ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Peugeot 208 1.5 BlueHDi 100 - VW Polo 1.6 TDI 95

Διαφορετικές προσεγγίσεις         ..:: Σαββάτο, 29 Αυγούστου 2020 ::..

Παρά τα όσα μπορεί να έχετε ακούσει για τους πετρελαιοκινητήρες, μια εμπεριστατωμένη ματιά στα νέα 208 και Polo του συγκριτικού μας θα σας πείσει μεμιάς πως δεν χρειάζεστε τίποτα περισσότερο

Πολλά αρνητικά ακούστηκαν για τους πετρελαιοκινητήρες το προηγούμενο χρονικό διάστημα, ωστόσο οι κατασκευαστές έχουν εξελίξει μια νέα γενιά ντίζελ κινητήρων οι οποίοι δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν σε σύγκριση με τους υπόλοιπους κινητήρες, ασχέτως καυσίμου. Εξαλείφοντας τα κακώς κείμενα του χθες προβάρουν και πάλι ως οι ιδανικές λύσεις για όποιον θέλει γενναιόδωρα αποθέματα ροπής σε χαμηλό εύρος λειτουργίας, χαμηλή κατανάλωση που θα ζήλευαν ακόμη και τα πιο σύγχρονα υβριδικά, αλλά και μεγάλη αυτονομία, που δεν θα δουν ούτε στον ύπνο τους τα πολυδιαφημισμένα ηλεκτρικά οχήματα της εποχής. Δεν υπάρχει καλύτερη απόδειξη των δυνατοτήτων των ντίζελ κινητήρων νέας κοπής από τα δυο εγνωσμένης αξίας σούπερ μίνι της συγκριτικής δοκιμής μας. Το πανέμορφο 208 που δικαιολογημένα σάρωσε τους τίτλους σε Ελλάδα και Ευρώπη, αλλά και το Polo, το διαχρονικό σημείο αναφοράς στα μικρά αυτοκίνητα σε ότι αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και την άνεση.

Εσωτερικά
Σε επίπεδο εντυπώσεων και απτής ποιότητας το 208 καταφέρνει να κεντρίσει το ενδιαφέρον απέναντι στο Polo, ένα από τα ποιοτικότερα αυτοκίνητα της κλάσης. Τα υλικά αποτελούνται στο μεγαλύτερο μέρος τους από μαλακό αφρώδες υλικό σε συνδυασμό με σμιλεμένες επιφάνειες και εκκεντρική σχεδίαση που θα κάνει το μάτι να μην βαριέται ακόμη και μετά από πολύ καιρό. Ο οδηγός αισθάνεται στο επίκεντρο χάρη στον απολύτως οδηγοκεντρικό προσανατολισμό του κόκπιτ. Μπροστά του βρίσκεται ο εντυπωσιακός πίνακας οργάνων και λίγο δεξιά του, στραμμένη προς αυτόν, η κεντρική οθόνη του συστήματος infotainment. Η συναρμογή φαίνεται στιβαρή, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι επαρκείς, με εύχρηστες ποτηροθήκες, πρακτικό ντουλαπάκι στην κεντρική κονσόλα, αλλά όχι και τόσο μεγάλες θήκες στις πόρτες. Η μόνη ένσταση αφορά τους χώρους των πίσω επιβατών οι οποίοι είναι μικρότεροι από τους αντίστοιχους του Polo. Ο χώρος αποσκευών του 208 έχει χωρητικότητα 311 λίτρων, αρκετά μικρότερη από τα κορυφαία 355 λίτρα του Polo. H καμπίνα του Polo είναι επίσης καλοφτιαγμένη και σαφώς πιο «προσγειωμένη« αισθητικά αφού εδώ δεν υπάρχουν οπτικά ερεθίσματα. Οι χώροι του όχι μόνο είναι μεγαλύτεροι από τους αντίστοιχους του 208 κυρίως για τους πίσω επιβάτες, αλλά και από τους καλύτερους στη μικρή κατηγορία. Πολύ καλή είναι η εργονομία σε ό,τι αφορά διακόπτες και χειριστήρια, όπως και η θέση οδήγησης, όπου μπορεί εύκολα να βολευτεί ο καθένας ανεξαρτήτως αναστήματος. Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η γερμανική ποιότητα σε πείθει αμέσως. Η οριζόντια αρχιτεκτονική στη σχεδίαση προβάλει από τη μια την ψηφιακή οθόνη πολυμέσων για το σύστημα infotainment στο κέντρο, και από την άλλη το νέο πάνελ μπροστά από τον οδηγό, που φιλοξενεί είτε τον στάνταρ πίνακα οργάνων με την οθόνη του υπολογιστή ταξιδιού, είτε τον προαιρετικό, πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων. Το εσωτερικό του Polo, χωρίς να καινοτομεί ή να είναι οδηγοκεντρικό όπως το αντίστοιχο του 208, καταφέρνει να είναι φιλόξενο και πρακτικό, ίσως περισσότερο και από τον αντίπαλό του.

Το 208 1.5 BlueHDi 100 ξεκινά από τα 16.500 ευρώ, με το επίπεδο εξοπλισμού να περιλαμβάνει στάνταρ ESP με hill holder, πακέτο οδηγικών βοηθημάτων το οποίο περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης επικείμενης σύγκρουσης και αυτόματου φρεναρίσματος με αναγνώριση πεζών, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας απόκλισης από τη λωρίδα και υποβοήθησης επαναφοράς, σύστημα ελέγχου έντασης προσοχής και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, αισθητήρες υποβοήθησης στάθμευσης πίσω, υπολογιστή ταξιδιού, σύστημα πολυμέσων με έγχρωμη οθόνη αφής, θύρα USB, Bluetooth, συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Απουσιάζει μόνο η ρεζέρβα. Η τιμή του Polo 1.6 TDI στην αποκλειστικά διαθέσιμη έκδοση Comfortline είναι 17.400 ευρώ και περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κλιματισμό, Bluetooth και θύρα USB, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου με αυτόματο φρενάρισμα, σύστημα αναγνώρισης πεζών, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, πλήρες σύστημα infotainment Composition Color 6,5'' με πακέτο συνδεσιμότητας, κ.α.
Ποιοτικά εσωτερικά με τεχνολογικά καλούδια, η σχεδίαση δείχνει ξεκάθαρα το 208 και η ευρυχωρία το Polo
Κινητήρες-κιβώτια
Στον τομέα των κινητήρων το 208 έχει τον πρώτο λόγο, όχι μόνο λόγω ονομαστικής ισχύος (100 εναντίον 95 ίππων, με τη ροπή των 25,5 kgm να είναι ίδια και στα δυο αυτοκίνητα), αλλά πολύ περισσότερο σε αυτό που εισπράττεις στην πράξη. Ο 1.5 του Peugeot τραβάει αδιαμαρτύρητα από πολύ χαμηλά χωρίς κενά και δύστροπο ήχο, ενώ συνδυάζεται άριστα με το επίσης εξαιρετικό χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων. Δεν νιώθεις ποτέ πως σου λείπει δύναμη και σχεδόν επιδιώκεις να αλλάζεις σχέσεις στο κιβώτιο προκειμένου να ευχαριστηθείς. Ακόμη κι αν αλλάζεις σχέσεις στις 1.500 σ.α.λ., ο BlueHDi συνεχίζει ακάθεκτος το έργο του χωρίς να παραπονεθεί, αναδεικνύοντας εκτός των άλλων και υποδειγματική ελαστικότητα. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 του Polo, παρ' ότι είναι καλά μονωμένος δεν φτάνει στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα του 208, ενώ παράλληλα, δεν διαθέτει τόση δύναμη στις χαμηλές στροφές (κάτω δηλαδή από τις 1.800 σ.α.λ.). Εκεί το μοτέρ του Peugeot αποδεικνύεται ακαταμάχητο, χωρίς υστέρηση και άλλα ενοχλητικά. Στο VW απαιτείται να εκμεταλλεύεσαι το περιορισμένο ωφέλιμο εύρος απόδοσης όπου κορυφώνεται η πλούσια ροπή, προκειμένου να κινείσαι αξιοπρεπώς, αν θέλεις να μη νιώσεις την έλλειψη της έλξης. Στον τομέα της κατανάλωσης τα δυο σούπερ μίνι τα πήγαν περίφημα, αφού ακόμη και με βαρύ πόδι η μέση τιμή δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Το VW διαθέτει 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με αραιή διάταξη, γεγονός που αφαιρεί νεύρο από τον κινητήρα, στον αντίποδα όμως τον βοηθά να διατηρεί σχετικά εύκολα την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο η επικράτηση του 208 είναι σαφής. Εκεί διαπιστώνεις πως οι Γάλλοι έχουν προσθέσει στην εξίσωση και σπορτίφ χαρακτηριστικά στο σχετικά σφιχτό στήσιμο, με αποτέλεσμα όχι μόνο ο λέοντας να αποδεικνύεται αρκετά αποτελεσματικός στην πίεση αλλά και απρόσμενα ευχάριστος σε κάθε διαδρομή. Το 208 διαθέτει εξαιρετικά υψηλό όριο πρόσφυσης και η ανάρτηση ελέγχει με σωστό τρόπο κάθε κίνηση του αμαξώματος. Η ουδετερότητα δίνει στις περισσότερες των περιπτώσεων το μέτρο, με συνέπεια το πετρελαιοκίνητο 208 να στρίβει με σιγουριά, κάτι που σίγουρα θα επιφέρει ένα μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο του οδηγού. Το μικρό Peugeot διαθέτει επίσης πιο ακριβές και άμεσο ηλεκτρικό τιμόνι από τον αντίπαλό του, με την ευελιξία και τον άμεσο τρόπο που αλλάζει κατεύθυνση να του δίνουν επιπλέον προβάδισμα από το Polo. To γερμανικό σούπερ μίνι εμφανίζει μεγαλύτερο βάρος στον εμπρός άξονα καθώς και μεγαλύτερη αδράνεια στις αλλαγές κατεύθυνσης. Ποντάρει περισσότερο στην ώριμη αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου, με την ανάρτηση να λειτουργεί αποτελεσματικά και την ηχομόνωση να κρατάει το θόρυβο εκτός καμπίνας. Η συμπεριφορά στις στροφές δεν είναι άμεση, το VW είναι ασφαλές αλλά εμφανίζει μια ραθυμία στις κινήσεις του, σαν να σου λέει πως φτιάχτηκε για λόγους ευχρηστίας και συνολικής άνεσης. Η άνεση άλλωστε, μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης, είναι δυο από τα δυνατά χαρτιά του. Στον τομέα των φρένων, αμφότερα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.
To 208 αποδείχτηκε αμεσότερο και πιο ευχάριστο στο δρόμο, ενώ, το Polo πιο άνετο και αγχολυτικό
Συμπέρασμα
Το 208 επικρατεί τελικά του Polo σ' αυτήν τη σύγκριση των πετρελαιοκίνητων εκδόσεων, διαθέτοντας καλύτερη και πιο ευχάριστη οδική συμπεριφορά, πιο αποτελεσματικό και ψυχωμένο κινητήρα και κιβώτιο ταχυτήτων με μια σχέση παραπάνω και σαφέστερο κούμπωμα. Επιπλέον, το 208 έχει εξίσου καλή ποιότητα κατασκευής με το Polo και αποδείχτηκε αντίστοιχα οικονομικό σε καύσιμο. Ο μόνος τομέας στον οποίο υστερεί είναι στους χώρους επιβατών και αποσκευών, που στις μέρες μας έχει σίγουρα μια βαρύτητα, καθώς τα αυτοκίνητα της κατηγορίας έχουν μεγαλώσει και αγοράζονται πλέον και ως μικρά οικογενειακά. Τέλος, το Peugeot διατίθεται και σε χαμηλότερη τιμή αγοράς στη βασική έκδοση ντίζελ.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ 208 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Απόδοση και ελαστικότητα κινητήρα
- Κιβώτιο ταχυτήτων
ΤΟ POLO ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους πίσω επιβατών
- Χώρο αποσκευών
- Ενδοτικότητα ανάρτησης

  UP