ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Renault Captur - Mild Hybrid 140 EDC

«Βασικός» εξηλεκτρισμός         ..:: Σαββάτο, 29 Ιουλίου 2023 ::..

Το πετυχημένο B-SUV της Renault προσφέρεται και σε μια ήπια υβριδική έκδοση βενζίνης, που αφενός αναλαμβάνει να περιορίσει τις εκπομπές, αφετέρου να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου σε καθημερινή βάση

Η "mild hybrid" έκδοση του Captur εμπλουτίζει την πληθωρική γκάμα κινητήρων του κομψού B-SUV, που περιλαμβάνει πολλές διαφορετικές προτάσεις για όλα τα γούστα (και όλες τις ανάγκες). Δεν αποτελεί υπερβολή πως το συγκεκριμένο μοντέλο ακροβατεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, αρκεί να αναλογιστείς πως ξεπερνά σε μήκος όχι μόνο το VW T-Cross αλλά και το λίγο μεγαλύτερο T-Roc.

Εσωτερικό
Εντός προσφέρονται μεγάλοι χώροι επιβατών-αποσκευών, η σημαντική είδηση όμως σίγουρα έχει να κάνει τόσο με την ποιότητα των υλικών όσο και με το επίπεδο πολυτέλειας που αναδύεται. Το ταμπλό αποτελεί μία υλοποίηση του σχεδιασμού «Smart Cockpit», εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι τελευταίες τεχνολογίες του ομίλου Renault, αλλά και οι υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το σύστημα Easy Link περιλαμβάνει λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και infotainment, όπως και τις ρυθμίσεις του συστήματος Multi-Sense, αλλά και των βοηθημάτων οδήγησης. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά, ενώ ο χώρος αποσκευών των 406 λίτρων, παρότι μειώθηκε στην ήπια υβριδική έκδοση (ελέω μπαταρίας), δεν αφήνει παράπονα. Παράλληλα, η συνολική χωρητικότητα των διαφόρων χώρων αποθήκευσης στην καμπίνα φτάνει τα 27 λίτρα. Το κάλυμμα του πατώματος του χώρου αποσκευών προσφέρει δυνατότητα τοποθέτησής του σε δύο θέσεις, προκειμένου να δημιουργηθεί ένας χώρος δύο επιπέδων.

Η τιμή του ήπια υβριδικού Captur ξεκινά από 28.950 ευρώ με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγή λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, σύστημα πολυμέσων Easy Link με οθόνη 7,0", σύστημα start-stop, πίνακα οργάνων με έγχρωμη οθόνη 4,2», Hill Start Assist, ζάντες αλουμινίου, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, κ.α. Το Captur Hybrid MHEV καλύπτεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση (ή 100.000 χιλιόμετρα) και προσφέρεται με δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη.
Στην καμπίνα νιώθεις "cool", η απτή ποιότητα την ανεβάζει επίπεδο, οι ελάχιστοι εργονομικοί γρίφοι λύνονται άμεσα με εξοικείωση
Κινητήρας-κιβώτιο
Ο 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.3 τούρμπο του Captur αποδίδει 140 ίππους και 260 Nm ροπής και συνεργάζεται αποκλειστικά με 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (EDC). Το σημαντικό είναι πως εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, που συνδράμει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, αλλά και των εκπομπών CO2, που δεν ξεπερνούν τα 131 g/km. Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, είδαμε σε μικτή χρήση 7,1 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα. Περί αριθμών, η επιτάχυνση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα απαιτεί 9,2'' και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 196 χλμ./ώρα. Στην πράξη διαπιστώνεις πως αυτό το σύνολο έλειπε κυριολεκτικά από το Captur, προκειμένου να του προσδώσει την ιδανική ισορροπία επιδόσεων-κατανάλωσης, μαζί με ένα πέπλο πολιτισμού που έχει να κάνει με τη λειτουργία του. Ο κινητήρας με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, κάτι που προσθέτει μικρότερο βάρος σε σχέση με τα -αρκετά συνηθισμένα πλέον- συστήματα 48V, αλλά και κατασκευαστική απλότητα. Ο μικρός ηλεκτροκινητήρας παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές, εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση. To σύστημα τελικά έχει την απαραίτητη ζωηράδα, διαθέτει αποθέματα ροπής μαζί με μεγάλο ωφέλιμο εύρος και φυσικά, γραμμικότητα. Το 7άρι (EDC) αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τον συμπληρώνει ιδανικά, προσθέτοντας αρκετούς πόντους στον αγχολυτικό χαρακτήρα του γαλλικού crossover. Η λειτουργία του είναι ομαλή κι ας μην προάγει στο έπακρο τις οδηγικές ανησυχίες. Σε κάθε αποφασιστικό πάτημα του γκαζιού αισθάνεσαι μια γλυκιά ώθηση να συνοδεύει την επιτάχυνση. Είναι προφανές πως το υβριδικό σύστημα παρέχει πολύτιμο έργο, εκτός από το να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα την μέση κατανάλωση καυσίμου σε πραγματικές συνθήκες, αλλά και τον παραγόμενο θόρυβο. Μόνο με το γκάζι στο πάτωμα η χροιά του θα αγριέψει, ενώ σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις περνά σχεδόν απαρατήρητη.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το Captur MHEV δεν διαφοροποίησε το ήδη υψηλού επιπέδου προφίλ του, άνεση και ποιότητα κύλισης βρίσκονται ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων. Η κατευθυντικότητα και ο έλεγχος προσεγγίζουν το ιδανικό. Οι πληροφορίες που εισπράττεις βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αναλογικά πάντα με τα δεδομένα των B-SUV. Τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού είναι πάντα στη διάθεσή σου, αποδεικνύοντας πως και η έκδοση MHEV λοξοκοιτάζει τις μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων. Οδηγικά το ήπια υβριδικό της Renault αποδείχτηκε ραφιναρισμένο, εύκολο στη χρήση και αρμονικό ως "interactive" σχέση με οδηγό και επιβάτες. Η συνολική κινηματική αίσθηση εμπνέει μια ασφαλή, χαλαρή και φιλική εμπειρία. Η κύλιση είναι ίσως η καλύτερη της κατηγορίας αυτήν τη στιγμή, με σωστή αντιμετώπιση των ατελειών του δρόμου. Το «δικό μας» Captur μάλιστα διέθετε 17άρες ζάντες με 60άρι προφίλ στα ελαστικά, κάτι που του προσέδωσε αναμφισβήτητο πλεονέκτημα άνεσης στο ατελείωτο ελληνικό ανάγλυφο της εγχώριας οδοποιίας. Η «γαλαντόμα» λειτουργία της ανάρτησης αποτελεί λίρα εκατό, συνεισφέροντας αφενός στα επίπεδα πρόσφυσης (το ESP δεν απενεργοποιείται), αφετέρου στην αποτελεσματική απορροφητικότητα των κραδασμών. Σε πιο «κλειστές» διαδρομές το Captur δεν σου απαγορεύει τον σβέλτο ρυθμό, δεν σε παροτρύνει όμως και να συνεχίσεις. Κάθεσαι σχετικά ψηλά, έχει κάποιες λογικές κλίσεις αμαξώματος και στην πίεση στην κορυφή της στροφής, αισθάνεσαι τους εμπρός τροχούς να «τραβούν» ουσιαστικά το αυτοκίνητο.
YΠEP
- Αποτελεσματικότητα υβριδικού συστήματος
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Ποιότητα κύλισης
- Οδική συμπεριφορά
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης καθίσματος
- «Τσιμπημένη» τιμή
Tο κινητήριο σύνολο χαρίζει ιδανική ισορροπία επιδόσεων-κατανάλωσης και πολιτισμένη λειτουργία στο πολύ καλά στημένο Captur
Συμπέρασμα
Εάν επρόκειτο να επιλέξουμε κάποια από τις πολλές εκδόσεις στη γκάμα του B-SUV της Renault, σίγουρα η MHEV θα έχει την τιμητική της. Η ήπια υβριδική τεχνολογία ουσιαστικά ενισχύει τον εξευγενισμένο και hi-tech χαρακτήρα του Captur, συγκαταλέγοντας στα θετικά, εκτός από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά λειτουργίας και τέλος τα γνωστά οφέλη (μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, είσοδος στο δακτύλιο) που συνοδεύουν συνήθως τα οχήματα με περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Γιάννης Τσιρογιάννης

Επίσημο Site https://www.renault.com.gr


  UP