ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

MG ZS - 1.0T

Το πιο «σωστό» ZS         ..:: Σαββάτο, 08 Ιουνίου 2024 ::..

Η ισχυρότερη έκδοση του μικρού κινέζικου SUV με τον υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη κινητήρα προσφέρει εξίσου μεγάλους χώρους και ισορροπημένα οδικά χαρακτηριστικά, είναι όμως συνολικά πολύ καλύτερο, πιο ζωντανό και με σαφώς καλύτερες επιδόσεις, με καλύτερη εργονομία, πιο πλούσιο εσωτερικό και πλουσιότερο εξοπλισμό

Το μικρό SUV της νεοφερμένης στην Ελλάδα κινέζικης MG προσφέρεται, εκτός της «βασικής» βενζινοκίνητης έκδοσης 1.5 που δοκιμάσαμε πρόσφατα και σε μία έκδοση με χιλιάρη βενζινοκινητήρα τούρμπο, επιλογή που βρίσκεται πιο κοντά στην κυρίαρχη τάση της εποχής σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα. Πέρα απ' αυτό, όμως, οι διαφορές της από την 1.5 είναι ουσιαστικές, όπως είχαμε διαπιστώσει και κατά την πρώτη επαφή μας με το αυτοκίνητο και γι' αυτό επιδιώξαμε και τη δική της αναλυτική δοκιμή, μια που το ελληνικο κοινό τώρα αρχίζει να γνωρίζει τη μάρκα και η λεπτομερής πληροφόρηση για τη γκάμα είναι πολύ χρήσιμη σε μια πιθανή επιλογή του αυτοκινήτου. Υπενθυμίζουμε ότι το ZS είναι ένα SUV μήκους 4,323 μ., που το τοποθετεί στην ουσία ανάμεσα στη μικρή και τη μικρομεσαία κατηγορία, με μεταξόνιο 2.580 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Οι γενναιόδωρες -για την κατηγορία- διαστάσεις προδιαθέτουν για τους καλούς χώρους που προσφέρει το αυτοκίνητο. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι πραγματικά πολύ καλοί, ανταποκρίνονται πολύ καλά στις ανάγκες εκείνων που αναζητούν ένα μικρό οικογενειακό αυτοκίνητο και αποτελούν ένα από τα ατού του αυτοκινήτου. Πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται με ένα μεγάλο χώρο αποσκευών 448 λίτρων, συνθέτοντας έτσι συνολικά μία πολύ καλή πρόταση για οικογενειακή χρήση. Το μοναδικό στοιχείο χρηστικότητας όπου το αυτοκίνητο δεν εντυπωσιάζει, είναι οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ιδιαίτερα οι ανοιχτοί, που δεν είναι σπουδαίοι. Από την άλλη πλευρά ευχάριστη έκπληξη είναι η προσεγμένη ποιότητα του εσωτερικού, που προσφέρει μια καλή εικόνα για τον διάκοσμο και τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί (υπάρχουν ακόμα και μαλακά πλαστικά σε μεγάλο μέρος του ταμπλό) και μπορεί εύκολα να αντιπαρατεθεί με τον «καθιερωμένο» ανταγωνισμό. Αυτό μάλιστα είναι ακόμα πιο εμφανές στο χιλιάρι, που προσφέρεται από την δεύτερη έκδοση εξοπλισμού και πάνω κι έχει πιο πλούσιο εσωτερικό, με καθίσματα "Eco leather" αντί για υφασμάτινα και με ψηφιακό πίνακα οργάνων. Αλλά και η λειτουργικότητα και η εργονομία ικανοποιούν, ενώ η-απαραίτητη στις μέρες μας- οθόνη στο κέντρο του ταμπλό ολοκληρώνει μία σύγχρονη εικόνα εσωτερικού. Επίσης, και η -κάπως ψηλή- θέση οδήγησης με τη σωστή εργονομία είναι ακόμα καλύτερη από αυτή του 1.5, καθώς συνδυάζεται με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, κάτι που συνεπάγεται βεβαίως πολύ μεγαλύτερη ακρίβεια στις επιθυμητές ρυθμίσεις, ώστε να ταιριάζει απολύτως σε κάθε σωματότυπο.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 25.150 ευρώ, με ένα καλό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, αυτόματα φώτα, αισθητήρες στάθμευσης πίσω, ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης, πανοραμική κάμερα 360°, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα παρατηρήσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Το εσωτερικό είναι ακόμα πιο ποιοτικό, πιο εργονομικό και καλύτερα εξοπλισμένο από αυτό της βασικής έκδοσης
Κινητήρας-κιβώτιο
Η συγκεκριμένη έκδοση του ZS κινείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρη βενζινοκινητήρα με 111 ίππους, ο οποίος συνδυάζεται εδώ με 6άρι αυτόματο κιβώτιο. Ένα περίεργο στοιχείο είναι ότι στις επίσημες τιμές που αναφέρει η εταιρεία το χιλιάρι έχει τυπικά λίγο χειρότερη επιτάχυνση από το λιγότερο δυνατό 1.5 (0-100 χλμ./ώρα σε 11,2'' αντί για 10,9''). Κατά πάσα πιθανότητα όμως αυτό οφείλεται περισσότερο στο ότι τα 100 χλμ./ώρα τα φτάνει το 1.5 με τη 2η ταχύτητα, οπότε χρειάζεται μια μόνο αλλαγή στη σχετική μέτρηση, μειώνοντας έτσι τον αναγκαίο χρόνο. Στην πράξη, το χιλιάρι αποδεικνύεται πολύ πιο ζωντανό στο δρόμο, προσφέροντας τελικά σε όλο το φάσμα των στροφών σαφώς καλύτερες επιταχύνσεις, που αποδεικνύονται απολύτως επαρκείς και για τα προσπεράσματα στους ελληνικούς δρόμους ακόμα και με φορτίο. Ενώ και η απόκρισή του στο γκάζι είναι πιο άμεση από αυτή του 1.5. Όλα αυτά είναι απολύτως φυσιολογικά, αφού το χιλιάρι, λόγω τούρμπο, έχει μεγαλύτερη ροπή κατά 2 kgm περίπου, η οποία μάλιστα αποδίδεται στη μέγιστη τιμή της ήδη από τις 1800 στροφές και σταθερά μέχρι τις 4.700, ενώ στο 1.5 η μέγιστη ροπή αποδίδεται στις 4.500 στροφές. Όσο για το αυτόματο κιβώτιο, δεν είναι από τα κορυφαία σε ταχύτητα αλλαγών, είναι όμως απολύτως ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, έχει καλή κατανομή των σχέσεων και πραγματοποιεί ομαλές αλλαγές.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα, να μην έχει το χιλιάρι στην πράξη πολύ υψηλότερη κατανάλωση από το 1.5 όσο δείχνουν τα επίσημα στοιχεία (έχει και υψηλότερες τυποποιημένες εκπομπές CO2, στα 163 g/km, αντί για 149), γιατί μπορείς να το οδηγείς πιέζοντας λιγότερο τον κινητήρα. Μόνο στην πόλη η διαφορά αυξάνει εύκολα και η κατανάλωση μέσα σε πυκνή κίνηση ή στα στενά μπορεί να φτάσει εύκολα τα 10 λίτρα/100 χλμ., μια μέση αστική κατανάλωση όμως (δηλαδή και σε μεγάλες λεωφόρους, και σε ώρες «φυσιολογικής» κυκλοφορίας και όχι μποτιλιαρίσματος) μπορεί να περιοριστεί στα 8,5 λίτρα/100 χλμ. με λίγη προσοχή στο γκάζι. Αντίστοιχα σε μια διαδρομή σε πιο ανοιχτό δρόμο στην Αττική, χωρίς να πηγαίνουμε αργά, αλλά απλώς προσέχοντας το γκάζι, είδαμε κατανάλωση 7,2 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Αν και πιο δυνατό και με συνολικά καλύτερη ροπή, το χιλιάρι δεν έχει διαφορά στα οδικά χαρακτηριστικά του σε σχέση με το 1.5. Το κινέζικό SUV προσφέρει μια απολύτως ικανοποιητική ποιότητα κύλισης για την κατηγορία, ενώ εξίσου ικανοποιητική είναι και η συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν έχει σπορ χαρακτήρα, αλλά είναι απολύτως προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στα όρια της πρόσφυση και απουσία απότομων ή απρόβλεπτων αντιδράσεων. Οι κλίσεις του υπερυψωμένου αμαξώματος (απόσταση από το έδαφος 16,5 εκ.) στις στροφές δεν είναι μεγάλες, ενώ κάποιες κινήσεις του αμαξώματος όταν το αυτοκίνητο περνάει πάνω από κυματοειδείς ανωμαλίες δεν είναι υπερβολικές, δεν εξελίσσονται και δεν επηρεάζουν την τροχιά του. Μόνο οι απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται κάπως περισσότερο αισθητές. Το τιμόνι είναι ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια για οικογενειακό αυτοκίνητο, όπως και η αποτελεσματικότητα των φρένων (δίσκοι εμπρός-πίσω), τα οποία πάντως έχουν κάπως «σπογγώδη» αίσθηση.
YΠEP
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Χώροι για επιβάτες
- Χώρος αποσκευών
- Ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο
- Εξοπλισμός
KATA
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο χιλιάρης κινητήρας τούρμπο έχει αρκετή δύναμη για να καλύψει τις οικογενειακές ανάγκες και η οδική συμπεριφορά είναι απολύτως ικανοποιητική
Συμπέρασμα
Σε περίπτωση αξιολόγησης μιας έκδοσης ενός αυτοκινήτου, όταν υπάρχει και φθηνότερη, το ερώτημα είναι φυσικά κατά πόσο η ακριβότερη έκδοση αξίζει τα παραπάνω χρήματα που κοστίζει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η απάντηση είναι καταφατική, γιατί η διαφορά δεν είναι τελικά απλώς 5 ίπποι παραπάνω. Το χιλιάρι ZS είναι σχεδόν άλλο αυτοκίνητο, σαφώς πιο δυνατό και πιο γρήγορο από το 1.5, άρα ανταποκρίνεται πολύ καλύτερα στις ανάγκες μετακινήσεων έξω από την πόλη, πιο ξεκούραστο και ευχάριστο στην οδήγηση λόγω της καλύτερης ροπής και της ύπαρξης αυτόματου κιβωτίου, έχει καλύτερη θέση οδήγησης χάρη στο ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα, είναι ακόμα πιο ποιοτικό στο εσωτερικό και έχει και αρκετά καλύτερο εξοπλισμό. Άρα η υψηλότερη τιμή ανταποκρίνεται και σε σαφώς καλύτερο περιεχόμενο.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mgmotor.gr/


  UP