ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT7 - VW T-Cross 1.0 TSI DSG

Με φόρμα ή κοστούμι;         ..:: Σαββάτο, 30 Μαϊου 2020 ::..

Αυτοκίνητα της ίδιας κατηγορίας, με διαφορετική όμως φιλοσοφία, αφού το μεν Juke απευθύνεται στους "sportsmen" οδηγούς που επιθυμούν να ξεχωρίζουν, ενώ το T-Cross σε πιο συνειδητοποιημένους, κυρίως οικογενειάρχες

Πρόκειται για δυο ολόφρεσκα μοντέλα στην κατηγορία B-SUV, τα οποία ήρθαν πρόσφατα στην αγορά με στόχο να προσελκύσουν ένα κοινό που ακολουθεί τις τάσεις και το ρεύμα της εποχής. Με άλλα λόγια, να παίζουν το ρόλο του μοναδικού μέσου σε μια νεοσύστατη οικογένεια, το οποίο μπορεί να αντεπεξέλθει ταυτόχρονα σε πολλές αλλά και διαφορετικές προκλήσεις. Η δεύτερη γενιά του crossover της Nissan μπορεί να μην δημιουργεί την τόσο έντονη εντύπωση της πρώτης, η σχεδίαση όμως διατηρεί πάλι το Juke στον αφρό των ξεχωριστών B-SUV. Σε αντιδιαστολή με αυτό, απέναντι του στέκεται μια σαφώς πιο «γήινη» μορφή, αυτή του T-Cross, που σίγουρα απευθύνεται σε ένα πιο συντηρητικό κοινό, το οποίο δεν ποντάρει πολλά στην εξωτερική εικόνα, όσο στους διαθέσιμους χώρους που προσφέρει το πιο τετραγωνισμένο αμάξωμα.

Εσωτερικά
Η σχεδίαση εντός του νεότερου συγκριτικά Juke είναι καλόγουστη, έχει προσωπικότητα και φυσικά συνδυάζεται με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Σίγουρα δεν έχεις να κάνεις με το κλινικό γερμανικό περιβάλλον. Οι σχεδιαστές του πόνταραν στην ισορροπία μεταξύ των δυο άκρων. Στον τομέα των υλικών η Nissan έριξε το βάρος και υπερτερεί εδώ. Υπάρχουν αρκετές επιφάνειες επενδεδυμένες με αφρώδες υλικό, ενώ εκείνες που στο παρελθόν υιοθετούσαν σκληρό πλαστικό φθηνής όψης, τώρα καλύφθηκαν έξυπνα με ύφασμα ή δέρμα (ανάλογα με την έκδοση), προκειμένου να δείχνουν αναβάθμιση. Στο T-Cross κάθεσαι ψηλότερα, με τη χωροταξική διαμόρφωση να δίνει, εκτός από το προβάδισμα στους χώρους επιβατών σε σχέση με τον αντίπαλό του και την αίσθηση ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου που μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση ακόμη και πέντε επιβάτες. Το συρόμενο κατά 14 εκατοστά πίσω κάθισμα (διαιρούμενο κατά 40:60) με δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης σε εντελώς οριζόντια θέση, του χαρίζει επιπλέον ευελιξία. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 347 και 417 λίτρων (με ρεζέρβα), ανάλογα με τη θέση του καθίσματος, ενώ αυτός του T-Cross διαθέτει αμετάβλητα 422 λίτρα. Παρ' ότι η συναρμογή και το φινίρισμα του VW είναι, ως είθισται, προσεγμένα, το πλαστικό στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι αρκετά σκληρό, αδικώντας την όλη προσπάθεια και μειώνοντας την απτή ποιότητα. Το ίδιο ισχύει και στις επενδύσεις των θυρών, πουθενά δεν υπάρχει μία μικρή επιφάνεια που να υιοθετεί υφασμάτινο διάκοσμο. Κανένα από τα δυο αυτοκίνητα δεν έχει κάποιο εργονομικό ατόπημα, ενώ και τα δύο τα πηγαίνουν καλά και στους χώρους μικροαντικειμένων, τόσο ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, όσο και στα εσωτερικά των θυρών τους.

Η τιμή του Juke με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινάει από 20.900 ευρώ, με πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη με αναγνώριση πεζών και δικύκλων, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με λειτουργία παρέμβασης, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, cruise control, ηχοσύστημα με θύρες USB, Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop, οθόνη αφής 8 ιντσών με Apple Car play & Google Android Auto, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματο κλιματισμό, αισθητήρες βροχής, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, κ.α. Αντίστοιχα, η τιμή του T-Cross, επίσης με αυτόματο κιβώτιο, ξεκινάει από 20.650 ευρώ, με τον στάνταρ εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoυς και θερμαινόμενoυς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα Infotainment "Composition Media" με οθόνη 8’’, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ.
Καλή η συναρμολόγηση και στα δυο, τα υλικά είναι καλύτερα στο Juke, ενώ οι μεγαλύτεροι χώροι ανήκουν στο T-Cross
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας του ενός λίτρου και των 117 ίππων του Juke με την αρωγή του τούρμπο στροφάρει ανεμπόδιστα, δεν ακούγεται ενοχλητικά, διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει μέχρι και 20,4 kgm ροπής σε λειτουργία overboost (18,4 kgm από τις 1.750 σ.α.λ.). Εξαρχής επιδοκιμάζεις το τράβηγμα και τις αξιοπρεπείς επιδόσεις, με το σύνολο να εμφανίζεται ελαστικό και πολιτισμένο. Λατρεύει να εργάζεται σε χαμηλο-μεσαίο φάσμα στροφών, χωρίς μάλιστα να διψά ιδιαίτερα για καύσιμο (είδαμε μέση δοκιμής σχεδόν 7,2 λίτρα/100 χλμ.). Ωστόσο, η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, παρ' ότι προσφέρει άνεση σε κάθε είδους χρήση, μετριάζει κάπως τον λίγο πιο ενθουσιώδη χαρακτήρα της έκδοσης με το χειροκίνητο κιβώτιο. Σε σχέση με τον εξαιρετικό επίσης 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο βενζινοκινητήρα TSI του T-Cross (115 ίπποι) στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, κοιτώντας τον σχεδόν στα μάτια. Το μοτέρ του VW όμως δείχνει πιο ψυχωμένο και «σπιντάτο», κάτι που φανερώνουν και οι αριθμοί των επιδόσεων. Το αυτόματο κιβώτιο DSG, επίσης διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων, εκτός του ότι καλύπτει τα κενά ροπής (20,4 kgm από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω) που συναντάς κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. κυρίως στη χειροκίνητη εκδοχή, δείχνει και αμεσότερο στις αλλαγές σχέσεων, βοηθώντας περισσότερο τον κινητήρα συγκριτικά με τον αντίπαλό του. Μπορεί βέβαια στο νορμάλ οδηγικό πρόγραμμα D του κιβωτίου, η απόκριση στο γκάζι και η προθυμία για kickdown να μην διεκδικεί δάφνες (κάτι που συμβαίνει και στο Juke), ωστόσο, τα πράγματα βελτιώνονται αισθητά στο πρόγραμμα S. Το γραμμικό τράβηγμα του κινητήρα του T-Cross ικανοποιεί και η χροιά του ήχου δεν σε κουράζει ελέω ηχομόνωσης, σε επίπεδο κατανάλωσης όμως, τα αποτελέσματα δεν το κολακεύουν αρκετά σε σχέση πάντα με το Nissan (είδαμε σχεδόν 8 λίτρα/100 χλμ.), αριθμός που κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας και ο οποίος αυξάνεται σχετικά εύκολα με το πόδι στο πάτωμα.

Οδηγώντας
Στο δρόμο, το Juke απολαμβάνει τους καρπούς του συνολικά πιο "fun" χαρακτήρα σε σχέση με το T-Cross. Η δεμένη αίσθηση από την πλατφόρμα CMF-B δίνει τον τόνο, μαζί με την σχετικά σφιχτή ανάρτηση που αναλαμβάνει να διαχειριστεί κατάλληλα τις μεταφορές βάρους. Οι δόσεις συμμετοχικότητας εξακολουθούν να δίνουν το «παρών», ενώ παρουσιάζεται σωστά ζυγισμένο, πιο ακριβές και επικοινωνιακό στις αντιδράσεις του από το T-Cross, δίνοντας παράλληλα στον πιο έμπειρο οδηγό ακόμη και τη δυνατότητα τοποθέτησης μέσα στη στροφή. Επίσης, διατηρεί την ταχύτητα μέσα σ’ αυτή, ενώ και το τιμόνι υπακούει σχετικά πρόθυμα στις εντολές σου. Στα παραπάνω βέβαια, προσθέστε και την βελτιωμένη ποιότητα κύλισης, η οποία ρίχνει απροσδόκητα το γάντι στον Γερμανό ανταγωνιστή.

Η ανάρτηση με την αυξημένη διαδρομή στο T-Cross, ρίχνει το βάρος κυρίως στην άνεση, χωρίς όμως αυτό το στοιχείο να επιδρά αρνητικά στην ευκρίνεια των αντιδράσεων. Παρά την ποιοτική κύλιση, η απόσβεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες δεν έχει την ενδοτικότητα που περιμένεις από ένα crossover, χωρίς να φτάνει σε σημεία δυσαρέσκειας. Πράγματι, γέρνει περισσότερο στις στροφές και βυθίζεται στο φρενάρισμα, το κράτημα και η πρόσφυσή του όμως δεν αφήνουν περιθώρια για μεμψιμοιρία. Η ομοιογένεια του VW είναι αυτή που σε κερδίζει σε κάθε είδους εξόρμηση. Στην πόλη θα εκτιμήσεις την ευελιξία και το ελαφρύ τιμόνι, την τυπική αίσθηση που συναντάμε στα περισσότερα Volkswagen, ενώ, παρά το μικρό αναλογικά μέγεθος του αυτοκινήτου, δεν θα σε κουράσει στο ταξίδι. Το T-Cross εμφανίζεται σταθερό, φιλικό και προβλέψιμο, γεγονός που διαπιστώσαμε στην καθιερωμένη διαδρομή προς και από την Πάρνηθα σε... απαγορευτικούς μάλιστα ρυθμούς κίνησης. Μπορεί το σύστημα διεύθυνσης να μην διεκδικεί δάφνες σε ακρίβεια και επικοινωνία, το στήσιμο να μην κολακεύει τέτοιου είδους εγχειρήματα, η αλήθεια είναι όμως πως ακόμη και έτσι το VW δεν παρέκκλινε εκατοστό από την πορεία του σε μια ομολογουμένως δύσκολη διαδρομή. Ο συνδυασμός του πρόθυμου κινητήρα TSI με το δοκιμασμένο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων, δημιουργεί ένα ενδιαφέρον μίγμα, ακόμη και σε εκείνον που αρέσκεται να μετακινείται παρά να οδηγεί με τη στενή έννοια του όρου. Έστω όμως και στα σημεία, το Juke είναι εκείνο που θα επέλεγες εάν επιθυμούσες να «οδηγήσεις» πραγματικά.
Σταθερά και προβλέψιμα στο δρόμο, το μεν Juke κλείνει το μάτι στους ανήσυχους, το δε T-Cross στους "mainstream" οδηγούς
Συμπέρασμα
Η έκβαση του συγκριτικού μας είναι αναμφίβολα δύσκολη με πολλαπλή ανάγνωση, αφού πρόκειται για δυο εξαιρετικά αυτοκίνητα, που ανήκουν μεν στην ίδια κατηγορία, αλλά έχουν σημαντικά διαφορετικό χαρακτήρα. Τη δική μας προτίμηση πάντως κλέβει το Juke, μια πιο χαρούμενη εκτέλεση, τόσο σχεδιαστικά όσο και σε οδική συμπεριφορά. Εξ ορισμού ένα όχημα ελεύθερου χρόνου απαιτείται να αναλαμβάνει να φτιάξει τη διάθεση του οδηγού, αλλά και των επιβατών του. Υπό αυτό το πρίσμα, το νέο Nissan είναι πιστό σε αυτό το δόγμα και τις αρχές που το κατέστησαν αγαπητό από την πρώτη κιόλας γενιά του. Πολύ περισσότερο τώρα, που αυτές συνοδεύτηκαν από αρετές οι οποίες το βελτιώνουν σε καθημερινό επίπεδο. Στον αντίποδα, το «βαρύτερο» όνομα του T-Cross, η μεγαλύτερη πρακτικότητα, οι χωροταξικές αρετές, αλλά και ο εν γένει «σοβαρότερος» χαρακτήρας του, σίγουρα θα βρουν αρκετούς αποδέκτες.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ JUKE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ξεχωριστή σχεδιαστική προσωπικότητα
- Ευχάριστο οδηγικά χαρακτήρα
- Κατανάλωση
- Υλικά εσωτερικού
ΤΟ T-CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Πρακτικότητα
- Χώρους
- Συνδυασμό Κινητήρα-κιβωτίου
- Άνεση

  UP