ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW Taigo - 1.5 TSI

Μεγαλύτερη δύναμη για μεγαλύτερα φορτία         ..:: Σαββάτο, 30 Μαρτίου 2024 ::..

Το «μικρό» κουπέ SUV της VW, που συνδυάζει ένα 5θυρο κουπέ αμάξωμα με οικογενειακούς χώρους και πλήρη εξοπλισμό, ανταποκρίνεται σ' αυτήν την έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.5 ακόμα καλύτερα στις οικογενειακές ανάγκες, με τη δύναμη του κινητήρα να εξασφαλίζει άνετη οδήγηση και καλές επιδόσεις ακόμα και με πλήρες φορτίο

Το Taigo ανήκει θεωρητικά στην κατηγορία των μικρών SUV/crossover, αφού βασίζεται άλλωστε στην πλατφόρμα MQB A0, που χρησιμοποιείται σε όλα τα καινούργια μικρά αυτοκίνητα του γερμανικού γκρουπ. Με μήκος 4,266 μ., όμως, είναι δηλαδή λίγο μεγαλύτερο από το T-Roc (4,234 μ.), πλησιάζοντας ακόμα περισσότερο στο κάτω μέρος της μικρομεσαίας κατηγορίας. Οπότε έχει νόημα ακόμα περισσότερο σ' αυτό η χρησιμοποίηση και του κινητήρα 1.5 TSI εκτός από τον χιλιάρη που είχαμε δοκιμάσει παλαιότερα. Ιδιαίτερα για όσους το προορίζουν για οικογενειακό αυτοκίνητο, που θα φορτώνεται αντίστοιχα.

Εσωτερικό
Οι αυξημένες διαστάσεις του Taigo σε σχέση με τα T-Roc εξασφαλίζουν και αντίστοιχους χώρους, που φιλοξενούν άνετα 4 επιβάτες ικανοποιώντας τις ανάγκες της οικογενειακής χρήσης που συνήθως καλείται να καλύψει ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας (ακόμα και με κουπέ αμάξωμα, που είναι όμως 5θυρο). Πολύ περισσότερο αφού συνδυάζονται και με έναν αρκετά μεγάλο χώρο αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 440 λίτρα. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το κατώφλι φόρτωσης είναι κάπως ψηλό, δυσκολεύοντας τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους. Απλώς επαρκείς θα χαρακτηρίσουμε τους χώρους που υπάρχουν στο εσωτερικό για μικροπράγματα. Η θέση οδήγησης είναι σωστή με ρυθμίσεις που επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βολευτεί. Το μεγάλο προσκέφαλο του συνοδηγού, όμως, και το σχήμα του αμαξώματος πίσω, που καταλήγει σε κάπως μεγάλη «κολόνα», περιορίζουν λίγο την ορατότητα πίσω δεξιά.

Το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο από ποιοτικής πλευράς, παρουσιάζοντας πάντως δύο διαφορετικές εικόνες από πλευράς υλικών. Τα μαλακά πλαστικά στο ταμπλό προσφέρουν μία εικόνα πολύ καλής ποιότητας, ενώ τα σκληρά πλαστικά στις εσωτερικές επιφάνειες των θυρών δείχνουν σαφώς πιο φτηνά. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 30.250 ευρώ, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 7 αερόσακους (συμπεριλαμβάνοντας κεντρικό αερόσακο εμπρός), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης εμπρός με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, 4 θύρες USB (2 εμπρός και 2 πίσω για φόρτιση), σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε επίσης (για να δώσουμε και τα σχετικά εύσημα στην αντιπροσωπεία) ότι υπάρχει και ρεζέρβα (ανάγκης), κάτι όλο και πιο σπάνιο πλέον στην αγορά αυτοκινήτου, που θεωρούμε όμως ότι είναι πολύ σημαντικό στην ελληνική πραγματικότητα.
Το εσωτερικό είναι προσεγμένο, αλλά όχι πολυτελές, με τους χώρους να καλύπτουν άνετα τις οικογενειακές ανάγκες
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο κινητήρας που κινεί τη συγκεκριμένη έκδοση του Taigo, είναι ο πολύ γνωστός μας πλέον από άλλα μοντέλα του γερμανικού γκρουπ υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.5 TSI με τους 150 ίππους και σύστημα μερικής απενεργοποίησης των κυλίνδρων. Ένας πολύ καλός κινητήρας, εύστροφος και ελαστικός (η μέγιστη ροπή αποδίδεται από τις 1.500 στροφές) που ανταποκρίνεται με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες ενός οικογενειακού αυτοκινήτου αυτού του μεγέθους, προσφέροντάς του πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2'') και την ασφάλεια που αυτές συνεπάγονται στα προσπεράσματα. Η συνεργασία του με το καλό 7άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG είναι αποτελεσματική και ο μεγάλος αριθμός των σχέσεων δεν αφήνει ποτέ τον κινητήρα να «κρεμάει» στις αλλαγές. Όσο για την κατανάλωση, μπορεί να συγκρατηθεί γύρω στα 8-8,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και να πέσει κάτω από τα 7 σε έναν επαρχιακό δρόμο. Οι τυποποιημένες εκπομπές CO2 είναι 132 g/km, επιτρέπονται την καθημερινή είσοδο του αυτοκινήτου στο δακτύλιο της Αθήνας. Τέλος, ένα άλλο σημαντικό στοιχείο, που μειώνει το κόστος της χρήσης του αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι, ανάλογα με τη χρήση, τα διαστήματα μεταξύ των σέρβις μπορούν να φτάσουν και τα 2 χρόνια (ή 30.000 χλμ.).

Οδηγώντας
Τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, που είναι ένα ευρύχωρο μικρό οικογενειακό SUV, προδιαθέτουν και για τη συμπεριφορά του στο δρόμο. Προφανώς δεν διεκδικεί σπορ χαρακτήρα και δεν προκαλεί για γρήγορη οδήγηση, δεν προβληματίζει όμως καθόλου στο δρόμο, όπου αποδεικνύεται ασφαλές και ευκολοδήγητο και σ' αυτήν την πιο δυνατή και γρήγορη έκδοση. Έχει αρκετά καλό κράτημα, είναι κάπως υποστροφικό στην πίεση, αλλά αρκετά προοδευτικά, δεν αιφνιδιάζει και δεν έχει απρόβλεπτες αντιδράσεις, ενώ κάποιες κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές δεν επηρεάζουν τη συμπεριφορά του. Το τιμόνι του έχει μέτρια αίσθηση στις χαμηλές ταχύτητες, αλλά βελτιώνεται στην πίεση, ενώ τα φρένα του επίσης δεν προβληματίζουν. Η ποιότητα κύλισης προδίδει την κατηγορία στην οποία ανήκει, αφού οι κάπως σφιχτές αναρτήσεις του ακολουθούν με λιγότερη ακρίβεια το ανάγλυφο του οδοστρώματος σε σύγκριση π.χ. με ένα Golf. Η άνεση που προσφέρει πάντως είναι επαρκής για οικογενειακό αυτοκίνητο, χωρίς να γίνεται κουραστικό αλλά και χωρίς να ξεχωρίζει.
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Χώροι
- Εξοπλισμός
- Στάνταρ αυτόματο κιβώτιο
- Ευκολία οδήγησης
KATA
- Ψηλό κατώφλι φόρτωσης
- Μεγάλο προσκέφαλο συνοδηγού, περιορίζει την ορατότητα πίσω δεξιά
Ευκολοδήγητο και ασφαλές, με δύναμη επιδόσεις που ανταποκρίνονται και σε απαιτητικές χρήσεις από πλευράς -οικογενειακού- φορτίου
Συμπέρασμα
Με δεδομένο ότι το κοινό στο οποίο απευθύνεται το Taigo είναι αγοραστές που επιθυμούν ως οικογενειακό αυτοκίνητο ένα μικρό/μικρομεσαίο SUV με επαρκείς χώρους και καλά λειτουργικά χαρακτηριστικά, χωρίς υπερβολικά υψηλή τιμή (συγκριτικά πάντα, γιατί στις μέρες μας, με τα επίπεδα στα οποία έχουν σκαρφαλώσει οι τιμές των αυτοκινήτων δύσκολα μπορεί να προσδιορίσει κανείς ποια τιμή δεν είναι υπερβολικά υψηλή!), θα λέγαμε ότι η έκδοση με τον κινητήρα 1.5 είναι αυτή που του ταιριάζει περισσότερο. Βεβαίως είναι ακριβότερο από το χιλιάρι και ίσως έχει ελαφρά υψηλότερη κατανάλωση στην πόλη, έχει όμως την δύναμη και -αντίστοιχα- τις επιδόσεις για να αντεπεξέλθει με άνεση σε οποιεσδήποτε συνθήκες, ακόμα και όταν είναι πλήρως φορτωμένο. Και για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αυτό είναι ένα στοιχείο που δεν μπορεί κανείς να αγνοήσει.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP