ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Opel Corsa 1.2T 100 PS - Seat Ibiza 1.0 EcoTSI 110 PS

Στα σημεία         ..:: Σαββάτο, 21 Μαϊου 2022 ::..

Opel Corsa εναντίον Seat Ibiza και το αντίστροφο, μία κόντρα που πάντα είχε ενδιαφέρον στην ελληνική αγορά, όπου και τα δύο είναι δημοφιλή και σχεδόν πάντα το αποτέλεσμα είναι αμφίρροπο με αντικειμενικά κριτήρια

Δυο εμβληματικά σούπερ μίνι με πολλές πωλήσεις στην Ελλάδα είναι ακόμη εδώ, προκειμένου να μας υπενθυμίσουν πως κανένας εξηλεκτρισμός και κανένα SUV δεν πρόκειται να τα αντικαταστήσει στη συνείδηση, αλλά και στην τσέπη του καταναλωτικού κοινού. Όχι πως και αυτά δεν πήραν τιμολογιακά την ανιούσα σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο με κάποιες θυσίες είναι δυνατό να αποκτηθούν εν τέλει από μια μικρή οικογένεια. Σταθερές αξίες και τα δυο στην κατηγορία Β, δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις για το ποια είναι, που απευθύνονται και το τι μπορούν να προσφέρουν. Και τα δύο ανήκουν σε μεγάλους ομίλους, οπότε βγαίνουν κερδισμένα από το επίπεδο της τεχνολογίας που μπορούν να χρησιμοποιούν, τόσο σε δομή όσο και σε μηχανικά μέρη.

Εσωτερικά
Και τα δυο εσωτερικά αποδεικνύονται προσεγμένα με αναβαθμισμένη ποιότητα και υπηρεσίες. Το Corsa προσφέρει επαρκείς (όχι όμως κορυφαίους για την κλάση) χώρους προκειμένου να μετακινηθούν 4 ενήλικοι επιβάτες φυσιολογικού αναστήματος στο προσεγμένο εσωτερικό του. Το τελευταίο είναι σύγχρονο σχεδιαστικά και λειτουργικό, με επαρκείς χώρους για μικροαντικείμενα. Αρκετά ποιοτικό και εργονομικά σωστό, προσφέρει καλή θέση οδήγησης στην οποία θα βολευτεί εύκολα κάθε οδηγός, ενώ και η ηχομόνωσή του ικανοποιεί. Το σύστημα infotainment με την κεντρική οθόνη αφής είναι εύκολο στη χρήση, γρήγορο και υιοθετεί μινιμαλιστική σχεδίαση στο λογισμικό. Διαθέτει Apple CarPlay & Android Auto κι έτσι μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη πλοήγηση παρά την απουσία του εργοστασιακού GPS (προαιρετικός εξοπλισμός). Ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 309 λίτρα (χωρίς ρεζέρβα), χωρητικότητα που κρίνεται καλή για μικρό αυτοκίνητο, όχι όμως από τις κορυφαίες της κατηγορίας. Εντός του Ibiza 4 ενήλικα άτομα θα μεταφερθούν όμως λίγο πιο άνετα σε σχέση με το Corsa, ακόμη και σε ένα μακρινό ταξίδι, λόγω του ελαφρώς μεγαλύτερου χώρου στο πίσω κάθισμα. Από την άλλη, ο χώρος αποσκευών του Ibiza είναι από τους κορυφαίους της κατηγορίας, με συνολική χωρητικότητα 355 λίτρα. Αρκετούς χώρους για μικροπράγματα συναντάς και εδώ. Η χαμηλή θέση οδήγησης στο Ibiza και η ευκολότερη εργονομία αποτελούν ακόμη δυο συμμάχους που θα σου λύσουν μεμιάς τα χέρια. Το εσωτερικό του είναι γεροδεμένο χωρίς τριγμούς ή άλλα δυσάρεστα ακούσματα.

Η τιμή του Corsa των 100 ίππων ξεκινάει από 18.900 ευρώ, με πλήρη εξοπλισμό που περιλαμβάνει: ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Safety Pack, ηλεκτρικό χειρόφρενο, Eco LED προβολείς, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων στο τιμόνι, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto, Infotainment System 5" (RCC) με ραδιόφωνο Digital Audio Broadcasting, έγχρωμη οθόνη DIC 3.5", σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα star-stop, ζάντες αλουμινίου 16” σε Gloss Black, κλπ. Η τιμή για το Ibiza 1.0 EcoTSI των 110 ίππων ξεκινάει από 17.990 ευρώ (Style), με πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει: ESP, 6 αερόσακους, σύστημα Front Assist με προστασία πεζών, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης (Tiredness Recognition), σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας (Lane Assist), αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, cruise control, προβολείς LED εμπρός, φώτα LED πίσω, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς θερμαινόμενους και αναδιπλούμενους καθρέφτες, αισθητήρες φωτός και βροχής, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 8,25", Full Link, θύρες USB type C, σύστημα E-call και Connect, Bluetooth, χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ζάντες αλουμινίου.
Ποιότητα και τεχνολογία στα δυο εσωτερικά, εκείνο του Ibiza προηγείται στα χωροταξικά
Κινητήρες-κιβώτια
Και στις δυο περιπτώσεις, τα κινητήρια σύνολα ταιριάζουν γάντι με το ύφος της κατασκευής, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις, περιορισμένο θόρυβο και λογική κατανάλωση χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Παραμένουν αμιγώς θερμικοί, χωρίς κάποια ηλεκτρική αρωγή και επιστρατεύουν την αρχιτεκτονική των 3 κυλίνδρων. Ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας των 1,2 λίτρων, 100 ίππων και 205 Nm ροπής του Corsa (0-100 χλμ./ώρα σε 9,9’’, τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα) έχει την απαραίτητη δύναμη και τη ζητούμενη ροπή από χαμηλά, κάθε φορά που θα του ζητηθεί. Μόνο ψηλά κοντά στο όριο στροφών θα νιώσεις πως χάνει την ισχύ του. Εκεί είναι επίσης που θα αντιληφθείς ηχητικά την 3κύλινδρη δομή του. Στον αντίποδα, ο βενζινοκινητήρας τούρμπο του ενός λίτρου του Ibiza με τους 110 ίππους είναι σπιρτόζικος στην πράξη (0-100 χλμ./ώρα σε 10,3’’, τελική ταχύτητα 195 χλμ./ώρα), διατηρώντας τον θόρυβο  σε χαμηλά επίπεδα, όταν οι στροφές βρίσκονται μεταξύ 2.000 και 3.000 σ.α.λ. Εκεί δηλαδή που δεσπόζει το ωφέλιμο εύρος του συνόλου (η ροπή ανέρχεται στα 200 Nm). Ως αποτέλεσμα, τραβάει αδιαμαρτύρητα από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλότερα, διαθέτει αποθέματα δύναμης και δεν ξεπερνά εύκολα σε κατανάλωση τα 7,5-8 λίτρα/100 χλμ., κάτι που συμβαίνει και με τον αντίπαλό του, το Corsa. Επομένως, δύσκολα θα ανακηρυχθεί νικητής στη συγκεκριμένη παράγραφο, αφού τα δυο αυτοκίνητα εκτός από παραπλήσιες επιδόσεις και χαρακτηριστικά λειτουργίας, δεν ξεχωρίζουν ούτε σε επίπεδο αίσθησης. Ισοπαλία, λοιπόν, που αφορά βέβαια και τα εξαιρετικά χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων των δυο μικρών ευρωπαϊκών αυτοκινήτων, τόσο σε κούμπωμα επιλογέα, όσο και σε κλιμάκωση σχέσεων.

Οδηγώντας
Ίσως στο κομμάτι της οδικής συμπεριφοράς διακρίνουμε κάποιες διαφορές ώστε να προβούμε σε κάποιο ασφαλές συμπέρασμα. Και τα δυο αυτοκίνητα συγκλίνουν σε πολλά στοιχεία, οπότε ακόμη και αυτές οι πάλαι ποτέ διαφορές φιλοσοφίας που τα χώριζαν στις προηγούμενες γενιές δεν είναι πλέον τόσο ξεκάθαρες. Σαφώς όμως το Ibiza εξακολουθεί να προηγείται σε σπορτίφ αίσθηση, στην πρόθεση δηλαδή να επικοινωνήσει περισσότερο στον οδηγό του το τι ακριβώς πράττει. Αυτό βέβαια αφορά κυρίως την έκδοση FR που είχαμε για δοκιμή με την πιο σφιχτή σε ρύθμιση ανάρτηση και τους μεγάλους τροχούς. Το Corsa από την άλλη αποδείχτηκε ευκολοδήγητο και ασφαλές, παρότι δεν εμπνέει τον οδηγό του να ασχοληθεί με τη δυναμική οδήγηση κυρίως λόγω του μέτριου σε αίσθηση συστήματος διεύθυνσης. H ποιότητα κύλισης και η άνεση που παρέχει είναι ένα κλικ πιο αναβαθμισμένη σε σχέση με το Seat και θα κουράσει λιγότερο τους επιβάτες. Η προβλέψιμη συμπεριφορά και τα καλά φρένα ενισχύουν σε κάθε περίπτωση το αίσθημα ασφάλειας που παρέχει στους επιβάτες του το Corsa. Κάτι βέβαια που ισχύει στο ακέραιο και στο Ibiza, το οποίο όμως όπως προείπαμε ρίχνει λίγο «αλατοπίπερο» στην οδική του εικόνα, με σαφέστερο σύστημα διεύθυνσης και μικρότερες κλίσεις αμαξώματος υπό πίεση στις στροφές.
Άνετο, προβλέψιμο και ασφαλές το Corsa, πιο δυναμικό και νεανικό στο δρόμο το Ibiza
Συμπέρασμα
Τα Corsa και Ibiza αποτελούν δυο μοντέλα που τα επιλέγεις με κλειστά μάτια, χωρίς να το πολυψάξεις. Οι αρετές τους είναι δεδομένες σε ότι αφορά την αστική (κυρίως) μετακίνηση, τη λειτουργικότητά τους σε καθημερινή βάση και το προσιτό κόστος χρήσης. Από εκεί και πέρα, στην ερώτηση ποιο από τα δυο, η απάντηση δεν μπορεί να είναι μονοδιάστατη. Εξαρτάται κυρίως τι ζητά ο καθένας από το αυτοκίνητό του. Εάν επιθυμεί έναν φιλικό και άνετο χαρακτήρα με γερμανικό αμπαλάζ, αλλά γαλλικές ρίζες, το Corsa βρίσκεται πιο κοντά στα θέλω του. Εάν από την άλλη ποντάρει σε ένα πιο «αθλητικό» οδικό προφίλ και λίγο μεγαλύτερους χώρους, τότε το Ibiza είναι εκείνο που παίρνει κεφάλι. Εμείς πάντως, όσο και να το αναλύσαμε, δύσκολα καταλήξαμε σε κάποιο από τα δυο. Είναι σαν να αλληλοσυμπληρώνονται, τρανή απόδειξη του πόσο καλά αυτοκίνητα υπάρχουν σήμερα στη δημοφιλή κατηγορία σούπερ μίνι...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ CORSA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα κύλισης
- Εικόνα εσωτερικού
- Φιλικότητα χρήσης
ΤΟ IBIZA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σπορτίφ οδική συμπεριφορά
- Αίσθηση τιμονιού
- Χώρους επιβατών-αποσκευών

  UP