ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Mazda 2 1.5 90 PS - Nissan Micra 1.0 T 92 PS

Ιαπωνικές διαφορές         ..:: Σαββάτο, 04 Σεπτεμβρίου 2021 ::..

Δυο μικρά ιαπωνικά αυτοκίνητα, συνώνυμα της αξιοπιστίας, με όνομα βαρύ, μας προτρέπουν να κοιτάξουμε απευθείας στην ουσία της οικονομικής αστικής μετακίνησης

Το «φωτοστέφανο» συνόδευε διαχρονικά τα μικρά γιαπωνέζικα αυτοκίνητα σε κάθε βιωματική αναφορά που έκαναν με υπερηφάνεια οι ιδιοκτήτες τους. Κάτι σαν το πιστό σκυλί, που πραγματοποιεί αγόγγυστα και πειθήνια τις εντολές του κηδεμόνα του, όσο δύσκολες και αν είναι. Κάπως έτσι κόλλησε δικαίως πάνω τους η στάμπα του αξιόπιστου μέσου. Από τότε πέρασε πολύς καιρός, πολλά άλλαξαν στην κατηγορία των σούπερ μίνι τα οποία εξακολουθούν σήμερα, έστω και με μικρότερη διαφορά από πριν, να κατέχουν τα σκήπτρα της ελληνικής αγοράς από τα συνεχώς πολλαπλασιαζόμενα SUV πάσης φύσεως. Οι Ιάπωνες κατασκευαστές σε αυτό τον μαραθώνιο είναι γεγονός πως πέρασαν από σαράντα κύματα και μπόλικη αμφισβήτηση μέχρις ότου φτάσουμε στο σήμερα. Στην περίπτωση του Micra ισχύει το «μια κρύο μια ζέστη» όλο το προηγούμενο διάστημα όπου οι αντιφατικές γενιές διαδέχονταν η μια την άλλη. Από το σπαρτιάτικο rent a car της Σαντορίνης περάσαμε πλέον σε κάτι εντελώς διαφορετικό στην τελευταία γενιά, το οποίο έχει τα κότσια να κοιτάξει στα μάτια τους πάντες και να επιβληθεί με την εικόνα του. Στο έτερο στρατόπεδο, το Mazda 2 ποντάρει στην κομψή διακριτικότητα. «Είμαι εδώ αλλά δεν θέλω να το δείχνω», μοιάζει να σου γνέφει εξωτερικά, ενσωματώνοντας τη φαρδιά μάσκα της νέας γενιάς Mazda, παράλληλα με αρκετές αδρές γραμμές. Βλέπετε, αποτελεί μέρος της μινιμαλιστικής σχεδιαστικής φιλοσοφίας που η ιαπωνική εταιρεία ονομάζει KODO - Soul of Motion.

Εσωτερικά
Σαφώς το Micra διαθέτει καλαίσθητα σχεδιαστικά στοιχεία που δίνουν τον τόνο, μαζί βέβαια με μια πειστική ποιότητα συναρμολόγησης. Το Nissan μάλιστα, παρά το μικρότερο μεταξόνιο συγκριτικά με το Mazda 2, διαθέτει αντίστοιχα άνετους χώρους επιβατών, αν όχι ελαφρώς καλύτερους, κάτι που ισχύει και για τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών, όπου το Micra υπερέχει, με χωρητικότητα 300 λίτρων έναντι των 250 του Mazda 2. Το Mazda 2 όμως αποτελεί το αυτοκίνητο με το πιο προσεγμένο εσωτερικό μεταξύ των δυο. Η ποιότητα υλικών του στα περισσότερα σημεία της καμπίνας αλλά και η συναρμογή πραγματικά αποδεικνύουν πως η Mazda έχει κάνει εξαιρετική δουλειά. Και τα δυο αυτοκίνητα απευθύνονται ως επί το πλείστον σε νέους ηλικιακά αγοραστές και αντίστοιχο βάρος δόθηκε τόσο στη συνδεσιμότητα όσο και στις απαραίτητες εφαρμογές μέσω του συστήματος ψυχαγωγίας. Με το αζημίωτο βέβαια, στις πλουσιότερες εκδόσεις...

Η τιμή του Mazda 2 ξεκινάει από 14.946 ευρώ, με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, εμπρός φώτα τεχνολογίας LED, σύστημα πλύσης προβολέων, cruise control, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλπ. Η τιμή του Micra των 92 ίππων ξεκινάει από 14.990 ευρώ (έκδοση Energy), με στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ενεργούς πέδησης, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, κλιματισμό, περιοριστή ταχύτητας, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι, κ.α.
Tο Nissan διακρίνεται σε design και πρακτικότητα, η συνολική ποιότητα όμως δείχνει Mazda 2
Κινητήρες-κιβώτια
Το Micra με τον χιλιάρη κινητήρα να αποδίδει πλέον 92 ίππους στην έκδοση που καλύπτει τις τελευταίες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων, είναι το μόνο αυτοκίνητο από τα δύο που υιοθετεί υπερτροφοδότηση και ας μην του φαίνεται εξαρχής. Αυτό του δίνει ένα μικρό πλεονέκτημα στις χαμηλές στροφές αλλά και στις χρήσιμες επιταχύνσεις εν κινήσει. Η διαθέσιμη ροπή των 16,3 kgm λύνει πολλά από τα προβλήματα των σχετικά «κούφιων» σε τράβηγμα ατμοσφαιρικών συνόλων, καλύπτοντας μάλιστα εδώ και την απουσία έκτης σχέσης στο κιβώτιο, ενώ, επιτρέπει τη δυνατότητα μιας περισσότερο απλωμένης διάταξης στην κλιμάκωση του κιβωτίου (το κούμπωμα του επιλογέα δεν μας τρέλανε). Οι επιδόσεις του 3κύλινδρου κινητήρα του ενός λίτρου εξασφαλίζουν στο Nissan ικανοποιητική απόκριση, κυρίως όμως στην κίνηση εντός πόλης.

Ο ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.5 Skyactive G 90 ίππων του Mazda με τον άμεσο ψεκασμό και την υψηλή σχέση συμπίεσης, που χρησιμοποιείται σε ήπια υβριδική έκδοση, είναι υγιής στις χαμηλές στροφές, δεν ακούγεται ενοχλητικά και απαιτεί λίγο καύσιμο εξαιτίας της αρκετά αραιής κλιμάκωσης στο εξαιρετικό σε αίσθηση εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Πέραν αυτών όμως, όταν βυθίσεις το δεξί πόδι στο πάτωμα εν κινήσει δεν θα έχεις την απόκριση ενός τούρμπο. Θα πρέπει να καταφύγεις στον επιλογέα ταχυτήτων προκειμένου να αποκτήσεις εκ νέου φόρα και να πας με κεκτημένη ταχύτητα. Η ροπή των 15,0 kgm εμφανίζεται ψηλά, στις 4,000 στροφές και αυτό αλλάζει τον τρόπο που έχουμε συνηθίσει να οδηγούμε το τελευταίο χρονικό διάστημα με τους κινητήρες τούρμπο. Στην πόλη είναι αλήθεια πως δεν θα αντιληφθείς τις συνέπειες από τη μακριά κλιμάκωση στο κιβώτιο. Η Mazda λέει πως δεν χρειάζεσαι κάτι περισσότερο στις κυκλοφοριακές συνθήκες στις οποίες το "2" θα κληθεί να κινηθεί στο μεγαλύτερο μέρος του βίου του, παράλληλα δε, εξυμνεί και την αξιοπιστία του. Η χρήση ήπιου υβριδικού συστήματος και νέων ελαστικών μείωσαν τις εκπομπές CO2 στα 94 g/km, στοιχείο που επηρεάζει τη φορολογική μεταχείριση και τα τέλη κυκλοφορίας. Στις επιταχύνσεις από στάση μέχρι τα 100 χλμ./ώρα το Mazda 2 διατηρεί προβάδισμα, στις ρεπρίζ όμως την σκυτάλη παίρνει με τη σειρά του το Micra. Τέλος, στο νευραλγικό τομέα της μέσης κατανάλωσης καυσίμου, η επιλογή της Mazda δείχνει να έχει πλεονέκτημα, αφού του "2" απαίτησε 6,7 λίτρα/100 χλμ. έναντι 7,3 του Micra.

Οδηγώντας
Το κράτημα του Micra σου επιτρέπει να κινείσαι ζωηρά, η κύλιση είναι σχετικά ήσυχη και η ευκολία χρήσης σε κερδίζει μεμιάς. Το οδικό προφίλ του είναι ασφαλές ακόμη και όταν στο τιμόνι δεν βρίσκεται κάποιος έμπειρος οδηγός. Τα κάνει όλα καλά χωρίς να ξεχωρίζει σε κάποιο τομέα. Από την άλλη, το Mazda 2 εστιάζει περισσότερο στην άνεση και στο όσο το δυνατό μεγαλύτερο φίμωμα των θορύβων που προέρχονται από εξωτερικούς παράγοντες, αλλά παράλληλα σου μεταδίδει την προθυμία να ακολουθήσει τη διάθεσή σου σε μια απαιτητική διαδρομή χάρη στο άκαμπτο πλαίσιο. Το 2άρι υιοθετεί την καλύτερη μόνωση και παραπέμπει με το δέσιμο του σε ένα καλοδουλεμένο μασίφ κομμάτι. Σαφώς επηρεάζεται από τις περιορισμένες δυνατότητες του ατμοσφαιρικού κινητήρα αλλά και από την πρόθεση των τεχνικών και σχεδιαστών του να το καταστήσουν όσο το δυνατό λειτουργικότερο σε ένα ευρύ κοινό προερχόμενο και από τα δυο φύλα. Η ηλεκτρική κρεμαγιέρα στο σύστημα διεύθυνσης προσφέρει έργο και η μελετημένη απόσβεση στην ανάρτηση είναι όσο χρειάζεται ενδοτική και άνετη. Αν το πιέσεις θα συνεργαστεί μαζί σου και θα δεχτεί την πίεση. Ταυτόχρονα, θα διαχειριστεί τις... εργολαβικές ανωμαλίες συγκροτημένα χωρίς αναπηδήσεις και με πλήρη απουσία τριγμών. Η υπεροχή του έναντι του Micra συνεχίζεται τόσο στην ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης όσο και στο «καλολαδωμένο» κιβώτιο-προέκταση του καρπού σου. Τέλος, τα φρένα και των δυο ιαπωνικών σούπερ μίνι στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
Ισορροπημένο το Micra στο δρόμο, αλλά το Mazda 2 έχει ακόμα καλύτερη ποιότητα κύλισης και αμεσότητα στις αντιδράσεις
Συμπέρασμα
Οι παραδοσιακές αξίες και οι σύγχρονες αρετές της Mazda χώρεσαν στο μικρό δέμας του εξαιρετικού 2. Ευγνωμονείς την αίσθηση συνολικής ποιότητας, όπως και την οικονομία καυσίμου στην καθημερινή χρήση. Δεν είναι εντύπωση, αλλά γεγονός το ότι οδηγείς ένα premium σούπερ μίνι με τη σφραγίδα της Mazda, το οποίο εν τέλει αποκαλύπτει περισσότερο «βάθος» ως κατασκευή, απέναντι στο πιο όμορφο και απαλλαγμένο από κουσούρια Micra, που αποτελεί ένα μεγάλο βήμα εμπρός σε σχέση με τους προγόνους του. Αυτός είναι ο βασικός λόγος που το Mazda κερδίζει την παρτίδα εδώ, έστω και με βραχεία κεφαλή.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ MAZDA 2 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Κατανάλωση
- Μόνωση-Κύλιση
- Κιβώτιο
- Σύστημα διεύθυνσης
ΤΟ MICRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρο αποσκευών
- Πρακτικότητα
- Επιταχύνσεις εν κινήσει

  UP