ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Kia Stonic 1.0 100 PS iMT 48V Hybrid - Seat Arona 1.0 TSI 110 PS

Γρίφος         ..:: Σαββάτο, 08 Ιανουαρίου 2022 ::..

Προϊόντα της νέας εποχής, που θέλει τα B-SUV να πρωταγωνιστούν όχι μόνο στον εμπορικό στίβο, αλλά πολύ περισσότερο στις καρδιές όσων σκέφτονται να αποκτήσουν για πρώτη φορά οικογενειακό αυτοκίνητο, μοιάζουν σε πολλά τόσο, που θα έλεγε κανείς πως δοκιμάζουν τους υποψήφιους ιδιοκτήτες τους σε άλυτους γρίφους

Τα Stonic και Arona έχουν δημιουργήσει το δικό τους κοινό, κάτι που αποδεικνύουν έμπρακτα οι πωλήσεις τους στη Γηραιά Ήπειρο. Το σχήμα τους δεν παραπέμπει σε σπιρτόκουτο και αυτό είναι επίτευγμα των σχεδιαστών τους. Αμφότερα υποβλήθηκαν το τελευταίο διάστημα στο καθιερωμένο ρετούς μέσου κύκλου ζωής, ώστε να εξακολουθήσουν να δείχνουν φρέσκα.

Εσωτερικά
Η προσεγμένη καμπίνα του Stonic ποντάρει στην αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους συγκριτικά με την αντίστοιχη του Arona. Τα πλαστικά εξακολουθούν να είναι σκληρά στο Kia, αλλά έχουν καλή συναρμογή και η συνολική αισθητική παίρνει καλό βαθμό τελικά. Στο Arona μετά την ανανέωση επιλέχθηκαν μαλακά πλαστικά στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό. Η οθόνη αφής 8 ιντσών του Stonic (από τη βάση της γκάμας) είναι ευανάγνωστη (8,25 στο SEAT), ενώ δεν απουσιάζει η τεχνολογία συνδεσιμότητας και στα δύο SUV. Στο Kia εκφράζεται μέσω του συστήματος διασύνδεσης Phase II UVO Connect, το οποίο προσφέρει τις λειτουργίες Android Auto και Apple Car Play (αμφότερες με ασύρματη σύνδεση) και παρέχει ενημέρωση στον οδηγό για την κίνηση στους δρόμους, την πρόγνωση του καιρού, τη διαθεσιμότητα θέσεων στάθμευσης, τις τιμές καυσίμου, κτλ. Κάτι αντίστοιχο βέβαια ισχύει και στο Arona, αφού το «παρών« δίνει το σύστημα Seat Connect που ενεργοποιείται πλέον και φωνητικά παρέχοντας ολοκληρωμένες πληροφορίες για τη διαδρομή μέσω του συστήματος Sat/Nav, όπως τα πλησιέστερα πρατήρια καυσίμων και τα καταστήματα εστίασης. Στο πεδίο των χώρων και της πρακτικότητας τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού τα καταφέρνουν περίφημα, αναδεικνύοντας στο έπακρο τον οικογενειακό χαρακτήρα τους. Ένα ελάχιστο προβάδισμα στον «αέρα« για τα γόνατα των πίσω επιβατών καταλήγει στο Arona.

Το Stonic ξεκινά από τα 19.190 ευρώ στην ήπια υβριδική έκδοση των 100 ίππων, περιλαμβάνοντας στον βασικό εξοπλισμό ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, cruise control, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος εμπρός-πίσω, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα με στατικό φωτισμό στροφής, υπολογιστή ταξιδιού, ράγες οροφής, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple Carplay και Android Auto, θύρα φόρτισης USB πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Το Stonic καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 7 ετών. Το Arona στην έκδοση των 110 ίππων ξεκινάει από τα 18.690 ευρώ και διαθέτει στάνταρ στο βασικό εξοπλισμό 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης κόπωσης, σύστημα συγκράτησης αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας, όπως και Front Assist με προστασία πεζών, cruise control, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, κλειδαριές και καθρέφτες, υπολογιστή ταξιδιού, Seat Media System με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, ψηφιακό ραδιόφωνο και χειριστήρια στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα, φώτα LED εμπρός και πίσω, προβολείς ομίχλης, κιτ επισκευής ελαστικού κλπ. Το Arona καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 2 ετών με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 2 ετών.
Και τα δυο εσωτερικά δικαιώνουν τις οικογενειακές προσδοκίες, τόσο χωροταξικά όσο και τεχνολογικά
Κινητήρες-κιβώτια
Το Stonic χρησιμοποιεί τον χιλιάρη υπετροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα Smartstream των 100 ίππων με ήπια υβριδική τεχνολογία. Αυτός είναι και ο λόγος που σε επίπεδο αίσθησης δεν νιώθεις να υπολείπεται σε επιδόσεις από το Arona. Διαπιστώνεις αμέσως την υπέρμετρη ζωντάνια και προθυμία να αντεπεξέλθει στα καθήκοντά του. Το εξαιρετικό τράβηγμα που προσφέρει ο εύστροφος κινητήρας δεν συνοδεύεται από ενοχλητικά ντεσιμπέλ στην καμπίνα, κάτι που οφείλεται βέβαια και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Στην πράξη, όσο εκμεταλλεύεσαι έξυπνα την μεγάλη ωφέλιμη περιοχή, τόσο αποζημιώνεσαι. Κάτω από τις 1.500 σ.α.λ., αλλά και τις εκκινήσεις, το Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) θα συνδράμει στο έργο του κινητήρα, εξαλείφοντας τυχόν ραθυμία. Η κλιμάκωση των σχέσεων του Kia είναι ιδιαίτερα μακριά, κάτι που αφενός αφαιρεί πόντους από τις επιταχύνσεις εν κινήσει, αφετέρου, διατηρεί όμως την κατανάλωση γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. Το Arona υιοθετεί τον επίσης 3κύλινδρο 1.0 TSI τούρμπο βενζίνης με ισχύ 110 ίππων, γλυκό τράβηγμα και ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις. Διαθέτει περισσότερη ροπή από τον αντίπαλό του (20,4 έναντι 17,5 kgm) που εμφανίζεται όμως από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, οπότε σε επίπεδο ελαστικότητας δεν εκμεταλλεύεται την λίγο πιο πυκνή διάταξη των σχέσεων στο εύχρηστο κιβώτιο, συγκριτικά πάντα με το Stonic. Επίσης, ο θόρυβος του 3κύλινδρου συνόλου είναι λίγο πιο αισθητός σε σχέση με το Kia. Τέλος, η μέση κατανάλωση του Arona κυμάνθηκε γύρω στα 7,6 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, η αμεσότητα στις αντιδράσεις, αλλά και οι μικρές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές στο Arona δημιουργούν ένα ενδιαφέρον σύνολο που μεταξύ άλλων σε παροτρύνει να αυξήσεις ρυθμό. Το B-SUV της Seat δείχνει πιο «προσηλωμένο» στο δρόμο σε σχέση με το Stonic, διαθέτοντας παράλληλα σαφέστερο μπροστινό σύστημα αλλά και πιο «ευκρινές« σύστημα διεύθυνσης. Στον τομέα της άνεσης βέβαια το Stonic παίρνει το αίμα του πίσω, αφού η ανάρτησή του εμφανίζεται πιο ενδοτική και η κύλιση του πιο ήσυχη σε κατσαρό οδόστρωμα. Το Stonic μεταφέρει στον οδηγό μια συμπαγή αίσθηση αλλά και ουδέτερη συμπεριφορά που θα εκτιμήσει ακόμη και ο αδαής οδηγός. Ευέλικτο εντός πόλης, με μικρό κύκλο στροφής και δυνατά φρένα, ακολουθεί κατά πόδας τον αντίπαλό του στη συγκεκριμένη ενότητα.
Πιο ενδιαφέρον οδηγικά το Arona, με στιβαρό πάτημα, αλλά συνολικά πιο άνετο και ήσυχο το Stonic
Συμπέρασμα
Με μεγάλη δυσκολία δώσαμε τελικά την πρώτη θέση στο Arona. Ίσως έπαιξε καταλυτικό ρόλο το γεγονός ότι οδηγικά στέκεται λίγο καλύτερα από τον αντίπαλό του. Αυτό βέβαια μικρή σημασία έχει σε δυο μικρά οικογενειακά οχήματα ελεύθερου χρόνου με πρακτικό αποτύπωμα. Ωστόσο, από την άλλη, το Seat δεν έχασε στους υπόλοιπους καίριους τομείς από το αξιόμαχο Stonic, οπότε κατάφερε έτσι να κόψει πρώτο το νήμα στη μεταξύ τους αντιπαράθεση. Αμφότερα πάντως, είναι έτοιμα να ικανοποιήσουν απαιτητικές χρηστικές ανάγκες καθημερινά, παίζοντας με επιτυχία τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου στην οικογένεια.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ STONIC ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Κύλιση
- Άνεση ανάρτησης
- Εσωτερικό πλάτος
- Εγγύηση
ΤΟ ARONA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Σαφήνεια εμπρός συστήματος
- Επιδόσεις
- Εξοπλισμό
- Χώρους πίσω επιβατών
- Χώρο αποσκευών

  UP