ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε τα νέα Hyundai N

Στην πίστα των Μεγάρων         ..:: Τετάρτη, 15 Σεπτεμβρίου 2021 ::..
Στον απόηχο του ράλι Ακρόπολις, όπου τα Hyundai i20 WRC ήταν ανάμεσα στους πρωταγωνιστές, η αντιπροσωπεία της κορεάτικης μάρκας οργάνωσε για τους εκπροσώπους του ειδικού Τύπου μία εκδήλωση στη πίστα των Μεγάρων για την παρουσίαση των νέων κορυφαίων σπορ εκδόσεων της σειράς N της γκάμας της, των νέων i20 N και Kona N και του ανανεωμένου i30 N. Το i20 N προσφέρεται σε τιμή που ξεκινάει από 24.990 ευρώ με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματα φώτα τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, στατικά φώτα στροφής, ζάντες αλουμινίου, συναγερμό, υπολογιστή ταξιδιού, κάμερα οπισθοπορείας, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, 3 θύρες USB, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα Start-Stop κλπ. Το i30 N προσφέρεται σε τιμή που ξεκινάει από 30.490 ευρώ (χάτσμπακ με χειροκίνητο κιβώτιο, 1.000 ευρώ παραπάνω για το Fastback) με αντίστοιχου επιπέδου εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνεται και αυτόματος διζωνικός κλιματισμός και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού. Το Kona N ξεκινάει από 42.990 ευρώ, με ακόμα πλουσιότερο εξοπλισμό, στον οποίο περιλαμβάνεται και σύστημα διατήρησης στο μέσο της λωρίδας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, σύστημα ελέγχου εκκίνησης αυτοκινήτου από στάση, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα πλοήγησης, δωρεάν υπηρεσίες τηλεματικής για πέντε χρόνια, ράγες οροφής, αισθητήρα βροχής κλπ.


Η σειρά Ν κορυφαίων εκδόσεων επιδόσεων των μοντέλων της Hyundai είναι προφανές ότι βασίζεται στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που απέκτησε η εταιρεία από την συμμετοχή της στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι. Οι Κορεάτες όμως δεν προσπάθησαν να δημιουργήσουν αυτοκίνητα που θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε ως «αγωνιστικά δρόμου», τα οποία θα απευθύνονταν σε ελάχιστους «σκληροπυρηνικούς», αλλά να συνδυάσουν τη δυνατότητα να οδηγεί κανείς εύκολα και ξεκούραστα αυτά τα αυτοκίνητα στις καθημερινές μετακινήσεις του, με χαρακτηριστικά που θα επέτρεπαν και τη δυνατότητα απόλαυσης με αυτά της σπορ οδήγησης ακόμα και σε μια πίστα. Ξεκινώντας από το i20 N, πάνω στο οποίο βασίζει η εταιρεία και τη συμμετοχή της στα πρωταθλήματα ράλι, θα υπενθυμίσουμε ότι εξωτερικά διαφέρει από τα υπόλοιπα i20 με τη μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα εμπρός για την ψύξη του κινητήρα και των φρένων, τις ζάντες 18'' και τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα αεροδυναμικά μαρσπιέ, την πίσω αεροτομή και άλλες μικρότερες λεπτομέρειες. Χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6 με 204 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, ενώ διαθέτει σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης με 5 διαφορετικές ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης. Υπάρχει επίσης ένα σύστημα Rev Matching για το συγχρονισμό των στροφών του κινητήρα με τον άξονα εξόδου, για πιο ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, ειδικά στα «κατεβάσματα» στη σπορ οδήγηση, ενώ το αυτοκίνητο προσφέρεται και σε έκδοση με ένα "Performance Pack" που περιλαμβάνει και ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Ενδιαφέρον επίσης -για όσους θέλουν να αξιοποιήσουν το αυτοκίνητο και για διασκέδαση με σπορ οδήγηση στην πίστα- έχει το σύστημα καταγραφής και ελέγχου Performance Driving Data, που αποθηκεύει δεδομένα οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών για την ισχύ, την ροπή και το "boost" του τούρμπο και συνδυάζεται με ένα χρονόμετρο γύρου και επιτάχυνσης, ενώ έχει προεγκατεστημένα δεδομένα παρακολούθησης από διάφορες πίστες σε όλη την Ευρώπη.

Όσον αφορά το ανανεωμένο i30 Ν, προσφέρεται με 2λιτρο βενζινοκινητήρα τούρμπο 250 ίππων και χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων, έχει προφανώς υποστεί σχεδιαστικές αλλαγές, όπως συμβαίνει σε κάθε ανανέωση, ενώ υπάρχει κι εδώ έκδοση με "Performance Pack". Σ' αυτήν η ισχύς του κινητήρα έχει αυξηθεί στους 280 ίππους, ενώ επιπλέον διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και, για πρώτη φορά, προσφέρεται και με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με 8 ταχύτητες (N-DCT). Υπάρχουν νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, πιο ελαφριές ζάντες και σύστημα δεδομένων οδήγησης Performance Driving Data. Όσο για το Kona N προσφέρεται μόνο σε έκδοση με το Performance Pack, με τον 2λιτρο κινητήρα των 280 ίππων, το 8άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη N-DCT και το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης διαθέτει τέσσερις διαφορετικές ρυθμίσεις, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται το αυτοκίνητο (χιόνι, βαθύ χιόνι, λάσπη, άμμος), ενώ για πρώτη φορά σε μοντέλο N της Hyundai υπάρχει σύστημα head-up display.
Στην πίστα των Μεγάρων είχαμε τη δυνατότητα να οδηγήσουμε και τα τρία αυτοκίνητα (όλα στην έκδοση με το Performance Pack), κάτι που όχι μόνο αύξησε το χρόνο... διασκέδασης, αλλά έδωσε την δυνατότητα και για κάποιες συγκρίσεις. Αν και κάπως λιγότερο δυνατό (αλλά και λιγότερο βαρύ) το i20 Ν έδειξε να είναι σε συμπεριφορά το πιο σπορ από τα 3, παρά το ότι υπολείπεται ελαφρά σε επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 6,2'' αντί για 5,5'' για το Kona και 5,4'' για το i30). Η σπορ οδήγηση όμως δεν είναι μόνο γκάζι στην ευθεία, αλλά και ακρίβεια στις στροφές κι εκεί, αν και τα τρία συμπεριφέρονται φυσικά εξαιρετικά και θα ικανοποιήσουν κι έναν απαιτητικό οδηγό, το i20 δείχνει λίγο μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια. Κάτι που, εκτός των όποιων ρυθμίσεων, οφείλεται προφανώς και στο μικρότερο μέγεθος του, που συνεπάγεται και μικρότερη αδράνεια. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι τα αυτοκίνητα που πρωταγωνιστούν (και από τη Hyundai) ανήκουν από πλευράς μεγέθους στην κατηγορία του i20, αν και όλες οι εταιρείες έχουν και αυτοκίνητα στην αμέσως επόμενη, πάνω στα οποία θα μπορούσαν να «χτίσουν» ένα αγωνιστικό. Ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα στις εντολές του οδηγού και το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ καλό και σωστά ταιριασμένο με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα. Συνολικά ένα αυτοκίνητο με το οποίο διασκεδάζεις ιδιαίτερα, χωρίς μάλιστα να σε αγχώνει, γιατί ελέγχεται εύκολα.

Το i30 έχει και κάποια χαρακτηριστικά που τείνουν προς την κατηγορία «μεγάλου τουρισμού», όχι όμως τόσο ώστε να υποβαθμίζουν την ακρίβεια που περιμένεις στις στροφές κατά την οδήγηση στην πίστα, ήταν σαφώς πιο γρήγορο στην ευθεία και στην επιτάχυνση μετά την έξοδο από τη στροφή, αλλά χρειάζεται λίγο μεγαλύτερη «προετοιμασία» και λίγο μεγαλύτερη προσπάθεια σε κάθε στροφή. Στους 3 γύρους που κάναμε, χρησιμοποιήσαμε το αυτόματο κιβώτιο με χειροκίνητες (σειριακές) αλλαγές ταχυτήτων, που ήταν πραγματικά πολύ γρήγορες και ανταποκρίνονται στις ανάγκες της γρήγορης οδήγησης. Χρειαστήκαμε όμως ένα γύρο για... προσαρμογή γιατί, σε αντίθεση με τα περισσότερα αυτοκίνητα παραγωγής που προσφέρουν σειριακές αλλαγές σε αυτόματο κιβώτιο, οι επιλογές εδώ είναι «ανάποδες» (ανέβασμα ταχύτητας τραβώντας τον επιλογέα, κατέβασμα σπρώχνοντας), όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Όσο για το Kona, δεν είναι σε καμία περίπτωση... αυτό που δείχνει! Η επιλογή ενός μικρού SUV για τη δημιουργία έκδοσης Ν έγινε για να υπάρχει κι ένα αυτοκίνητο στη γκάμα που να μπορεί να προσφέρει καλούς χώρους με περιορισμένες διαστάσεις, αλλά η συμπεριφορά του δεν έχει καμία σχέση με SUV, όσο και αν υπολείπεται ελαφρά σε ακρίβεια και αμεσότητα από το i20, λόγω του αυξημένου ύψους του. Αποδεικνύεται όμως στην πίστα πολύ καλύτερο από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, ακόμα και στις πιο δυνατές εκδόσεις τους, έχει το κράτημα και την ακρίβεια που χρειάζονται για να εκμεταλλευτεί τη μεγάλη δύναμη του κινητήρα του, είναι φυσικά γρήγορο στην ευθεία, δεν γέρνει υπερβολικά πάρα το ψηλότερο κέντρο βάρους και συνολικά σου επιτρέπει να διασκεδάσεις οδηγώντας πολύ γρήγορα και να ξεχνάς την... προβιά που φοράει εξωτερικά!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP