ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Ford Puma 1.0 Τ 125 MHEV - Nissan Juke 1.0 DIG-T

B-SUV για τον οδηγό         ..:: Σαββάτο, 03 Ιουλίου 2021 ::..

Δυο από τα ικανότερα στο δρόμο crossover της κατηγορίας B κοντράρονται με σκοπό να αποδείξουν ποιο από τα δυο αξίζει μια θέση στην καρδιά αλλά και στο γκαράζ μας

Τα SUV γενικότερα έχουν καταχωρηθεί στο υποσυνείδητό μας ως οικογενειακά αυτοκίνητα που ρίχνουν κυρίως το βάρος στην πρακτικότητα και στο λειτουργικό σκέλος. Όσο περνά ο καιρός, όμως, γεννιέται η ανάγκη για ακόμη καλύτερη οδική συμπεριφορά όσο το δυνατό εφάμιλλη με τα μικρότερα αδέλφια τους, τα 5θυθρα χάτσμπακ με τα οποία μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα. Αυτό βέβαια φαντάζει ανέφικτο, αφού το ψηλότερο κέντρο βάρους, το μεγαλύτερο απόβαρο και το σχήμα τους, λειτουργεί αποτρεπτικά για το οδηγοκεντρικό σκέλος. Κι όμως, υπάρχουν περιπτώσεις που στο δρόμο τους βγάζεις το καπέλο, όπως είναι για παράδειγμα τα δύο αυτοκίνητα του συγκριτικού μας. Η ασυνήθιστη σχεδίαση διατηρεί πάλι το Juke στον αφρό των ιδιαίτερων B-SUV. Οι αναλογίες, τα άκρα του, αλλά και τα φωτιστικά αναδεικνύουν έναν δυναμισμό. Το Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αεροδυναμικές γραμμές. Οπότε, έχουμε δυο από τα πιο ξεχωριστά B-SUV και αισθητικά, τα οποία είναι σίγουρο πως θα κερδίσουν αγοραστικό κοινό εκτός των άλλων και από την εμφάνισή τους.

Εσωτερικά
Η σχεδίαση του εσωτερικού του Juke είναι καλόγουστη και συνδυάζεται με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Σίγουρα δεν έχεις να κάνεις με το «κλινικό» γερμανικό περιβάλλον. Στον τομέα των υλικών η Nissan έδωσε ιδιαίτερη προσοχή και υπερτερεί, έστω και με κάποιες «πονηριές». Παρότι υπάρχουν αρκετές επιφάνειες επενδεδυμένες με αφρώδες υλικό, εκείνες που στο παρελθόν είχαν σκληρό πλαστικό φθηνής όψης, τώρα καλύφθηκαν έξυπνα με ύφασμα ή δέρμα (ανάλογα με την έκδοση) προκειμένου να δείχνουν αναβάθμιση. Το εσωτερικό του Puma διαθέτει όλα εκείνα τα στοιχεία -ψηφιακά όργανα 12,3'', οθόνη αφής 8'', θύρες USB κλπ.- που θεωρούνται σήμερα "must", σύστημα πολυμέσων SYNC 3 με δορυφορική πλοήγηση και σύνδεση του smartphone μέσω Bluetooth, ενώ επίσης χαρακτηρίζεται από μια ιδιαίτερα προσεγμένη ποιότητα κατασκευής υλικών και συναρμολόγησης, κάτι που ισχύει βέβαια σε ακέραιο βαθμό και στο Juke με την πιο «τζιποειδή» θέση οδήγησης και το εποπτικό προνόμιο που αυτή προσφέρει σε επίπεδο ορατότητας. Στους χώρους επιβατών έχουμε σχεδόν ισοπαλία, ενώ στους αντίστοιχους των αποσκευών, τα δυο αυτοκίνητα και πάλι είναι κοντά, αφού το Juke διαθέτει μεν 422 λίτρα έναντι 402 του Puma, το τελευταίο όμως προσφέρει επίσης έναν αποθηκευτικό χώρο 80 λίτρων κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών για τοποθέτηση αντικειμένων, το MegaBox, με αδιάβροχη επένδυση και «τάπα» αποστράγγισης, που μπορεί να μεταφέρει ακόμα και υγρά αντικείμενα. Και τα δυο αυτοκίνητα δεν αντιμετωπίζουν κάποιο εργονομικό ατόπημα, ενώ τα πηγαίνουν καλά και στους χώρους μικροαντικειμένων, τόσο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όσο και στα εσωτερικά των θυρών τους.

Οι τιμές του Juke ξεκινούν από 18.700 ευρώ για την έκδοση με το χειροκίνητο κιβώτιο, με στάνταρ βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop. Η αυτόματη έκδοση DCT7 (που είχαμε αυτή τη φορά για δοκιμή) ξεκινάει από 21.800 ευρώ και συνδυάζεται με το δεύτερο επίπεδο εξοπλισμού (Acenta), το οποίο μεταξύ άλλων διαθέτει επιπλέον, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17'' κ.α.

Η τιμή του Puma ξεκινάει από 21.252 ευρώ με στάνταρ πλούσιο εξοπλισμό στον οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα εντοπισμού εμποδίων και αυτόματου φρεναρίσματος με ανίχνευση και πεζών και δικύκλων, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακοι, αυτόματος κλιματισμός, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και αναδιπλούμενοι καθρέφτες, σύστημα επιλογής τρόπου οδήγησης, αυτόματοι προβολείς τεχνολογίας LED, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης με λειτουργία στατικού φωτισμού στροφής, cruise control, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, καθίσματα οδηγού/συνοδηγού με λειτουργία μασάζ, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, υπολογιστής ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, ψηφιακό ραδιόφωνο, Bluetooth, 2 θύρες USB και ενσωματωμένο modem, ασύρματη φόρτιση κινητού, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Πρακτικές λύσεις στο εσωτερικό και των δυο αυτοκινήτων, η απτή ποιότητα δείχνει Juke
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου και των 114, πλέον, ίππων του Juke (που καλύπτει τις τελευταίες, αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων) με την αρωγή του τούρμπο στροφάρει ανεμπόδιστα, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 20,4 kgm ροπής σε λειτουργία overboost (18,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ.). Εξαρχής επιδοκιμάζεις το τράβηγμα και τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, με το σύνολο να εμφανίζεται όχι μόνο ελαστικό αλλά και πολιτισμένο. Είναι εμφανές πως λατρεύει να εργάζεται σε χαμηλό-μεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά ιδιαίτερα για καύσιμο (είδαμε μέση δοκιμής σχεδόν 6,9 λίτρα/100 χλμ.) Ο χιλιάρης υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας με 125 ίππους, 21,4 kgm ροπής και ήπιο υβριδικό σύστημα του Puma τα καταφέρνει ελαφρώς καλύτερα τόσο σε απόδοση, όσο και σε επιδόσεις. Εύστροφος και δυνατός, δεν δείχνει όμως πιο ζωντανός σε χαμηλό εύρος περιστροφής από τον αντίπαλό του, παρά το ήπιο υβριδικό σύστημα. Επίσης, ο θόρυβος που παράγει ο κινητήρας του Ford είναι μεγαλύτερος σε σχέση με τον αντίστοιχο του Nissan. Η κατανάλωση του Puma κυμάνθηκε γύρω στα 8 λίτρα τις ημέρες που το είχαμε στη διάθεσή μας (με αυτόματο κιβώτιο). Τα χειροκίνητα κιβώτια έξι σχέσεων και των δυο έχουν σωστή κλιμάκωση και θετικό κούμπωμα στον επιλογέα ταχυτήτων, ένα μικρό προβάδισμα όμως πηγαίνει στον Ιάπωνα της παρέας.

Οδηγώντας
Στο δρόμο αμφότερα αναδεικνύουν ένα "fun" χαρακτήρα σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B του Juke δίνει τον τόνο, μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους. Οι δόσεις συμμετοχικότητας δίνουν το παρών, ενώ το αυτοκίνητο παρουσιάζεται σωστά ζυγισμένο, ακριβές και επικοινωνιακό στις αντιδράσεις του, δίνοντας παράλληλα στον πιο έμπειρο οδηγό ακόμη και τη δυνατότητα τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Επίσης, διατηρεί την ταχύτητα μέσα σ’ αυτή, ενώ και το τιμόνι υπακούει σχετικά πρόθυμα στις εντολές σου. Στα παραπάνω βέβαια, προσθέστε και την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Από την άλλη, το Puma είναι ακόμη πιο διασκεδαστικό στο δρόμο και συνολικά ό,τι πιο κοντά στα ικανά συμπαγή χάτσμπακ, χωρίς να λησμονεί την άνεση από την ανάρτηση. Το σύστημα διεύθυνσης είναι πιο άμεσο και το εμπρός τμήμα του αυτοκινήτου αλλάζει ακόμη ταχύτερα κατεύθυνση σε σχέση με το Juke, αποδεικνύοντας πως η Ford δεν αστειεύεται όταν στήνει ένα αυτοκίνητο, ακόμη και αν πρόκειται για B-SUV με χρηστικό προσανατολισμό. Το Puma δεν θα πει όχι στην πίεση και στη συμμετοχικότητα, θυμίζοντας σε πολλές περιπτώσεις ένα ψηλότερο Fiesta. Κανένα παράπονο δεν εκφράσαμε για τα φρένα των δυο αυτοκινήτων ακόμη και μετά από βάναυση χρήση.
Πιο επικοινωνιακό και προσηλωμένο στο δρόμο το Puma, κερδίζει εδώ την παρτίδα στα σημεία
Συμπέρασμα
Δεν χωράει αμφιβολία πως πρόκειται για δυο εξαιρετικές προτάσεις στην κατηγορία των συμπαγών crossover. Και τα δυο αυτοκίνητα φροντίζουν, εκτός από το οπτικό, και το χρηστικό κομμάτι, αλλά και να ικανοποιήσουν τον οδηγό τους και με την «αθλητική» οδική συμπεριφορά που τους χαρίζει τελικά αυτό το κάτι παραπάνω, συγκριτικά με άλλα μοντέλα ανάλογου ύφους. Το Juke υιοθετεί ένα πιο SUV χαρακτήρα, τόσο σε εικόνα και θέση οδήγησης, όσο και σε συμπεριφορά, χωρίς βέβαια να υστερεί σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Το Puma από την άλλη ποντάρει περισσότερο στον αμιγώς οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του και στην άρρηκτη σχέση που διατηρεί έκδηλα με αμιγώς χάτσμπακ κατασκευές. Το καθένα από τα δυο έχει τη δική του προσωπικότητα, τις χάρες και τα ερεθίσματα, προκειμένου να γείρει την πλάστιγγα υπέρ του κατά περίπτωση. Στο οικονομικό σκέλος το Nissan παίρνει ένα σημαντικό προβάδισμα, αφού απαιτεί σχεδόν 2.600 ευρώ λιγότερα στην πρώτη έκδοση εξοπλισμού σε σχέση με το Puma, το οποίο όμως έχει αρκετά πιο πλούσιο εξοπλισμό, αντίστοιχο με αυτόν της τρίτης έκδοση του Juke. Σε ό,τι αφορά τώρα το αποτέλεσμα, σας λέμε πως η επιλογή εν τέλει είναι δική σας και έχει να κάνει ξεκάθαρα με το τι ζητά ο καθένας και τι προτεραιότητα θέτει.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ PUMA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμόνι-ακρίβεια μπροστινού συστήματος
- Απόδοση-επιδόσεις
- Χώρο αποσκευών με Megabox
- Εξοπλισμό
ΤΟ JUKE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Τιμή βασικής έκδοσης
- Χαμηλότερη κατανάλωση
- SUV εμφάνιση

  UP