ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Audi Q3 Sportback - 35 TFSI

Αισθητική διαφοροποίηση, ίδια ποιότητα         ..:: Τετάρτη, 30 Αυγούστου 2023 ::..

Χωρίς ουσιαστικές λειτουργικές διαφορές από το «παραδοσιακό» Q3, με το οποίο προσφέρει τους ίδιους καλούς χώρους, υψηλή ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και εξαιρετική πρακτικότητα, το Q3 Sportback στοχεύει κυρίως σε όσους θέλουν κάτι πιο «σπορτίφ» σε σχήμα, χάρη στο κεκλιμένο πίσω μέρος του, που θυμίζει κουπέ

Πολλοί ίσως αναρωτιούνται ακόμα, τι νόημα έχει ένα υπερυψωμένο SUV με 5 πόρτες και αμάξωμα που «φέρνει» στο πίσω μέρος του σε κουπέ. Είναι θεωρητικά σαν να προσπαθείς να συνδυάσεις πράγματα εντελώς αντίθετα μεταξύ τους, αλλά η... αυτού Μεγαλειότης ο καταναλωτής έχει αποφασίσει διαφορετικά τα τελευταία χρόνια, επιβάλλοντας αυτόν το συνδυασμό. Η Audi έχει αντιληφθεί από καιρό αυτή την τάση του «κάτι σαν κουπέ» που αρέσει σε πολλούς και έχει προσπαθήσει, όχι μόνο στα SUV, να ικανοποιήσει αυτή την μερίδα του κοινού με εκδόσεις των μοντέλων της με αμαξώματα με πιο κεκλιμένο πίσω μέρος, που χαρακτηρίζει με τον γενικό όρο Sportback. Σ' αυτήν την κατηγορία ανήκει και η έκδοση Sportback του πετυχημένου μεσαίου της SUV Q3, που βασίζεται στην ίδια πλατφόρμα με το Q3 κι έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο των 2.680 χιλιοστών, με μια μικρή διαφοροποίηση στο μήκος, που είναι 4,5 μ., δηλαδή 16 χιλιοστά μεγαλύτερο από αυτό του Q3, ενώ μικρότερες διαφορές υπάρχουν και στο πλάτος και στο ύψος.

Εσωτερικό
Οι μεγάλες διαστάσεις του αυτοκινήτου δεν αφήνουν περιθώρια για παράπονα στο θέμα των χωρών, που είναι πολύ καλοί για 4 επιβάτες (ένας πέμπτος δεν βολεύεται το ίδιο εύκολα στη μέση πίσω εξαιτίας του κεντρικού «τούνελ» που υπάρχει στο αυτοκίνητο, λόγω της ύπαρξης και τετρακίνητων εκδόσεων). Τα πίσω καθίσματα είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος σε μια διαδρομή 13 εκατοστών και είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα όταν είναι τραβηγμένα εμπρός, υπάρχει ακόμα επαρκής χώρος για να καθίσουν σε αυτά ενήλικες. Αντίστοιχα αυτή η ρύθμιση συνεπάγεται τη δυνατότητα αυξομείωσης του μεγάλου χώρου αποσκευών των 530 λίτρων, που διαθέτει και δύο πρακτικές «θήκες» για μικρά αντικείμενα στα πλευρά του, όπως και μετακινούμενο δάπεδο σε δύο θέσεις (ανάλογα με την έκδοση). Όλα αυτά, σε συνδυασμό και με τους επαρκείς χώρους για μικροπράγματα που υπάρχουν στο εσωτερικό (και για τους πίσω επιβάτες), δημιουργούν μία πολύ καλή εικόνα στον τομέα της πρακτικότητας, στοιχείο σημαντικό για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο. Η μόνη παρατήρηση που θα κάνουμε είναι ότι οι θήκες στις μπροστινές πόρτες έχουν άβολο σχήμα και πρέπει να «χώσεις» το χέρι σου για να φτάσεις στο πίσω μέρος τους.

Αναμενόμενη είναι η κορυφαία ποιότητα κατασκευής και υλικών που χαρακτηρίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, χαρακτηριστικό στοιχείο του οποίου είναι και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων. Πολύ καλή είναι επίσης η θέση οδήγησης, με αρκετές ρυθμίσεις για να βρει κανείς με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει. Θα επισημάνουμε μόνο ότι η μεγαλύτερη κλίση του πίσω μέρους σε σύγκριση με το Q3, σημαίνει ότι το άνοιγμα που αφήνει το πίσω παράθυρο είναι λίγο μικρότερο, με αντίστοιχο περιορισμό της ορατότητας προς τα πίσω. Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 41.900 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder και λειτουργία ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό, κλιματισμό, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED με αυτόματη ρύθμιση ύψους δέσμης, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, περιοριστή ταχύτητας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας (κάτι στο οποίο δεν μας είχε συνηθίσει στο παρελθόν η αντιπροσωπεία της Audi και πάντα επισημαίναμε, θεωρώντας ότι στην Ελλάδα είναι απαραίτητη η ρεζέρβα, πολύ περισσότερο σ' ένα αυτοκίνητο που προορίζεται και για ταξίδια εκτός πόλης).
Σύγχρονο, ποιοτικό και λειτουργικό εσωτερικό με επαρκείς χώρους και μεγάλη πρακτικότητα
Κινητήρας-κιβώτιο
Σύμφωνα με τη νέα ονοματολογία που έχει επιλέξει εδώ και μερικά χρόνια για τα μοντέλα της η Audi, το Q3 35 TFSI κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI των 150 ίππων, γνωστό ήδη κι από άλλα μοντέλα του γκρουπ VW. Ένα πολύ καλό κινητήρα, δυνατό και εύστροφο, με πολύ καλή ροπή, που προσφέρει καλές επιδόσεις και την ανάλογη ενεργητική ασφάλεια στο μεγάλο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4''). Στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας η μετάδοση γίνεται μέσω του πολύ καλού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη Stronic με τις 7 ταχύτητες, που προσφέρει γρήγορες αλλαγές και καλή κατανομή των σχέσεων, ώστε να γίνεται η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα. Βεβαίως η κατανάλωση σ' ένα αυτοκίνητο αυτού του μεγέθους και των επιδόσεων δεν μπορεί να είναι χαμηλή, χωρίς όμως να είναι και υπερβολική. Στην πόλη εύκολα ανεβαίνει πάνω από 10 λίτρα/100 χλμ., ενώ στον ανοιχτό δρόμο, με δεδομένο το σχήμα των SUV, που παρουσιάζει αυξημένη αεροδυναμική αντίσταση, μπορεί να είναι αρκετά χαμηλότερη, αλλά εξαρτάται και από τον τρόπο οδήγησης και την ταχύτητα.

Οδηγώντας
Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, το Q3 Sportback προσφέρει σταθερότητα στις ταχύτητες του αυτοκινητόδρομου κι έχει καλό κράτημα, χωρίς να είναι αυτοκίνητο που έχει ως στόχο να προσφέρει ένα σπορ χαρακτήρα ή κάποια οδηγική απόλαυση. Είναι σαφώς ένα αυτοκίνητο με προτεραιότητα στην ασφαλή και άνετη μεταφορά των επιβατών, με καθαρά οικογενειακό χαρακτήρα, ελαφρά αυξημένες κλίσεις στις στροφές λόγω του ύψους του και μία απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά, προοδευτικά υποστροφική, χωρίς αιφνιδιασμούς και χωρίς την εμφάνιση υπερστροφικών τάσεων αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Η άνεση που προσφέρει είναι ικανοποιητική για SUV, χωρίς φυσικά να εντυπωσιάζει με απόλυτα κριτήρια, με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα υπερυψωμένο SUV, το οποίο μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση για εκτός δρόμου χρήση. Τα εξαιρετικά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, με τα γνωστά χαρακτηριστικά των οικογενειακών Audi (ελαφρύ και μια πολύ μικρή «ασάφεια» στη θέση της ευθείας στις χαμηλές ταχύτητες, πιο «βαρύ» και με καλύτερη αίσθηση στην πίεση). Το σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης επιτρέπει τη ρύθμιση του ώστε να προσφέρει πιο «βαριά» αίσθηση, ιδιαίτερα στις γρήγορες στροφές, κάτι που θα εκτιμήσουν αρκετοί οδηγοί.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Χώροι
- Πρακτικότητα
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Όχι πολύ πρακτικό σχήμα για τις θήκες στις πόρτες
Ασφαλής και προβλέψιμη οδική συμπεριφορά κι ένας κινητήρας με επαρκή δύναμη, που προσφέρει καλές επιδόσεις
Συμπέρασμα
Είναι προφανές ότι η επιλογή του Sportback αντί για το «απλό» Q3 θα βασιστεί μόνο σε αισθητικά κριτήρια, καθώς τα δύο μοντέλα δεν έχουν στην ουσία διαφορές από πρακτικής πλευράς, ούτε λειτουργικά, ούτε σε αίσθηση οδήγησης. Όπως λοιπόν και το Q3, είναι ένα premium μικρομεσαίο SUV, με καλούς χώρους, ποιότητα κατασκευής υψηλού επιπέδου, μια μεγάλη γκάμα σύγχρονων ηλεκτρονικών συστημάτων ανάλογα με την έκδοση, και -στη συγκεκριμένη έκδοση- έχει ένα δυνατό κινητήρα περιορισμένου κυβισμού που καλύπτει τις πιο σύγχρονες ευρωπαϊκές προδιαγραφές και μια συνολική συμπεριφορά στο δρόμο που προσφέρει ασφάλεια στους επιβάτες κι εύκολη και ξεκούραστη οδήγηση στον οδηγό. Και φυσικά έχει και την ανάλογα υψηλή τιμή, που δεν έχει αυξηθεί πάντως σε εξωπραγματικά επίπεδα, όπως έχει συμβεί στις μέρες μας με αρκετά αυτοκίνητα.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.audi.gr


  UP