ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ :: Έκθεση Φρανκφούρτης :: 2011 ::

Έκθεση Φρανκφούρτης 2011

        ..:: Σαββάτο, 17 Σεπτεμβρίου 2011 ::..

Ορθολογισμός και αισιοδοξία
Αν κάτι χαρακτηρίζει τις εκθέσεις αυτοκινήτου των τελευταίων χρόνων, είναι ότι μπορεί μεν να έχουν ξεπεράσει το αρχικό σοκ της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, αλλά δεν έχουν γυρίσει και στην υπερβολική «γκλαμουριά» της εποχής των παχιών αγελάδων. Τα περίπτερα είναι πλούσια, τα νέα μοντέλα πολλά, ακριβά αυτοκίνητα εξακολουθούν να βγαίνουν (τρεις νέες εκδόσεις "S" παρουσίασε η AUDI, νέο 12κύλινδρο καμπριολέ η Bentley, νέο GS η Lexus, νέο ανοιχτό αυτοκίνητο η Ferrari, νέα 911 η Porsche κλπ.), αλλά οι παρουσιάσεις στα περίπτερα ήταν χωρίς υπερβολές, η έμφαση στην οικονομία και το περιβάλλον για μια ακόμα φορά πολύ μεγάλη (όταν ακόμα και η Porsche εφοδιάζει την Carrera με σύστημα Start-Stop και η Ferrari μιλάει για καταναλώσεις και εκπομπές CO2, είναι αντιληπτό ότι υπάρχει μια σαφής «προσγείωση» της αυτοκινητοβιομηχανίας σε πιο ορθολογικούς κανόνες λειτουργίας) και η παρουσία μικρών αυτοκινήτων εμφανής.
Η κρίση βεβαίως δεν έχει περάσει κι αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι υπήρξαν και κάποιες (λίγες) απουσίες εταιρειών που δεν είχαν κάτι νέο να δείξουν, ενώ συνήθως έχουν περίπτερο στις μεγάλες εκθέσεις μέχρι και ...βιοτεχνίες. Οι Κινέζοι ήταν και πάλι παρόντες, αρκετά διακριτικά, βολιδοσκοπώντας απλώς την κατάσταση στην Ευρώπη, στην οποία δεν φαίνεται να βιάζονται να εμφανιστούν μαζικά (όταν έχεις μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη εσωτερική αγορά 1,5 δισεκατομμυρίου ανθρώπων, μάλλον οι προτεραιότητές σου είναι διαφορετικές!), ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τεχνολογίες είναι πλέον ένα μόνιμο στοιχείο όλων των εκθέσεων. Η ελληνική κρίση αντικατοπτριζόταν από τον ελάχιστο αριθμό των παρόντων ελλήνων δημοσιογράφων σε σχέση με το παρελθόν, αλλά και από αρκετές απουσίες από την πλευρά των στελεχών των αντιπροσωπειών.
Από πλευράς «κατανομής» των νέων μοντέλων υπήρχαν τα πάντα, από αυτοκίνητα πόλης μέχρι υπεραυτοκίνητα, από 7θέσια πολυμορφικά μέχρι κλασικά σεντάν κι από αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου μέχρι κουπέ, κάτι που δείχνει ότι αυτή η τεράστια διαφοροποίηση που υπήρξε τις τελευταίες δύο δεκαετίες, με τη συνεχή προσθήκη νέων κατηγοριών, ανταποκρινόταν σε μια πραγματική ανάγκη των καταναλωτών, γι' αυτό και δεν εξαφανίστηκε με την οικονομική κρίση. Όταν βλέπεις να εμφανίζεται μέχρι και 7θέσια έκδοση του Prius ή κουπέ έκδοση του Mini, αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές ψάχνουν γι' αυτό που ανταποκρίνεται στις δικές τους ανάγκες και δεν αρκούνται σε συμβιβασμούς._Π.Φ.


Αποστολή: Πάνος Φιλιππακόπουλος
Επιμέλεια: Πάνος Φιλιππακόπουλος, Γιάννης Τσιρογιάννης, Γιάννης Χαρίτος


  UP