ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Nissan 350Z - 3.5

Σεβασμός στην παράδοση         ..:: Σαββάτο, 11 Ιουνίου 2005 ::..
Ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο γι' «αυτούς που ξέρουν», από τα λίγα που είναι προσανατολισμένα προς την πραγματική απόλαυση της οδήγησης και όχι απλώς προς τις «κυριλέ επιδόσεις», που είναι όλο και πιο συνηθισμένη επιλογή στις μέρες μας
  Όταν οδηγείς αυτό το αυτοκίνητο, αναρωτιέσαι πώς είναι δυνατό να κινδύνεψε η Nissan με χρεοκοπία μόλις πριν λίγα χρόνια. Λες πως δεν είναι δυνατό να μπορεί κανείς να κατασκευάσει αυτοκίνητα σαν το 350Z και να μη μπορεί να κατασκευάσει και αυτοκίνητα που να είναι ελκυστικά για το ευρύ κοινό, κάτι για το οποίο χρειάζεται πολύ απλούστερη τεχνολογία και προσπάθεια απ' ότι για ένα καθαρόαιμο σπορ σαν αυτό. Από την άλλη, ίσως αυτό το αυτοκίνητο να αποτελεί και μία επιβεβαίωση της αιτίας των προβλημάτων από τα οποία πέρασε η Nissan (και τα οποία αποτελούν πλέον παρελθόν). Αυτή η εταιρεία ήταν πάντα εταιρεία μηχανικών, ίσως περισσότερο απ' ότι θα έπρεπε.
Προσωπικά, ως μηχανικός, θα ήμουν ευτυχής αν μπορούσαν οι εταιρείες να δημιουργούν και να ζουν με βάση τις προτεραιότητες και τις επιλογές των μηχανικών. Γιατί αυτό θα σήμαινε ότι η προτεραιότητα θα ήταν η βελτίωση της τεχνολογίας του αυτοκινήτου και όλος ο προϋπολογισμός δημιουργίας ενός νέου μοντέλου θα αφιερωνόταν αποκλειστικά σ' αυτή. Ως χρήστης, όμως, αυτοκινήτων δεν μπορώ παρά να παραδεχτώ πως αυτό είναι παράλογο. Το αυτοκίνητο πρέπει να σε προδιαθέτει και με την αισθητική, και με τη λειτουργικότητα, και με την ποιότητα, ακόμα και με την άνεση που σου παρέχει για να αισθάνεσαι άνετα μέσα σ' αυτό, για να ευχαριστιέσαι πραγματικά και καθημερινά την οδήγηση και όχι απλώς μια γρήγορη βόλτα όταν είσαι «φτιαγμένος».
Και κάτι τέτοιο μπορεί να γίνει μόνο και με τη βοήθεια των σχεδιαστών και των ανθρώπων του μάρκετινγκ. Αυτό αμέλησε να κάνει η Nissan και γι' αυτό κινδύνεψε. Ευτυχώς, τουλάχιστον, δεν πήγε στο άλλο άκρο, οι μηχανικοί εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο και γι' αυτό μπορεί ακόμα να κατασκευάζει αυτοκίνητα σαν αυτό.
Μη περιμένετε, πάντως, μια «κλασική» δοκιμή του 350Z, σαν αυτές που κάνουμε για τα «παραδοσιακά» αυτοκίνητα, ακόμα και για ακριβά και γρήγορα κουπέ, που θα τ' αγοράσουν ακόμα και άνθρωποι που δεν είναι απαραίτητα «τρελοί» με το αυτοκίνητο, αλλά απλώς θέλουν κάτι όμορφο και γρήγορο, με δυνατότητες πέρα από τις δικές τους. Το 350Z απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους, σε οδηγούς που μπορούν να το εκτιμήσουν, αλλά και να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητές του. Κι αν δεν έχει ίσως το «ίματζ» που έχουν κάποιοι «καθιερωμένοι» κατασκευαστές σπορ αυτοκινήτων, μπορεί αυτό να μειώνει το αγοραστικό του κοινό, αλλά από την άλλη κρατάει μακριά του τους άσχετους που αγοράζουν σπορ αυτοκίνητα μόνο για να «πουλάνε μούρη» και απευθύνεται μόνο σε «ψαγμένους». Οπότε ξέρεις, αν το οδηγείς, πως όλα ή έστω σχεδόν όλα (για να μην είμαστε απόλυτοι) όσα κυκλοφορούν στους δρόμους, ανήκουν σε κάποιους που «ξέρουν» και που μπορούν ακόμα να εκτιμήσουν τις αρετές ενός καθαρόαιμου.
Μη νομίσετε, βέβαια, πως αυτός ο χαρακτηρισμός έχει την ίδια έννοια μ' αυτή που είχε πριν μερικές δεκαετίες, όταν τα «καθαρόαιμα» ήταν συνήθως και αυτοκίνητα με μηδέν εργονομία και λειτουργικότητα και υπό το μηδέν άνεση. Πρώτον, το μάρκετινγκ που λέγαμε έχει βάλει στις μέρες μας τη σφραγίδα του και δεν αφήνει να βγουν στην αγορά αυτοκίνητα που να μη μπορούν να οδηγηθούν όμορφα κι ωραία ακόμα κι όταν δεν έχεις κέφι, όταν είσαι κουρασμένος, όταν οι ...κάμερες καραδοκούν, όταν τέλος πάντων υπάρχει αυτό που λέμε «καθημερινές συνθήκες οδήγησης». Δεύτερον, η τεχνολογία έχει εξελιχθεί τόσο πολύ, που πρέπει να είσαι «στόκος» για να βγάλεις ντε και καλά ένα αυτοκίνητο που δεν είναι στοιχειωδώς λειτουργικό και πολιτισμένο, άσχετα με τα μπλοκέ διαφορικά, τους ίππους, τα κυβικά, τις εξάρια κιβώτια και τα συμπαρομαρτούντα! Και τρίτον, Ιάπωνες είναι οι άνθρωποι, πρακτικοί και ορθολογιστές εξ ορισμού δηλαδή, οπότε αφού μπορούν να κάνουν το αυτοκίνητο λειτουργικό είναι σίγουρα πως θα το κάνουν.
Μια χαρά κάθεσαι, λοιπόν, μέσα στο "Ζ", που έχει μια εξαιρετική θέση οδήγησης, κάτι το οποίο κατά τη γνώμη μας είναι βασικό στοιχείο ενός καλού σπορ αυτοκινήτου. Κι αυτούς που λένε ότι είναι «αντρικό» να μη κάθεσαι άνετα στα «καθαρόαιμα» ...αφήστε τους να λένε! Όσα δεν φτάνει η αλεπού...
Αυτό το αυτοκίνητο και καθαρόαιμο είναι και μια χαρά θέση έχει, με πολύ καλό κάθισμα, όσες ρυθμίσεις χρειάζονται, εύχρηστα χειριστήρια και γενικά τοποθετημένα όλα εκεί που πρέπει. Σύμφωνοι, μπορεί να μην έχει ανοιχτές θέσεις για μικροπράγματα και να έχει σχεδόν ανύπαρκτές θήκες στις πόρτες, αλλά εκεί θα τα χαλάσουμε τώρα; Τουλάχιστον υπάρχουν ένα σωρό κλειστά ντουλαπάκια εμπρός, στη μέση και πίσω από τα καθίσματα, που σχεδόν θυμίζουν ...πολυμορφικό και θα βολέψουν μια χαρά τις ανάγκες των δύο μόνο επιβατών που μπορεί να μεταφέρει το 350Z. Θέλετε να βρούμε και κανένα «κατά», έτσι για την ...τιμή των όπλων;! Εντάξει! Θα πούμε, λοιπόν, ότι η ορατότητα προς τα πίσω είναι κάπως περιορισμένη, λόγω του σχήματος του αυτοκινήτου! Τί να κάνουμε, δεν μπορεί να τα έχει κανείς όλα, ειδικά σ' ένα διθέσιο κουπέ.
   
H εξαιρετική θέση οδήγησης, ποιοτικά υλικά και καλός εξοπλισμός, συνθέτουν ένα ευχάριστο εσωτερικό περιβάλλον, αντάξιο των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου
  Από εκεί και πέρα, το αυτοκίνητο ποιοτικά και λειτουργικά είναι άψογο κι αυτό το λέμε συνειδητά, γιατί το αυτοκίνητο που είχαμε ήταν εξαιρετικά ταλαιπωρημένο (από ορισμένους «συναδέλφους» που νομίζουν ότι δοκιμή αυτοκινήτου σημαίνει περίπου δοκιμή ...καταστροφής του κι ότι αν είσαι «μάγκας» δημοσιογράφος πρέπει π.χ. όταν βλέπεις λακκούβα να τη ...σημαδεύεις κι όχι να προσπαθείς να την αποφύγεις) και οι μηχανικοί της αντιπροσωπείας είχαν κάνει ό,τι μπορούσαν για να το «μαζέψουν». Από πλευράς εξοπλισμού είναι βέβαια πλήρες, ενώ και η τιμή των 52.900 ευρώ από την οποία ξεκινάει η τιμή του είναι εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για τέτοιο αυτοκίνητο, ειδικά αν συγκριθεί και με κάποιες προτάσεις που προέρχονται από ...Γερμανία μεριά!
Ο V6 των 3,5 λίτρων με τους 280 ίππους είναι, με δυο λόγια, ένα ποίημα. Δυνατός, με άφθονη ροπή από πολύ χαμηλά, πολύ εύστροφος και μ' έναν «αυθεντικό» σπορ ήχο, προσφέρει μια αίσθηση που μόνο ένας καλός ατμοσφαιρικός κινητήρας μπορεί να προσφέρει και που δεν μπορείς να απολαύσεις από ένα μικρότερο κινητήρα με τούρμπο. Το καλό εξάρι κιβώτιο, με τον ακριβέστατο επιλογέα, τις σωστά κλιμακωμένες σχέσεις και τις μικρές διαδρομές του μοχλού, ταιριάζει γάντι με τον κινητήρα και γενικότερα με τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι το αυτοκίνητο είναι πολύ καλά στημένο για να μπορεί ν' αξιοποιήσει τις δυνατότητες αυτού του κινητήρα. Με αυθεντικό σπορ χαρακτήρα, όπου ακόμα και τα ηλεκτρονικά λειτουργούν με διαφορετικό τρόπο απ' ότι σ' ένα «οικογενειακό» αυτοκίνητο επιδόσεων, επιτρέποντας ένα αρχικό «γλίστρημα» της ουράς, που μόνο όταν αρχίζει να εξελίσσεται τα κάνει να επεμβαίνουν. Έτσι, η «τοποθέτηση» του αυτοκινήτου στη στροφή είναι ευκολότερη, με τη βοήθεια κι ενός πολύ καλού τιμονιού, που εκτός του ότι είναι άμεσο και ακριβές, σου δίνει και ακριβέστατες πληροφορίες για τη «συνεργασία» των τροχών με το δρόμο. Το κράτημα του "Z" είναι πολύ καλό, η κατευθυντικότητά του επίσης, η αμεσότητα των αντιδράσεων στις εντολές σου όση χρειάζεται για να μην αιφνιδιάζεσαι και, ακόμα κι αν το πιέσεις, τίποτα απρόβλεπτο δεν συμβαίνει (αν το «χάσεις», αυτό θα γίνει γιατί ξεπέρασες τα όρια της λογικής και της Φυσικής!). Προσθέστε κι ένα σετ καλά φρένα κι έχετε την ολοκληρωμένη εικόνα ενός αυτοκινήτου από τα λίγα που σου δημιουργούν πραγματικά την επιθυμία να κάνεις μια παράκαμψη στη διαδρομή σου για να τα οδηγήσεις περισσότερο!
 
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Τιμόνι
- Θέση οδήγησης
- Τιμή

KATA
- Περιορισμένη ορατότητα προς τα πίσω

Το 350Ζ είναι από τα αυτοκίνητα που προσφέρουν πραγματική απόλαυση όταν τα οδηγείς, χάρη στον εξαιρετικό κινητήρα του και το εμπνευσμένο «στήσιμό» του

 

Το 350Z είναι δεδομένο ότι δεν είναι αυτοκίνητο για τον καθένα, γιατί τέτοια αυτοκίνητα μπορούν να τα εκτιμήσουν μόνον όσοι ξέρουν πραγματικά να οδηγούν κι όχι όσοι αγοράζουν σπορ αυτοκίνητα με κίνητρο τη «γκλαμουριά» που προσφέρουν. Χωρίς να ξέρουν πώς να τα χρησιμοποιήσουν και πώς ν' αξιοποιήσουν πραγματικά τις δυνατότητές τους, πέρα από το πάτημα του γκαζιού στην ευθεία, για να «πουλάνε μούρη» στους κοινούς θνητούς με τα 1400άρια και τα 1600άρια. Στην ευθεία, όμως, και ο τελευταίος άσχετος μπορεί να πατήσει το γκάζι και να πάει αέρα ακόμα και με μια ...μπουρούχα με πολλά κυβικά (κι όποιον πάρει ο χάρος αν συμβεί κάτι μπροστά του). Το 350Z αναδεικνύεται και αποκτάει νόημα όταν αρχίζουν οι στροφές. Κι εκεί πρέπει να ξέρεις και να μπορείς...
Πάνος Φιλιππακόπουλος
φωτογραφίες: Κωνσταντίνος Ε. Δημητρέλης

Επίσημο Site http://www.nissan.gr/


  UP