ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mercedes C Class - C 300 e

Κορυφαίο αστέρι με έναν αστερίσκο!         ..:: Σαββάτο, 03 Φεβρουαρίου 2024 ::..

Εξαιρετική ποιοτικά και λειτουργικά και πλούσια εξοπλισμένη, όπως όλες οι εκδόσεις της C-Class, η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και αντίστοιχου επίπεδου οδική συμπεριφορά, έχει κορυφαία αυτονομία με ηλεκτροκίνηση για υβριδικό μοντέλο, η οποία μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης σε αστικό περιβάλλον και το μοναδικό εμπόδιο για να αποτελεί ένα ιδανικό πολυτελές οικογενειακό αυτοκίνητο, είναι ο περιορισμένος χώρος αποσκευών

Η νέα γενιά της C-Class έχει μια καλή γκάμα με συμβατικούς κινητήρες (σε ήπιες υβριδικές εκδόσεις βεβαίως!) αλλά ζούμε στην εποχή ανάπτυξης της ηλεκτροκίνησης και με δεδομένο το εντατικό σχετικό πρόγραμμα της γερμανικής εταιρείας, δεν ήταν δυνατό να μη προσφέρει το μπεστ σέλερ της και σε εξηλεκτρισμένες εκδόσεις που... μπαίνουν στην πρίζα. Η φορτιζόμενη υβριδική C 300 e ανήκει σ' αυτήν την κατηγορία, συνδυάζοντας ένα βενζινοκινητήρα κι έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος μπορεί να κινήσει και μόνος του το αυτοκίνητο για μερικές δεκάδες χιλιόμετρα. Υπενθυμίζουμε ότι η νέα γενιά της μεσαίας Mercedes έχει αυξημένες διαστάσεις σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, με το μήκος της να φτάνει τα 4,751 μ. (6,5 εκατοστά περισσότερα από πριν) και το μεταξόνιο τα 2865 χιλιοστά (25 περισσότερα από πριν).

Εσωτερικό
Το αυτοκίνητο προσφέρει καλούς χώρους για τέσσερις επιβάτες, ώστε να μπορεί να μεταφέρει άνετα μια οικογένεια. Αναπόφευκτα όμως, όπως συμβαίνει συνήθως στις φορτιζόμενες υβριδικές εκδόσεις, έχει γίνει ένας συμβιβασμός στο χώρο αποσκευών για να χωρέσουν τα εξαρτήματα της ηλεκτρικής συνιστώσας του υβριδικού συστήματος, με αποτέλεσμα η χωρητικότητα του να έχει περιορισθεί στα 315 λίτρα (αντί για τα 455 των συμβατικών εκδόσεων). Χωρητικότητα μάλλον οριακή για οικογενειακή χρήση, δεδομένου ότι είναι μικρότερη ακόμα και από αυτήν της A-Class! Αντιθέτως οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι επαρκείς. Θα επισημάνουμε μόνο (κάτι που τελευταία αντιμετωπίζουμε σε όλο και περισσότερα αυτοκίνητα) το κάπως άβολο σχήμα που έχουν οι θήκες στις πόρτες, στις οποίες χρειάζεται να χώσεις το χέρι σου βαθιά για να φτάσεις κάτι που βρίσκεται στην πίσω άκρη, στην οποία μάλιστα υπάρχει κι ένα χώρισμα. Αν κυλήσει κάτι πολύ μικρό εκεί πίσω, μάλλον θα χρειαστείς ένα... παιδί για να χωρέσει το χέρι του και να το βγάλει. Η κορυφαία συνολική ποιότητα είναι αναμενόμενη για την μεσαία Mercedes, συμπεριλαμβάνοντας την γεροδεμένη κατασκευή, τα ποιοτικά υλικά, αλλά και την καλή ηχομόνωση. Εξίσου καλή είναι και η θέση οδήγησης.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 67.550 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού βεβαίως, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, 7 αερόσακους (με κεντρικό αερόσακο εμπρός), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες με αυτόματη αντιθαμβωτική λειτουργία, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, cruise control, φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPLay και Android Auto, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σαρωτή δακτυλικού αποτυπώματος, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Μοναδική έλλειψη είναι αυτή της ρεζέρβας.
Το εξαιρετικά ποιοτικό και τεχνολογικά σύγχρονο εσωτερικό, προσφέρει απολύτως επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα που κινεί τη C 300 e αποτελείται από ένα 2λιτρο βενζινοκινητήρα 204 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 129 ίππων, ο οποίος τροφοδοτείται από μία μπαταρία 25,4 kWh, χωρητικότητα ασυνήθιστα μεγάλη για φορτιζόμενο υβριδικό αυτοκίνητο. Η μέγιστη συνδυασμένη ισχύς είναι 313 ίπποι. Με δεδομένο ότι και μόνος του ο βενζινοκινητήρας είναι αρκετός για να κινήσει αρκετά γρήγορα το αυτοκίνητο, είναι προφανές ότι η προσθήκη και του ηλεκτροκινητήρα, που εκτός από την ισχύ αυξάνει σημαντικά και την ροπή, ανεβάζει τις επιδόσεις της C 300 e σε επίπεδα καλού σπορ αυτοκινήτου (0-100 χλμ./ώρα σε 6,1'') παρά το αυξημένο βάρος της (2.080 κιλά). Και φυσικά το σύνολο είναι πολύ παραπάνω από επαρκές για να προσφέρει ενεργητική ασφάλεια υψηλού επιπέδου στα προσπεράσματα. Συνολικά η οδήγηση είναι ιδιαίτερα ξεκούραστη και ευχάριστη, χάρη και στο καλό 9άρι αυτόματο κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση και τις γρήγορες αλλαγές.

Η μεγάλη χωρητικότητα της μπαταρίας προδιαθέτει για την εξαιρετική αυτονομία -με τα δεδομένα των υβριδικών αυτοκινήτων- που προσφέρει το σύστημα με ηλεκτροκίνηση, την καλύτερη από όσα "plugin" υβριδικά έχουμε οδηγήσει μέχρι σήμερα (με την εξαίρεση της Mercedes GLC 300 de, που είναι αντίστοιχου επίπεδου). Η επίσημη τιμή της αυτονομίας στον τυποποιημένο κύκλο είναι 116 χιλιόμετρα και σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον καταφέραμε να ξεπεράσουμε τα 100, με τον κλιματισμό σε λειτουργία και οδήγηση χωρίς υπερβολική αυτοσυγκράτηση (αλλά και χωρίς υπερβολές... γενικώς). Κάτι που οφείλεται εν μέρει και στο πολύ καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση που διαθέτει το αυτοκίνητο. Οδηγώντας με την μπαταρία εντελώς εξαντλημένη, οπότε το αυτοκίνητο λειτουργεί ως κλασικό υβριδικό, η κατανάλωση στην πόλη μπορεί να ξεπεράσει τα 9 λίτρα/100 χλμ., πέφτοντας κάτω από 8 στον ανοιχτό δρόμο (ανάλογα με την ταχύτητα και το πόσο βαρύ πόδι έχει ο οδηγός βέβαια). Σε κάθε περίπτωση μια γεμάτη μπαταρία και το ρεζερβουάρ των 50 λίτρων προσφέρουν μια μεγάλη αυτονομία, την οποία δεν μπορεί να πετύχει κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο.

Οδηγώντας
Στην εποχή μας, με τα σύγχρονα πλαίσια και τα εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και οδηγικά βοηθήματα, δεν έχει πλέον και τόση σημασία, ούτε καν φαίνεται στο δρόμο, αν ένα αυτοκινήτου έχει την κίνηση στους πίσω τροχούς, όπως παραδοσιακά η C-Class. Αν και η C 300 e της δοκιμής μας, λοιπόν, προσφέρεται με την ανάρτηση άνεσης, αντί για τη σπορ ανάρτηση της C 200 που είχα δοκιμάσει παλιότερα, η συμπεριφορά της στο δρόμο είναι υπεράνω κριτικής, με τα ηλεκτρονικά συστήματα να υπάρχουν απλώς για να επέμβουν αν προσπαθήσεις να παραβείς τους... νόμους της Φυσικής! Με πολύ καλό κράτημα, ουδέτερη συμπεριφορά, άμεση απόκριση στις κινήσεις του τιμονιού, αρχίζει προοδευτικά να υποστρέφει όταν πιεστεί πέρα από τα όρια της (πολύ καλής) πρόσφυσης, το γκάζι (με μέτρο) βοηθάει στις διορθώσεις, ενώ αν το αφήσεις απότομα πάνω στην στροφή, το αυτοκίνητο δεν εμφανίζει καμιά περίεργη αντίδραση ή τάση υπερστροφής, αλλά απλώς κλείνει την τροχιά του και συνεχίζει το δρόμο του. Οι λίγο πιο μαλακές αναρτήσεις ίσως επιτρέπουν ελαφρότατα μεγαλύτερες κλίσεις του αμαξώματος στις γρήγορες στροφές, από την άλλη πλευρά όμως η μπαταρία στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση χαμηλώνει το κέντρο βάρους, ενισχύονται την σταθερότητα και την ακρίβεια της συμπεριφοράς. Το τιμόνι είναι αρκετά ακριβές κι έχει ικανοποιητική αίσθηση στις λειτουργίες "Electric" και "Hybrid" του συστήματος επιλογής τρόπου οδήγησης, ενώ η επαναφορά του είναι ικανοποιητική σε σχέση με τις παλιότερες Mercedes, που είχαν τιμόνια με μετριότατη επαναφορά.

Σε ό,τι αφορά τα φρένα, είναι μεν εξαιρετικά σε απόδοση και ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το αυτοκίνητο, θα παρατηρήσουμε όμως ότι δεν έχουν την κορυφαία αίσθηση που είχαν τα φρένα των παλιότερων μοντέλων της Mercedes, αλλά έχουν στην αρχική διαδρομή τους μια ελαφρά «σπογγώδη» αίσθηση. Κάτι που ενδεχομένως να οφείλεται στο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα για την φόρτιση της μπαταρίας του υβριδικού συστήματος, χαρακτηριστικό πολύ συνηθισμένο στα αυτοκίνητα με σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση, που είναι ρυθμιζόμενο, προσφέρει μια επιπλέον υποβοήθηση στα φρένα στην επιλογή της μέγιστης ανάκτησης ενέργειας, χωρίς όμως να τα υποκαθιστά. Όπως και στη C 200, η μόνη μας ένσταση αφορά τις -έξτρα- 18άρες ζάντες με φαρδύτερα λάστιχα χαμηλότερου προφίλ, που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας (225/45 18 εμπρός και 255/40 18 πίσω, αντί για τα στάνταρ 225/50 17 εμπρός και 245/45 17 πίσω), δεδομένου ότι τα λάστιχα χαμηλού προφίλ αναπόφευκτα έχουν αρκετά πιο άκαμπτα πλαϊνά, που μειώνουν την άνεση στους κακούς ελληνικούς δρόμους, απορροφώντας λιγότερο αποτελεσματικά τις -πολλές και συχνά μεγάλες-ανωμαλίες του οδοστρώματος. Το φαινόμενο δεν είναι τόσο έντονο όσο στη C 200, που είχε την -πιο σφιχτή- σπορ ανάρτηση, σίγουρα όμως -με δεδομένο και το αυξημένο βάρος της υβριδικής- το αυτοκίνητο είναι μεν απολύτως ικανοποιητικό σε άνεση, όχι όμως όσο μας είχαν συνηθίσει τα σεντάν της Mercedes, που ήταν κορυφαία σε αυτόν τον τομέα. Θα επαναλάβουμε και τώρα την άποψη ότι το αυτοκίνητο είναι τόσο καλά στημένο κι έχει τόσο καλή οδική συμπεριφορά, που ελάχιστα έχει να κερδίσει από τα φαρδύτερα λάστιχα.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Δυνατά φρένα
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Ηλεκτρική αυτονομία
- Κόστος χρήσης στην πόλη
KATA
- Μικρός χώρος αποσκευών για την κατηγορία
- Θήκες στις πόρτες με άβολο σχήμα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Δυνατή και γρήγορη, η C 300 e έχει εξαιρετικά οδικά χαρακτηριστικά και κορυφαία αυτονομία ηλεκτροκίνησης
Συμπέρασμα
Το αυτοκίνητο λειτουργικά και ποιοτικά είναι εξαιρετικό, είναι δυνατό και πολύ γρήγορο, είναι πλούσια εξοπλισμένο και προσφέρει ασφάλεια και άνεση υψηλού επιπέδου, έχει μία ασυνήθιστα μεγάλη αυτονομία ηλεκτροκίνησης για υβριδικό, η οποία μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος χρήσεις στο αστικό περιβάλλον, χωρίς όμως να υπάρχει το πρόβλημα αυτονομίας στο ταξίδι που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Η τιμή του δεν είναι τόσο υψηλότερη από αυτή των συμβατικών εκδόσεων οπότε σίγουρα δεν αποτελεί εμπόδιο για τους υποψήφιους αγοραστές, που ούτως η άλλως ανήκουν στην ανώτερη εισοδηματική τάξη, πολύ περισσότερο μάλιστα όταν υπάρχει και φορολογικό πλεονέκτημα σε περίπτωση εταιρικής χρήσης. Το μοναδικό εμπόδιο λοιπόν στην αγορά του, για την περίπτωση που θέλει κανείς να το χρησιμοποιήσει ως οικογενειακό αυτοκίνητο -χρήση για την οποία η C class είναι ιδανική- είναι ο σχετικά μικρός χώρος αποσκευών της φορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης. Γιατί δύσκολα θα καλύψει τις ανάγκες μιας οικογένειας, αφού βρίσκεται σε επίπεδα μικρότερα και από αυτά των μικρομεσαίων χάτσμπακ της κατηγορίας C, ακόμα και κάπoιων σούπερ μίνι της κατηγορίας B. Η επιλογή της φορτιζόμενης υβριδικής C-Class, λοιπόν, αντί για μία C 200 ή C 300 (ή, ακόμα καλύτερα, μία C 300 ντίζελ!) εξαρτάται πρώτα και κύρια από τις μεταφορικές ανάγκες του ιδιοκτήτη του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mercedes-benz.gr


  UP