ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
Honda ZR-V - 2.0 Hybrid
Ισχυρή παρουσία στα μικρομεσαία SUV ..:: Σαββάτο, 01 Ιουνίου 2024 ::..
Το νέο μικρομεσαίο SUV της Honda έχει ένα πολύ καλό υβριδικό σύστημα, που προσφέρει ταυτόχρονα δύναμη και μεγάλη οικονομία, έχει πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, είναι προσεγμένο ποιοτικά, με καλούς χώρους για επιβάτες και πλούσια εξοπλισμένο αλλά, όπως συνήθως συμβαίνει με τα υβριδικά αυτοκίνητα, έχει μικρότερο χώρο αποσκευών από τα συμβατικά SUV και υψηλότερη τιμή
Τα αυτοκίνητα μεγαλώνουν συνεχώς και το αναπόφευκτο αποτέλεσμα είναι να δημιουργούνται κενά ανάμεσα στις κατηγορίες, όταν ένα μεγαλύτερο μοντέλο αυξηθεί σε διαστάσεις αρκετά περισσότερο από το μοντέλο που έχει ο κατασκευαστής στην αμέσως μικρότερη κατηγορία. Επιπλέον, επειδή τα SUV κατακτούν πλέον όλο και περισσότερο την αγορά σε όλες σχεδόν τις κατηγορίες, οι εταιρείες σπεύδουν να καλύψουν όσα κενά είχαν, ιδιαίτερα στις πιο εμπορικές κατηγορίες. Κάπως έτσι προέκυψε για τη Honda και το ZR-V, ένα νέο μικρομεσαίο SUV που γεφυρώνει το κενό μεταξύ του HR-V και του -αρκετά μεγάλου πλέον- CR-V. Το ZR-V, που έχει μήκος 4,568 μ. και μεταξόνιο 2.657 χιλιοστών, είναι βασισμένο στην πλατφόρμα του νέου Civic, από το οποίο βεβαίως είναι ένα εντελώς διαφορετικό αυτοκίνητο (πέρα από το γεγονός ότι είναι και υπερυψωμένο). Και φυσικά είναι προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα της ηλεκτροκίνησης και προσφέρεται αποκλειστικά ως υβριδικό.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του ZR-V είναι επαρκείς για να προσφέρουν άνετους χώρους για 4 άτομα, ώστε να καλύπτεται με επάρκεια ο ρόλος του οικογενειακού αυτοκινήτου. Λόγω της ύπαρξης και του υβριδικού συστήματος, ο χώρος αποσκευών δεν βρίσκεται στα επίπεδα των κορυφαίων συμβατικών SUV της κατηγορίας, έχοντας χωρητικότητα 390 λίτρων, η οποία πάντως είναι επαρκής για οικογενειακή χρήση, αφού είναι επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Επαρκείς είναι επίσης στο εσωτερικό και οι χώροι για μικροπράγματα, θα σημειώσουμε μόνο ότι είναι μικρές οι θήκες στις πόρτες. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά (με οριζόντια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που θεωρούμε πιο σωστή επιλογή από τις κάθετες, οι οποίες αποσπούν περισσότερο το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο) με μία αρκετά καλή θέση οδήγησης. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως στη βασική έκδοση είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 43.500 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 11 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, κάμερα οπισθοπορείας, προβολής τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό κλπ. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα αναφέρουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών (3 + 2 επέκταση) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή τα 5 πρώτα σέρβις, όποιο συμβεί πρώτο) και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Εσωτερικό
Οι διαστάσεις του ZR-V είναι επαρκείς για να προσφέρουν άνετους χώρους για 4 άτομα, ώστε να καλύπτεται με επάρκεια ο ρόλος του οικογενειακού αυτοκινήτου. Λόγω της ύπαρξης και του υβριδικού συστήματος, ο χώρος αποσκευών δεν βρίσκεται στα επίπεδα των κορυφαίων συμβατικών SUV της κατηγορίας, έχοντας χωρητικότητα 390 λίτρων, η οποία πάντως είναι επαρκής για οικογενειακή χρήση, αφού είναι επιπέδου μικρομεσαίου οικογενειακού χάτσμπακ. Επαρκείς είναι επίσης στο εσωτερικό και οι χώροι για μικροπράγματα, θα σημειώσουμε μόνο ότι είναι μικρές οι θήκες στις πόρτες. Το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά και σύγχρονο τεχνολογικά (με οριζόντια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, που θεωρούμε πιο σωστή επιλογή από τις κάθετες, οι οποίες αποσπούν περισσότερο το βλέμμα του οδηγού από το δρόμο) με μία αρκετά καλή θέση οδήγησης. Η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος όμως στη βασική έκδοση είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.
Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 43.500 ευρώ, με ιδιαίτερα πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 11 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, κάμερα οπισθοπορείας, προβολής τεχνολογίας LED, ζάντες αλουμινίου ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, συναγερμό κλπ. Θα σημειώσουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Θα αναφέρουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών (3 + 2 επέκταση) και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, ενώ με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη (ή τα 5 πρώτα σέρβις, όποιο συμβεί πρώτο) και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ZR-V χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda στην τελευταία γενιά του, με 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 143 ίππους) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Από αυτούς ο ένας έχει ισχύ 184 ίππων και χρησιμοποιείται για να κινεί τους εμπρός τροχούς (γι' αυτό άλλωστε και δεν υπάρχει συμβατικό κιβώτιο, αλλά η μετάδοση γίνεται με μία μόνο σχέση υποπολλαπλασιασμού) και ο άλλος λειτουργεί ως γεννήτρια που ενεργοποιείται από το βενζινοκινητήρα για να φορτίζει την μπαταρία. Η τελευταία είναι νέας τεχνολογίας και εξασφαλίζει πιο περιορισμένη μείωση της χωρητικότητας με την πάροδο του χρόνου. Στην πράξη το σύστημα είναι εξαιρετικά αποδοτικό, αρκετά δυνατό για να κινεί γρήγορα το αυτοκίνητο, που έχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8'') και φυσικά προσφέρει την πολύ καλή ελαστικότητα που εξασφαλίζει η μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα από μηδενικές στροφές, κάνοντας ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Το σημαντικό είναι ότι αυτές οι επιδόσεις προσφέρονται σε συνδυασμό με μια χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου τα υβριδικά συστήματα βρίσκονται στο στοιχείο τους, η οποία μπορεί να πέσει αρκετά κάτω και από τα 6 λίτρα/100 χλμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, με τις περισσότερες διαδρομές σε αστικό περιβάλλον και λιγότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο, ήταν μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή αρκετά χαμηλότερη και από αυτή ενός ντίζελ. Αυτό άλλωστε αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 130 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Τα ZR-V είναι ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία SUV σε οδικά χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας την αρχική εντύπωση που είχαμε σχηματίσει μετά την πρώτη σύντομη οδηγική εμπειρία μαζί του στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης. Τονίζαμε μάλιστα στο σχετικό άρθρο ότι μας άρεσε ακόμα περισσότερο από το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο CR-V. Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα (απόσταση από το έδαφος 18 εκ.), όπως και καλή ποιότητα κύλισης για SUV (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε λάστιχα με προφίλ 55 σε ζάντες 18'', που είναι κατά τη γνώμη μας πολύ καταλληλότερο για τις ελληνικές συνθήκες σε σχέση με κάποια 45άρια ή και... 40άρια που παραγγέλνουν ως έξτρα οι αγοραστές αρκετών SUV, τα οποία δεν βοηθούν τις πιο σφιχτές αναρτήσεις των SUV να απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των κακών ελληνικών δρόμων). Το «μυστικό» βεβαίως είναι η ύπαρξη ανάρτησης με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στοιχείο που είχε επισημάνει εξαρχής η Honda στην ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους, για να τονίσει την προσοχή που δόθηκε στην προσπάθεια να προσφέρει το αυτοκίνητο υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Το καλό τιμόνι, που είναι αρκετά γρήγορο (2,4 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και με σωστή αίσθηση, βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν αυξάνουν οι ρυθμοί, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα, τα οποία μάλιστα δεν έχουν τη «σπογγώδη» αίσθηση που έχουν συνήθως όσα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
Το ZR-V χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα e:HEV της Honda στην τελευταία γενιά του, με 2λιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού (που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και αποδίδει 143 ίππους) και δύο ηλεκτροκινητήρες. Από αυτούς ο ένας έχει ισχύ 184 ίππων και χρησιμοποιείται για να κινεί τους εμπρός τροχούς (γι' αυτό άλλωστε και δεν υπάρχει συμβατικό κιβώτιο, αλλά η μετάδοση γίνεται με μία μόνο σχέση υποπολλαπλασιασμού) και ο άλλος λειτουργεί ως γεννήτρια που ενεργοποιείται από το βενζινοκινητήρα για να φορτίζει την μπαταρία. Η τελευταία είναι νέας τεχνολογίας και εξασφαλίζει πιο περιορισμένη μείωση της χωρητικότητας με την πάροδο του χρόνου. Στην πράξη το σύστημα είναι εξαιρετικά αποδοτικό, αρκετά δυνατό για να κινεί γρήγορα το αυτοκίνητο, που έχει πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 7,8'') και φυσικά προσφέρει την πολύ καλή ελαστικότητα που εξασφαλίζει η μεγάλη ροπή του ηλεκτροκινητήρα από μηδενικές στροφές, κάνοντας ευχάριστη και ξεκούραστη την οδήγηση του αυτοκινήτου. Το σημαντικό είναι ότι αυτές οι επιδόσεις προσφέρονται σε συνδυασμό με μια χαμηλή κατανάλωση, ιδιαίτερα στην πόλη, όπου τα υβριδικά συστήματα βρίσκονται στο στοιχείο τους, η οποία μπορεί να πέσει αρκετά κάτω και από τα 6 λίτρα/100 χλμ. Είναι χαρακτηριστικό ότι η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας, με τις περισσότερες διαδρομές σε αστικό περιβάλλον και λιγότερα χιλιόμετρα σε ανοιχτό δρόμο, ήταν μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ., τιμή αρκετά χαμηλότερη και από αυτή ενός ντίζελ. Αυτό άλλωστε αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι 130 g/km, εξασφαλίζοντας καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας.
Οδηγώντας
Τα ZR-V είναι ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία SUV σε οδικά χαρακτηριστικά, επιβεβαιώνοντας την αρχική εντύπωση που είχαμε σχηματίσει μετά την πρώτη σύντομη οδηγική εμπειρία μαζί του στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής παρουσίασης. Τονίζαμε μάλιστα στο σχετικό άρθρο ότι μας άρεσε ακόμα περισσότερο από το μεγαλύτερο και πολυτελέστερο CR-V. Έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά, καλό κράτημα και πολύ προοδευτικές αντιδράσεις παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα (απόσταση από το έδαφος 18 εκ.), όπως και καλή ποιότητα κύλισης για SUV (το αυτοκίνητο της δοκιμής είχε λάστιχα με προφίλ 55 σε ζάντες 18'', που είναι κατά τη γνώμη μας πολύ καταλληλότερο για τις ελληνικές συνθήκες σε σχέση με κάποια 45άρια ή και... 40άρια που παραγγέλνουν ως έξτρα οι αγοραστές αρκετών SUV, τα οποία δεν βοηθούν τις πιο σφιχτές αναρτήσεις των SUV να απορροφούν αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των κακών ελληνικών δρόμων). Το «μυστικό» βεβαίως είναι η ύπαρξη ανάρτησης με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, στοιχείο που είχε επισημάνει εξαρχής η Honda στην ενημέρωση προς τους δημοσιογράφους, για να τονίσει την προσοχή που δόθηκε στην προσπάθεια να προσφέρει το αυτοκίνητο υψηλού επιπέδου οδικά χαρακτηριστικά. Το καλό τιμόνι, που είναι αρκετά γρήγορο (2,4 στροφές από τέρμα σε τέρμα) και με σωστή αίσθηση, βοηθάει ακόμα περισσότερο τον οδηγό στον έλεγχο του αυτοκινήτου όταν αυξάνουν οι ρυθμοί, ενώ αποτελεσματικά είναι και τα φρένα, τα οποία μάλιστα δεν έχουν τη «σπογγώδη» αίσθηση που έχουν συνήθως όσα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα έχουν ανάκτηση ενέργειας κατά το φρενάρισμα.
YΠEP
- Πολύ καλό υβριδικό σύστημα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Δωρεάν σέρβις 5 ετών, 2 χρόνια επέκταση εγγύησης
- Πολύ καλό υβριδικό σύστημα
- Επιδόσεις
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Εξοπλισμός
- Προσεγμένο εσωτερικό
- Δωρεάν σέρβις 5 ετών, 2 χρόνια επέκταση εγγύησης
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Χώρος αποσκευών (σε σχέση με τα μη υβριδικά SUV)
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Μικρές θήκες στις πόρτες
- Χώρος αποσκευών (σε σχέση με τα μη υβριδικά SUV)
- Αυξημένη τιμή
- Έλλειψη ρεζέρβας
Γρήγορο και πολύ οικονομικό, το ZR-V προσφέρει και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά
Συμπέρασμα
Το ZR-V είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV, ποιοτικό, ευκολοδήγητο, δυνατό και ταυτόχρονα πολύ οικονομικό, προσφέροντας καλές επιδόσεις και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, ενώ είναι και πλούσια εξοπλισμένο. Το κακό είναι ότι η σημερινή τάση για βιαστικό εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης οδηγεί αναπόφευκτα σε λύσεις ακριβές που, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανεβάζουν αρκετά την τιμή του αυτοκινήτου σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή έστω ήπια υβριδικά συστήματα, παρ' όλο που και αυτά έχουν ακριβύνει αισθητά. Η τιμή του, λοιπόν, ξεφεύγει, από τα οικονομικά επίπεδα του μεγαλύτερου μέρους της μεσαίας τάξης, περιορίζοντας αναπόφευκτα και το κοινό του.
Το ZR-V είναι ένα πολύ καλό μικρομεσαίο SUV, ποιοτικό, ευκολοδήγητο, δυνατό και ταυτόχρονα πολύ οικονομικό, προσφέροντας καλές επιδόσεις και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, ενώ είναι και πλούσια εξοπλισμένο. Το κακό είναι ότι η σημερινή τάση για βιαστικό εξηλεκτρισμό της αυτοκίνησης οδηγεί αναπόφευκτα σε λύσεις ακριβές που, όπως και στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανεβάζουν αρκετά την τιμή του αυτοκινήτου σε σύγκριση με τα συμβατικά μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή έστω ήπια υβριδικά συστήματα, παρ' όλο που και αυτά έχουν ακριβύνει αισθητά. Η τιμή του, λοιπόν, ξεφεύγει, από τα οικονομικά επίπεδα του μεγαλύτερου μέρους της μεσαίας τάξης, περιορίζοντας αναπόφευκτα και το κοινό του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site https://www.honda.gr