ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Mazda 2 - 1.5 90 HP

Πάντα επίκαιρο         ..:: Σαββάτο, 23 Δεκεμβρίου 2023 ::..

Το σούπερ μίνι της Mazda συνεχίζει εμπορική του πορεία μετά από μια δεύτερη ανανέωση, καθώς εξακολουθεί να προσφέρει ποιότητα και κορυφαία οδικά χαρακτηριστικά, σε συνδυασμό με μία πολύ χαμηλή κατανάλωση χάρη στην τεχνολογία τoυ ήπιου υβριδικού συστήματος 1.5 e-Skyactiv της Mazda, που συγκρατεί την τιμή του σε πολύ πιο προσιτά επίπεδα σε σύγκριση με τα πλήρως υβριδικά μοντέλα

Η Mazda, αντί να ακολουθήσει μία ηττοπαθή πολιτική κατάργησης του σούπερ μίνι της όταν πέρασε το συνηθισμένο χρονικό διάστημα που έχουμε συνηθίσει να διαρκεί η εμπορική ζωή ενός μοντέλου, κάτι που ουσιαστικά θα σήμαινε και την κατάργησή του, αφού όλοι σχεδόν οι κατασκευαστές στρέφουν τους πόρους εξέλιξης νέων μοντέλων προς την ηλεκτροκίνηση, αποφάσισε να προχωρήσει σε μια δεύτερη ανανέωση. Μια κίνηση πολύ λογική, αφού το αυτοκίνητο ήταν από τα κορυφαία σούπερ μίνι και στην πραγματικότητα δε χρειαζόταν καμιά αλλαγή στα βασικά «αυτοκινητικά» τεχνικά του στοιχεία, αλλά ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα, μία αναβάθμιση του εξοπλισμού με βάση τις τελευταίες εξελίξεις στην αγορά και κάποιες επεμβάσεις σε υλικά και χρώματα, που θα αναδείκνυαν ένα ακόμα πιο ποιοτικό χαρακτήρα. Έτσι, παρά την ηλικία του το μήκους 4,08 μ. σούπερ μίνι της εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονο, διατηρώντας την ουσία του χαρακτήρα του, που ξεχώρισε εξαρχής.

Εσωτερικό
Το μικρό Mazda βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας των σούπερ μίνι, χωρίς πάντως να είναι και από τα κορυφαία σε χώρους. Φιλοξενεί όμως χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικους, ενώ επαρκής με τα μέτρα της κατηγορίας είναι και ο χώρος αποσκευών των 255 λίτρων. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικοί (αν και θα προτιμούσαμε λίγο μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες), εκείνο όμως που γίνεται αμέσως αντιληπτό και προσδιορίζει το αυτοκίνητο, είναι η εμφανής εικόνα ποιότητας, βελτιωμένη ακόμα περισσότερο στο ανανεωμένο μοντέλο. Συνολικά το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία ποιοτική εικόνα, με γεροδεμένη κατασκευή, χωρίς τριγμούς και θορύβους. Για όσους θεωρούν ότι αυτή η λεπτομέρεια έχει σημασία, θα αναφέρουμε ότι η κατασκευή του αυτοκινήτου γίνεται στην Ιαπωνία. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, αν και η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης μπορεί ενδεχομένως να εμποδίσει κάποιους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 17.596 ευρώ, με πλήρη στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, σύστημα πλύσης προβολέων, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα Start-Stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του αυτοκινήτου είναι και ότι καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 6 ετών.
Δεν είναι μεν από τα κορυφαία σούπερ μίνι σε χώρους, αλλά είναι ιδιαίτερα ποιοτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Ήδη από την πρώτη ανανέωση, το Mazda 2 διατίθεται με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που, όπως και ο βενζινοκινητήρας, ξεφεύγει από την πεπατημένη. Ο κινητήρας Skyactiv 1.5 με τον άμεσο ψεκασμό και την υψηλή σχέση συμπίεσης (15:1) προσφέρεται στην έκδοση των 90 ίππων και συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και γεννήτρια/μίζα για την υποβοήθηση στις εκκινήσεις και την επιτάχυνση, η οποία όμως δεν τροφοδοτείται από μπαταρία, όπως όλα τα υπόλοιπα σχετικά συστήματα, αλλά από πυκνωτή (capacitor). Το πλεονέκτημα του πυκνωτή σε σύγκριση με τη μπαταρία, είναι η ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Το υβριδικό σύστημα, εκτός από την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση, χρησιμοποιείται και για την ηλεκτρική τροφοδοσία συστημάτων του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα κλπ. Στην πράξη ο κινητήρας μπορεί να μην έχει την δύναμη των τούρμπο, είναι όμως αρκετά ελαστικός χάρη στο υβριδικό σύστημα, εύστροφος, έχει γραμμική απόδοση και τελικά κινεί άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8'') που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση και ακρίβεια 6άρι κιβώτιο (το οποίο έχει κάπως μακριές σχέσεις για οικονομία).

Η επιλογή όμως κάθε υβριδικού συστήματος κρίνεται από την κατανάλωση, στην μείωση της οποίας αποσκοπεί. Και σύστημα του Mazda 2 δικαιώνει απολύτως τους μηχανικούς εταιρείας, αφού το αυτοκίνητο είναι πολύ οικονομικό, θυμίζοντας περισσότερο ντίζελ παρά βενζινοκίνητο. Και στη δοκιμή του πρόσφατα ανανεωμένου μοντέλου η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν... ακριβώς ίδια με αυτήν της δοκιμής της προηγούμενης έκδοσης το 2021, κάτι που αποδεικνύει ότι ανταποκρίνεται απολύτως στην πραγματικότητα. Η μέση τιμή που είδαμε τελικά ήταν μόλις 5,6 λίτρα/100 χλμ. (με οδήγηση στην πόλη και σε περιαστικούς δρόμους της Αττικής) κι αυτό τα λέει όλα, επιβεβαιώνοντας την εξαιρετική οικονομία που προσφέρει στο αυτοκίνητο το συγκεκριμένο σύστημα της Mazda. Η χαμηλή κατανάλωση επιβεβαιώνεται και από τις χαμηλές εκπομπές CO2 στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών, που είναι μόνο 107 g/km, απαλλάσσοντας το αυτοκίνητο από τέλη κυκλοφορίας κι επιτρέποντας την καθημερινή είσοδό του στο δακτύλιο της Αθήνας. Το ρεζερβουάρ των 44 λίτρων προσφέρει -χάρη στη χαμηλή κατανάλωση- αυτονομία περισσότερων από 700 χιλιομέτρων, που αποτελεί... όνειρο για οποιοδήποτε ηλεκτρικό αυτοκίνητο!

Οδηγώντας
Η ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου ενισχύεται στο δρόμο με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει για την κατηγορία (χάρη και στην πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος), αλλά και την πολύ ικανοποιητική άνεση. Η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, με πολύ καλό κράτημα, άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, όπως και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση. Ο έλεγχος του αυτοκινήτου διευκολύνεται από το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση και το συνολικό αίσθημα ασφάλειας ενισχύεται από τα καλά φρένα. Συνολικά είναι ένα από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που δεν μεταφέρει απλώς με ασφάλεια και άνεση τους επιβάτες, αλλά είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Μεγάλη οικονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Ποιότητα
- 6 χρόνια εγγύηση
- Απαλλαγή από τέλη κυκλοφορίας
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Εντυπωσιακά οικονομικό, προσφέρει και εξαιρετική οδική συμπεριφορά, που κάνει ιδιαίτερα ευχάριστη την οδήγησή του
Συμπέρασμα
Το γεγονός ότι ένα αυτοκίνητο που πρωτοπαρουσιάστηκε πριν κάμποσα χρόνια, εξακολουθεί να είναι τόσο καλό απλώς με μία ανανέωση, δείχνει πόσο πετυχημένη ήταν η προσπάθεια της Mazda για τη δημιουργία ενός premium σούπερ μίνι που θα ξεχωρίζει με την ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά του. Δεν είναι μεν από τα πιο ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, αλλά για όποιον δεν το θέλει για πρώτο οικογενειακό αυτοκίνητο ώστε να το μετράει με το υποδεκάμετρο, προσφέρει υψηλή ποιότητα και πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά, είναι εξαιρετικά ευχάριστο οδηγικά και προσφέρει μία πολύ χαμηλή κατανάλωση για βενζινοκίνητο, ενώ καλύπτεται και από εγγύηση 6 ετών. Μια εξαιρετική επιλογή για όσους δεν υποκύπτουν στη μόδα των Crossover/SUV.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mazda.gr


  UP