ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Volvo XC40 - Recharge Twin motor

Ηλεκτρικές επιδόσεις         ..:: Σαββάτο, 19 Φεβρουαρίου 2022 ::..

Το τετρακίνητο ηλεκτρικό μικρομεσαίο SUV της Volvo είναι είναι ποιοτικό, δυνατό και γρήγορο, πολιτισμένο και ασφαλές, πολύ πλούσια εξοπλισμένο, προσφέρει επαρκείς χώρους για 4 επιβάτες, είναι εύκολο και ευχάριστο στην οδήγηση κι έχει χαμηλό κόστος χρήσης, αλλά -όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σήμερα- είναι αρκετά πιο ακριβό από τις συμβατικές εκδόσεις κι έχει μικρότερη αυτονομία που περιορίζει τη δυνατότητα χρήσης του ως του μοναδικού αυτοκινήτου μιας οικογένειας

Η Volvo έχει ξεκαθαρίσει εδώ και πολύ καιρό ότι σκοπεύει να είναι ένας από τους πρώτους κατασκευαστές που θα στραφούν ολοκληρωτικά προς την ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ήδη το πρόγραμμα που βρίσκεται σε εξέλιξη προβλέπει ότι για κάθε μοντέλο της εταιρείας με συμβατικό κινητήρα θα υπάρχει και μία ηλεκτρική έκδοση. Μέσα σ' αυτό το πλαίσιο δημιουργήθηκε και το XC40 Recharge, η ηλεκτρική έκδοση του μικρομεσαίου SUV της εταιρείας (μήκος 4,43 μ.), που είναι και το πρώτο αυτοκίνητό της το οποίο δημιουργήθηκε πάνω στη νέα «σπονδυλωτή» πλατφόρμα CMA, ειδικά μελετημένη για να συνδυάζεται και με υβριδικά και αμιγώς ηλεκτρικά συστήματα παροχής ισχύος.

Εσωτερικό
Τα αυτοκίνητα της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι πλέον αρκετά μεγάλα για να προσφέρουν άνετους χώρους για τέσσερα άτομα και να ανταποκρίνονται πολύ καλά στο ρόλο του οικογενειακού μεταφορικού μέσου (αν και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα υπάρχει ακόμα η ένσταση της αυτονομίας και του περιορισμένου δικτύου φόρτισης, που δεν ευνοούν την οικογενειακή χρήση για τα μεγάλα ταξίδια). Δεν αποτελούν, λοιπόν, έκπληξη οι πολύ καλοί χώροι του XC40, στο οποίο θα μεταφερθούν άνετα τέσσερις ενήλικοι. Στην ηλεκτρική έκδοση ο χώρος αποσκευών έχει περιοριστεί στα 414 λίτρα αντί για τα 460 των συμβατικών εκδόσεων του XC 40, χωρητικότητα πάντως που εξακολουθεί να είναι επαρκής για μία οικογένεια. Επιπλέον, χάρη στο μικρότερο μέγεθος του ηλεκτροκινητήρα, υπήρξε η δυνατότητα να δημιουργηθεί ένας πρόσθετος αποθηκευτικός χώρος περίπου 30 λίτρων κάτω από το μπροστινό καπό. Την καλή εικόνα της λειτουργικότητας συμπληρώνει ο μεγάλος αριθμός από κάθε είδους αποθηκευτικούς χώρους που υπάρχει στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ακόμα καλύτερη είναι η εικόνα για την ποιότητα και τον διάκοσμο του εσωτερικού, που είναι πολύ υψηλού επιπέδου, επιβεβαιώνοντας τη θέση της Volvo ανάμεσα στους "premium" κατασκευαστές.

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, οι δυνατότητες ρυθμίσεων καθίσματος και τιμονιού επιτρέπουν σε κάθε οδηγό να βρει με ακρίβεια τη θέση που τον βολεύει και γενικά η εργονομία είναι σωστή και διευκολύνει τη χρήση του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κάθετη κεντρική οθόνη αφής, επιπέδου ταμπλέτας, από την οποία μπορεί κανείς να χειριστεί τις περισσότερες λειτουργίες του αυτοκινήτου, βρίσκεται βεβαίως μέσα στο πνεύμα της εποχής, θα λέγαμε όμως ότι ο χειρισμός όλων των λειτουργιών που προσφέρει χρειάζεται μεγαλύτερη εξοικείωση σε σύγκριση με τα παραδοσιακά χειριστήρια και διακόπτες, καθώς μάλιστα αυτές λειτουργίες γίνονται πια όλο και περισσότερες. Εντύπωση μας έκανε επίσης στο γεγονός ότι ο πίνακας οργάνων δεν δείχνει την αυτονομία, κάτι που στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα πιο χρήσιμο απ' ότι στα συμβατικά. Θα αναφέρουμε, τέλος, ότι το σύστημα infotainment έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την Google και βασίζεται στο σύστημα Android. Η τιμή του αυτοκινήτου στην τετρακίνητη ηλεκτρική έκδοση της δοκιμής μας είναι φυσικά αρκετά υψηλή και ξεκινάει από 60.148 ευρώ χωρίς κρατική επιδότηση, με ένα ιδιαίτερα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού πάντως, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα, σύστημα επιτήρησης τυφλού σημείου, σύστημα προειδοποίησης οπίσθιας σύγκρουσης, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, σύστημα hill descent, 7 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό με φίλτρο σωματιδίων, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματους αντιθαμβωτικούς καθρέφτες μέσα-έξω, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, ηχοσύστημα με Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο, θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, συναγερμό, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Από την άλλη πλευρά το αυτοκίνητο προσφέρεται με εγγύηση 5 ετών, οδική βοήθεια 5 ετών, σύμβαση συντήρησης 3 ετών (ή 100.000 χλμ.), ενώ η μπαταρία καλύπτεται με εγγύηση 8 ετών.
Λειτουργικό και πολύ προσεγμένο, αλλά και σύγχρονο τεχνολογικά είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Όπως φαίνεται και από το όνομά της, η συγκεκριμένη έκδοση κινείται από δύο ηλεκτροκινητήρες των 204 ίππων, ένα τοποθετημένο εμπρός κι ένα πίσω. Το αυτοκίνητο κυρίως κινείται από τον μπροστινό κινητήρα, ενώ ο πίσω ενεργοποιείται αυτόματα όταν είναι απαραίτητο, ανάλογα με τις συνθήκες πρόσφυσης. Χαρακτηριστικό του εντελώς διαφορετικό τρόπου λειτουργίας του συστήματος παραγωγής και μετάδοσης της ισχύος στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το γεγονός ότι το ξεκίνημα του κινητήρα γίνεται χωρίς κλειδί ή μπουτόν, απλά μετακινώντας τον επιλογέα «ταχυτήτων» (στην ουσία υπάρχει μόνο μια ταχύτητα και όπισθεν) στη θέση κίνησης. Η συνολική ισχύς των 408 ίππων και η τεράστια ροπή των 67,3 kgm είναι αυτονόητο ότι δεν διεκπεραιώνουν απλώς με... αξιοπρέπεια την μετακίνηση ενός αυτοκινήτου με τόσο μεγάλο βάρος (πάνω από 2 τόνοι), αλλά προσφέρουν επιδόσεις αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 4,9''), με το πρόσθετο πλεονέκτημα μάλιστα της απόδοσης της ροπής από μηδενικές στροφές και της άμεσης απόκρισης στις εντολές του οδηγού. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία που προσφέρει η μπαταρία των 78 kWh, η επίσημη τιμή στον τυποποιημένο κύκλο δοκιμών (WLTP) είναι 418 χιλιόμετρα (μικτή, με το νούμερο να ανεβαίνει στην πόλη μέχρι τα 539). Στην πράξη βεβαίως, όπως συμβαίνει με όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα οι τιμές αυτές αποδεικνύονται αισιόδοξες. Δύσκολα μπορείς να ξεπεράσεις τα 300 χιλιόμετρα αν δεν κινείσαι συνεχώς στην πόλη, πέφτοντας γύρω στα 270 στον αυτοκινητόδρομο (η κατανάλωση των ηλεκτρικών αυξάνεται ραγδαία στις υψηλές ταχύτητες, με δεδομένο και το μεγάλο βάρος που έχουν).

Οδηγώντας
Βασικό στοιχείο της συμπεριφοράς του XC40 στο δρόμο (όλων των XC40) είναι η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που δίνει την αίσθηση «ακριβού» αυτοκινήτου και μία ασφαλή και απολύτως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά. Παρά το μεγάλο βάρος της ηλεκτρικής έκδοσης, αυτή η συμπεριφορά είναι ακόμα καλύτερη, τουλάχιστον από τις προσθιοκίνητες συμβατικές εκδόσεις, αφενός επειδή το κέντρο βάρους είναι πολύ χαμηλότερα (λόγω της τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο), κάτι που ενισχύει τη σταθερότητα, και αφετέρου λόγω της τετρακίνησης. Το κράτημα, λοιπόν είναι πολύ καλό, η συμπεριφορά απολύτως προβλέψιμη, το τιμόνι έχει ικανοποιητική αίσθηση για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου και τα αποτελεσματικά φρένα λειτουργούν επικουρικά εφόσον επιλέξει κανείς το επίπεδο ισχυρής ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση. Σε σύγκριση με τις συμβατικές εκδόσεις, που προσφέρουν πολύ ικανοποιητικά επίπεδα άνεσης, το ηλεκτρικό Recharge έχει πιο σφιχτές αναρτήσεις, με αποτέλεσμα να γίνονται περισσότερο αισθητές οι ανωμαλίες του δρόμου, χωρίς πάντως το αυτοκίνητο να γίνεται κουραστικό. Η συγκεκριμένη τετρακίνητη έκδοση έχει και επιλογή στα ηλεκτρονικά βοηθήματα για κίνηση εκτός δρόμου (με ταχύτητες μέχρι 40 χλμ./ώρα), που σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου κατάβασης και την τετρακίνηση επιτρέπει και κάποιες εκτός δρόμου δυνατότητες.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Ασφάλεια
- Τετρακίνηση
- Πολιτισμένη συμπεριφορά-ποιότητα κύλισης
- Εξοπλισμός
- Ποιότητα
- Κόστος χρήσης
- Εγγύηση 5 ετών
KATA
- Κάπως πολύπλοκη λειτουργία κεντρικής οθόνης
- Υψηλή τιμή
- Αυτονομία σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πολύ δυνατό και γρήγορο παρά το βάρος του και ταυτόχρονα πολιτισμένο και ασφαλές
Συμπέρασμα
Έχοντας οδηγήσει πλέον αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα καταλήγουμε συχνά στο ίδιο συμπέρασμα, που μπορεί να είναι μονότονo, αλλά ανταποκρίνεται στην σημερινή πραγματικότητα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, λοιπόν, έχουμε ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, ποιοτικό, ασφαλές, ευκολοδήγητο (και ευχάριστο στην οδήγηση), γρήγορο, με καλούς χώρους για 4 άτομα, εξαιρετικά εξοπλισμένο, το οποίο όμως δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί και πολύ έξω από την πόλη (ή εν πάση περιπτώσει μακριά από την έδρα του κατόχου του) λόγω της σχετικά περιορισμένης αυτονομίας του στον αυτοκινητόδρομο (με τις φυσιολογικές νόμιμες ταχύτητες έως 130 χλμ./ώρα) και της έλλειψης ενός επαρκούς και καλά οργανωμένου δικτύου φόρτισης. Δύσκολα λοιπόν μπορεί να αποκτηθεί ως το μοναδικό αυτοκίνητο μιας οικογένειας, ενώ ταυτόχρονα, όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει μεν χαμηλό κόστος χρήσης αν φορτίζεται με οικιακό ρεύμα, αλλά είναι αρκετά ακριβό στην αγορά σε σύγκριση με τις -ούτως ή άλλως πολύ καλές- συμβατικές και υβριδικές εκδόσεις του μοντέλου. Απευθύνεται, λοιπόν, προς το παρόν αναπόφευκτα σ' ένα αρκετά περιορισμένο κοινό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.volvocars.gr


  UP