμα τους, που δεν παραπέμπει σε... σπιρτόκουτο είναι ένας βασικός λόγος και πρόκειται φυσικά για επίτευγμα των σχεδιαστών τους. Τα Arona και Juke προβάρουν τον ιδανικό ρόλο για το «ελληνικό» αυτοκίνητο αφού και crossover είναι, και συμπαγή σε διαστάσεις και διασκεδαστικά στην οδήγηση. Εξίσου σημαντικό βέβαια είναι πως δεν απαιτούν μια ολόκληρη περιουσία για να αποκτηθούν, παρά την αύξηση των τιμών το τελευταίο διάστημα.

Εσωτερικά
Η σχεδίαση του εσωτερικού του Juke είναι καλόγουστη και συνδυάζεται με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Στον τομέα των υλικών και στην εργονομία η Nissan έδωσε ιδιαίτερη προσοχή και το αυτοκίνητό της κυμαίνεται στα ίδια ποιοτικά και λειτουργικά επίπεδα με τα αντίστοιχα του Arona. Αυτό που πιθανόν να ενοχλήσει στο Juke είναι τα πίσω μικρά παράθυρα, που κρίνονται απαγορευτικά για... κλειστοφοβικούς. Στο Arona μετά την ανανέωση επιλέχθηκαν μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η οθόνη αφής (8,25 ιντσών) είναι πιο ευανάγνωστη από εκείνη του Juke, ενώ δεν απουσιάζει η τεχνολογία συνδεσιμότητας και στα δύο B-SUV. Στο Arona, το «παρών» δίνει το σύστημα Seat Connect που ενεργοποιείται πλέον και φωνητικά, παρέχοντας ολοκληρωμένες πληροφορίες για τη διαδρομή μέσω του συστήματος Sat/Nav, όπως τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων και τα καταστήματα εστίασης. Στο πεδίο των χώρων και της πρακτικότητας τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού τα καταφέρνουν περίφημα, αναδεικνύοντας στο έπακρο τον οικογενειακό χαρακτήρα τους. Ένα ελάχιστο προβάδισμα στον «αέρα« για τα γόνατα των πίσω επιβατών καταλήγει τελικά στο Arona, με αντίστοιχο προβάδισμα στο χώρο αποσκευών για το Juke (422 λίτρα έναντι 400 του Arona).

Η τιμή του Juke ξεκινά από τα 22.400 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με στάνταρ βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Το Arona στην έκδοση των 110 ίππων ξεκινάει από τα 20.190 ευρώ και διαθέτει στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, όπως και Front Assist με προστασία πεζών, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, Seat Media System με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα, φώτα LED εμπρός και πίσω, προβολείς ομίχλης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ.
Προσεγμένα εσωτερικά με πλούσιο εξοπλισμό και καλή ποιότητα
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου και των 114 ίππων του Juke με την αρωγή του τούρμπο ανεβάζει με όρεξη στροφές, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 20,4 kgm ροπής σε λειτουργία overboost (18,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ.). Εξαρχής επιδοκιμάζεις το τράβηγμα και τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, με το σύνολο να εμφανίζεται όχι μόνο ελαστικό, αλλά και πολιτισμένο. Είναι εμφανές πως λατρεύει να εργάζεται σε χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά ιδιαίτερα για καύσιμο (είδαμε μέση δοκιμής σχεδόν 7,2 λίτρα/100 χλμ.). Το Arona χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο 1.0 TSI τούρμπο βενζίνης με ισχύ 110 ίππων, γλυκό τράβηγμα και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Διαθέτει την ίδια ροπή με τον αντίπαλό του (20,4 kgm) που εμφανίζεται όμως από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, οπότε σε επίπεδο ελαστικότητας δεν εκμεταλλεύεται την λίγο πιο πυκνή διάταξη των σχέσεων στο εύχρηστο κιβώτιο, συγκριτικά πάντα με το Juke. Επίσης, ο θόρυβος του 3κύλινδρου συνόλου είναι λίγο πιο αισθητός σε σχέση με το Nissan. Τέλος, η μέση κατανάλωση του Arona κυμάνθηκε γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B του Juke δίνει τον τόνο, μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους, αλλά και το άμεσο σύστημα διεύθυνσης. Οι δόσεις συμμετοχικότητας δίνουν το παρών, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σωστά ζυγισμένο, ακριβές και επικοινωνιακό στις αντιδράσεις του, δίνοντας παράλληλα στον πιο έμπειρο οδηγό ακόμη και τη δυνατότητα τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Επίσης, διατηρεί την ταχύτητα μέσα σ’ αυτή, ενώ και το τιμόνι υπακούει σχετικά πρόθυμα στις εντολές σου. Στα παραπάνω βέβαια, προσθέστε και την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η αμεσότητα στις αντιδράσεις, αλλά και οι μικρές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές στο Arona δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο, που μεταξύ άλλων σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό. Η αίσθηση είναι παραπλήσια με εκείνη του Juke αλλά βγάζει μεγαλύτερη ωριμότητα, κυρίως στο πάτημα και στον τρόπο που διαχειρίζεται την πίεση. Όπως και να έχει, οι διαφορές τους είναι μικρές στο δρόμο, αφού έχουμε να κάνουμε με δυο από τα πιο ικανά και ευχάριστα οδηγικά B-SUV.
Και τα δυο διαπρέπουν στο δρόμο ακόμη και για εκείνον που αγαπά την οδήγηση
Συμπέρασμα
Το Arona είναι το αυτοκίνητο που κερδίζει στα σημεία την αντιπαράθεση με το Juke. Πέρα από την μικρή υπεροχή του στο πρακτικό σκέλος και την πιο προσηλωμένη οδική συμπεριφορά, εμφανίζεται παράλληλα και πιο προσιτό στην τιμή της βασικής έκδοσης, χωρίς να υπολείπεται ταυτόχρονα σε επίπεδο εξοπλισμού. Αυτό σε τίποτα βέβαια δεν αποδυναμώνει την πολύ καλή εικόνα του Nissan σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ JUKE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Πρωτότυπη σχεδίαση
- Χώρο αποσκευών
- Κατανάλωση
ΤΟ ARONA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Επιδόσεις
- Χώρους πίσω επιβατών
- Τιμή βασικής έκδοσης

  UP