ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

Nissan Qashqai - 1.3 140 PS Hybrid

Πώς το καλό γίνεται καλύτερο         ..:: Σαββάτο, 13 Νοεμβρίου 2021 ::..

Ακόμα καλύτερο από πριν, το μπεστ σέλερ της Nissan στη νέα γενιά του είναι πιο ευρύχωρο, ιδιαίτερα ποιοτικό, και προσφέρει επαρκή δύναμη και ασφαλή οδική συμπεριφορά, σε μία ανταγωνιστική τιμή που δεν κάνει εκπτώσεις στον εξοπλισμό

Το Qashqai αποτελεί αναπόφευκτα σημείο αναφοράς στα μικρομεσαία SUV, καθώς ήταν αυτό -στην πρώτη γενιά του- που έστρεψε μαζικά το κοινό προς τα αυτοκίνητα με υπερυψωμένο αμάξωμα και σχήμα που παραπέμπει σε εκτός δρόμου, χωρίς απαραίτητα να έχουν και τις σχετικές δυνατότητες. Και πρέπει να αναγνωρίσουμε στην Nissan, ότι σε αντίθεση με άλλους κατασκευαστές και παρά την τεράστια επιτυχία του Qashqai, δεν αρκέστηκε στη δημιουργία εκδόσεών του που απλά είναι «σαν» εκτός δρόμου, αλλά προσέφερε (και εξακολουθεί να προσφέρει) μια ολοκληρωμένη γκάμα που περιλαμβάνει και τετρακίνητες εκδόσεις. Στη νέα γενιά του, η σχεδίαση της οποίας έγινε στη Μ. Βρετανία από τη Nissan Design Europe, το Qashqai είναι ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο που βασίζεται σε νέα πλατφόρμα, έχει μεταξόνιο αυξημένο κατά 20 χιλιοστά (συνολικά 2.666), ενώ αυξημένες είναι και οι εξωτερικές διαστάσεις του (κατά 35 χιλιοστά το μήκος, που φτάνει πλέον τα 4,425 μ., κατά 32 χιλιοστά το πλάτος και κατά 25 χιλιοστά το ύψος). Σημαντικό είναι το γεγονός ότι, παρά τις αυξημένες διαστάσεις, το νέο αμάξωμα είναι ελαφρύτερο κατά 60 κιλά, κάτι στο οποίο συμβάλλει και το γεγονός ότι η πόρτα του χώρου αποσκευών είναι κατασκευασμένη από σύνθετο υλικό, ενώ οι μπροστινές και πίσω πόρτες, τα μπροστινά φτερά και το καπό είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο.

Εσωτερικό
Η αύξηση του μεταξονίου και των εξωτερικών διαστάσεων είναι αυτονόητο ότι προσφέρει μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες, που φιλοξενούν άνετα 4 ενήλικους (ένας 5ος στη μέση πίσω δεν θα μεταφερθεί το ίδιο άνετα, λόγω του υπερυψωμένου «τούνελ»). Αυξημένη επίσης είναι και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, που είναι πραγματικά μεγάλος με 504 λίτρα και ανταποκρίνεται απολύτως στις ανάγκες μιας οικογένειας. Οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό έχουν βελτιωθεί κάπως σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, αλλά θα τους χαρακτηρίσουμε οριακά επαρκείς, επισημαίνοντας και το γεγονός ότι οι θήκες στις πόρτες είναι μικρές. Το αυτοκίνητο έχει επίσης βελτιωθεί σημαντικά στον τομέα της ποιότητας υλικών και κατασκευής, με το λειτουργικό εσωτερικό του να προσφέρει μία αισθητά αναβαθμισμένη εικόνα. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή, η ρύθμιση όμως της πλάτης του καθίσματος είναι κλιμακωτή και όχι συνεχής, κάτι που σημαίνει ότι ορισμένοι οδηγοί μπορεί να μη βρουν με απόλυτη ακρίβεια τη θέση που τους βολεύει.

Ιδιαίτερα ανταγωνιστική είναι και η τιμή του αυτοκινήτου, που ξεκινάει από 24.490 ευρώ, με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα ελέγχου τυφλού σημείου, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής, σύστημα προειδοποίησης κάθετης κίνησης εμποδίου κατά την οπισθοπορεία, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προσαρμοζόμενο cruise control, διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός πίσω, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Θα επισημάνουμε εδώ την ύπαρξη ρεζέρβας (ανάγκης) που θεωρούμε απαραίτητη στους ελληνικούς δρόμους, αλλά προσφέρουν όλο και λιγότερα αυτοκίνητα.
Το εσωτερικό του νέου μοντέλου προσφέρει καλούς χώρους και είναι ιδιαίτερα ποιοτικό
Κινητήρας-κιβώτιο
Γνωστός ήδη ο κινητήρας των 1.332 κ.εκ. του γκρουπ Renault-Nissan με τους 140 ίππους, προσφέρεται στο νέο Qashqai σε ήπια υβριδική έκδοση, για βελτίωση της απόκρισης και μείωση της κατανάλωσης. Πρόκειται για ένα πολύ καλό κινητήρα, εύστροφο, δυνατό και ελαστικό, που συνεργάζεται αποτελεσματικά με το εύχρηστο 6άρι κιβώτιο και ανταποκρίνεται πολύ καλά στις ανάγκες του αυτοκινήτου, προσφέροντας μάλιστα λίγο καλύτερες επιδόσεις σε σύγκριση με τη μη υβριδική έκδοση του προηγούμενου μοντέλου (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3'' αντί για 10,5''). Το υβριδικό σύστημα έχει βελτιώσει την απόκριση στις χαμηλές στροφές, κάτι που διευκολύνει την οδήγηση στην κίνηση της πόλης, όπου βοηθάει και στη μείωση της κατανάλωσης (όλα τα υβριδικά συστήματα έχουν τη μεγαλύτερη επίδραση στην κατανάλωση σε αστικές συνθήκες), η οποία πάντως δεν μπορεί να χαρακτηριστεί και χαμηλή. Στη δοκιμή μας ήταν στην πόλη χαμηλότερη κατά 1 λίτρο/100 χλμ. σε σύγκριση με την έκδοση των 140 ίππων του προηγούμενου μοντέλου που είχαμε δοκιμάσει, με τιμή γύρω στα 9 λίτρα/100 χλμ. Στο ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο μπορεί να πέσει αρκετά, γύρω από τα 7 λίτρα/100 χλμ. με... φυσιολογικές ταχύτητες.

Οδηγώντας
Χαρακτηριστικό στοιχείο του Qashqai και στις προηγούμενες γενιές του ήταν η ασφαλής και φιλική οδική συμπεριφορά, χωρίς σπορτίφ στοιχεία που να εμπνέουν για γρήγορη οδήγηση, αλλά και χωρίς να προβληματίζει ποτέ τον οδηγό. Η ίδια εικόνα χαρακτηρίζει και την νέα γενιά του αυτοκινήτου, που έχει ακόμα καλύτερη συμπεριφορά, προβλέψιμη, με καλό κράτημα, προοδευτική υποστροφή στην πίεση και απουσία απότομων αντιδράσεων. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, παρά το κάπως «ελαφρύ» πάτημα, τα φρένα αποτελεσματικά, συμβάλλοντας στην ενίσχυση του αισθήματος ασφάλειας, ενώ το τιμόνι είναι ακριβές, αλλά κάπως ελαφρύ σε αίσθηση (κάτι μάλλον αναμενόμενο εφ' όσον υπάρχει και τετρακίνητη έκδοση). Όσο για την άνεση, είναι αρκετά καλή για τα δεδομένα των SUV, δεν βρίσκεται όμως στα επίπεδα των καλύτερων σεντάν ή χάτσμπακ, επιτρέποντας να γίνονται αισθητές οι απότομες ανωμαλίες.
YΠEP
- Κινητήρας
- Ποιότητα
- Πρακτικότητα
- Φρένα
- Εξοπλισμός
- Ανταγωνιστική τιμή
KATA
- Κάπως αυξημένη κατανάλωση στην πόλη
- Κλιμακωτή ρύθμιση πλάτης
Ασφαλές και ευκολοδήγητο, προσφέρει και αρκετά καλές επιδόσεις χάρη στο δυνατό κινητήρα
Συμπέρασμα
Η Nissan απέδειξε με το νέο Qashqai ότι το καλό μπορεί να γίνει καλύτερο, κάτι που της επιτρέπει να διεκδικεί με αξιώσεις τη συνέχιση της εμπορικής επιτυχίας του μπεστ σέλερ της. Το αυτοκίνητο είναι λειτουργικό, ικανοποιεί με τους χώρους του τις ανάγκες μιας οικογένειας, είναι ιδιαίτερα ποιοτικό και είναι ευκολοδήγητο και ασφαλές στο δρόμο. Ίσως δεν μπορεί να συναγωνιστεί σε κατανάλωση όσα ντίζελ έχουν απομείνει στην κατηγορία, έχει όμως στα «υπέρ» του και μία πολύ ανταγωνιστική τιμή, με πληρέστατο μάλιστα εξοπλισμό, κάτι που το κάνει ιδιαίτερα δελεαστικό ως πρόταση στην κατηγορία του.
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.nissan.gr


  UP