ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΜΟΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ ::

BMW X2 - M35i

Και τα SUV έχουν ψυχή!         ..:: Σαββάτο, 09 Οκτωβρίου 2021 ::..

Με δύναμη που ξεπερνάει κατά πολύ τις απαιτήσεις μιας «γρήγορης βόλτας» και με εξαιρετικό στήσιμο που -με τη βοήθεια και της τετρακίνησης- σε κάνει να ξεχνάς το υπερυψωμένο αμάξωμα, η έκδοση "M" της X2 δείχνει ότι αξίζει 100% το σηματάκι που για μια BMW υπονοεί σπορ χαρακτήρα και κορυφαία οδηγική απόλαυση

Έχουμε ήδη αναφερθεί, σε παλαιότερη δοκιμή της X2, ότι πρόκειται στην ουσία για μία πιο σπορ έκδοση που δημιουργήθηκε πάνω στο ίδιο «δάπεδο» με την X1 και η οποία αναπαράγει μία τάση δημιουργίας «κουπέ» εκδόσεων των SUV, που ξεκίνησε η BMW σε μεγαλύτερες κατηγορίες με την X6. Με αυτό δεδομένο, ήταν μάλλον αναμενόμενο να... περιποιηθεί το μοντέλο και το τμήμα "M" της BMW, που κατασκευάζει τις κατεξοχήν σπορ εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των μοντέλων της μάρκας. Το αποτέλεσμα ήταν η X2 M35i της δοκιμής μας, που όπως όλες οι "M", εκτός από τα μηχανικά μέρη που εξασφαλίζουν τις επιδόσεις και την οδική συμπεριφορά που περιμένει κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο, έχουν και κάποιες λεπτομέρειες στην εμφάνιση, εξωτερικά και εσωτερικά, που θυμίζουν ότι πρόκειται για μία "M" και όχι για μία «απλή» BMW.

Εσωτερικό
Βασικό στοιχείο της διαφοροποίησης του εσωτερικού στην M35i (εκτός από διάφορες λεπτομέρειες στο διάκοσμο) είναι τα σπορ καθίσματα, στοιχείο που βελτιώνει ακόμα περισσότερο την ήδη καλή θέση οδήγησης (για την οποία θα επισημάνουμε μεν την κλιμακωτή ρύθμιση της πλάτης, που αντισταθμίζεται όμως από την ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης της μέσης). Με ελαφρά μειωμένες διαστάσεις σε σχέση με την X1, η X2 εξακολουθεί να έχει επαρκείς χώρους για 4 ενήλικα άτομα, χωρίς να είναι και από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας σ' αυτόν το τομέα, χωρίς όμως και να χάνει τη δυνατότητα να χρησιμοποιηθεί και για οικογενειακές μετακινήσεις. Άλλωστε και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών (470 λίτρα) είναι πολύ παραπάνω από επαρκής για μία τέτοια χρήση. Επαρκείς επίσης είναι και οι χώροι για μικροπράγματα στο εσωτερικό, ενώ η ποιότητα κατασκευής δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα.

Η τιμή του αυτοκινήτου ξεκινάει από 65.350 ευρώ, με ένα πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα παρακολούθησης έντασης προσοχής οδηγού, σύστημα αναγνώρισης ορίων ταχύτητας, σύστημα ελέγχου κατάβασης, 6 αερόσακους (οι αερόσακοι κεφαλής καλύπτουν και τους πίσω), αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματη λειτουργία πόρτας χώρου αποσκευών, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με Bluetooth, θύρα USB και χειριστήρια στο τιμόνι, διπλή υποδοχή USB φόρτισης πίσω, σύστημα start-stop κλπ.
Προσεγμένο και ποιοτικό εσωτερικό, με πολύ καλή θέση οδήγησης
Κινητήρας-κιβώτιο
Η M35i κινείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο 2λιτρο κινητήρα με 306 ίππους και μέγιστη ροπή 45,9 kgm σταθερά από τις 1.800 ως τις 4.500 στροφές. Τα νούμερα... μιλάνε από μόνα τους για τις εξαιρετικές επιδόσεις που προσφέρει αυτός ο κινητήρας στο αυτοκίνητο (0-100 χλμ./ώρα σε 4,9''), αλλά και γενικότερα για την οδηγική απόλαυση που προσφέρει ένα σύνολο με τόσο μεγάλη δύναμη, αλλά και τόσο μεγάλη ροπή από χαμηλά. Εύστροφος και με καλή απόκριση, ο κινητήρας ανταποκρίνεται πολύ καλά στις απαιτήσεις του οδηγού, εξασφαλίζοντας φυσικά και την αντίστοιχη ασφάλεια στα αστραπιαία προσπεράσματα. Το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο των 8 ταχυτήτων αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του κινητήρα. Προφανώς η κατανάλωση είναι αυξημένη, ιδιαίτερα όταν οδηγεί κανείς με γρήγορους ρυθμούς το αυτοκίνητο, όχι όμως όσο θα περίμενε κανείς σε σύγκριση με το αρκετά κοντινό παρελθόν, στο οποίο καταναλώσεις της τάξης των 12-13 λίτρων/100 χλμ. στην πόλη ή των 9 λίτρων/100 χλμ. σε μια αρκετά σβέλτη διαδρομή χωρίς υπερβολές λίγο έξω από το αστικό περιβάλλον χαρακτήριζαν αυτοκίνητα ακόμα και με τη μισή ισχύ. Η BMW, πάντως, για να μη μειωθεί η αυτονομία του αυτοκινήτου το εφοδιάζει με ρεζερβουάρ αυξημένης χωρητικότητας (61 λίτρα).

Οδηγώντας
Πολλές φορές έχουμε επισημάνει, ότι η μεγάλη ισχύς στον κινητήρα ενός αυτοκινήτου δεν το κάνει απαραίτητα σπορ και δεν προσφέρει απαραίτητα οδηγική απόλαυση, γιατί αυτό που έχει σημασία είναι ο τρόπος με τον οποίο αυτή η ισχύς περνάει στο δρόμο. Ο καθένας μπορεί να φτιάξει ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο με πολύ γρήγορες επιδόσεις στην ευθεία, χρειάζεται όμως και η ανάλογη οδική συμπεριφορά για να μπορεί να αξιοποιήσει κανείς αυτήν την ισχύ σε κάθε είδους δρόμο και να απολαύσει την οδήγηση. Και στη συγκεκριμένη περίπτωση -όχι ότι περιμέναμε κάτι διαφορετικό από μία "M"- το αυτοκίνητο εκπληρώνει και αυτήν την προϋπόθεση με τον καλύτερο τρόπο. Είναι άλλωστε και τετρακίνητο, κάτι που επιτρέπει ακόμα καλύτερη διαχείριση της ισχύος σε σχέση με τις συνθήκες πρόσφυσης. Παρά το αυξημένο ύψος από το έδαφος που έχει κάθε SUV και παρά το βάρος της, που ξεπερνάει τα 1600 κιλά, η M35i ικανοποιεί απόλυτα με την ακρίβεια της συμπεριφοράς της και την κατευθυντικότητά της, δεν γέρνει υπερβολικά στις στροφές και δεν αιφνιδιάζει ποτέ τον οδηγό.

Όταν η πίεση την οδηγεί στο ξεκίνημα εμφάνισης μιας υποστροφής, το σταθερό πόδι στο γκάζι επιτρέπει στα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου να τροποποιήσουν την κατανομή της ροπής στον εμπρός και πίσω άξονα, διατηρώντας το αυτοκίνητο στην επιθυμητή τροχιά (με την προϋπόθεση βεβαίως ότι δεν προσπαθείς να τα βάλεις με τους... κανόνες της φυσικής) και αποτρέποντας την υποστροφή μέχρι τη στιγμή που θα ξεπεράσεις και τα όρια της πρόσφυσης. Το πολύ καλό τιμόνι, γρήγορο, ακριβές και με πολύ καλή αίσθηση, είναι σύμμαχος του οδηγού στον εύκολο έλεγχο του αυτοκινήτου και τα εξαιρετικά φρένα ενισχύουν την ενεργητική ασφάλεια που προσφέρει. Η υψηλού επιπέδου ποιότητα κύλισης είναι δεδομένη, ενώ το μόνο στοιχείο που δεν μπορεί να πάρει προφανώς υπερθετικά είναι η... άνεση, που με απόλυτα κριτήρια είναι μέτρια, αφού η σφιχτές αναρτήσεις και τα χαμηλού προφίλ λάστιχα "runflat" δεν είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει για την αποτελεσματική απομόνωση των ανωμαλιών του δρόμου από τους επιβάτες! Αλλά, βεβαίως, αυτό είναι κάτι που πρέπει να περιμένει και να αποδέχεται κανείς σ' ένα αυτοκίνητο με έντονο σπορ χαρακτήρα, πολύ περισσότερο όταν είναι και SUV! Σχετικά με τις εκτός δρόμου δυνατότητες που ίσως περιμένει κανείς από ένα υπερυψωμένο τετρακίνητο SUV, θα πούμε ότι είναι θεωρητικές, παρά τα ηλεκτρονικά βοηθήματα του αυτοκινήτου, για ένα πολύ απλό λόγο, που είναι τα ασφάλτινα runflat λάστιχα με το 45άρι προφίλ! Εκεί σταματάει κάθε συζήτηση για (πραγματικές) εκτός δρόμου δυνατότητες, εκτός αν αλλάξει ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου τα λάστιχα με άλλα που είναι για χρήση εκτός δρόμου (αλλά τότε δεν θα έχει βέβαια την ίδια συμπεριφορά στην άσφαλτο).
YΠEP
- Κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Τιμόνι
- Ποιότητα
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Αυξημένη κατανάλωση
Εξαιρετικές επιδόσεις, που αξιοποιεί με τον καλύτερο τρόπο το πολύ καλά στημένο τετρακίνητο αυτοκίνητο
Συμπέρασμα
Τέτοια αυτοκίνητα δεν τα κρίνεις με τα συμβατικά κριτήρια που κρίνεται οποιοδήποτε SUV, σεντάν, χάτσμπακ κλπ., από τη στιγμή που εξελίσσονται με κύριο στόχο το σπορ χαρακτήρα και την προσφορά οδηγικής απόλαυσης, άσχετα αν αυτά συνδυάζονται με ποιότητα, λειτουργικότητα, καλό εξοπλισμό κλπ., όπως στην περίπτωση της X2 M35i. Σημασία έχει, όμως, πώς στέκονται στο δρόμο και πώς ανταποκρίνονται στις εντολές του οδηγού. Γι' αυτό δίνουν τόσα λεφτά αυτοί που μπορούν να τα αγοράσουν και στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν θα αισθανθούν καθόλου πως τα λεφτά τους πήγαν χαμένα. Το αυτοκίνητο είναι εξαιρετικό στο δρόμο, παρά το υπερυψωμένο αμάξωμα, έχει ένα δυνατό κινητήρα που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και ενισχύει την οδηγική απόλαυση, ενώ το στήσιμό του και η απόκρισή του στις εντολές του οδηγού θα ενθουσιάσουν και τον πιο απαιτητικό. Εν ολίγοις, μία πραγματική "Μ", που πολλοί μπορούν να εκτιμήσουν, αλλά ελάχιστοι μπορούν να αγοράσουν!
Πάνος Φιλιππακόπουλος

Επίσημο Site https://www.bmw.gr


  UP