ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mitsubishi Colt - 1.0 T

Σύγχρονος κλώνος με ιστορικό όνομα         ..:: Σαββάτο, 27 Απριλίου 2024 ::..

Αποτελώντας σχεδόν δίδυμο αδελφό του Renault Clio, το νέο σούπερ μίνι της Mitsubishi που αναβιώνει ένα ιστορικό όνομα, έχει όλα τα πλεονεκτήματα του γάλλου συγγενή του σε χώρους, ποιότητα και λειτουργικότητα, είναι πλούσια εξοπλισμένο, αλλά εμφανίζει το δικό του χαρακτήρα στο δρόμο, περιορίζοντας λίγο τη «γαλλική» άνεση προς όφελος μιας πιο «σπορτίβ» οδικής συμπεριφοράς

Οι εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι τα τελευταία χρόνια ραγδαίες και οι αλλαγές περισσότερες ίσως από ποτέ, με αποτέλεσμα προγράμματα και οι στρατηγικές να αλλάζουν συχνά και κανείς να μη μπορεί να προβλέψει ούτε καν το άμεσο μέλλον. Το παράδειγμα της Mitsubishi είναι χαρακτηριστικό. Μόλις πριν 4 χρόνια είχε ανακοινώσει ότι θα αποχωρήσει σταδιακά από την Ευρώπη. Η ένταξή της όμως στη συμμαχία Renault-Nissan έφερε «τα πάνω κάτω» κι εκεί που δε θα παρουσίαζε άλλο νέο μοντέλο στην Ευρώπη, παρουσίασε ξαφνικά δύο εντελώς νέα μοντέλα, βασισμένα σε πλατφόρμες της Renault. Το ένα από αυτά μάλιστα αναβίωσε μετά οπό 9 χρόνια απουσίας από την Ευρώπη ένα πολύ γνωστό όνομα, το Colt, βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με το Clio. Η σχεδιαστική συγγένεια είναι προφανής με την πρώτη ματιά και οι διαστάσεις είναι ίδιες, οπότε θα λέγαμε ότι πρόκειται για... δίδυμα αδέλφια! Στοχεύοντας «στην καρδιά» της κατηγορίας Β, των αυτοκινήτων δηλαδή που αποκαλούμε «σούπερ μίνι», το νέο Colt έχει μήκος 4,053 μ. και μεταξόνιο 2583 χιλιοστών.

Εσωτερικό
Η ομοιότητα με το Clio είναι προφανές ότι συνεπάγεται και ομοιότητα στη λειτουργικότητα, οπότε το Colt προσφέρει πολύ καλούς χώρους για την κατηγορία, ώστε να μπορεί να ανταποκριθεί στο ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που στις μέρες μας αναλαμβάνουν συνήθως τα σούπερ μίνι, ενώ πολύ καλός για την κατηγορία είναι και ο χώρος αποσκευών των 391 λίτρων, χωρητικότητα που παραπέμπει σε μικρομεσαίο χάτσμπακ. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι είναι κάπως ψηλό το κατώφλι φόρτωσης. Το εσωτερικό είναι επίσης προσεγμένο ποιοτικά, ενώ η λειτουργικότητά του ενισχύεται από τους αρκετούς χώρους για μικροπράγματα που προσφέρει. Η μεγάλη κάθετη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό είναι απολύτως προσαρμοσμένη στο πνεύμα της εποχής. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, θα παρατηρήσουμε όμως ότι η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ενδεχομένως ορισμένοι δεν θα βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 21.920 ευρώ, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού για την κατηγορία, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ειδοποίησης απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, θερμαινόμενο τιμόνι, θερμαινόμενα καθίσματα, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, συμβατότητα (ασύρματα) με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Σημαντικό είναι επίσης το ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εγγύηση 5 ετών και αντίστοιχης διάρκειας πανευρωπαϊκή οδική βοήθεια, ενώ με το νέο προωθητικό πρόγραμμα της αντιπροσωπείας προφέρεται δωρεάν σέρβις για 5 έτη και χρηματοδότηση με επιδοτούμενο επιτόκιο 2,9%.
Ποιοτικό και λειτουργικό είναι το ευρύχωρο το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ικανοποιώντας απόλυτα τις ανάγκες ενός σούπερ μίνι με τη δύναμή του, ο χιλιάρης κινητήρας τούρμπο με τους 91 ίππους είναι όπως τον ξέρουμε από άλλα μοντέλα της Renault και της Nissan. Αρκετά εύστροφος και ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται ήδη από τις 2.000 στροφές), προσφέρει ευχάριστη και ξεκούραστη οδήγηση και το αυτοκίνητο είναι αρκετά ζωντανό (περισσότερο απ' όσο αφήνει να εννοηθεί η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, που γίνεται σε 12,2'') και δεν προβληματίζει στα προσπεράσματα, που γίνονται με ασφάλεια. Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι εύχρηστο και σωστά κλιμακωμένο και αξιοποιεί αποτελεσματικά τον κινητήρα. Αυτό αντανακλάται και στην κατανάλωση, που δεν είναι υπερβολική και μπορεί στην πόλη να συγκρατηθεί στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. και σε μια διαδρομή σε πιο ανοιχτό δρόμο να πέσει αρκετά κάτω από τα 7.

Οδηγώντας
Στον τομέα των οδικών χαρακτηριστικών έχουμε και την πιο ορατή διαφορά ανάμεσα στο Clio και το νέο Colt, που βασίζεται προφανώς και στην παράδοση των δύο ονομάτων, τα οποία είναι ιστορικά και για τις δύο μάρκες και έχουν δημιουργήσει τη δική του εικόνα το καθένα στο αγοραστικό κοινό. Έτσι, ενώ το Clio, είναι από τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας σε άνεση και ποιότητα κύλισης, το Colt φαίνεται να έχει διαφορετικές ρυθμίσεις στην ανάρτηση, που είναι πιο «σφιχτή», οπότε προσφέρει λιγότερο καλή άνεση από τον γάλλο συγγενή του, αλλά φαίνεται να έχει πιο «σπορτίβ» συμπεριφορά, με λίγο πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, πολύ καλό κράτημα κι ελαφρά μικρότερη (αλλά και λιγότερο προοδευτική) υποστροφή στα όρια της πρόσφυσης. Πολύ ικανοποιητικό είναι και το τιμόνι, που παρέχει επαρκείς πληροφορίες στον οδηγό και αποτελεσματικά τα φρένα.
YΠEP
- Χώροι
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα εσωτερικού
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Στο δρόμο το Colt ικανοποιεί απόλυτα με τη συμπεριφορά του
Συμπέρασμα
Με δεδομένη την πλατφόρμα στην οποία βασίζεται και τη στενή συγγένεια με ένα από τα κορυφαία σούπερ μίνι της αγοράς, είναι αυτονόητη και η πολύ θετική εντύπωση που δίνει το νέο Colt στον οδηγό. Είναι ένα πολύ καλό μικρό αυτοκίνητο, λειτουργικό, ποιοτικό, πλούσια εξοπλισμένο και με καλά οδικά χαρακτηριστικά, ενώ η 5ετής εγγύηση που προσφέρει είναι ένα επιπλέον ατού.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mitsubishi-motors.gr


  UP