ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Ford Puma - ST

Και crossover και καθαρόαιμο σπορ         ..:: Σαββάτο, 05 Φεβρουαρίου 2022 ::..

Η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του Puma αποτελεί μια μηχανή οδηγικής απόλαυσης που σε κάνει να ξεχνάς το υπερυψωμένο αμάξωμα με την ακρίβεια της συμπεριφοράς της, την άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, το εξαιρετικό τιμόνι και τα πολύ καλά φρένα, προσφέροντας ταυτόχρονα την πρακτικότητα και την ποιότητα που χαρακτηρίζει όλη τη γκάμα του μοντέλου

Έχουμε συνηθίσει πλέον από τη Ford να παρουσιάζει εκδόσεις επιδόσεων ST για όλα σχεδόν τα μοντέλα της, οπότε η έκδοση ST του Puma δεν ήταν μια έκπληξη, με δεδομένο άλλωστε και το γεγονός ότι το μικρό crossover της Ford έχει σαφώς νεανικό και οδηγοκεντρικό χαρακτήρα. Εξελιγμένη από τη Ford Performance, η κορυφαία έκδοση επιδόσεων του Puma έχει κάποια σχεδιαστικά στοιχεία που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα της, έχει όμως υποστεί και τις ανάλογες επεμβάσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη για να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί αυτός ο χαρακτήρας.

Εσωτερικό
Το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Puma σε σχέση με το Fiesta εγγυάται μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που φιλοξενούν χωρίς πρόβλημα τέσσερα άτομα, καλύπτοντας έτσι τις απαιτήσεις που υπάρχουν από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας, που χρησιμοποιούνται συχνά ως οικογενειακά μεταφορικά μέσα. Σε αυτό συνηγορεί και ο μεγάλος χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα που φτάνει τα 456 λίτρα στο ST, στον οποίο μάλιστα το δάπεδο είναι μετακινούμενο σε δύο θέσεις και κάτω απ' αυτό υπάρχει ένα ειδικό «βαθούλωμα» χωρητικότητας 80 λίτρων για τοποθέτηση αντικειμένων, το MegaBox, με αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης, ώστε να μεταφέρει ακόμα και η υγρά αντικείμενα. Ιδιαίτερα προσεγμένη είναι η ποιότητα κατασκευής και υλικών, επαρκείς οι χώροι για μικροπράγματα και ακόμα καλύτερη από τα «απλά» Puma η θέση οδήγησης, χάρη στο μπάκετ κάθισμα της Recaro, που στηρίζει πολύ καλά το σώμα. Η μόνη μας παρατήρηση είναι ότι ο δεξιός καθρέφτης δεν ρυθμίζεται αρκετά «προς τα μέσα» κι αν ο οδηγός κάθεται κάπως μπροστά, βλέπει οριακά το πλευρό του αυτοκινήτου.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 35.895 ευρώ, με πολύ πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, συστήματα προειδοποίησης εκτροπής και υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης οδικής σήμανσης, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προβολείς τεχνολογίας LED, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, αυτόματους προβολείς, συναγερμό, αυτόματους καθαριστήρες, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με ψηφιακό δεκτή και Bluetooth, σύστημα πλοήγησης, σύστημα start-stop κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας. Άξιο αναφοράς είμαι προφανώς και το γεγονός ότι το αυτοκίνητο καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών.
Ποιοτικό και ακόμα πιο οδηγοκεντρικό το εσωτερικό σε σύγκριση με τα απλά Puma, χάρη και στα μπάκετ της Recaro
Κινητήρας-κιβώτιο
Το ST χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5 τούρμπο (με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου) σε έκδοση 200 ίππων, που είναι προφανές ότι προσφέρουν πολύ καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 6,7''), οι οποίες ταιριάζουν στο δυναμικό χαρακτήρα του. Συνολικά η λειτουργία του ικανοποιεί απόλυτα με την ευστροφία, την μεγάλη ροπή και την άμεση απόκριση στο γκάζι (αν το κρίνει κανείς φυσικά με λογική GTI -και κάτι παραπάνω!- και όχι «αγωνιστικού αυτοκινήτου δρόμου» τύπου RS). Το καλό χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο με τη σωστή κλιμάκωση βοηθάει στην σωστή αξιοποίηση του συνόλου, που σαφώς ξεχωρίζει στη γκάμα και δικαιώνει το λογότυπο ST. Η κατανάλωση φυσικά δεν μπορεί να είναι χαμηλή, ξεπερνάει τα 9 λίτρα/100 χλμ. σε αστικές συνθήκες, ενώ έξω από την πόλη κυμαίνεται μέσα σ' ένα μεγάλο εύρος τιμών, ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, όπως συμβαίνει με όλα τα αυτοκίνητα επιδόσεων!

Οδηγώντας
Αναφέραμε ήδη ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί μια σειρά επεμβάσεων από τη Ford Performance στο πλαίσιο και τα μηχανικά μέρη, ώστε να ανταποκρίνεται στις υψηλές απαιτήσεις που δημιουργεί ο δυνατός κινητήρας. Το ST βασίζεται σ' ένα ειδικά εξελιγμένο πλαίσιο με 40% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία στον πίσω άξονα σε σχέση με τον αντίστοιχο του Fiesta ST, ώστε να αντισταθμιστεί το υψηλότερο κέντρο βάρους. Επίσης, διαθέτει τα ειδικά πίσω ελατήρια ανακατανομής πλευρικού φορτίου της Ford και προαιρετικά διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, ενώ τα φρένα είναι κατά 17% μεγαλύτερα από εκείνα του βασικού Puma. Το αποτέλεσμα είναι η... απόλυτη απόλαυση στο δρόμο, με ένα αυτοκίνητο που «ακούει» αμέσως τις εντολές του οδηγού με το άμεσο και ακριβές τιμόνι, στρίβει σαν τρένο, αλλάζει πορεία χωρίς την παραμικρή υποψία αστάθειας, δεν γέρνει πολύ παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος και επιβραδύνει άμεσα χάρη στην πολύ καλά φρένα, ενισχύοντας το αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει στον οδηγό. Η εξαιρετική οδική συμπεριφορά του σε κάνει σχεδόν να ξεχνάς ότι πρόκειται για ένα υπερυψωμένο crossover, κάτι που σου θυμίζει μόνο το γεγονός ότι κάθεσαι λίγο πιο ψηλά απ' ό,τι π.χ. σ' ένα Fiesta. Ποιο είναι το τίμημα για όλα αυτά; Φυσικά η άνεση, καθώς οι πολύ σφιχτές αναρτήσεις και τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα επιτρέπουν στις ανωμαλίες του δρόμου να γίνονται ιδιαίτερα αισθητές, κάτι που ειδικά στους δρόμους της Αθήνας είναι δύσκολο να περάσει απαρατήρητο, τουλάχιστον για τους …ηντάρηδες!
YΠEP
- Κινητήρας
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Θέση οδήγησης
- Χωρητικότητα-πρακτικότητα χώρου αποσκευών
- Πολύ πλούσιος εξοπλισμός
- 8 χρόνια εγγύηση
KATA
- Άνεση
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Τιμή για πιο περιορισμένο κοινό
Το εξαιρετικά στημένο πλαίσιο αξιοποιεί πολύ καλά το δυνατό κινητήρα
Συμπέρασμα
Η αλήθεια είναι ότι τη διασκεδάσαμε ιδιαίτερα αυτήν τη δοκιμή και η εβδομάδα που είχαμε στα χέρια μας το Puma ST ήταν από τις πιο ευχάριστες την τελευταία περίοδο, σε μια εποχή μάλιστα που με τα διάφορα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα ζούμε σ' ένα κάπως αποστειρωμένο περιβάλλον. Δεν θα λέγαμε ότι είναι αυτοκίνητο για κάθε μέρα όταν κινείσαι μέσα σε μια πόλη με τόσο κακούς δρόμους, μόλις βγεις όμως πιο έξω και το αφήσεις να ξεδιπλώσει τις αρετές του, το διασκεδάζεις αφάνταστα. Είναι ένα από τα λίγα δείγματα οδηγικής απόλαυσης που υπάρχουν ακόμα στην εποχή μας και τα οποία δυστυχώς θα γίνονται όλο και λιγότερα στα επόμενα χρόνια...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.ford.gr


  UP