ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Mazda 2 - 1.5 90 HP

Με επιτυχία στο δικό του δρόμο         ..:: Σαββάτο, 20 Μαρτίου 2021 ::..

Το μικρό Mazda, σε ήπια υβριδική έκδοση πλέον με ασυνήθιστε τεχνικές λύσεις, επιβεβαιώνει με την ποιότητά του τον premium χαρακτήρα της μάρκας, ενθουσιάζει με τα οδικά χαρακτηριστικά του και εντυπωσιάζει με την οικονομία του

Η Mazda έχει κάνει τα τελευταία χρόνια μια επιλογή με δύο συνιστώσες για την κατεύθυνση που θα ακολουθήσει ως κατασκευαστής αυτοκινήτων. Η πρώτη είναι ένας διαφοροποιημένος δρόμος στην εξέλιξη των συμβατικών βενζινοκινητήρων για μείωση των εκπομπών ρύπων σε σχέση με την πλειοψηφία των κατασκευαστών, αποφεύγοντας τη χρησιμοποίηση τούρμπο και προτιμώντας την εξέλιξη ατμοσφαιρικών κινητήρων με υψηλή σχέση συμπίεσης, που πλησιάζει σ' αυτήν των ντίζελ. Η δεύτερη είναι μια συνολική αναβάθμιση της ποιότητας, με στόχο την καθιέρωση της εταιρείας ανάμεσα στους premium κατασκευαστές. Όσο και αν φαίνεται περίεργο, η πρώτη επιλογή -αν και απαιτούσε την εξέλιξη της σχετικής τεχνολογίας- ήταν η πιο εύκολη, με δεδομένη την προϊστορία της Mazda στον τομέα των κινητήρων ακόμα και με λύσεις που ξεφεύγουν από την πεπατημένη, όπως ο κινητήρας βάνκελ. Η καθιέρωσή της ως premium κατασκευαστή χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια, γιατί η ποιοτική αναβάθμιση των αυτοκινήτων δεν αρκεί από μόνη της, αλλά πρέπει να πείσει και το κοινό και μάλιστα σε βάθος χρόνου. Δεν αρκεί να φτιάξεις ένα η δύο καλά αυτοκίνητα για να θεωρείσαι premium, αλλά πρέπει όλα τα αυτοκίνητά σου να ξεχωρίζουν ποιοτικά στην κατηγόρια τους, ακόμα και τα πιο μικρά. Γι' αυτό και είχε ιδιαίτερη σημασία για μας η δοκιμή του ανανεωμένου Mazda 2, του μικρότερου μοντέλου της εταιρείας, που ανήκει σε μια κατηγορία όπου η ισορροπία ανάμεσα στην ποιότητα και τα περιθώρια αύξησης της τιμής που αυτή συνεπάγεται είναι πολύ λεπτή. Η ανανέωση του μοντέλου περιείχε τις συνηθισμένες αισθητικές αλλαγές στο εμπρός και πίσω μέρος που γίνονται σε κάθε «φέις λιφτ», αλλά και στοιχεία που τονίζουν την ποιοτική αναβάθμιση, όπως η επιλογή εμπρός φωτιστικών τεχνολογίας LED για όλη τη γκάμα και η συνολική ποιοτική αναβάθμιση του εσωτερικού.

Εσωτερικό
Με μήκος 4,065 μ. το μικρό Mazda βρίσκεται μέσα στο πλαίσιο της κατηγορίας των σούπερ μίνι, χωρίς πάντως να είναι και από τα κορυφαία σε χώρους. Φιλοξενεί όμως χωρίς πρόβλημα τέσσερις ενήλικους, οπότε ανταποκρίνεται στον αναβαθμισμένο ρόλο που έχει πλέον η συγκεκριμένη κατηγορία. Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών των 250 λίτρων. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό είναι ικανοποιητικοί (αν και θα προτιμούσαμε λίγο μεγαλύτερες θήκες στις πόρτες), εκείνο όμως που γίνεται αμέσως αντιληπτό και προσδιορίζει το αυτοκίνητο, είναι η εμφανής εικόνα ποιότητας, την οποία δεν θολώνουν κάποια σκληρά πλαστικά στο ταμπλό. Η προσπάθεια άλλωστε που έγινε στο ανανεωμένο μοντέλο για την αναβάθμιση του εσωτερικού ήταν μεγάλη, με νέα υλικά, νέας σχεδίασης και πιο αναπαυτικά καθίσματα με καλύτερη στήριξη του σώματος, βελτίωση της ηχομόνωσης και αναβάθμιση του εξοπλισμού. Συνολικά το εσωτερικό χαρακτηρίζεται από μία ποιοτική εικόνα, με γεροδεμένη κατασκευή, χωρίς τριγμούς και θορύβους. Η θέση οδήγησης είναι σωστή, αν και η κλιμακωτή και όχι συνεχής ρύθμιση της πλάτης μπορεί ενδεχομένως να εμποδίσει κάποιους να βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 14.946 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, σύστημα πλύσης προβολέων, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Θα επισημάνουμε μόνο την έλλειψη ρεζέρβας.
Προσεγμένο και πολύ ποιοτικό είναι το εσωτερικό, αλλά όχι από τα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας
Κινητήρας-κιβώτιο
Το Mazda 2 διατίθεται πλέον με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που, όπως και ο βενζινοκινητήρας, ξεφεύγει από την πεπατημένη. Στην Ελλάδα ο κινητήρας Skyactiv 1.5 με τον άμεσο ψεκασμό και την υψηλή σχέση συμπίεσης (13:1) προσφέρεται στην έκδοση 90 ίππων και συνδυάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση και γεννήτρια/μίζα για την υποβοήθηση στις εκκινήσεις και την επιτάχυνση, η οποία όμως δεν τροφοδοτείται από μπαταρία, όπως όλα τα υπόλοιπα σχετικά συστήματα, αλλά από πυκνωτή (capacitor). Το πλεονέκτημα του πυκνωτή σε σύγκριση με τη μπαταρία, είναι η ταχύτερη φόρτιση και εκφόρτιση και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Το υβριδικό σύστημα, εκτός από την υποβοήθηση του κινητήρα κατά την επιτάχυνση, χρησιμοποιείται και για την ηλεκτρική τροφοδοσία συστημάτων του αυτοκινήτου όπως ο κλιματισμός, το ηχοσύστημα κλπ. Στην πράξη ο κινητήρας μπορεί να μην έχει την δύναμη των τούρμπο, είναι όμως ελαστικός χάρη στο υβριδικό σύστημα, εύστροφος, έχει γραμμική απόδοση και τελικά κινεί άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας αξιοπρεπέστατες επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 9,8'') που εξασφαλίζουν και την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια. Συνδυάζεται με ένα εξαιρετικό σε αίσθηση την ακρίβεια 6άρι κιβώτιο (το οποίο έχει κάπως μακριές σχέσεις για οικονομία).

Η επιλογή όμως κάθε υβριδικού συστήματος κρίνεται από την κατανάλωση, στην μείωση της οποίας αποσκοπεί. Και το σύστημα του Mazda 2 δικαιώνει απολύτως τους μηχανικούς εταιρείας, αφού το αυτοκίνητο είναι εντυπωσιακά οικονομικό, θυμίζοντας περισσότερο ντίζελ παρά βενζινοκίνητο. Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν μόλις 5,6 λίτρα/100 χλμ. (με οδήγηση για αρκετά χιλιόμετρα και σε περιαστικούς δρόμους της Αττικής) κι αυτό τα λέει όλα (σημειώνουμε ότι υπάρχει και η εμπειρία από το ίδιο αυτοκίνητο και στο στενό μας περιβάλλον, με κίνηση σε αστικές συνθήκες αρκετά περισσότερο απ' όσο κινηθήκαμε εμείς και μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ., που επιβεβαιώνει την εξαιρετική οικονομία του).

Οδηγώντας
Η ποιοτική εικόνα του αυτοκινήτου ενισχύεται στο δρόμο με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης που προσφέρει για την κατηγορία, χάρη και πολύ καλή ακαμψία του αμαξώματος, αλλά και την πολύ ικανοποιητική άνεση. Η οδική συμπεριφορά είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία, με πολύ καλό κράτημα, άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και αντίστοιχου επιπέδου κατευθυντικότητα, όπως και απολύτως προβλέψιμες αντιδράσεις σε κάθε περίπτωση. Ο έλεγχος του αυτοκινήτου διευκολύνεται από το πολύ καλό τιμόνι, που είναι ακριβές και με καλή αίσθηση και το συνολικό αίσθημα ασφάλειας ενισχύεται από τα καλά φρένα. Συνολικά είναι ένα από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας που δεν μεταφέρει απλώς με ασφάλεια και άνεση τους επιβάτες, αλλά είναι και ιδιαίτερα ευχάριστο στην οδήγηση.
YΠEP
- Οδική συμπεριφορά
- Μεγάλη οικονομία
- Ποιότητα κύλισης
- Κιβώτιο ταχυτήτων
- Ποιότητα
KATA
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
- Έλλειψη ρεζέρβας
Πολύ καλή ποιότητα κύλισης και αντίστοιχου επιπέδου οδική συμπεριφορά για το μικρό Mazda, που ξεχωρίζει και για την οικονομία του
Συμπέρασμα
Το στοίχημα της Mazda για τη δημιουργία ενός premium σούπερ μίνι που θα ξεχωρίζει με την ποιότητα και τα οδικά χαρακτηριστικά του πρέπει να θεωρείται κερδισμένο. Μπορεί να μην είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας σε ευρυχωρία, σίγουρα όμως προσφέρει ένα κορυφαίο συνδυασμό ποιότητας κύλισης, οδικής συμπεριφοράς, ευκολίας οδήγησης και ποιότητας κατασκευής. Η τιμή του είναι κάπως τσιμπημένη σε σχέση με το μέσο όρο, αλλά αντισταθμίζεται από μία εντυπωσιακά χαμηλή (πραγματική) κατανάλωση. Συνολικά ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.mazda.gr


  UP