ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::
BMW 5 - 520d
Τεχνολογία, άνεση και οδηγική απόλαυση ..:: Σαββάτο, 18 Μαϊου 2024 ::..
Η νέα σειρά 5 εντυπωσιάζει, όπως πάντα, με την τεχνολογία, την ποιότητα και την οδική συμπεριφορά της, προσφέρει ακόμα μεγαλύτερους χώρους χάρη στις αυξημένες διαστάσεις της και καλύτερη άνεση απ' οποιοδήποτε SUV, ενώ στην έκδοση ντίζελ με το ήπιο υβριδικό σύστημα συνδυάζει δύναμη και επιδόσεις με κατανάλωση εντυπωσιακά χαμηλή για το μέγεθος και τις επιδόσεις της
Η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση είναι δεδομένη, μερικές εταιρείες προχωρούν με πιο γρήγορους ρυθμούς σε σχέση με το μέσο όρο και η BMW είναι μία απ' αυτές (θα θυμίσουμε ότι ήταν μια από τις πρώτες εταιρείες που προσέφερε στην αγορά αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, όταν ακόμα οι αυτονομίες δεν ξεπερνούσαν τα 150 χιλιόμετρα). Δεν είναι λοιπόν τυχαίο, ότι κατά την παρουσίαση της νέας σειράς 5 δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην ηλεκτρική έκδοση, στο δε δημοσιογραφικό "site" στο Internet από τις αρκετές δεκάδες φωτογραφίες του νέου μοντέλου η συντριπτική πλειοψηφία αφορούσε την ηλεκτρική έκδοση. Αυτό θα λέγαμε ότι αδικεί τη νέα «5άρα», γιατί καλή και άγια η ηλεκτρική, αλλά προς το παρόν απευθύνεται σε λίγους αγοραστές σε συγκεκριμένες χώρες, ενώ υπάρχουν δύο εξαιρετικές ήπιες υβριδικές εκδόσεις, που είναι πολύ καλύτερα προσαρμοσμένες στη σημερινή πραγματικότητα της έλλειψης υποδομών. Επιδιώξαμε, λοιπόν, κατ' αρχάς τη δοκιμή μιας απ' αυτές. Το νέο μοντέλο είναι συνολικά μεγαλύτερο από το προηγούμενο, με μήκος αυξημένο κατά 9,7 εκατοστά, ώστε να ξεπερνάει πλέον τα 5 μέτρα (5,06 μέτρα), αλλά και πλάτος αυξημένο κατά 3,2 εκατοστά και ύψος κατά 3,6 εκατοστά. Μεγαλύτερο κατά 20 χιλιοστά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είναι και το μεταξόνιο, φτάνοντας παρά 5 χιλιοστά στα 3 μέτρα (2.995 χιλιοστά)!
Εσωτερικό
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και φυσικά είναι αυτονόητο ότι ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του, που ταξιδεύουν άνετα και ξεκούραστα σε ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά μεγάλος είναι και ο χώρος που διατίθεται για τις αποσκευές τους, φτάνοντας τα 510 λίτρα. Ο τομέας της λειτουργικότητας ενισχύεται και από τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, με προσοχή μάλιστα στη λεπτομέρεια (είναι χαρακτηριστικό ότι το ραφάκι για την ασύρματη φόρτιση έχει δύο τμήματα, ώστε να φορτίζει μόνο το ένα και στο άλλο να μπορείς να τοποθετείς άλλα αντικείμενα). Θα επισημάνουμε μόνο ένα φαινόμενο που τελευταία έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σε κάμποσα αυτοκίνητα και αφορά το άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες οι οποίες στενεύουν πολύ προς τα πίσω, όπου είναι και καλυμμένες από το πλάι, έτσι ώστε αν κάτι τοποθετηθεί εκεί, μάλλον χρειάζεται να έχεις μαζί σου και ένα... παιδί για να χωρέσει το χέρι του σε εκείνο το σημείο!
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως περιμένουμε πάντα από μια BMW και η γενική εργονομία είναι σωστή. Στο πλήρως ψηφιακό ταμπλό με τις δύο οθόνες έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των διακοπτών και κάθε είδους χειριστηρίων, με ψηφιοποίηση του ελέγχου των λειτουργιών μέσω επιφανειών αφής. Πιστεύουμε πάντως ότι υπάρχει ένας βαθμό υπερβολής (όχι μόνο από τη BMW) σ' αυτήν την ψηφιοποίηση προς την οποία κινούνται πολλοί κατασκευαστές, με δεδομένο ότι μιλάμε για λειτουργίες που μπορεί να χρειάζεται να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει κανείς κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην προσπάθεια να προσφερθούν όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες, κάτι που είναι εύκολο με τα ψηφιακά συστήματα, αυτά αρχίζουν να γίνονται κάπως πολύπλοκα, όπως για παράδειγμα το σύστημα πλοήγησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Για το θέμα της ποιότητας κατασκευής και υλικών δεν τίθεται συζήτηση, είναι κορυφαία, όπως θα περίμενε κανείς από μία λιμουζίνα πολυτελείας. Η τιμή της έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 69.200 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης επερχόμενου οχήματος σε αλλαγή λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, συναγερμό, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, προσωπική κάρτα eSIM, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Εσωτερικό
Τα νούμερα μιλάνε από μόνα τους και φυσικά είναι αυτονόητο ότι ένα αυτοκίνητο με αυτές τις διαστάσεις προσφέρει πολύ καλούς χώρους για τους επιβάτες του, που ταξιδεύουν άνετα και ξεκούραστα σε ένα μακρινό ταξίδι. Και φυσικά μεγάλος είναι και ο χώρος που διατίθεται για τις αποσκευές τους, φτάνοντας τα 510 λίτρα. Ο τομέας της λειτουργικότητας ενισχύεται και από τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα, με προσοχή μάλιστα στη λεπτομέρεια (είναι χαρακτηριστικό ότι το ραφάκι για την ασύρματη φόρτιση έχει δύο τμήματα, ώστε να φορτίζει μόνο το ένα και στο άλλο να μπορείς να τοποθετείς άλλα αντικείμενα). Θα επισημάνουμε μόνο ένα φαινόμενο που τελευταία έχουμε αρχίσει να βλέπουμε σε κάμποσα αυτοκίνητα και αφορά το άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες οι οποίες στενεύουν πολύ προς τα πίσω, όπου είναι και καλυμμένες από το πλάι, έτσι ώστε αν κάτι τοποθετηθεί εκεί, μάλλον χρειάζεται να έχεις μαζί σου και ένα... παιδί για να χωρέσει το χέρι του σε εκείνο το σημείο!
Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, όπως περιμένουμε πάντα από μια BMW και η γενική εργονομία είναι σωστή. Στο πλήρως ψηφιακό ταμπλό με τις δύο οθόνες έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των διακοπτών και κάθε είδους χειριστηρίων, με ψηφιοποίηση του ελέγχου των λειτουργιών μέσω επιφανειών αφής. Πιστεύουμε πάντως ότι υπάρχει ένας βαθμό υπερβολής (όχι μόνο από τη BMW) σ' αυτήν την ψηφιοποίηση προς την οποία κινούνται πολλοί κατασκευαστές, με δεδομένο ότι μιλάμε για λειτουργίες που μπορεί να χρειάζεται να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει κανείς κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι στην προσπάθεια να προσφερθούν όσο το δυνατόν περισσότερες λειτουργίες, κάτι που είναι εύκολο με τα ψηφιακά συστήματα, αυτά αρχίζουν να γίνονται κάπως πολύπλοκα, όπως για παράδειγμα το σύστημα πλοήγησης του συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Για το θέμα της ποιότητας κατασκευής και υλικών δεν τίθεται συζήτηση, είναι κορυφαία, όπως θα περίμενε κανείς από μία λιμουζίνα πολυτελείας. Η τιμή της έκδοσης ντίζελ ξεκινάει από 69.200 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα, σύστημα ειδοποίησης επερχόμενου οχήματος σε αλλαγή λωρίδας, σύστημα ειδοποίησης διασταυρούμενης κυκλοφορίας πίσω, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, προσαρμοζόμενους προβολείς τεχνολογίας LED, αισθητήρες παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, συναγερμό, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, προσωπική κάρτα eSIM, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από ένα 4κύλινδρο 2λιτρο ντίζελ με 197 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια 11 ίππων για την εκκίνηση του κινητήρα και την υποβοήθησή του στις επιταχύνσεις. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό, με ροπή που εξασφαλίζει τις καλές επιδόσεις που περιμένει κανείς από ένα μεγάλο αυτοκίνητο «γοήτρου» (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3''), προσφέροντας και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό αυτόματο 8άρι κιβώτιο της BMW, που συνεργάζεται άψογα μαζί του και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του. Το σημαντικό είναι ότι, χάρη στον ντίζελ και το υβριδικό σύστημα, όλα αυτά γίνονται με μια κατανάλωση που πριν μερικά χρόνια θα περίμενε κανείς από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Στην πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μια διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής, είδαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή φυσικά εξαιρετική για ένα πεντάμετρο θηρίο με 200 ίππους. Και είναι προφανές ότι στον αυτοκινητόδρομο, λόγω της πολύ καλύτερης αεροδυναμικής των σεντάν, η κατανάλωση θα είναι πάντα αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός SUV, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Η περιορισμένη κατανάλωση αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι μόλις 134 g/km, κάτω δηλαδή από το όριο που επιτρέπει την καθημερινή είσοδο ενός αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας! Και βέβαια, η περιορισμένη κατανάλωση εγγυάται και μια πολύ μεγάλη αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, η οποία μπορεί να ξεπεράσει και τα 900 χιλιόμετρα (τιμή έξω από τις δυνατότητες οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου).
Οδηγώντας
Η νέα σειρά 5 αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα της απόλυτης υπεροχής των σεντάν απέναντι στα SUV σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά τους και φυσικά της τεχνογνωσίας της BMW στο στήσιμο των αυτοκινήτων. Το πεντάμετρο αυτοκίνητο είναι -πολύ απλά- εξαιρετικό στο δρόμο, με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά, που σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθός του. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι φυσικά άψογη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και όταν αρχίζουν οι στροφές απλά σημαδεύεις, στρίβεις και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια την πορεία που έχεις επιλέξει, χωρίς δισταγμούς και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές, κάπως ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες -κάτι που διευκολύνει την κίνηση στην πόλη- αλλά «σφίγγει» και αποκτά καλή αίσθηση μόλις οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Άψογα είναι φυσικά και τα φρένα. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, είναι ότι το αυτοκίνητο προσφέρει και ασυνήθιστα υψηλού επιπέδου άνεση για BMW, με δεδομένο ότι η βαυαρική εταιρεία επιλέγει ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τα αυτοκίνητά της, που συνήθως έχουν έτσι πιο σφιχτές ρυθμίσει στις αναρτήσεις σε σύγκριση με άλλες premium προτάσεις. Εδώ οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να συνδυάσουν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά με πολύ καλή άνεση, την οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι κανένα SUV δεν μπορεί να προσφέρει.
Το αυτοκίνητο κινείται από ένα 4κύλινδρο 2λιτρο ντίζελ με 197 ίππους και ήπιο υβριδικό σύστημα 48 V, που περιλαμβάνει μία μίζα/γεννήτρια 11 ίππων για την εκκίνηση του κινητήρα και την υποβοήθησή του στις επιταχύνσεις. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό, με ροπή που εξασφαλίζει τις καλές επιδόσεις που περιμένει κανείς από ένα μεγάλο αυτοκίνητο «γοήτρου» (0-100 χλμ./ώρα σε 7,3''), προσφέροντας και την αντίστοιχη ενεργητική ασφάλεια, αλλά και ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση. Κάτι στο οποίο συμβάλλει και το πολύ καλό αυτόματο 8άρι κιβώτιο της BMW, που συνεργάζεται άψογα μαζί του και εκμεταλλεύεται με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητές του. Το σημαντικό είναι ότι, χάρη στον ντίζελ και το υβριδικό σύστημα, όλα αυτά γίνονται με μια κατανάλωση που πριν μερικά χρόνια θα περίμενε κανείς από ένα μικρομεσαίο χάτσμπακ. Στην πόλη μπορεί να πέσει ακόμα και κάτω από 8 λίτρα/100 χλμ., ενώ σε μια διαδρομή που κάναμε στην παραλιακή της Αττικής, είδαμε μέση κατανάλωση 6,5 λίτρα/100 χλμ., τιμή φυσικά εξαιρετική για ένα πεντάμετρο θηρίο με 200 ίππους. Και είναι προφανές ότι στον αυτοκινητόδρομο, λόγω της πολύ καλύτερης αεροδυναμικής των σεντάν, η κατανάλωση θα είναι πάντα αισθητά χαμηλότερη από αυτή ενός SUV, ιδιαίτερα στις υψηλές ταχύτητες. Η περιορισμένη κατανάλωση αντανακλάται και στις τυποποιημένες εκπομπές CO2, που είναι μόλις 134 g/km, κάτω δηλαδή από το όριο που επιτρέπει την καθημερινή είσοδο ενός αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας! Και βέβαια, η περιορισμένη κατανάλωση εγγυάται και μια πολύ μεγάλη αυτονομία με το ρεζερβουάρ των 60 λίτρων, η οποία μπορεί να ξεπεράσει και τα 900 χιλιόμετρα (τιμή έξω από τις δυνατότητες οποιουδήποτε ηλεκτρικού αυτοκινήτου).
Οδηγώντας
Η νέα σειρά 5 αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα της απόλυτης υπεροχής των σεντάν απέναντι στα SUV σε ό,τι αφορά τα οδικά χαρακτηριστικά τους και φυσικά της τεχνογνωσίας της BMW στο στήσιμο των αυτοκινήτων. Το πεντάμετρο αυτοκίνητο είναι -πολύ απλά- εξαιρετικό στο δρόμο, με πολύ υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης και αψεγάδιαστη οδική συμπεριφορά, που σε κάνει να ξεχνάς το μέγεθός του. Η σταθερότητα στην ευθεία είναι φυσικά άψογη ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες και όταν αρχίζουν οι στροφές απλά σημαδεύεις, στρίβεις και το αυτοκίνητο ακολουθεί με ακρίβεια την πορεία που έχεις επιλέξει, χωρίς δισταγμούς και χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές, κάπως ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες -κάτι που διευκολύνει την κίνηση στην πόλη- αλλά «σφίγγει» και αποκτά καλή αίσθηση μόλις οι ρυθμοί ανεβαίνουν. Άψογα είναι φυσικά και τα φρένα. Αυτό που είναι εντυπωσιακό, είναι ότι το αυτοκίνητο προσφέρει και ασυνήθιστα υψηλού επιπέδου άνεση για BMW, με δεδομένο ότι η βαυαρική εταιρεία επιλέγει ένα πιο σπορ χαρακτήρα για τα αυτοκίνητά της, που συνήθως έχουν έτσι πιο σφιχτές ρυθμίσει στις αναρτήσεις σε σύγκριση με άλλες premium προτάσεις. Εδώ οι μηχανικοί της εταιρείας κατάφεραν να συνδυάσουν την εξαιρετική οδική συμπεριφορά με πολύ καλή άνεση, την οποία πρέπει να σημειώσουμε ότι κανένα SUV δεν μπορεί να προσφέρει.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση-αυτονομία
- Οδική συμπεριφορά
- Άνεση
- Κινητήρας-επιδόσεις
- Ποιότητα
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Κατανάλωση-αυτονομία
KATA
- Κάπως πολύπλοκο σύστημα πλοήγησης
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Κάπως πολύπλοκο σύστημα πλοήγησης
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Ο πολύ καλός ντίζελ προσφέρει καλές επιδόσεις χωρίς υπερβολική κατανάλωση και το πλαίσιο κορυφαία οδική συμπεριφορά και άνεση
Συμπέρασμα
Τα πολλά λόγια είναι περιττά, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πραγματική λιμουζίνα γοήτρου, η μετακίνηση με το οποίο θα ενθουσιάσει ταυτόχρονα και τον οδηγό και τους επιβάτες. Προφανώς είναι ακριβό για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών, αυτό είναι όμως αναπόφευκτο σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων, με τέτοια ποιότητα και τόσο καλά οδικά χαρακτηριστικά, που συμπυκνώνει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αυτοκινητική τεχνολογία.
Τα πολλά λόγια είναι περιττά, στη συγκεκριμένη περίπτωση έχουμε ένα εξαιρετικό αυτοκίνητο, πραγματική λιμουζίνα γοήτρου, η μετακίνηση με το οποίο θα ενθουσιάσει ταυτόχρονα και τον οδηγό και τους επιβάτες. Προφανώς είναι ακριβό για τη μεγάλη πλειοψηφία των καταναλωτών, αυτό είναι όμως αναπόφευκτο σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων, με τέτοια ποιότητα και τόσο καλά οδικά χαρακτηριστικά, που συμπυκνώνει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στην αυτοκινητική τεχνολογία.
Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επίσημο Site http://www.bmw.gr