ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΠΑΛΙΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ::

Opel Grandland X - 1.2 T

Η οδός της άνεσης...         ..:: Παρασκευή, 11 Μαϊου 2018 ::..

Το νέο crossover της Opel, στοιχειοθετεί την απτή απόδειξη πως από μια εξαιρετική γαλλική βάση μπορεί να αναδειχθεί ο καλύτερος γερμανικός εαυτός, σε ένα από τα πιο άνετα στο δρόμο μικρομεσαία οχήματα ελεύθερου χρόνου

Άντε να βρίσκεσαι τώρα στο σχεδιαστικό "team" της Opel και να πρέπει όχι μόνο να διαχωρίσεις τη θέση σου από τις φόρμες της ομόσταβλης Peugeot, αλλά και να υψώσεις ανάστημα ως Opel, διαφυλάσσοντας την περιβόητη εταιρική ταυτότητα. Τελικά τα κατάφεραν. Το Grandland X δεν μοιάζει με το 3008, ακολουθώντας το δικό του μοντέρνο αισθητικό δρόμο. Τοποθετείται στην κορυφή της υποκατηγορίας X της Opel και απευθύνεται σε όσους θέλουν ένα αναβαθμισμένο "crossover", συγκριτικά πάντα με τα μικρότερα «αδέλφια» στη γκάμα. Η πρακτικότητα έχει την τιμητική της, παρέα με την άνεση και τη σημασία στη λεπτομέρεια. Το Grandland X πατάει στο πάτωμα του Peugeot 3008. Αυτό το γεγονός από μόνο του αυξάνει τις προσδοκίες, ανεβάζοντας ψηλότερα τον πήχη των απαιτήσεων στους περισσότερους τομείς.

Εσωτερικό
Σύγχρονη είναι η εικόνα του εσωτερικού, με μια μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, με τους άκρως απαραίτητους διακόπτες και με έναν πίνακα οργάνων που έχει ένα χαρακτηριστικό περίγραμμα. Εδώ επιστρατεύθηκαν γνώριμες λύσεις που παραπέμπουν στις αντίστοιχες του Astra. Η απτή ποιότητα ακολουθεί τα γνωστά πολύ καλά επίπεδα της γερμανικής φίρμας, ενώ το ίδιο ισχύει και για την «απέριττη» εργονομία. Έκπληξη δεν αποτελούν ούτε οι χώροι στο πίσω κάθισμα, αναμέναμε πάντως περισσότερο αέρα για τα πόδια των ενήλικων επιβατών. Θετικές εντυπώσεις αφήνουν και οι χωροταξικές δυνατότητες του χώρου φόρτωσης, οι οποίες κυμαίνονται ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων, από 514 έως και 1.652 λίτρα. Τα αφρώδη υλικά σε όλο το ταμπλό και η πολύ καλή συναρμογή προσδίδουν τελικά την αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε ακριβότερο αυτοκίνητο. Η εργονομία δεν προβληματίζει και οι χώροι για μικροαντικείμενα βρίσκονται σε εξαιρετικό επίπεδο.

Ο προαιρετικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα συστήματα υποβοήθησης και άνεσης της μάρκας, καθώς και πλήρεις δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, τα οποία θα μπορούν να φορτίζονται και ασύρματα. Φυσικά δεν λείπει το σύστημα συνδεσιμότητας OnStar, που πλέον περιλαμβάνει και νέες υπηρεσίες, όπως κράτηση δωματίου σε ξενοδοχείο και αναζήτηση χώρων στάθμευσης. Η βασική έκδοση πάντως ξεκινά από τα 24.500 ευρώ και περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό: 6 αερόσακους, ESP, σύστημα προειδοποίησης για παρέκκλιση από λωρίδα κυκλοφορίας, αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, cruise control, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με έγχρωμη οθόνη αφής και χειριστήρια στο τιμόνι, online υπηρεσίες συνδεσιμότητας Opel OnStar, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών.
Αποστειρωμένο περιβάλλον, ελάχιστος θόρυβος, ποιοτικά υλικά, ικανοποιητικοί χώροι, αλλά και τα απαραίτητα τεχνολογικά συστήματα της εποχής
Κινητήρας-κιβώτιο
Μικρομεσαίο SUV με 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λίτρων; Σαφώς ναι, σημείο των καιρών, και κανένας δεν θα μείνει παραπονεμένος. Ελαστικό, πολιτισμένο, δυνατό και εύστροφο, το σύνολο (με γαλλική προέλευση) αποδίδει 130 ίππους και 23,4 kgm ροπής, τα οποία είναι ικανά να κινούν απόλυτα ικανοποιητικά το βάρους 1.350 κιλών αμάξωμα του Grandland X. Χάρη και στην έξυπνη κλιμάκωση του 6τάχυτου κιβωτίου με τον θετικό επιλογέα, οι επιδόσεις ικανοποιούν ακόμη και υπό φορτίο. Στις χαμηλομεσαίες στροφές ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας βρίσκεται στο στοιχείο του, εκεί δηλαδή όπου το τράβηγμα είναι μεστό λόγω πλούσιας ροπής, ο θόρυβος ελάχιστος και η κατανάλωση σε λογικά πλαίσια. Είδαμε γύρω στα 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αυξητικές τάσεις όμως, όσο ο ρυθμός κίνησης ζωήρευε.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Grandland X πατά με περίσσια σιγουριά στον ασφαλτοτάπητα, απαλλαγμένο από τις ανασφάλειες των μικρότερων αδελφών του. Άνετο, ήσυχο, εύκολο στην οδήγηση και ασφαλές, δημιουργεί σίγουρα τις κατάλληλες συνθήκες προκειμένου να ταξιδέψεις μαζί του αρκετές ώρες δίχως να το μετανιώσεις ή να κουραστείς. Ψηφίζει κυρίως άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις ενός πιο σβέλτου ρυθμού στον επαρχιακό, κρύβοντας κυρίως το ύψος του. Ξεχωρίζουν η ποιότητα κύλισης, η μόνωση και η ενδοτικότητα της ανάρτησης, (η οποία εργάζεται αποτελεσματικά), σε τέτοιο βαθμό που δεν διαταράσσουν τα ελάχιστα dB που επικρατούν στην ποιοτική καμπίνα. Το «διεκπεραιωτικό» σύστημα διεύθυνσης υπενθυμίζει διαρκώς πως δεν χρειάζεται να παλέψεις μαζί του, ούτε να αναζητήσεις οδηγική χαρά, αλλά πολύ περισσότερο να... αποφορτιστείς, μένοντας ξεκούραστος σε μια μακρινή διαδρομή. Το προαιρετικό σύστημα IntelliGrip από την άλλη, εξασφαλίζει καλή πρόσφυση σε δύσκολες συνθήκες, ειδικά όταν συνδυάζεται με ελαστικά M&S. Ταυτόχρονα, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ πέντε διαφορετικών προγραμμάτων οδήγησης.
YΠEP
- Ποιότητα κύλισης
- Ηχομόνωση
- Ποιοτικά υλικά στην καμπίνα
- Άνεση
- Εξοπλισμός
KATA
- Αποστασιοποιημένο οδηγικά
- «Αλμυρή» τιμή
Ισοπεδωτική κύλιση στους ελληνικούς «κρατήρες» που κατ' ευφημισμό αποκαλούνται «δρόμοι», ασφαλής παρ' ότι αγχολυτική η οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Το Grandland X αποτελεί την γερμανική εκτέλεση του «αδελφού» Peugeot 3008, χωρίς όμως το σπορτίφ στίγμα του τελευταίου. Είναι σαν να βλέπεις τις δυο όψεις του ίδιου νομίσματος. Από τη μια, ο Γάλλος, με την «προχώ» σχεδίαση και το ακριβέστατο feedback πίσω από τα πηδάλια, ενώ από την άλλη υπάρχει ο κλασικός μετρημένος Γερμανός, που ποντάρει στις δικές του διαχρονικές αξίες, με την άνεση και την ευχρηστία πολύ ψηλά στη λίστα προτεραιοτήτων. Η έκδοση βενζίνης κοστίζει λιγότερο και έχει πιο ευγενή χαρακτηριστικά τα οποία θα εκτιμήσετε δεόντως.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet

Επίσημο Site http://www.opel.gr


  UP