ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Fiat New 500 - 3+1

500 + πρακτικότητα         ..:: Δευτέρα, 14 Αυγούστου 2023 ::..

Με όλα τα χαρακτηριστικά της πιο συμβατικής έκδοσης του ηλεκτρικού 500, ευχάριστη οδήγηση, προσεγμένο εσωτερικό, καλά οδικά χαρακτηριστικά και επαρκή αυτονομία για τις αστικές ανάγκες, αλλά και υψηλή τιμή για αυτοκίνητο πόλης, η έκδοση με την πρόσθετη τρίτη πλευρική πόρτα πίσω δεξιά, προσθέτει στο αυτοκίνητο μια πινελιά πρακτικότητας, διευκολύνοντας την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, κάτι που θα εκτιμήσουν όσοι πηγαινοέρχονται στην πόλη με τα παιδιά τους!

Η Fiat διακρινόταν πάντα για την ικανότητα της να διαχειρίζεται με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τη σχεδίαση μικρών αυτοκινήτων. Κι όταν έγινε ξεκάθαρο ότι αυτοκινητοβιομηχανία βαδίζει προς τον εξηλεκτρισμό, με προφανή προτεραιότητα στα μικρά αυτοκίνητα πόλης, έσπευσε να προσαρμόσει σ' αυτήν τη νέα πραγματικότητα το εμβληματικό 500, με το οποίο είχε εκμεταλλευτεί με απόλυτη επιτυχία και σχεδιαστικά το ιστορικό μίνι της. Και μάλιστα δεν αρκέστηκε σε μία απλή ηλεκτρική έκδοση του «νέου 500», αλλά δημιούργησε 3 διαφορετικές εκδόσεις αμαξώματος, προσθέτοντας στο παραδοσιακό 3θυρο μία έκδοση καμπριολέ και μία τρίτη έκδοση "3+1" με μια ακόμα μικρή πόρτα πίσω δεξιά για τη διευκόλυνση των πίσω επιβατών. Αυτήν την έκδοση δοκιμάσαμε τώρα, έχοντας ήδη δοκιμάσει και εκείνη με την ανοιγόμενη υφασμάτινη οροφή.

Εσωτερικό
Με δεδομένη και την αυξημένη τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, δεν υπάρχουν περιθώρια για προχειρότητες στην κατασκευή. Το εσωτερικό είναι προσεγμένο, με γεροδεμένη κατασκευή και τεχνολογικά σύγχρονο, με την απαραίτητη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι βεβαίως αρκετά περιορισμένοι, είναι όμως υπαρκτοί λόγω και του σχεδόν επίπεδου δαπέδου. Δύο παιδιά κάθονται εύκολα πίσω, ενώ για να βολευτούν ενήλικοι πρέπει οι μπροστινοί να μην είναι πολύ υψηλόσωμοι, ώστε να μην τραβούν πολύ πίσω το κάθισμά τους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 185 λίτρων, που βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας και επαρκεί για τα ψώνια της εβδομάδας. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι έχει κάπως μικρό άνοιγμα. Επαρκείς, χωρίς πάντως και να ξεχωρίζουν, είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό. Αρκετά καλή είναι η θέση οδήγησης, με τη ρύθμιση της πλάτης του καθίσματος να είναι όμως κλιμακωτή και όχι συνεχής, ενώ το σχήμα του αμαξώματος, περιορίζει λίγο την ορατότητα προς τα πίσω. Στη συγκεκριμένη έκδοση υπάρχει και μία τρίτη μικρή πλευρική πόρτα πίσω δεξιά, η οποία ανοίγει «ανάποδα» (προς τα πίσω) αφού πρώτα ανοίξει η πόρτα του συνοδηγού, η οποία την ασφαλίζει. Μια έξυπνη λύση, που δεν χαλάει το ντιζάιν του αυτοκινήτου (η λαβή ανοίγματος της τρίτης πόρτας βρίσκεται εσωτερικά και δεν φαίνεται καθόλου όταν οι πόρτες είναι κλειστές) και διευκολύνει αρκετά την πρόσβαση στα πίσω καθίσματα, κάτι σημαντικό για τόσο μικρά αυτοκίνητα, για τα οποία αυτή η πρόσβαση δεν είναι ποτέ ιδιαίτερα εύκολη.

Η τιμή του αυτοκινήτου στη συγκεκριμένη έκδοση ξεκινάει από 36.877 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, 2.000 παραπάνω από την τιμή του 3θυρου και 1.000 ευρώ λιγότερο από το Cabrio. Ο εξοπλισμός είναι καλός για μίνι αυτοκίνητο και περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα ανίχνευσης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι. Θα επισημάνουμε την έλλειψη ρεζέρβας, φαινόμενο γενικό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ πιο πολύ μας παραξένεψε το γεγονός ότι το καλώδιο "Mode 2" για φόρτιση σε οικιακή πρίζα είναι έξτρα, με στάνταρ μόνο το καλώδιο φόρτισης σε φορτιστή, σε μια εποχή όπου τα δίκτυα φόρτισης είναι ατελή και η φόρτιση σε οικιακή πρίζα είναι πολύ πιο πιθανή, ιδιαίτερα σε αυτοκίνητα πόλης.
Το εσωτερικό είναι σύγχρονο τεχνολογικά και προσεγμένο και η πρόσθετη τρίτη πόρτα πίσω διευκολύνει την πρόσβαση στα κάπως στριμωγμένα πίσω καθίσματα
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ηλεκτρικό 500 κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 87 kW (118 ίππων) ο οποίος μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και τροφοδοτείται από μία μπαταρία 42 kWh. Όπως συνήθως συμβαίνει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λόγω της πολύ καλής ροπής των ηλεκτροκινητήρων και του γεγονότος ότι αυτή η ροπή είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές, είναι απολύτως επαρκής για να κινήσει όχι απλώς αξιοπρεπώς, αλλά και αρκετά «σβέλτα» το αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 9''). Έχοντας, όπως όλα σχεδόν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μια μόνο σχέση μετάδοσης, το «νέο 500» δεν έχει παραδοσιακό κιβώτιο ταχυτήτων, γι' αυτό και έχει καταργηθεί ο παραδοσιακός μοχλός του επιλογέα και οι σχετικές επιλογές (εμπρός, όπισθεν, νεκρά, P) γίνονται με πλήκτρα στο ταμπλό. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση ενέργειας, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να ρυθμίσει το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας (με την «ισχυρότερη» επιλογή Range να έχει ως συνέπεια και «φρενάρισμα με τον κινητήρα» όταν αφήσει κάνεις το γκάζι), κάτι που είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στην πόλη, με τις συνεχείς επιταχύνσεις και επιβραδύνσεις. Χρησιμοποιώντας την συγκεκριμένη επιλογή και με τον κλιματισμό σε λειτουργία, εύκολα μπορεί πετύχει κανείς πραγματική αυτονομία που ξεπερνάει τα 250 χιλιόμετρα (η επίσημη -στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών- είναι περίπου 320 χιλιόμετρα) και προφανώς καλύπτει πολύ άνετα τις καθημερινές ανάγκες στις αστικές μετακινήσεις.

Οδηγώντας
Ιταλικό αυτοκίνητο είναι (και μάλιστα ηλεκτρικό, που σημαίνει και χαμηλό κέντρο βάρους), οπότε είναι αναμενόμενη η καλή οδική συμπεριφορά του, που θυμίζει σούπερ μίνι. Πολύ καλά στημένο, ισορροπημένο, με καλό κράτημα και καλή κατευθυντικότητα κατά την οδήγηση λίγο πιο έξω από την κίνηση της πόλης, δεν έχει σπουδαία αίσθηση στο ελαφρύ τιμόνι, αλλά αυτό είναι το τελευταίο που απασχολεί τον οδηγό ενός μίνι αυτοκινήτου πόλης. Τα επαρκή φρένα του ούτως ή άλλως λειτουργούν βοηθητικά στην επιλογή ανάκτησης ενέργειας Range, που επιβραδύνει άμεσα το αυτοκίνητο μόλις αφήσεις το γκάζι. Η ποιότητα κύλισης είναι καλή για μίνι αυτοκίνητο και η άνεση ικανοποιητική από πλευράς αναρτήσεων.
YΠEP
- Χώροι
- Ποιότητα υλικών (για την κατηγορία τιμής)
- Εξοπλισμός
- Τιμή
KATA
- Μέτριες επιδόσεις
- Αίσθηση κιβωτίου
Με καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά μεγαλύτερου αυτοκίνητου το «νέο 500» προσφέρει αυτονομία που υπερκαλύπτει τις ανάγκες των αστικών μετακινήσεων
Συμπέρασμα
Το συμπέρασμα μας δεν μπορεί να διαφέρει από εκείνο της δοκιμής της ανοικτής έκδοσης του ηλεκτρικού 500, ότι δηλαδή η Fiat έκανε με επιτυχία το επόμενο βήμα για την εξέλιξη του 500, ώστε να το προσαρμόσει λειτουργικά και τεχνολογικά στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο άλλωστε ανταποκρίνεται κατεξοχήν στη διαδικασία με την οποία θα έπρεπε να ξεκινήσει η ηλεκτροκίνηση, τη δημιουργία δηλαδή μικρών ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, για τα οποία είναι μικρής σημασίας οι περιορισμοί στην αυτονομία, αφού υπερκαλύπτουν με άνεση τις ανάγκες της συντριπτικής πλειοψηφίας των κατοίκων των πόλεων. Το «νέο 500», λοιπόν, είναι καλοφτιαγμένο, τεχνολογικά σύγχρονο και ευχάριστο στην οδήγηση, πολύ πιο οικονομικό στη χρήση από τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και φυσικά, ξεχωριστό σε ντιζάιν, κάτι που αποτελεί ένα πρόσθετο πλεονέκτημα για όσους βλέπουν και λίγο συναισθηματικά το μεταφορικό τους μέσο. Η έκδοση 3+1 προσθέτει και μια πινελιά πρακτικότητας, που θα εκτιμήσουν όσοι έχουν αρκετά... δρομολόγια στην πόλη με παιδιά, καθώς μάλιστα αυτό γίνεται με ασφάλεια, αφού η πίσω πόρτα δεν ανοίγει αν δεν ανοίξει η μπροστινή. Όλα αυτά χωρίς να χαλάει καθόλου η αισθητική του αυτοκινήτου, αποδεικνύοντας ότι, ακόμα και σε αυτή την εποχή των μεγάλων αλλαγών στην αυτοκινητοβιομηχανία, οι Ιταλοί δεν έχουν χάσει τις παραδοσιακές τους αρετές. Φυσικά η τιμή, ακόμα και μετά την αφαίρεση της κρατικής επιδότησης, είναι πολύ υψηλή για ένα αυτοκίνητο πόλης, αλλά αυτή είναι η μόνιμη επωδός οποιασδήποτε δοκιμής ηλεκτρικού αυτοκινήτου σήμερα, που απλά περιορίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται η ηλεκτροκίνηση. Όσοι πιστοί προσέλθετε...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.fiat.gr


  UP