ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes GLA - 200

Ήπια (υβριδική) αναβάθμιση         ..:: Σαββάτο, 25 Μαϊου 2024 ::..

Ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου στην καλύτερη έκδοσή του, με πολύ καλό κινητήρα ντίζελ και τετρακίνηση, που προσφέρει τις δυνατότητες εκτός δρόμου με τις οποίες αποκτά νόημα ή ύπαρξη της συγκεκριμένη κατηγορίας «τζιποειδών»

Μπεστ σέλερ για τη Mercedes στην Ελλάδα η GLA, αλλά και ένα από τα πιο πετυχημένα μοντέλα της μάρκας στην Ευρώπη, ανανεώθηκε πρόσφατα χωρίς πολλές φανφάρες,. Όπως συνήθως συμβαίνει με τα πετυχημένα μοντέλα που πρέπει να ανανεωθούν γιατί έτσι επιτάσσουν οι κανόνες του μάρκετινγκ, αλλά χωρίς τον κίνδυνο να αλλάξουν στοιχεία που εξασφάλισαν την μεγάλη επιτυχία τους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση το αυτοκίνητο έχει υποστεί ένα σχεδιαστικό «φρεσκάρισμα» στο εμπρός και το πίσω μέρος, αλλά η ουσιαστική βελτίωση εξωτερικά είναι ότι είναι πλέον στάνταρ σε όλη τη γκάμα τα εμπρός φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, βελτιώνοντας έτσι ουσιαστικά την ορατότητα στις νυχτερινές διαδρομές. Το ανανεωμένο μικρομεσαίο SUV της Mercedes διατηρεί φυσικά τις ίδιες διαστάσεις, με το μήκος του να φτάνει τα 4,41 μ.

Εσωτερικό
Η σημερινή γενιά της GLA προσφέρει χώρους που φιλοξενούν άνετα τέσσερα ενήλικα άτομα, εξασφαλίζοντας έτσι τον «οικογενειακό» χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στον έξτρα εξοπλισμό προσφέρεται και η δυνατότητα ρύθμισης των πίσω καθισμάτων κατά μήκος σε μία διαδρομή 14 εκατοστών, κάτι που ενισχύει ακόμα περισσότερο την πρακτικότητα του αυτοκινήτου. Απολύτως ικανοποιητικός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 435 λίτρων, εξασφαλίζοντας επίσης την κάλυψη των οικογενειακών αναγκών χάρη και στο απόλυτα κανονικό σχήμα του. Επαρκείς είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, θα παρατηρήσουμε μόνο το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, όπου χρειάζεται να «χώσει» κανείς το χέρι το προς τα πίσω για να πιάσει κάτι που βρίσκεται εκεί (στοιχείο που συναντάμε τελευταία σε αρκετά καινούργια μοντέλα).

Η θέση οδήγησης είναι σωστή και οι ρυθμίσεις που υπάρχουν για το κάθισμα το τιμόνι επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει, ενώ κανένα παράπονο δεν έχουμε φυσικά από την ποιότητα κατασκευής, που βρίσκεται στα συνηθισμένα -πολύ υψηλά-επίπεδα της Mercedes. Στο ανανεωμένο μοντέλο χρησιμοποιείται η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης MBUX με τις οθόνες και τα ψηφιακά όργανα, ενισχύοντας επίσης την εικόνα "hi tech" του εσωτερικού, ενώ νέο είναι και το τιμόνι. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 47.500 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, αυτόματη λειτουργία πίσω πόρτας, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, θύρες USB, σύστημα πλοήγησης και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας.
Αναβαθμισμένο εσωτερικό, με νέο τιμόνι και την τελευταία γενιά του συστήματος απεικόνισης MBUX με τις οθόνες και τα ψηφιακά όργανα
Κινητήρας-κιβώτιο
Η αναβάθμιση του μοντέλου περιλαμβάνει και την υποβοήθηση του βενζινοκινητήρα 1.3 τούρμπο με τους 163 ίππους από ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V με μίζα/γεννήτρια που συνεισφέρει 13 επιπλέον ίππους όταν χρειάζεται σε μια επιτάχυνση, ενώ χρησιμοποιείται και για την ομαλή εκκίνηση του κινητήρα μετά από από στάση, περιορίζοντας έτσι και την κατανάλωση καυσίμου. Είναι προφανές ότι ο κινητήρας αυτός, που ήταν ήδη πολύ καλός, εύστροφος και δυνατός, με άφθονη ροπή που δεν σε αφήνει να υποψιαστείς το σχετικά μικρό κυβισμό του, έχει γίνει ακόμα καλύτερος, με την πιο ομαλή λειτουργία και την ακόμα καλύτερη απόκριση που εξασφαλίζει το υβριδικό σύστημα. Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου ούτως ή άλλως είναι και πάλι καλές (η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,9'') εξασφαλίζοντας την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, αλλά και τη δυνατότητα να οδηγήσει κανείς με αρκετά γρήγορους ρυθμούς αν το επιθυμεί. Κάτι που οφείλεται και στην πολύ καλή συνεργασία του κινητήρα με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, που αξιοποιεί αποτελεσματικά τις δυνατότητές του.

Για την κατανάλωση του αυτοκινήτου θα υπενθυμίσουμε, όπως και στην δοκιμή της GLA πριν την ανανέωση, ότι εξαρτάται από τον τρόπο οδήγησης, όπως με όλους τους δυνατούς κινητήρες με τούρμπο. Σίγουρα δεν μπορεί να είναι πολύ χαμηλή σε ένα αυτοκίνητο που πλησιάζει τον 1,5 τόνο, όμως το ήπιο υβριδικό σύστημα την έχει περιορίσει τουλάχιστον κατά μισό λίτρο στα 100 χλμ. και με φυσιολογική οδήγηση στην πόλη μπορεί να συγκρατηθεί κάτω από τα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι είναι φυσικά χαμηλότερη και μπορεί να πέσει κάτω και από τα 7 λίτρα/100 χλμ. σ' ένα επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα. (υπενθυμίζουμε για μια ακόμα φορά ότι στον αυτοκινητόδρομο τα SUV λόγω χειρότερης αεροδυναμικής σε σύγκριση με τα πιο χαμηλά αμαξώματα, όπως π.χ. μια A 200, έχουν μεγαλύτερη κατανάλωση από εκείνα στις πολύ υψηλές ταχύτητες). Θα επισημάνουμε τέλος και πάλι ότι η χωρητικότητα 43 λίτρων του ρεζερβουάρ, που είναι μικρότερη από αυτή του ανταγωνισμού, θα έπρεπε μάλλον να είναι λίγο μεγαλύτερη, για να εξασφαλίζει μεγαλύτερη αυτονομία στα ταξίδια.

Οδηγώντας
Η πλατφόρμα στην οποία βασίζεται η GLA επιβεβαιώνει την υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία που έχει πλέον η Mercedes στη μπροστινή κίνηση. Το αυτοκίνητο έχει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και, ως πιο «οικογενειακό» σε σύγκριση με τα χαμηλότερα μοντέλα που βασίζονται στο ίδιο δάπεδο, έχει προσανατολιστεί περισσότερο προς την άνεση σε σχέση με εκείνα. Σε αυτό τον τομέα λοιπόν είναι αρκετά καλή με τα μέτρα των SUV, στο ανανεωμένο μοντέλο μάλιστα η GLA 200 δεν έχει έχει ημιάκαμπτο άξονα πίσω όπως πριν, αλλά σύστημα πολλαπλών συνδέσμων όπως οι ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν μπορεί κανένας να περιμένει από ένα SUV να προσφέρει επίπεδα άνεσης ανάλογα με αυτά των μεγάλων σεντάν της Mercedes. Από εκεί και πέρα, χωρίς να έχει την αμεσότητα της -σαφώς πιο σπορτίβ- A Class, σε σχέση με την οποία εμφανίζει και λίγο μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές, είναι απολύτως ασφαλής και πολύ ευκολοδήγητη, έχει καλό κράτημα ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς, υποστρέφει προοδευτικά στα όρια της πρόσφυσης, δεν εμφανίζει τάση υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι και γενικά δεν πρόκειται ποτέ να αιφνιδιάσει τον οδηγό με απρόβλεπτες αντιδράσεις. Τα φρένα είναι πολύ καλά, όπως περιμέναμε από μια Mercedes, ενώ το τιμόνι στη ρύθμιση Comfort δεν έχει σπουδαία αίσθηση, που στη σπορ ρύθμιση του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης γίνεται κάπως καλύτερη.
YΠEP
- Κινητήρας
- Καλές επιδόσεις
- Ποιότητα κύλισης
- Φρένα
- Ποιότητα
- Δυνατότητα ρυθμιζόμενου πίσω καθίσματος (προαιρετικά)
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα προς τα πίσω
- Σχετικά μικρή χωρητικότητα ρεζερβουάρ
Ασφαλής και προβλέψιμη είναι η οδική συμπεριφορά και καλές οι επιδόσεις που προσφέρει ο ήπια υβριδικός κινητήρας
Συμπέρασμα
Το ξεκαθαρίσαμε εξαρχής ότι η ανανέωση δεν ήταν μεγάλη, με δεδομένο ότι μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που ήταν ήδη πολύ καλό. Όπως το περιγράφαμε στο συμπέρασμα της δοκιμής που κάναμε όταν εμφανίστηκε η σημερινή γενιά, ειναι «ένα premium μικρομεσαίο SUV αντάξιο της εικόνας της εταιρείας, εξαιρετικά ποιοτικό και πολύ πρακτικό, σύγχρονο τεχνολογικά, ασφαλές, άνετο και καλά εξοπλισμένo, που σ' αυτήν την έκδοση με τον «μικρό» κινητήρα (αν σημαίνει αυτό οτιδήποτε στις μέρες μας!) προσφέρει ταυτόχρονα δύναμη και καλές επιδόσεις, αλλά και περιορισμένη φορολογική επιβάρυνση στο παράλογο σύστημα των τεκμηρίων». Αυτά εξακολουθούν να ισχύουν και η ανανέωση το βελτίωσε στα σημεία, με τις σημαντικότερες βελτιώσεις να αφορούν την εικόνα του εσωτερικού στις «βασικές» εκδόσεις και -στην περίπτωση της GLA 200- τη μεγαλύτερη αμεσότητα στην απόκριση του κινητήρα σε συνδυασμό με την -όχι θεαματική, αλλά όχι και αμελητέα- μείωση της κατανάλωσης που προσέφερε η προσθήκη του ήπιου υβριδικού συστήματος. Το μόνο κακό είναι ότι οι συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των αυτοκινήτων τον τελευταίο χρόνο ανέβασαν την τιμή της GLA 200 σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα, που αφορούν πλέον ακόμα μικρότερο ποσοστό του επάνω μέρους της μεσαίας τάξης...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.mercedes-benz.gr


  UP