ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Toyota Yaris Cross - 1.5 Hybrid AWD

Ολοκληρωμένο SUV         ..:: Σαββάτο, 04 Φεβρουαρίου 2023 ::..

Το Yaris Cross Hybrid έρχεται σαν κερασάκι στην εύγευστη τούρτα της Toyota, η οποία μεταξύ άλλων επενδύει προσεκτικά στα οχήματα ελεύθερου χρόνου και δη στα υβριδικά

Τo Yaris Cross είναι ένα από τα πιο ελκυστικά μοντέλα στο πεδίο δράσης του, υιοθετώντας σε μεγάλο βαθμό αισθητικά στοιχεία από το μεγαλύτερο και επιβλητικό RAV4. Πέρα από το στιλ, υπάρχει ουσία και στην πράξη, αφού το Yaris Cross έχει και ικανή απόσταση από το έδαφος (στα 17 εκατοστά) με σκοπό τις απροβλημάτιστες βόλτες στην ύπαιθρο, καθώς μάλιστα προσφέρεται και σε τετρακίνητη έκδοση Hybrid, με το τελευταίας γενιάς υβριδικό σύστημα της εταιρείας. Το Yaris Cross υπενθυμίζουμε πως βασίζεται στη νέα πλατφόρμα TΝGΑ-Β, με βάση την οποία υπόσχεται υψηλού επιπέδου στρεπτική ακαμψία αλλά και δυνατότητα φιλοξενίας όλων των σύγχρονων τεχνολογιών της φίρμας.

Εσωτερικό
Το μήκος των 4,18 μέτρων το τοποθετεί κατευθείαν στην καρδιά της κατηγορίας και είναι εν μέρει υπεύθυνο για τους σχετικά καλούς εσωτερικούς χώρους. Πάντως, αν οι οδηγός/ συνοδηγός είναι άνω του μέσου αναστήματος τα γόνατα των πίσω επιβατών θα στριμωχτούν. Το ίδιο δεν ισχύει και για τα κεφάλια τους, αφού το εσωτερικό ύψος της καμπίνας προσφέρει ικανοποιητικό αέρα. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών της τετρακίνητης υβριδικής έκδοσης μειώθηκε στα 320 λίτρα, σε σχέση με τα 397 των υπόλοιπων εκδόσεων. Κι αυτό παρ' ότι η μπαταρία του υβριδικού συστήματος έχει τοποθετηθεί κάτω από τα πίσω καθίσματα. Η εικόνα της καμπίνας παραπέμπει σχεδόν αυτούσια στο μικρότερο Yaris, με τον μερικώς ψηφιακό πίνακα οργάνων αλλά και την υπερυψωμένη οθόνη αφής στο κέντρο. Το μενού της είναι εμπλουτισμένο με χρήσιμες για τον οδηγό πληροφορίες. Τα γραφικά βέβαια θα μπορούσαν να είναι πιο σύγχρονα. Μπροστά από το τιμόνι συναντάμε μια ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών, τις ενδείξεις της οποίας ελέγχεις από τα χειριστήρια στο τιμόνι. Στο κέντρο της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών με τις δεκάδες εφαρμογές. Ιδιαίτερα εύκολη και γρήγορη στην καθημερινή χρήση, η οθόνη υποστηρίζει τα συστήματα ασύρματης υποστήριξης και ενσωματώνει κάθε λειτουργία ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στα πλουσιότερα πακέτα.

Από εκεί και πέρα, εκτός από τα πολύ καλά επίπεδα εργονομίας, υπάρχουν επίσης και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα που τονίζουν τον εκδρομικό χαρακτήρα της κατασκευής. Αρκετά προσεγμένη τέλος, είναι και η ποιότητα του εσωτερικού, χωρίς πολυτέλειες (μαλακό πλαστικό υπάρχει μόνο πάνω από το δεξί μέρος του ταμπλό), αλλά χωρίς προχειρότητες ή «φτηνή» όψη και, κυρίως, με γεροδεμένη κατασκευή που εμπνέει εμπιστοσύνη. Η τιμή της υβριδικής τετρακίνητης έκδοσης ξεκινά από 32.010 ευρώ, με πλούσιο όμως επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και ποδηλάτων, σύστημα προειδοποίησης απόκλισης από την λωρίδα και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σήματος κυκλοφορίας, 7 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, αυτόματους προβολείς, ζάντες αλουμινίου, προσαρμοζόμενο cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Απουσιάζει μόνο η κανονική ρεζέρβα. Το Yaris Cross Hybrid καλύπτεται από 6ετή εγγύηση (ή 180.000 χλμ.) για όλα τα μηχανικά μέρη και το υβριδικό σύστημα καθώς και εγγύηση 11 ετών για τη μπαταρία του υβριδικού συστήματος, όπως επίσης και από δωρεάν οδική βοήθεια για 3 έτη.
Καλοφτιαγμένο εσωτερικό που επενδύει στη διαχρονική αντοχή και λειτουργικότητα παρά στο «φαίνεσθαι»
Κινητήρας-κιβώτιο
Το υβριδικό σύστημα του Yaris Cross Hybrid χρησιμοποιεί ένα 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με 92 ίππους, που λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον και διαθέτει υψηλή σχέση συμπίεσης 14:1, ενώ συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 59 kW (80 ίππων), με τη μέγιστη συνδυασμένη ισχύ να φτάνει τους 116 ίππους. Ο ηλεκτροκινητήρας μπορεί μεν να εκκινήσει το αυτοκίνητο και να το κινήσει για πολύ μικρές αποστάσεις, δεν προσφέρει όμως τη δυνατότητα πραγματικής «ηλεκτροκίνησης», αλλά είναι πάντα έτοιμος να επικουρεί τον βενζινοκινητήρα. Γι' αυτόν τον λόγο δεν είναι ρυθμισμένος να προσφέρει τις καλύτερες επιδόσεις, αλλά πιο αποδοτική λειτουργία, αφού ανά πάσα στιγμή έχει την αρωγή του ηλεκτροκινητήρα, όταν δηλαδή χρειάζεσαι άμεσες επιταχύνσεις. Το σύνολο συνδυάζεται άψογα με το αυτόματο CVT κιβώτιο στην πυκνή κίνηση, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται σχεδόν αθόρυβα και η κατανάλωση καυσίμου να κυμαίνεται από 4 έως 4,5 λίτρα/100 χλμ. Σε μικτή χρήση δεν ξεπέρασε τα 6,1 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Η ρύθμιση της ανάρτησης του Yaris Cross Hybrid αποδεικνύεται σχετικά σφιχτή συμβάλλοντας στον κάπως ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα, αλλά περιορίζοντας -στα κακής ποιότητας οδοστρώματα ως ένα βαθμό- τα προσφερόμενα επίπεδα άνεσης. Η ποιότητα κύλισης, παρ' όλο που δεν είναι κορυφαία, είναι καλή για τέτοιου είδους και ύφους όχημα. Ωστόσο, το «παρών» δίνει ο θόρυβος κύλισης που προέρχεται από τον πίσω άξονα, χωρίς όμως τελικά να ενοχλεί. Στον ανοικτό δρόμο το Yaris Cross Hybrid επιδεικνύει αξιοθαύμαστη σταθερότητα, πατάει με σιγουριά στην άσφαλτο, το τιμόνι του διαθέτει ζωντάνια και το συνολικό "set up" σου επιτρέπει να στρίψεις ομαλά χωρίς να χρειάζεται να καταφύγεις στα ισχυρά φρένα. Σε περιπτώσεις πίεσης, όμως, και ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια, το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων και το κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων θέτουν τα όρια. To υβριδικό σύστημα δεν δυσκολεύεται να ακολουθήσει τον ρυθμό, αλλά ο θόρυβος που παράγεται είναι αυξημένος. Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο CVT, αν και είναι σημαντικά βελτιωμένο σε αυτή την γενιά, δεν διαθέτει την αμεσότητα που επιζητάς. Το σύστημα τετρακίνησης (AWD-i) περιλαμβάνει τις επιλογές Normal, Trail και Snow και επεμβαίνει μόλις ανιχνευθεί απώλεια πρόσφυσης. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας των 3,9 kW στον πίσω άξονα επενεργεί μόλις αντιληφθεί ότι κάποιος από τους πίσω τροχούς γλιστράει και παρέχει την απαιτούμενη σταθερότητα. Η ροπή εμπρός-πίσω ρυθμίζεται αυτόματα και με ακρίβεια σε ποσοστό μάλιστα 100:0 και 40:60, ανάλογα πάντα με τις εκάστοτε συνθήκε.
YΠEP
- Εξαιρετική οικονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Ύπαρξη τετρακίνησης
- Γεροδεμένη κατασκευή
- 6ετής εγγύηση
KATA
- Μέτριοι πίσω χώροι
- Θόρυβος υπό πίεση
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
- «Τσιμπημένη» τιμή
Η σχετικά σφιχτή ανάρτηση χαρίζει σαφή έλεγχο και ενδοτική κύλιση με κύριο χαρακτηριστικό την συμπαγή αίσθηση
Συμπέρασμα
Το Yaris Cross Hybrid είναι ένα μικρό SUV που απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο με οικογενειακό πρόσημο. Υιοθετεί ελκυστικό ντιζάιν, ικανοποιεί χωροταξικά, έχει ισορροπημένο οδηγικά χαρακτήρα και επίσης δεν καταναλώνει αρκετό καύσιμο. Η τετρακίνητη έκδοση πωλείται σε λίγο πιο «τσιμπημένη» τιμή παρά τον πλούσιο εξοπλισμό σε σχέση με την αντίστοιχη προσθιοκίνητη, αλλά εμφανίζεται ακόμη πιο ολοκληρωμένη από αυτή. Ότι πληρώνεις παίρνεις στη ζωή...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

  UP