ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Ford Puma 1.0 EcoBoost 125 mHEV - Renault Captur 1.0 TCe LPG

Διαφορετικές προσεγγίσεις         ..:: Σαββάτο, 09 Ιουλίου 2022 ::..

Δυο εξαιρετικά B-SUV αποδεικνύουν στην πράξη γιατί η συγκεκριμένη κατηγορία μονοπωλεί τις προτιμήσεις του κοινού, το καθένα βέβαια με το δικό του εταιρικό DNA

Είναι ευχάριστο να βρίσκεσαι από την πλευρά του καταναλωτή και να έχεις τόσο ευχάριστα διλήμματα σε ό,τι αφορά την επιλογή του επόμενου καινούργιου αυτοκινήτου. Γιατί κυριολεκτικά αποτελεί σπαζοκεφαλιά να ταχθείς από τη μια ή την άλλη πλευρά ακολουθώντας διαφορετικές κατασκευαστικές νοοτροπίες. Για παράδειγμα, θα ήθελες να έχεις τις οδικές αρετές της Ford μαζί με την άνεση που προσφέρει πάντα η γαλλική ανάρτηση της Renault. Εκεί ξεκινούν να μιλούν τα «θέλω σου» ή καλύτερα οι ανάγκες σου, μιας και αντικειμενικά τα Puma και Captur βρίσκονται μέσα στα τρία καλύτερα B-SUV της αγοράς. Όποιο και να επιλέξεις κερδισμένος θα βγεις, το θέμα είναι τι θέλεις εσύ από το αυτοκίνητο και το πού ρίχνεις μεγαλύτερη βαρύτητα.

Εσωτερικά
Στο εσωτερικό του Puma υπάρχουν ψηφιακά όργανα 12,3'', οθόνη αφής 8'', θύρες USB κλπ., σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth, στοιχεία που θεωρούνται σήμερα "must". Η καμπίνα του χαρακτηρίζεται από ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής, υλικών και συναρμολόγησης. Η θέση οδήγησης είναι σαφώς καλύτερη, ειδικά εάν είσαι φίλος της οδήγησης. Στο Captur κάθεσαι ψηλότερα, σχεδόν εποπτικά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Το ταμπλό του Γάλλου υιοθετεί τη σχεδιαστική νοοτροπία «Smart Cockpit», εμφανώς προσανατολισμένο στον οδηγό, με χαρακτηριστικό στοιχείο την κεντρική κονσόλα. Εδώ ενσωματώνονται οι σύγχρονες τεχνολογίες του ομίλου Renault, μεταξύ αυτών η οθόνη 7'' αλλά και υψηλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το σύστημα EASY LINK περιλαμβάνει λειτουργίες πολυμέσων, πλοήγησης και infotainment, όπως και τις ρυθμίσεις του συστήματος MULTI-SENSE και των βοηθημάτων οδήγησης. Σε ό,τι αφορά στο φινίρισμα και την προσοχή στη λεπτομέρεια, το SUV της Renault επίσης τα πηγαίνει περίφημα. Διαθέτει επίσης πολύ καλή ποιότητα υλικών και γεροδεμένη συναρμογή, σε κάποια σημεία μάλιστα υπερτερεί του Ford, όπως είναι δηλαδή οι μεγαλύτερες ανοιχτές θήκες για μικροαντικείμενα αλλά και η upper class εικόνα. Στους χώρους επιβατών των δυο αυτοκινήτων διαπιστώσαμε ισοπαλία, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τους πίσω επιβάτες. Εύλογο είναι, αφού εδώ έχουμε να κάνουμε με δυο από τους πιο ευρύχωρους εκπροσώπους της κλάσης B-SUV. Ο χώρος αποσκευών του Puma ανέρχεται στα 402 λίτρα, αλλά ο έξυπνος κρυφός χώρος που προσφέρει το Megabox προσθέτει άλλα 80 λίτρα. Στα 422 λίτρα ειναι η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών του Captur, ο οποίος δεν μειώθηκε σε λίτρα, παρά την ύπαρξη του συστήματος υγραερίου κάτω από το αυτοκίνητο.

Η τιμή του Puma ξεκινάει από τα 25.291 ευρώ, με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Επιπλέον το Puma καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών. Η τιμή του Captur LPG ξεκινάει από τα 22.010 ευρώ, με ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7", σύστημα start-stop.
Και τα δυο ευρωπαϊκά B-SUV διακρίνονται για τις χωροταξικές και τεχνολογικές επιδόσεις τους
Κινητήρες-κιβώτια
Και τα δυο σύνολα του ενός λίτρου χρησιμοποιούν βενζίνη, τούρμπο και 3κύλινδρη δομή. Από εκεί και πέρα, το σύνολο της Ford επιστρατεύει ένα ήπιο υβριδικό σύστημα που υποβοηθά τον κινητήρα και αναλαμβάνει τη λειτουργία των περιφερειακών συστημάτων, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.0 EcoBoost με 125 ίππους και 21,4 kgm ροπής είναι πιο εύστροφος και δυνατός από τον αντίπαλό του σε όλο το εύρος περιστροφής, κάτι που εξαργυρώνεται στις καλύτερες επιδόσεις, τόσο από στάση όσο και εν κινήσει. Το Captur από την πλευρά του, χρησιμοποιεί τον νέο 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα TCe 100 διπλού καυσίμου, ο οποίος καταναλώνει αρχικά υγραέριο και κατόπιν βενζίνη. Το πλεονέκτημα του είναι αδιαμφισβήτητο, τόσο στην οικονομία (σημειώστε πως το κόστος του υγραερίου είναι τουλάχιστον 60% χαμηλότερο από το αντίστοιχο της βενζίνης), όσο και στην αυτονομία, η οποία είναι τουλάχιστον η διπλάσια σε σχέση με εκείνη του Puma. Οι μικρότερες τιμές ισχύος και ροπής (100 ίπποι και 17,3 kgm ροπής) προσφέρουν ηπιότερες επιδόσεις στο Captur συγκριτικά με το Puma. Το υγραεριοκίνητο Renault, όμως, τις δύσκολες οικονομικά μέρες που διανύουμε προσφέρει μια πραγματικά συμφέρουσα λύση στον χρήστη, η οποία δεν μπορεί να παραβλεφθεί. Κανένα παράπονο δεν είχαμε τέλος από τα εύχρηστα χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων με τη σωστή κλιμάκωση στα δυο αυτοκίνητα. Σε επίπεδο αίσθησης όμως, το "blue oval" έχει και πάλι τον πρώτο λόγο, με πιο καθαρές διαδρομές στον επιλογέα, ακόμη και στις βίαιες αλλαγές.

Οδηγώντας
Πρόκειται παραδοσιακά για έναν τομέα στον οποίο το αιλουροειδές της Ford χαμογελά προκαταβολικά. Το Puma βρίσκεται δίχως υπερβολή σε δική του κλάση, αρκετά πιο διασκεδαστικό στην απαιτητική διαδρομή και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά συμπαγή χάτσμπακ, χωρίς παράλληλα να λησμονεί την άνεση και την στρωτή κύλιση από την ανάρτηση. Με το που το οδηγήσεις γρήγορα, το θέλεις χωρίς δεύτερη σκέψη. Το σύστημα διεύθυνσης είναι σαφώς αμεσότερο, πιο επικοινωνιακό και καλύτερα ζυγισμένο, ενώ και το εμπρός τμήμα του Puma αλλάζει ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με το αντίστοιχο του Captur. Το Puma λατρεύει την πίεση και δεν αρνείται τη συμμετοχικότητα, απέναντι στο σαφώς πιο αγχολυτικό και οικογενειακό σε χαρακτήρα Captur, που δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην άνεση και στην ποιοτική κύλιση, χωρίς όμως να αφήνει σε δεύτερη μοίρα την ασφάλεια. Δυνατά αποδείχτηκαν τα φρένα και των δυο αυτοκινήτων, με εκείνα του Puma όμως να είναι πιο δυνατά και με καλύτερη αίσθηση στο μεσαίο πεντάλ. Στην αξιολόγηση της οδικής συμπεριφοράς συνολικά, το Puma προηγείται του αντιπάλου του, όπως φυσικά και των περισσότερων αυτοκινήτων στη συγκεκριμένη κατηγορία.
Το Puma δεν έχει αντίπαλο στα δυναμικά χαρακτηριστικά, το Captur όμως απαντά με γαλλική άνεση
Συμπέρασμα
Το Puma παρά την υψηλότερη τιμή κτήσης στις πρώτες εκδόσεις, αλλά και το αναμενόμενα υψηλότερο κόστος χρήσης, καταφέρνει να τερματίσει πρώτο στην αντιπαράθεση με το Captur LPG. Τα αίτια εντοπίζονται στη σαφώς πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά και τις καλύτερες επιδόσεις, ενώ, ταυτόχρονα το Ford δεν υστερεί σε τομείς όπως είναι η ποιότητα, οι χώροι και ο εξοπλισμός. Το Captur με καύσιμο το υγραέριο από την άλλη, είναι δύσκολο να χαρακτηριστεί ηττημένο στην εποχή μας. Αποτελεί το «μάνα εξ ουρανού» σε ό,τι αφορά τα έξοδα κίνησης, αλλά και στην ελευθερία που προσφέρει απλόχερα η μεγάλη αυτονομία του στον οδηγό του.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PUMA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Επιδόσεις
- Σύστημα διεύθυνσης
- Φρένα
- Εξοπλισμό
ΤΟ CAPTUR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή αγοράς
- Χαμηλότερο κόστος χρήσης
- Αυτονομία
- Άνεση

  UP