ΕΙΔΗΣΕΙΣ
::

Πόσο καινούργιο;

        ..:: Σαββάτο, 25 Οκτωβρίου 2003 ::..

Ένα νομικό ερώτημα και συνάμα ένα σοβαρό θέμα εμπορικής πίστης που καλείται να αντιμετωπίσει ο Έλληνας καταναλωτής είναι το πόσο καινούργιο είναι το αυτοκίνητο που παράγγειλε και πρέπει να παραλάβει από την αντιπροσωπεία.
Ειδικά στην περίπτωση νέων μοντέλων μπορεί να δει κανείς κοντά σε αντιπροσωπείες καινούργια αυτοκίνητα να οδηγούνται χωρίς πινακίδες σε μίνι test drive, με την δικαιολογία ότι πάνε για αποκέρωση ή πλύσιμο!!
Έχει νομολογηθεί (στην Ελλάδα) μέχρι πόσα χιλιόμετρα μπορεί να έχει ένα καινούργιο αυτοκίνητο που παράγγειλε κάποιος όταν αυτό του παραδίδεται;

Γιάννης Μήτσιος


Eνδιαφέρον το ερώτημα που θέσατε, αλλά δύσκολα μπορεί να απαντηθεί με ακρίβεια. Eίναι περισσότερο θέμα καλής πίστης παρά νομοθεσίας, η οποία άλλωστε δεν μπορεί να προβλέψει συγκεκριμένο αριθμό χιλιομέτρων για τα καινούργια αυτοκίνητα, γιατί μπορεί να υπάρξει διακύμανση ανάλογα με τις συνθήκες. Γνωρίζουμε περιπτώσεις στο παρελθόν, την εποχή πριν την απόσυρση, όταν η ελληνική αγορά αυτοκινήτου ήταν μερικές δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα, όπου γινόταν μεταφορά καινούργιων αυτοκινήτων ακόμα και... οδικώς (όχι πάνω σε νταλίκα φυσικά, αλλά με οδηγό) από την Πάτρα στην Aθήνα! Σήμερα δεν υπάρχει τέτοιο θέμα, αλλά σίγουρα μπορεί ένα νέο αυτοκίνητο να κάνει λίγα χιλιόμετρα για λόγους διαδικαστικούς. Eίναι καθαρά θέμα καλής πίστης και μάλλον πολύ δύσκολο να το ελέγξει κανείς. Άλλωστε, μη ξεχνάτε ότι ακόμα μεγαλύτερη σημασία από το πόσα χιλιόμετρα γίνονται έχει το πώς γίνονται!


  UP