ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Hyundai Tucson - 1.6T PHEV

Ενδιάμεση, αλλά όχι μεσοβέζικη λύση         ..:: Σαββάτο, 30 Δεκεμβρίου 2023 ::..

Η φορτιζόμενη υβριδική έκδοση του Tucson προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις, αυτονομία ηλεκτροκίνησης στην πόλη που καλύπτει τις περισσότερες ανάγκες και φυσικά όλα τα θετικά στοιχεία που χαρακτηρίζουν και τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου σε ποιότητα, οδικά χαρακτηριστικά, εξοπλισμό, ευκολία οδήγησης, αλλά και υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες λόγω τετρακίνησης, με μοναδικό μειονέκτημα την αύξηση της τιμής σε επίπεδα προσιτά για λίγους

Ένα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα του νέου Tucson, που έπαιξε ρόλο και στην ανακήρυξή του ως «Αυτοκινήτου του 2022» από το δημοσιογραφικό θεσμό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς για την Ελλάδα», είναι το γεγονός ότι προσφέρεται με μια ευρύτατη γκάμα συστημάτων παραγωγής και μετάδοσης ισχύος, από βενζινοκινητήρα και ντίζελ με ήπιο υβριδικό σύστημα, μέχρι πλήρως υβριδικό και φορτιζόμενο υβριδικό σύστημα παροχής ισχύος, από χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων μέχρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και συμβατικό αυτόματο 6 ταχυτήτων κι από μετάδοση της κίνησης στους εμπρός τροχούς μέχρι τετρακίνηση. Έχουμε ήδη δοκιμάσει, λοιπόν, την προσθιοκίνητη έκδοση με το βενζινοκίνητο ήπιο υβριδικό σύστημα και το χειροκίνητο κιβώτιο, όπως επίσης και την τετρακίνητη έκδοση με τον ίδιο βενζινοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων και τώρα ήταν η σειρά της φορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης, που είναι και η κορυφαία της γκάμας.

Εσωτερικό
Η αύξηση διαστάσεων και μεταξονίου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο είχε ως αποτέλεσμα και την αύξηση των χώρων για τους επιβάτες, που είναι πολύ καλοί για τέσσερις ενήλικους, με αρκετό αέρα να τα πόδια και το κεφάλι τους, ενώ κι ένας 5ος μεταφέρεται στη μέση πίσω με λιγότερους συμβιβασμούς απ' ότι σε πολλά άλλα αυτοκίνητα, χάρη στο χαμηλό «τούνελ» στο κέντρο. Ο χώρος αποσκευών των 558 λίτρων είναι μεν λίγο μικρότερος από το χώρο αποσκευών των 577 λίτρων των εκδόσεων με το ήπιο υβριδικό σύστημα, εξακολουθεί όμως να είναι πολύ μεγάλος με απόλυτα κριτήρια και ολοκληρώνει την εικόνα ενός αυτοκινήτου που καλύπτει απολύτως τις ανάγκες μιας οικογένειας. Θα θέλαμε μόνο λίγο περισσότερους χώρους για μικροπράγματα στο εσωτερικό και κυρίως όχι τόσο μικρές θήκες στις πόρτες. Συνολικά το εσωτερικό είναι ιδιαίτερα προσεγμένο ποιοτικά, από τα καλύτερα της κατηγορίας, με καλά υλικά και γεροδεμένη κατασκευή και την καλή εικόνα ολοκληρώνει μια σωστή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις και καλή συνολική εργονομία.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 48.690 ευρώ με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, ιδιαίτερα σε ηλεκτρονικά οδηγικά βοηθήματα και συστήματα ασφαλείας, το οποίο περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας και οδήγησης στη μέση της λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης εκκίνησης προπορευόμενου οχήματος, σύστημα υποβοήθησης καθόδου με μεγάλη κλίση, 7 αερόσακους (ο έβδομος ανάμεσα σε οδηγό του συνοδηγό), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, στατικά φώτα στροφής, προβολείς τεχνολογίας LED, cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος πίσω, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη οσφυϊκή στήριξη καθίσματος οδηγού, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρες USB και Aux, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Το αυτοκίνητο καλύπτεται, όπως όλα τα Hyundai, από εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων και 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια, ενώ η εγγύηση της μπαταρίας υψηλής τάσης που τροφοδοτεί το ηλεκτροκινητήρα, είναι 8 χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
Προσεγμένο, ευρύχωρο και σύγχρονα τεχνολογικά είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Και στην φορτιζόμενη υβριδική έκδοση ο βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιείται είναι ο 1.6 τούρμπο των 180 ίππων που χρησιμοποιούν και οι ήπιες υβριδικές εκδόσεις, στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 91 ίππων, με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 265 ίππους. Ισχύς η οποία είναι προφανές, σε συνδυασμό και με τη μεγάλη ροπή που προσφέρουν το τούρμπο και ο ηλεκτροκινητήρας, ότι εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις για το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,2''), με την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια. Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, έχει επιλογές Eco και Sport για τη ρύθμιση κινητήρα-κιβωτίου και στη δεύτερη περίπτωση προσφέρει πιο άμεσες επιταχύνσεις και πιο γρήγορη απόκριση στο γκάζι. Η συνεργασία του κινητήρα με το αυτόματο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων, που είναι στάνταρ στη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, είναι αρμονική, με ομαλές αλλαγές και χωρίς «κενά« στην απόδοση του συνολικού συστήματος. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία λιθίου 13,8 kWh, που προσφέρει αυτονομία με ηλεκτροκίνηση πάνω από 60 χιλιόμετρα στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών.

Στην πράξη εύκολα πετύχαμε αυτονομία 50 χιλιομέτρων σε μια μικτή διαδρομή μέσα στα στενά της πόλης και λίγο πιο έξω από την πυκνή κυκλοφορία, στην παραλιακή προς Βάρκιζα και Λαγονήσι, με τον κλιματισμό σε πλήρη λειτουργία, καθώς η διαδρομή πραγματοποιήθηκε ημέρες με υψηλές θερμοκρασίες Όταν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη, με το σύστημα σε υβριδική λειτουργία η κατανάλωση μπορεί να συγκρατηθεί ακόμα και κάτω από 6 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη και λίγο περισσότερο σε ένα επαρχιακό δρόμο με 80-100 χλμ./ώρα. Με την μπαταρία αφόρτιστη, οπότε το αυτοκίνητο κινείται με υβριδική λειτουργία, μπορεί να πετύχει κανείς σε επαρχιακό δρόμο χωρίς υπερβολική αυτοσυγκράτηση, ακόμα και λίγο κάτω από τα 7 λίτρα/100 χλμ., τιμή πολύ καλή για ένα SUV αυτού του μεγέθους και ισχύος, με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο. Στον αυτοκινητόδρομο, όπως με όλα τα SUV, η κατανάλωση εξαρτάται σημαντικά από την ταχύτητα και σε υψηλές ταχύτητες μπορεί να ανέβει αρκετά λόγω σημαντικής αύξησης της αεροδυναμικής αντίστασης, που οφείλεται στο σχήμα των SUV. Θα επισημάνουμε εδώ ότι η μπαταρία ποτέ δεν αποφορτίζεται πλήρως, αλλά ακόμα και όταν το σύστημα πληροφόρησης δείχνει μηδενική αυτονομία με ηλεκτροκίνηση, η μπαταρία βρίσκεται στο 15%, ώστε να μπορεί πάντα να βοηθάει τον βενζινοκινητήρα. Και φυσικά, ανάλογα με τις ανάγκες ισχύος κατά τις μετακινήσεις, η μπαταρία φορτίζεται από τον βενζινοκινητήρα (αλλά και στις επιβραδύνσεις, όπως σε όλα τα υβριδικά αυτοκίνητα). Σε κάθε περίπτωση το ρεζερβουάρ των 42 λίτρων εξασφαλίζει αρκετά μεγάλη αυτονομία, πολύ περισσότερο όταν ξεκινάει κάνεις τη διαδρομή με πλήρως φορτισμένη τη μπαταρία. Οι πολύ χαμηλές εκπομπές CO2 (31 g/km) εξασφαλίζουν φυσικά καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας.

Οδηγώντας
Το Tucson ικανοποιεί απόλυτα με τα οδικά χαρακτηριστικά του και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις που έχει κανείς από ένα οικογενειακό αυτοκίνητο (οι αναρτήσεις είναι με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο). Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ικανοποιητική άνεση για SUV, έχει καλό κράτημα, πολύ προοδευτικές αντιδράσεις και δεν είναι απρόβλεπτο ούτε απότομο. Η τετρακίνηση μάλιστα στη συγκεκριμένη έκδοση εξασφαλίζει και λίγο καλύτερη κατευθυντικότητα. Πρόκειται για ένα ευκολοδήγητο και ασφαλές αυτοκίνητο που δεν θα προβληματίσει τον οδηγό, ακόμα κι αν αυτός το πιέσει. Ικανοποιητικό σε αίσθηση και ακρίβεια είναι και το τιμόνι, αν και κάπως αργό (λογικό για ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο που θα οδηγηθεί και εκτός δρόμου), ενώ επαρκή είναι και τα φρένα του. Η απόσταση από το έδαφος είναι 17 εκατοστά και οι γωνίες προσέγγισης και φυγής που χαρακτηρίζουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες είναι 17,4° και 24,1°. Προφανώς δεν πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» εκτός δρόμου που σκαρφαλώνει παντού, αλλά η τετρακίνηση, το σύστημα ελέγχου κατάβασης, η δυνατότητα ρύθμισης των ηλεκτρονικών συστημάτων με το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης ανάλογα με το είδος της εκτός δρόμου επιφάνειας (χιόνι, λάσπη, άμμος) και το αυτόματο κιβώτιο εξασφαλίζουν κάποιες πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες που θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών.
YΠEP
- Χώροι-ποιότητα
- Δύναμη-επιδόσεις
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα κύλισης
- Υπαρκτές εκτός δρόμου δυνατότητες
- Ηχομόνωση
- 5ετής εγγύηση
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη τιμή
Το υβριδικό σύστημα προσφέρει αρκετή δύναμη, που αξιοποιεί πολύ καλά το τετρακίνητο αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Θα επισημάνουμε κατ' αρχάς ότι την πραγματική αυτονομία των 50 χιλιομέτρων που προσφέρει το αυτοκίνητο με ηλεκτροκίνηση σε αστικές συνθήκες, καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες των περισσότερων οδηγών, προσφέροντας χαμηλό κόστος χρήσης εφόσον η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται με οικιακό ρεύμα και καθημερινή είσοδο στο δακτύλιο της Αθήνας. Ένα δεύτερο στοιχείο πρέπει να επισημάνουμε είναι ότι για μια ακόμα φορά επιβεβαιώσαμε το καλό σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση σε εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης που έχουν εξέλιξη οι Κορεάτες (και στο οποίο άλλωστε οφείλεται ως ένα βαθμό και η καλή αυτονομία του αυτοκινήτου). Αγωγή και πέρα το Tucson είναι όπως το ξέραμε και στις άλλες εκδόσεις που δοκιμάσαμε, ένα πολύ καλό SUV, ευρύχωρο, ποιοτικό, ευκολοδήγητο και ασφαλές, με υπαρκτές δυνατότητες εκτός δρόμου στην τετρακίνητη έκδοση, προσαρμοσμένο στη σύγχρονη πραγματικότητα από πλευράς τεχνολογιών ασφαλείας και συνδεσιμότητας και, σ' αυτήν τη φορτιζόμενη υβριδική έκδοση, με ακόμα καλύτερες επιδόσεις χάρη στη συνδυασμένη ισχύ και ροπή του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα υβριδικό συστήματος. Αντίστοιχα αυξημένη βεβαίως είναι και η τιμή του, που ξεφεύγει από τα όρια ενός οικογενειακού αυτοκινήτου μαζικής παραγωγής για τη μεσαία τάξη και περιορίζει αρκετά το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.hyundai.gr


  UP