ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Corsa - GSi

Σαν τον παλιό καλό καιρό         ..:: Σαββάτο, 11 Μαϊου 2019 ::..

Θυμίζοντας τα χρόνια που η οδηγική απόλαυση ήταν επιθυμητή από πολλούς και η αγορά προσέφερε πολλά μικρά "GTI", με καλές επιδόσεις και οδική συμπεριφορά πολύ πάνω από το μέσο όρο, η αναβίωση του Corsa GSi προσφέρει το τερπνόν μετά του ωφελίμου, δηλαδή οδηγική απόλαυση στη γρήγορη οδήγηση, αλλά και πολιτισμένη συμπεριφορά, λειτουργικότητα και λογική κατανάλωση, που επιτρέπουν την καθημερινή χρήση του

Αν και στην εποχή μας η οδηγική απόλαυση φαίνεται να συγκινεί λιγότερους απ' ότι παλιά, κάτι που επιβεβαιώνεται και από τη μεγάλη στροφή των αγοραστών προς τα αυτοκίνητο «που μοιάζουν με εκτός δρόμου», σε βάρος των «κανονικών» αυτοκινήτων, υπάρχει ακόμα ένα κοινό που συγκινείται από τις επιδόσεις και την «ενεργό» οδήγηση. Και παρά την πορεία που έχει χαράξει η αυτοκινητοβιομηχανία προς την αυτόνομη κίνηση των αυτοκινήτων (η οποία βέβαια δεν βρίσκεται ακόμα τόσο κοντά, όσο προβλέπουν μερικοί υπεραισιόδοξοι), πολλές εταιρείες εξακολουθούν να προσφέρουν εκδόσεις επιδόσεων κάποιων μοντέλων τους. Όχι απαραίτητα των ακριβότερων, αλλά και μοντέλων προσιτών στο ευρύ κοινό, όπως είναι η περίπτωση του Corsa GSi της δοκιμής μας, ενός ονόματος παραδοσιακού στην ιστορία της Opel.

Εσωτερικό
Σε επίπεδο αμαξώματος και εσωτερικού το GSi είναι φυσικά ένα Corsa, με όλα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το σούπερ μίνι της Opel, όπως καλούς χώρους για 4 επιβάτες, πολύ καλή ποιότητα κατασκευής για την κατηγορία, σωστή εργονομία, ένα μεγάλο χώρο αποσκευών για την κατηγορία που φτάνει τα 285 λίτρα και απλώς επαρκείς χώρους για μικροπράγματα. Στο GSI το εσωτερικό είναι ακόμα πιο σπορ και πιο πλούσιο, με αλουμινένια πεντάλ και άλλα στοιχεία διάκοσμου που τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του, δερμάτινο τιμόνι με «επίπεδο» κάτω μέρος, «σπορ» κάθισμα που είναι καλύτερο από αυτό των απλών εκδόσεων του μοντέλου στη στήριξη του σώματος και φυσικά πλούσιο εξοπλισμό, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματα φώτα και καθαριστήριο, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux, σύνδεση με smartphone και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Υψηλότερη άλλωστε είναι και η τιμή του, που ξεκινάει από 17.450 ευρώ. Η μόνη έλλειψη που θα επισημάνουμε είναι αυτή της ρεζέρβας.
Ποιοτικό και ευρύχωρο το εσωτερικό, με αρκετές σπορτίφ πινελιές, προσφέρει σωστή εργονομία και καλό εξοπλισμό
Κινητήρας-κιβώτιο
Tο Corsa GSi κινείται από τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 της Opel, που αποδίδει 150 ίππους και ροπή 22,4 kgm σταθερά από τις 3.000 ως τις 4.500 στροφές. Ένα κινητήρα αρκετά δυνατό για να κινήσει γρήγορα το μικρό αυτοκίνητο, τόσο ώστε να μπορεί να χαρακτηριστεί ως έκδοση επιδόσεων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,9''). Εκτός όμως του ότι είναι αρκετά δυνατός, το ενδιαφέρον (που κάνει και ευχάριστη την οδήγηση του αυτοκινήτου), είναι ότι έχει πολύ «γραμμική» λειτουργία, χωρίς ξεσπάσματα, αλλά με μία συνεχή αύξηση της δύναμής του μέχρι το όριο απόδοσης της μέγιστης ισχύος (που είναι οι 5.000 στροφές). Κοντά σ' αυτό το όριο (στις 4.500 στροφές) συνεχίζει να αποδίδεται άλλωστε και η μέγιστη ροπή του, η οποία ξεκινάει από τις 3.000 στροφές, σε αντίθεση με το το πιο «αστικό 1.4 των 100 ίππων, που αποδίδει την -ελαφρά χαμηλότερη- ροπή του από τις 1.850 στροφές (και μέχρι τις 3.500). Ίσως γι' αυτό και το GSi δείχνει να έχει μια μικρή έλλειψη ροπής χαμηλά (κάτω από τις 2.000 στροφές). Το εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι καλά κλιμακωμένο για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς υπερβολικά μακριές σχέσεις. Θα παρατηρήσουμε μόνο ότι ο επιλογέας δεν έχει πραγματική σπορ αίσθηση, αλλά βρίσκεται πιο κοντά στην παραδοσιακή -κάπως σφιχτή και ελαφρά «λαστιχένια»- αίσθηση των Opel.

Όλα αυτά (μαζί και η οδική συμπεριφορά όπως θα δούμε παρακάτω) δείχνουν απλώς τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που είναι ένα GTI, δηλαδή ένα καλά στημένο και ευχάριστο στην οδήγηση «καθημερινό» αυτοκίνητο επιδόσεων και όχι ένα καθαρόαιμο σπορ, όπως ήταν τα OPC. Αυτό σημαίνει επιπλέον κι ότι η κατανάλωσή του παραμένει σε λογικά επίπεδα, είναι μάλιστα ένα από τα λίγα αυτοκίνητα στα οποία η τυποποιημένη κατανάλωση που δίνει η εταιρεία για την πόλη (8 λίτρα/100 χλμ.) είναι εφικτό να επιτευχθεί με πολύ μικρή απόκλιση (εφ' όσον φυσικά το αυτοκίνητο οδηγείται φυσιολογικά και όχι με το πόδι στο πάτωμα μετά από κάθε φανάρι!) Αντίστοιχα η κατανάλωση στο ταξίδι μπορεί να πέσει ακόμα και πολύ κοντά στα 6 λίτρα/100 χλμ., τιμή επίσης πολύ λογική με τα δεδομένα της εποχής.

Οδηγώντας
Με δεδομένο ότι το πλαίσιο και τα φρένα του αυτοκινήτου έχουν ρυθμιστεί από το τμήμα OPC, είναι αναμενόμενη η πολύ καλή συμπεριφορά του, αντάξια ενός "GTI" προορισμένου να προσφέρει οδηγική απόλαυση. Το κράτημα του αυτοκινήτου είναι πολύ καλό, η συμπεριφορά του απολύτως προβλέψιμη, χωρίς αντιδράσεις που να αιφνιδιάζουν τον οδηγό και χωρίς τάσεις υπερστροφής αν αφήσεις απότομα το γκάζι και γενικά ο έλεγχος του αυτοκινήτου είναι εύκολος ακόμα και με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το πολύ καλά φρένα ενισχύουν το αίσθημα ασφάλειας και ανταποκρίνονται στις αυξημένες απαιτήσεις που δημιουργεί ο δυνατός κινητήρας. Αυτό που θυμίζει ότι δεν πρόκειται για ένα «καθαρόαιμο» σπορ αυτοκίνητο είναι το τιμόνι, που δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο και άμεσο κι έχει μάλλον μέτρια αίσθηση, αν και λίγο καλύτερη από αυτή του απλού Corsa. Αυτός ο χαρακτήρας «υψηλού τουρισμού» βέβαια έχει και το πλεονέκτημα ότι οι αναρτήσεις είναι μεν σφιχτές και σε συνδυασμό και με τα λάστιχα σχετικά χαμηλού προφίλ (45) δεν προσφέρουν σπουδαία άνεση, δεν είναι όμως τόσο σκληρές όσο αυτές που είχαν παλιά τα OPC, οπότε το GSi είναι ένα αυτοκίνητο που μπορεί κανείς να χρησιμοποιήσει για τις καθημερινές του μετακινήσεις.
YΠEP
- Εύστροφος και «γραμμικός» κινητήρας
- Επιδόσεις
- Οδική συμπεριφορά
- Φρένα
- Ποιότητα
- Χώρος αποσκευών
- Εξοπλισμός
KATA
- Έλλειψη ρεζέρβας
- Μέτρια άνεση
- Αίσθηση κιβωτίου
- Αίσθηση τιμονιού (σε σχέση με τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου)
Ευχάριστο στη γρήγορη οδήγηση, το GSi έχει καλές επιδόσεις και την ανάλογα καλή οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Πιστό στη λογική των "GTI", που δημιουργεί αυτοκίνητα τα οποία προσφέρουν επιδόσεις και οδηγική απόλαυση σε «καθημερινή» χρήση, με πολιτισμένη συμπεριφορά, ευκολία στη χρήση, πλήρη εξοπλισμό και χωρίς ακρότητες στις ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του κινητήρα, το Corsa GSi ήταν μια ευχάριστη νότα στην ρουτίνα των SUV που έχει πλημμυρίσει τη δουλειά μας τα τελευταία χρόνια. Ένα αυτοκίνητο γρήγορο και πολύ ευχάριστο στην οδήγηση, αλλά και λειτουργικό, με καλούς χώρους, σωστή εργονομία, καλή ποιότητα και πλούσιο εξοπλισμό, το οποίο προσφέρεται σε τιμή προσιτή στο ευρύ κοινό κι έχει πολύ λογική κατανάλωση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, λοιπόν, ως καθημερινό μεταφορικό μέσο, αλλά και να προσφέρει οδηγική απόλαυση στον οδηγό του, όταν θελήσει να... ξεφύγει! Το τερπνόν μετά του ωφελίμου...
Πάνος Φιλιππακόπουλος

  UP