ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai i10 - 1.2

Η μοναξιά της κορυφής         ..:: Σαββάτο, 20 Απριλίου 2024 ::..

Έχοντας ήδη την εικόνα ενός κορυφαίου μίνι αυτοκινήτου πόλης, με χώρους για τέσσερις επιβάτες, εξοπλισμό μεγαλύτερης κατηγορίας, οδική συμπεριφορά που επιτρέπει τις μετακινήσεις και εκτός αστικού περιβάλλοντος το ανανεωμένο i10, προσαρμόζεται στις σύγχρονες εξελίξεις κι εξακολουθεί να αποτελεί μία εξαιρετική πρόταση για ένα προσωπικό μεταφορικό μέσο με προσιτή τιμή για το ευρύ κοινό, χωρίς εκπτώσεις στις υπηρεσίες που περιμένει κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο

Το i10 είναι πλέον ένα από τα ελάχιστα μίνι αυτοκίνητο πόλης με συμβατικούς κινητήρες που έχουν παραμείνει στην αγορά. Ήδη ένα από τα κορυφαία μοντέλα της κατηγορίας, με ελάχιστο ανταγωνισμό, δεν μπορούσε παρ' όλα αυτά να αποφύγει κάποια στιγμή την ανανέωση, που αποτελεί πάγια τακτική όλων των εταιρειών και στην οποία έχουν συνηθίσει και οι καταναλωτές. Το μικρό Hyundai έχει υποστεί τις συνηθισμένες εξωτερικές σχεδιαστικές αλλαγές που γίνονται στα "facelift", ενώ η ιδιομορφία της συγκεκριμένης ανανέωσης ήταν η προσθήκη και μίας πιο «σπορτίφ» εμφανισιακά έκδοσης N Line, με ξεχωριστά σχεδιαστικά χαρακτηριστικά (σ' αυτήν την έκδοση ήταν και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας). Με μήκος 3,67 μ. το i10 στη σημερινή γενιά του είναι πλέον αρκετά μεγαλύτερο από τα μίνι αυτοκίνητα πόλης του παρελθόντος (έχει και αρκετά μεγαλύτερο μεταξόνιο -κατά 40 χιλιοστά- σε σχέση με την προηγούμενη γενιά του μοντέλου), ικανοποιώντας έτσι πολύ πιο σύνθετες μεταφορικές ανάγκες.

Εσωτερικό
Οι εσωτερικοί χώρoi είναι άνετοι για τέσσερις επιβάτες, ακόμα και αν αυτοί χρειαστεί να μετακινηθούν σε μια μεγάλη διαδρομή. Έχουν μάλιστα την δυνατότητα να μεταφέρουν και τα πράγματά τους, αφού χώρος αποσκευών των 252 λίτρων είναι πολύ καλός για μίνι αυτοκίνητο, πλησιάζοντας στα επίπεδα της επόμενης κατηγορίας. Ήδη λοιπόν το αυτοκίνητο προσφέρει από πλευράς χρηστικότητας πολύ καλύτερες υπηρεσίες από αυτές που προσέφεραν παλιότερα τα μίνι αυτοκίνητα πόλης, καθώς μάλιστα και οι χώροι για μικροπράγματα είναι πολύ καλοί, αλλά και συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο, χωρίς πολυτέλειες μεν και μαλακά πλαστικά, αλλά καλά φτιαγμένο και με προσοχή στη λεπτομέρεια. Ακριβώς γι' αυτό, πάντως, θα παρατηρήσουμε ότι τα «ραφάκια» που υπάρχουν για μικροπράγματα μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων και πάνω από το ντουλαπάκι στο ταμπλό δεν έχουν αντιολισθητικό υλικό, οπότε ό,τι ακουμπήσει κανείς εκεί, γλιστράει και... πηγαινοέρχεται κατά την κίνηση του αυτοκινήτου. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 4,2'' είναι ένα από τα νέα στοιχεία στο ανανεωμένο μοντέλο, στο οποίο υπάρχουν θύρες USB-C εμπρός και πίσω.

Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, αλλά η ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί ορισμένοι οδηγοί να μη βρουν απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 16.940 ευρώ για το 1.2, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού ήδη από την βασική έκδοση, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα και υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στο μέσον της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματη ρύθμιση προβολέων, στατικά φώτα στροφής, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start stop κλπ. Η μόνη έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας, η οποία είναι στάνταρ μόνο στην στην πλούσια έκδοση Distinctive (αλλά όχι στην λίγο ακριβότερη N Line!) Από την άλλη πλευρά στα ατού του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται η 5ετής εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων.
Το πολύ προσεγμένο εσωτερικό προσφέρει επαρκείς χώρους για τέσσερις ενηλίκους
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος κινητήρας 1.2 με τους 84 ίππους κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο και αντεπεξέρχεται στις απαιτήσεις όχι μόνο των αστικών μετακινήσεων, αλλά και περιαστικών διαδρομών, προσφέροντας αξιοπρεπείς επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 12,6''), ώστε να μην αγχώνει τον οδηγό. Στις χαμηλές στροφές δεν ακούγεται ιδιαίτερα, αλλά ο θόρυβός του αυξάνει π.χ. σ' ένα προσπέρασμα, όπου θα εξαντληθεί η κλίμακα των στροφών του. Το πολύ καλό χειροκίνητο κιβώτιο των 5 ταχυτήτων είναι σωστά κλιμακωμένο και πολύ εύχρηστο, συμπληρώνοντας τη συνολικά καλή εικόνα του αυτοκινήτου, η οποία ενισχύεται ακόμα περισσότερο από την περιορισμένη κατανάλωση. Εύκολα μπορεί αυτή να περιορισθεί μέσα στην πόλη στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. ή και λίγο πιο κάτω και σε πιο ανοιχτό δρόμο να πέσει κάτω και από τα 6 (ανάλογα φυσικά με τον τρόπο οδήγησης και το φορτίο, μια που μιλάμε για ένα κανονικό τετραθέσιο αυτοκίνητο). Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι, ανάλογα με την έκδοση, 117-132 g/km, εξασφαλίζοντας σε κάθε περίπτωση την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας, στοιχείο σίγουρα σημαντικό για ένα μίνι αυτοκίνητο που προορίζεται κυρίως για χρήση στην πόλη.

Οδηγώντας
Έχοντας μία πολύ καλή προϊστορία από τον προκάτοχό του, το σημερινό i10 είναι ακόμα καλύτερο, με πολύ ικανοποιητική ποιότητα κύλισης και άνεση στην πόλη, αλλά και μία πολύ καλή συμπεριφορά έξω από το αστικό περιβάλλον, όπου οι απαιτήσεις φυσικά είναι πολύ μεγαλύτερες. Θα λέγαμε μάλιστα, ότι στις δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού πρέπει να είναι ακόμα καλύτερο σε άνεση απ' ό,τι διαπιστώσαμε στη δοκιμή μας, γιατί το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν στην πλούσια «σπορτίφ» έκδοση N Line, η οποία έχει λάστιχα διαστάσεων 195/45 16, όπως και η τρίτη έκδοση Distinctive. Το πολύ χαμηλό προφίλ τους σίγουρα αρέσει σε πολλούς αισθητικά αλλά δημιουργεί συμβιβασμούς στον τομέα της άνεσης, αφού τα αρκετά άκαμπτα πλαϊνά των ελαστικών δεν μπορούν να απορροφήσουν το ίδιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των δρόμων, ιδιαίτερα στην Αθήνα, που είναι γεμάτη λακκούβες και σαμαράκια. Οι δύο πρώτες εκδόσεις εξοπλισμού έχουν λάστιχα με προφίλ 55, τα οποία είναι κατά τη γνώμη μας πολύ καταλληλότερο για ένα μικρό αυτοκίνητο στους ελληνικούς δρόμους. Από εκεί και πέρα βεβαίως είναι θέμα επιλογής του αγοραστή αν επιθυμεί τον πλούσιο εξοπλισμό των δύο ακριβότερων εκδόσεων, οπότε θα έχει και τα λάστιχα χαμηλότερου προφίλ.

Η συνολική εικόνα του αυτοκινήτου είναι πάντως πολύ καλή, το i10 όντως προσφέρει υπηρεσίες που θυμίζουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα του παρελθόντος. Μπορεί να κινηθεί έξω από την πόλη χωρίς να αγχώσει καθόλου τον οδηγό, προσφέροντας σταθερότητα, καλό κράτημα και πολύ προοδευτική συμπεριφορά που δεν αιφνιδιάζει ποτέ, απολύτως ικανοποιητικό τιμόνι και καλά φρένα (τα οποία από τη δεύτερη έκδοση εξοπλισμού έχουν δίσκους και στους πίσω τροχούς). Το γεγονός είναι ότι κινηθήκαμε με το αυτοκίνητο σε ρυθμούς που δεν πρόκειται καν να πλησιάσει ο μέσος οδηγός του i10 και δεν μας αιφνιδίασε ποτέ, ούτε μας δημιούργησε οποιοδήποτε αίσθημα ανασφάλειας.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Χώροι
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Προσεγμένη κατασκευή
- Χαμηλή κατανάλωση
- Εξοπλισμός
- 5 χρόνια εγγύηση χωρίς όριο χλμ.
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Η ρεζέρβα είναι στάνταρ μόνο σε μία έκδοση
- Έλλειψη αντιολισθητικού υλικού στα «ραφάκια» μικροαντικειμένων
Ευέλικτο και οικονομικό στην πόλη, μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα και έξω από αυτή
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι το i10 ήταν ήδη ένα από τα κορυφαία μίνι αυτοκίνητα πόλης και στην κατηγορία του δεν έχουν παραμείνει στην αγορά πολλά αυτοκίνητο της κατηγορίας με συμβατικούς κινητήρες, έχει πλέον ελάχιστο ανταγωνισμό και αποτελεί κορυφαία πρόταση για ένα μίνι αυτοκίνητο πόλης, πλησιάζοντας στο κάτω μέρος της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Σ' αυτήν την έκδοση με το μεγαλύτερο κινητήρα μάλιστα, μπορεί αν χρειαστεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του σε μια πιο μακρινή μετακίνηση χωρίς πολλούς συμβιβασμούς, δεδομένου ότι είναι πολύ καλά στημένο και δεν θα προβληματίσει ποτέ τον οδηγό. Η επιβίωσή του στο πολύ δύσκολο περιβάλλον που έχει δημιουργήσει η πορεία προς την ηλεκτροκίνηση, επιβεβαιώνει την άποψη που είχαμε διατυπώσει μετά την πρώτη δοκιμή αυτής της γενιάς, ότι ο μόνος τρόπος για να είναι βιώσιμη η παρουσία ενός μοντέλου στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μετά την αύξησης του κόστους που έχουν επιβάλει οι εξελίξεις των τελευταίων ετών, είναι να προσφέρουν υπηρεσίες μεγαλύτερου αυτοκινήτου σε ένα μικρό μέγεθος, που εξασφαλίζει την απαραίτητη ευελιξία και οικονομία στην πόλη.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site http://www.hyundai.gr


  UP