ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

VW ID.4 - Pro Performance

Αυξημένη αυτονομία και τιμή         ..:: Σαββάτο, 15 Ιανουαρίου 2022 ::..

Το μικρομεσαίο ηλεκτρικό SUV της VW είναι ευρύχωρο, πρακτικό, ασφαλές, αρκετά γρήγορο και πλούσια εξοπλισμένο, έχει μεγάλη αυτονομία στην πόλη, αλλά αρκετά μικρότερη από τα συμβατικά αυτοκίνητα στον αυτοκινητόδρομο και, όπως όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, είναι ακόμα ακριβό

Το πρόγραμμα ηλεκτροκίνησης της VW είναι ιδιαίτερα φιλόδοξο, με τα νέα μοντέλα να παρουσιάζονται το ένα μετά το άλλο (γεγονός που οφείλεται και από την εξέλιξη της τεχνολογίας, η οποία πλέον επιτρέπει τη χρησιμοποίηση μιας κοινής πλατφόρμας για τη δημιουργία πολλών διαφορετικών αυτοκινήτων). Όπως είχε ανακοινώσει η εταιρεία κατά την παρουσίασή του, το ID.4, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό SUV της μάρκας, είναι ένα «παγκόσμιο αυτοκίνητο», αφού θα πωλείται και στην Ευρώπη, και στην Αμερική, και στην Κίνα. Πρόκειται λοιπόν για ένα ιδιαίτερα σημαντικό μοντέλο για τη νέα πορεία του γερμανικού γκρουπ, ένα μικρομεσαίο SUV με μήκος 4,584 μ. και μεταξόνιο 2.771 χιλιοστών, που απευθύνεται στον «πυρήνα» της ευρωπαϊκής αγοράς.

Εσωτερικό
Βασισμένο σε μία πλατφόρμα που δημιουργήθηκε ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, έχει και το αντίστοιχο πλεονέκτημα των μεγάλων εσωτερικών χώρων, που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό τον αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, λόγω του μικρότερου όγκου και της διαφορετικής διάταξης των μηχανικών μερών τους. Τέσσερις ενήλικοι μεταφέρονται με μεγάλη άνεση στο εσωτερικό, ενώ ο μεγάλος χώρος αποσκευών με τα 543 λίτρα υπερκαλύπτει τις ανάγκες τους. Πολύ καλοί είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ολοκληρώνοντας μία πολύ θετική εικόνα λειτουργικότητας. Η οποία συμπληρώνεται και από μια σωστή θέση οδήγησης, με επαρκείς ρυθμίσεις για να βολευτεί ο κάθε οδηγός. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι, όπως συμβαίνει σε αρκετά VW της νέας γενιάς, όχι μόνο ηλεκτρικά αλλά και συμβατικά, χρειάζεται μια εξοικείωση με τους διακόπτες αφής που υπάρχουν για τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών στην κεντρική οθόνη και το τιμόνι, γιατί είναι εύκολο να κάνεις κινήσεις κατά λάθος, όπως π.χ. αυξομείωση του ήχου του ηχοσυστήματος.

Το εσωτερικό είναι αρκετά προσεγμένο, δεν παρουσιάζει βεβαίως την «συμπαγή» ποιότητα ενός Passat (στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η παράμετρος «βάρος» παίζει σημαντικότερο ρόλο απ' ό,τι στα συμβατικά), αλλά δεν παρουσιάζει και καμία προχειρότητα. Η τιμή του αυτοκινήτου στην έκδοση Pro Performance με τη μεγαλύτερη μπαταρία ξεκινάει από 46.100 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση, με ένα πολύ καλό επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, σύστημα υποβοήθησης ελιγμού αποφυγής εμποδίου, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, 7 αερόσακους (με κεντρικό αερόσακο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους, θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, προβολείς τεχνολογίας LED, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής, σύστημα πολυμέσων με ψηφιακό ραδιόφωνο, συμβατότητα και ασύρματη σύνδεση με Apple CarPlay, Βluetooth, 2 θύρες USB και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Περιέργως λείπουν οι ζάντες αλουμινίου, ενώ, όπως συνηθίζεται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, δεν υπάρχει και ρεζέρβα.
Σύγχρονο, πολύ ευρύχωρο και αρκετά προσεγμένο είναι το εσωτερικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Το αυτοκίνητο κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων o οποίος τροφοδοτείται από τη μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας της γκάμας (77 kWh) και, όπως σε όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητο, δεν έχει συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά μία μόνο σχέση μετάδοσης. Είναι ένας δυνατός κινητήρας, με άμεση απόκριση και -κυρίως- μεγάλη ροπή από μηδενικές στροφές (το μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτροκινητήρων), προσφέροντας έτσι καλές επιδόσεις στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 8,5'') και εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στα προσπεράσματα. Σε ό,τι αφορά την αυτονομία, είναι αρκετά μεγάλη για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θεωρητικά ξεπερνάει τα 500 χιλιόμετρα, αλλά και στην πράξη μπορεί στην πόλη να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα, εφόσον χρησιμοποιεί κανείς και την επιλογή αυξημένης ανάκτησης ενέργειας στις επιβραδύνσεις. Στο ταξίδι φυσικά η αυτονομία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ταχύτητα, κάτι που σημαίνει πως στον αυτοκινητόδρομο (με τη νόμιμη ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα!) μπορεί να πέσει κάτω από τα 350, ενώ στους επαρχιακούς δρόμους με 80-90 χλμ./ώρα τα 400 είναι εφικτά. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι το σύστημα προγραμματισμού της φόρτισης δεν προσφέρει δυνατότητα φόρτισης με συγκεκριμένη ώρα εκκίνησης και τερματισμού (ρυθμίζεις μόνο την ώρα που θέλεις να φύγεις), ώστε να μπορεί κανείς να εκμεταλλευτεί αποκλειστικά το νυχτερινό ρεύμα.

Οδηγώντας
Ένα μεγάλο πλεονέκτημα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ότι λόγω της τοποθέτησης των μπαταριών (που έχουν μεγάλο βάρος) κάτω από το δάπεδο έχουν πολύ χαμηλότερο κέντρο βάρους σε σχέση με τα συμβατικά αυτοκίνητα, κάτι που προφανώς ευνοεί σημαντικά την σταθερότητα. Έτσι η οδική συμπεριφορά του ID.4 δεν προβληματίζει ποτέ, είναι εντελώς ουδέτερη και δεν θυμίζει σε καμία περίπτωση ότι το αυτοκίνητο έχει πίσω κίνηση (οι πίσω τροχοί μάλιστα έχουμε και λίγο μεγαλύτερα ελαστικά -255/50 R19 αντί για 235/55 R19 εμπρός- ενισχύοντας ακόμα περισσότερο την πρόσφυσή τους). Ακόμα κι όταν πιεστεί, δεν προβληματίζει, ακολουθεί με αρκετά μεγάλη ακρίβεια την τροχιά που επιλέγει ο οδηγός και οι αντιδράσεις του είναι προοδευτικές. Το τιμόνι είναι κάπως αργό και με τεχνητή αίσθηση, χωρίς πάντως να δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, με δεδομένο ότι δεν μιλάμε για ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά για ένα οικογενειακό SUV. Αποτελεσματικά είναι τα φρένα, τα οποία στην επιλογή αυξημένης ανάκτησης ενέργειας παίζουν στην ουσία επικουρικό ρόλο, με την επιβράδυνση να προκαλείται κυρίως από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Η ποιότητα κύλισης είναι γενικά καλή και η άνεση ικανοποιητική, αλλά όχι στα επίπεδα ενός Passat, αφήνοντας να γίνονται αισθητές οι εγκάρσιες ανωμαλίες, καθώς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν μεγάλο βάρος και αναπόφευκτα πιο σφιχτές αναρτήσεις. Ευτυχώς η VW δεν έκανε το λάθος να χρησιμοποιήσει ελαστικά χαμηλού προφίλ, που θα έκαναν ακόμα πιο αισθητές τις ανωμαλίες.
YΠEP
- Δύναμη-επιδόσεις
- Χαμηλός θόρυβος κινητήρα
- Μεγάλοι χώροι
- Πρακτικότητα
- Ευκολία οδήγησης
- Χαμηλό κόστος χρήσης
- Εξοπλισμός
- Αυτονομία στην πόλη
KATA
- Αυξημένη τιμή
- Ανάγκη προσαρμογής στις λειτουργίες ελέγχου μέσω επιφανειών αφής
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Οι ζάντες αλουμινίου δεν είναι στάνταρ
Καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά που δεν θα προβληματίσει κανένα
Συμπέρασμα
Σίγουρα είναι ένα ενδιαφέρον ηλεκτρικό αυτοκίνητο το ID.4 στη συγκεκριμένη έκδοση. Είναι ασφαλές, ευκολοδήγητο, γρήγορο και πρακτικό και, ενώ δεν μπορεί μεν να συγκριθεί ακόμα με τα συμβατικά αυτοκίνητα σε αυτονομία, έχει τουλάχιστον μία αξιοπρεπή αυτονομία που μπορεί να επιτρέψει τις απρόσκοπτες μετακινήσεις σ' ένα εξοχικό που βρίσκεται σε ακτίνα 250 χιλιομέτρων από την πόλη, χωρίς το άγχος να βρεις ένα δημόσιο σταθμό φόρτισης σ' ένα -ακόμα ανεπαρκές- δίκτυο (για την πόλη δεν το συζητάμε, η αυτονομία είναι τέτοια που μπορείς να το χρησιμοποιείς για κάμποσες μέρες χωρίς φόρτιση). Εξακολουθεί βέβαια, όπως όλα τα ηλεκτρικά, να έχει και το μειονέκτημα της υψηλής τιμής, ακόμα και με την κρατική επιδότηση. Προς το παρόν, λοιπόν, είναι δεδομένο ότι απευθύνεται σε ένα περιορισμένο κοινό.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.vw.gr


  UP