ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ :: ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ::

Οδηγούμε το νέο Nissan Juke

Αποστολή στη Βοιωτία         ..:: Τρίτη, 14 Ιανουαρίου 2020 ::..
Με μια μεγάλη δημοσιογραφική παρουσίαση, που τονίζει τη σημασία του μοντέλου στην ελληνική αγορά, η αντιπροσωπεία της Nissan εγκαινιάζει το λανσάρισμα της -σημαντικά αναβαθμισμένης- νέας γενιάς του μικρού της crossover, που θα είναι τις επόμενες μέρες διαθέσιμο για επίδειξη και "test drive" στις εκθέσεις του δικτύου της. Οι τιμές ξεκινούν από 17.900 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με στάνταρ βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Η αυτόματη έκδοση ξεκινάει από 20.900 ευρώ, με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού.


Η Nissan είναι η εταιρεία που ουσιαστικά έδωσε την ώθηση για την επαναστατική αλλαγή στις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών από τα συμβατικά 4θυρα και 5θυρα αυτοκίνητα προς τα κάθε είδους SUV και crossover. Κι αυτό έγινε όχι μόνο με το Qashqai, που έγινε η αιχμή του δόρατος της νέας κατηγορίας, αλλά και με το Juke. Απλώς το Qashqai, με πιο συμβατική σχεδιαστική φιλοσοφία, είχε αμέσως μια μαζική αποδοχή, ενώ το Juke ήταν πιο «φουτουριστικό» σχεδιαστικά, γεγονός που δεν του επέτρεψε να προσεγγίσει και τους πιο συντηρητικούς καταναλωτές. Αυτό δεν το εμπόδισε βεβαίως να βρει το δικό του κοινό, ξεπερνώντας τελικά το 1,5 εκατομμύριο πωλήσεις στην δεκαετή καριέρα του. Η ώρα ήρθε για την αντικατάστασή του με ένα εντελώς νέο μοντέλο, που βρίσκεται πλέον πολύ πιο κοντά στον «πυρήνα» της κατηγορίας των μικρών crossover, αφού έχει μεγαλώσει σε διαστάσεις και η εξέλιξη στη σχεδίαση των αυτοκινήτων του επιτρέπει να γίνει ευκολότερο αποδεκτό από ένα ευρύτερο κοινό.

Το νέο μοντέλο έχει μήκος 4,210 μ. και μεγαλύτερο μεταξόνιο (2.636 χιλιοστά), κάτι που επέτρεψε την αισθητή βελτίωση των χώρων για τους επιβάτες, έτσι ώστε να μπορεί πλέον να παίζει το ρόλο του μικρού οικογενειακού αυτοκινήτου που βαθμιαία αναλαμβάνουν τα αυτοκίνητα της κατηγορίας. Πολύ περισσότερο μάλιστα αφού το νέο μοντέλο προσφέρει και μεγαλύτερο (κατά 20%) χώρο αποσκευών, που φτάνει τα 422 λίτρα, χωρητικότητα που παραπέμπει στα μεγαλύτερα οικογενειακά χάτσμπακ της μικρομεσαίας κατηγορίας. Σημαντική είναι επίσης η αναβάθμιση του εσωτερικού σε επίπεδο ποιότητας, ενώ αναμενόμενη είναι βεβαίως και η αναβάθμιση του εξοπλισμού του με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας. Το νέο Juke θα προσφέρεται προς το παρόν με χιλιάρη κινητήρα τούρμπο 117 ίππων και ροπής 18,3 kgm (ή 20,4 kgm όταν ενεργοποιείται η λειτουργία overboost με το πάτημα του γκαζιού ως το τέρμα) σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων ή επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Αργότερα θα ακολουθήσει και μία υβριδική έκδοση. Σχετικά με τις επιδόσεις η εταιρεία αναφέρει επιτάχυνση από 0 ως 100 χλμ./ώρα σε 10,4'' με το χειροκίνητα κιβώτιο και σε 11,1'' με το αυτόματο.
Η εκδήλωση για την παρουσίαση του αυτοκινήτου προέβλεπε και την οδήγησή του από την Αθήνα μέχρι τη Λιβαδειά, μια διαδρομή που κάναμε (με την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο) περνώντας από την ορεινή Βοιωτία, ώστε να έχουμε μία πληρέστερη εικόνα για τις δυνατότητές του στους ελληνικούς δρόμους σε σχέση με μια απλή μετακίνηση στον αυτοκινητόδρομο. Το πρώτο στοιχείο που μας δημιούργησε μια εξαιρετικά θετική εντύπωση είναι η αναβαθμισμένη ποιότητα του αυτοκινήτου, με πολύ προσεγμένη συναρμολόγηση και ποιοτικά υλικά και μια πλήρη έλλειψη τριγμών και άλλων θορύβων σε οποιονδήποτε δρόμο. Πολύ καλή εντύπωση μας έκανε και ο κινητήρας, που ανταποκρίνεται με άνεση στις ανάγκες του αυτοκινήτου ακόμα και στα ανηφορικά ορεινά κομμάτια, όπου συχνά χρησιμοποιήσαμε 3η ή ακόμα και 4η ταχύτητα στο πολύ εύχρηστο κιβώτιο, το οποίο αξιοποιεί πολύ αποτελεσματικά τις δυνατότητες του κινητήρα. Η οδική συμπεριφορά ήταν ένα από τα δυνατά σημεία του προηγούμενου Juke και είναι ακόμα καλύτερη στο νέο μοντέλο, που είναι σ' αυτόν τον τομέα από τα καλύτερα της κατηγορίας του. Με μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, κινείται «σαν ένα κομμάτι» στο δρόμο, με πολύ καλό κράτημα, απολύτως προβλέψιμη συμπεριφορά και καλή κατευθυντικότητα, με ακριβές τιμόνι που προσφέρει επαρκή πληροφόρηση στον οδηγό. Με δεδομένη την αναβάθμιση του αυτοκινήτου σε επίπεδο λειτουργικότητας, ξεπερνάει πλέον την εικόνα του «διαφορετικού» και αποτελεί ένα πολύ υπολογίσιμο ανταγωνιστή για οποιοδήποτε μικρό "crossover".
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP