ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

DS 7 - E-Tense 4x4 300

Πρεσβευτής της γαλλική πολυτέλειας         ..:: Σαββάτο, 24 Φεβρουαρίου 2024 ::..

Διαθέτοντας ένα πολύ καλό επίπεδο «αυτοκινητικής» τεχνολογίας, που μεταφράζεται σε ασφάλεια, δύναμη, επιδόσεις και πολύ καλή άνεση για την κατηγορία, το ανανεωμένο μεσαίο SUV της DS αποτελεί κι ένα πολύ καλό πρεσβευτή της γαλλικής πολυτέλειας, αποφεύγοντας οποιαδήποτε μίμηση του... αλλοδαπού ανταγωνισμού και προσφέροντας στιλ που ξεχωρίζει, εξωτερικά αλλά και εσωτερικά, υλικά και φινίρισμα υψηλού επιπέδου, λειτουργικότητα και πλούσιο εξοπλισμό, σε μία τετρακίνητη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση με αναβαθμισμένο ηλεκτρικό σύστημα και αυξημένη αυτονομία

Η απόφαση των Γάλλων να ανταγωνιστούν τους Γερμανούς στον τομέα των αυτοκινήτων πολυτελείας όχι απλώς με τη δημιουργία μεγάλων και ακριβών αυτοκινήτων αντίστοιχων με τα γερμανικά, αλλά με μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση που αξιοποιεί την γαλλική τεχνογνωσία και παράδοση στα πολυτελή προϊόντα, φαίνεται πως στέφεται με επιτυχία. Η δημιουργία μιας ξεχωριστής πολυτελούς μάρκας, με την αυτονόμηση του σήματος DS από τη Citroen φαίνεται να είναι πετυχημένη και τα αυτοκίνητα της DS έχουν βρει το δρόμο τους στην αγορά, χάρη στο ξεχωριστό χαρακτήρα τους. Δεν ήταν έκπληξη λοιπόν η πρόσφατη ανανέωση του μεσαίου SUV της μάρκας, της DS 7, ώστε να συνεχίσει να διατίθεται στην αγορά, με μια ιδιαίτερα εκτεταμένη γκάμα μάλιστα, που περιλαμβάνει και κάμποσες εξηλεκτρισμένες εκδόσεις. Η DS 7 είναι ένα SUV με μήκος με μήκος 4,573 μ. και η έκδοση της δοκιμής μας είναι η τετρακίνητη φορτιζόμενη υβριδική των 300 ίππων.

Εσωτερικό
Η σχεδίαση του αμαξώματος όντως τονίζει τη διαφοροποίηση που επιδιώκουν οι Γάλλοι, ακόμα περισσότερο όμως αυτή τονίζεται στο εσωτερικό, με ένα ιδιαίτερο «ντιζάιν» που δημιουργεί ένα διαφορετικό περιβάλλον, σαφώς διακριτό από αυτό των Γερμανών. Κι επειδή, εκτός από τη σχεδίαση, ένα αυτοκίνητο που στοχεύει να καθιερωθεί στην πολυτελή κατηγορία κρίνεται και στον τομέα της ποιότητας, δόθηκε αντίστοιχη προσοχή και σ' αυτό. Η συνολική εικόνα από την ποιότητα κατασκευής και το διάκοσμο του αυτοκινήτου ικανοποιεί απόλυτα και ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της "premium" κατηγορίας, χάρη στη εφαρμογή της τεχνογνωσίας άλλων γαλλικών εταιρειών που κατασκευάζουν πολυτελή προϊόντα, από την επιλογή και τη ραφή των υφασμάτων και των δερμάτων στις ταπετσαρίες, μέχρι τα διακοσμητικά από χρώμιο, ξύλο και αλλά υλικά. Ταυτόχρονα, προσφέρεται και η απαραίτητη εξατομίκευση, όχι μόνο με τα επίπεδα εξοπλισμού, αλλά και με διαφορετικές επιλογές για τον εσωτερικό διάκοσμο. Από εκεί και πέρα, σε ό,τι αφορά τη λειτουργικότητα, το αυτοκίνητο προσφέρει άνετους χώρους για επιβάτες, ένα μεγάλο χώρο αποσκευών χωρητικότητας 555 λίτρων και επαρκείς χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Τα πολύ καλά καθίσματα συμπληρώνουν την πολύ θετική εικόνα, ούτως ή άλλως όμως αυτό το περιμένει κανείς από οποιαδήποτε αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία της Citroen. Η θέση οδήγησης είναι καλή, προσφέροντας αρκετές ρυθμίσεις, θα παρατηρήσουμε μόνο πως η ορατότητα προς τα πίσω είναι κάπως περιορισμένη λόγω σχήματος.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη υβριδική έκδοση ξεκινάει από 60.300 ευρώ με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, ενεργό συστήματα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επόπτευσης νεκρής γωνίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, αναδιπλούμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, ράγες οροφής κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Σημειώνουμε επίσης ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών.
Η ανανέωση δεν αλλάξει χαρακτήρα στο αυτοκίνητο, που εξακολουθεί να ξεχωρίζει σχεδιαστικά και στο -πολύ προσεγμένο- εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Η έκδοση E-Tense 4x4 300 χρησιμοποιεί ένα υβριδικό σύστημα με βενζινοκινητήρα 1.6 που αποδίδει 200 ίππους και έναν ηλεκτροκινητήρα 110 ίππων εμπρός, τοποθετημένο πάνω στο γνωστό -καλό- αυτόματο 8άρι κιβώτιο του γαλλικού ομίλου, ενώ η τετρακίνηση εξασφαλίζεται με έναν ακόμα ηλεκτροκινητήρα 100 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς φτάνει τους 300 ίππους. Είναι προφανές ότι αυτή η ισχύς και η σημαντικά αυξημένη ροπή που εξασφαλίζουν οι ηλεκτροκινητήρες, προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 σε 5,9''), ενισχύοντας την ενεργητική ασφάλεια, αλλά και την απόλαυση της οδήγησης. Στο ανανεωμένο μοντέλο χρησιμοποιήθηκε για το υβριδικό σύστημα μία νέα μπαταρία με ελαφρά αυξημένη χωρητικότητα, που φτάνει τις 14,2 kWh. Η αυτονομία με ηλεκτροκίνηση φτάνει τα 63 χιλιόμετρα κι εμείς στην πράξη διανύσαμε με πλήρως φορτισμένη μπαταρία 48 χιλιόμετρα σε μία διαδρομή στα νότια προάστια και την παραλιακή λεωφόρο της Αττικής προς την Ανάβυσσο, με τον κλιματισμό σε λειτουργία και με οδήγηση χωρίς το... πόδι στο πάτωμα, αλλά και χωρίς υπερβολική αυτοσυγκράτηση. Στην ίδια διαδρομή με την μπαταρία εντελώς άδεια (σε υβριδική λειτουργία μεν, αλλά με πολύ μικρότερη συμβολή του ηλεκτροκινητήρα, αφού η μπαταρία έχει ελάχιστη ενέργεια από τη φόρτιση εν κινήσει) και με σχετικά οικονομική οδήγηση, είδαμε μέση κατανάλωση βενζίνης 7,8 λίτρα/100 χλμ., ενώ μέσα στην πόλη αυτή μπορεί να φτάσει στα 9,5 ή και τα 10 λίτρα/100 χλμ. Η καλύτερη λύση τελικά, αν κανείς θέλει να κάνει αρκετά περισσότερα από τα 50 χιλιόμετρα που μπορούν γίνουν ηλεκτρικά, είναι η υβριδική λειτουργία με πλήρως φορτισμένη μπαταρία. Μια τέτοια διαδρομή που δοκιμάσαμε, μας έβγαλε μέση κατανάλωση 3,3 λίτρων/100 χλμ. σε μια απόσταση 90 χιλιομέτρων μέσα και γύρω από το αστικό περιβάλλον, κατανάλωση εξαιρετικά χαμηλή, που προφανώς ούτε με ντίζελ δεν μπορεί να πετύχει ένα τόσο δυνατό τετρακίνητο αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους. Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι 43 λίτρα και -σε συνδυασμό με μία πλήρως φορτισμένη μπαταρία- προσφέρει αυτονομία αντίστοιχη με αυτή των συμβατικών μοντέλων, λίγο μικρότερη όμως όταν η μπαταρία αδειάσει, οπότε η κατανάλωση αυξάνεται.

Οδηγώντας
Η E-Tense χρησιμοποιεί το νέο σύστημα αναρτήσεων της Citroen, με μεταλλικά ελατήρια και αμορτισέρ και «προοδευτικά υδραυλικά ενθέματα» (Progressive Hydraulic Cushions) τα οποία υποβοηθούν τα ελατήρια και τα αμορτισέρ στην απορρόφηση των κραδασμών όταν οι τροχοί περνούν από έντονες ανωμαλίες. Ταυτόχρονα, στη συγκεκριμένη έκδοση χρησιμοποιείται και το ηλεκτρονικό σύστημα απόσβεσης DS Active Scan που παρακολουθεί τον δρόμο εμπρός και «προβλέπει» τη συμπεριφορά που πρέπει να έχουν οι αναρτήσεις. Το αποτέλεσμα είναι μια εξαιρετική ποιότητα κύλισης και πολύ καλή άνεση, που πραγματικά ξεχωρίζει στην κατηγορία και είναι αντάξια της παράδοσης της Citroen στο συγκεκριμένο τομέα. Η οδική συμπεριφορά είναι συνολικά ασφαλής, χωρίς κάποιο σπορ χαρακτήρα, αλλά απολύτως προβλέψιμη, με προοδευτική υποστροφή και έλλειψη απότομων αντιδράσεων, ενώ οι κάπως αυξημένες κλίσεις στις γρήγορες στροφές λόγω των μαλακών αναρτήσεων δεν προβληματίζουν. Η καλή ηχομόνωση ενισχύει ακόμα περισσότερο την άνεση που προσφέρει το αυτοκίνητο, το οποίο είναι ιδανικό για ταξίδια σε μακρινές αποστάσεις. Το τιμόνι είναι κάπως ελαφρύ, αλλά γενικά ικανοποιητικό για οικογενειακό πολυτελές SUV, ενώ τα καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας (στην επιλογή αυξημένης ανάκτησης ενέργειας μεγάλο ποσοστό της επιβράδυνσης γίνεται από το συγκεκριμένο σύστημα και τα φρένα λειτουργούν επικουρικά).
YΠEP
- Άνεση-ποιότητα κύλισης
- Δύναμη-επιδόσεις
- Κόστος στην πόλη
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Ξεχωριστό στιλ
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Μικρότερο ρεζερβουάρ
- Περιορισμός ορατότητας προς τα πίσω
- Κατανάλωση στην πόλη με άδεια μπαταρία
- Έλλειψη ρεζέρβας
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις, ενώ το αυτοκίνητο προσφέρει κορυφαία άνεση
Συμπέρασμα
Οι αλλαγές που έγιναν στο ανανεωμένο μοντέλο, δεν ήταν τόσο μεγάλες που να του αλλάζουν χαρακτήρα, ο οποίος άλλωστε ήταν απόλυτα πετυχημένος. Η DS 7 είναι ένα SUV που δικαιούται απολύτως το χαρακτηρισμό του ως "premium", ξεχωρίζοντας από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, ενώ ταυτόχρονα ξεχωρίζει και ανάμεσα στα "premium" SUV, προβάλλοντας πράγματι μία εικόνα της γαλλικής παράδοσης και τεχνογνωσίας στα πολυτελή προϊόντα. Είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει σχεδιαστικά, εσωτερικά και εξωτερικά, είναι ποιοτικό και πλούσια εξοπλισμένο, προσφέρει πολύ καλή άνεση για την κατηγορία του, είναι ασφαλές και ευκολοδήγητο, έχει σ' αυτήν την έκδοση πολύ μεγάλη δύναμη, πολύ καλές επιδόσεις και τετρακίνηση, ενώ το υβριδικό σύστημα και η ελαφρά μεγαλύτερη μπαταρία προσφέρουν μεγαλύτερη αυτονομία με ηλεκτροκίνηση ακόμα και από τη λιγότερο ισχυρή προσθιοκίνητη έκδοση του μοντέλου πριν την ανανέωση.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.dsautomobiles.gr


  UP