ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Opel Grandland X 1.2T - Renault Kadjar 1.3T

Γαλλογερμανική σύρραξη         ..:: Σαββάτο, 29 Φεβρουαρίου 2020 ::..

Με αφορμή την πρόσφατη ανανέωση του Renault Kadjar και την προσθήκη του νέου και εξαιρετικού βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων και 140 ίππων, το θέτουμε αντιμέτωπο απέναντι στο καταξιωμένο Opel Grandland X με τον επίσης «πασπαρτού» τούρμπο βενζινοκινητήρα 1.2 του γκρουπ PSA

Μετά από μια εβδομάδα μαζί τους νιώθεις πεπεισμένος πως πρόκειται για τα κατάλληλα οικογενειακά οχήματα σε χώρες όπως η δική μας. Αυτό, γιατί αδιαφορούν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων για τη μορφολογία του εδάφους ή τις απέραντες ατέλειες των ελληνικών δρόμων, χωρούν εύκολα τα μπαγκάζια μιας τετραμελούς οικογένειας, ενώ επιβιβάζεσαι σ' αυτά χωρίς να ταλαιπωρείς τη μέση σου ή να παριστάνεις τον αριθμό 8. Συνεχίζοντας την απαρίθμηση των αμέτρητων πλεονεκτημάτων τους, θα προσθέσουμε την αισθητή βελτίωσή τους στους τομείς των επιδόσεων και της οδικής συμπεριφοράς, σε σημείο που να μη σου λείπουν αρκετά τα αδελφά χάτσμπακ των δυο εταιρειών. Τα Kadjar και Grandland X έχουν ακόμη το χάρισμα των χαμηλών τόνων. Πρόκειται για λειτουργικά αυτοκίνητα που κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους χωρίς να το «φωνάζουν» στο γείτονα!

Εσωτερικά
Μετά την ανανέωση που δέχθηκε το Kadjar, η ποιότητα υλικών, φινιρίσματος αλλά και της αναβαθμισμένης αίσθησης στο εσωτερικό του το φέρνουν να κοιτά στα μάτια την άρτια γερμανική εκτέλεση του Grandland X. Σε όλο το μήκος του ταμπλό έχεις να κάνεις με μαλακό, αφρώδες ακριβό υλικό που πιθανότατα θα συναντούσες σε ένα αυτοκίνητο μεγαλύτερης και ακριβότερης κατηγορίας. Τα προσεγμένα υλικά αλλά και η σωστή συναρμογή τους σε κάνουν να νιώθεις όμορφα στην καμπίνα του Renault. Κάτι βέβαια που ισχύει και στο φιλόξενο εσωτερικό του Opel. Στους χώρους επιβατών υπάρχει ισοπαλία, με έναν ελαφρύ αέρα ευρυχωρίας για τα πόδια των πίσω επιβατών να πηγαίνει στο Γάλλο της παρέας. Πολύ καλά νέα υπάρχουν και στις ανοιχτές θήκες για μικροπράγματα, με το Opel να δείχνει λίγο πιο πρακτικό και πιο εύκολο στο να βολευτείς, χωρίς αυτό να σημαίνει πως το Renault υστερεί. Στους χώρους αποσκευών υπερτερεί οριακά το Kadjar (527 έναντι 514 λίτρων), το οποίο μάλιστα προσφέρει και ένα πρακτικό χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Το Grandland X υιοθετεί πιο συμβατικές φόρμες στην καμπίνα, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα αλλά και στο πρακτικό σκέλος. Και οι δυο θέσεις οδήγησης ικανοποιούν τον χρήστη ανεξαρτήτως αναστήματος. Η νέα κεντρική κονσόλα του Kadjar προσφέρει δυνατότητα ενσωμάτωσης ενός νέου συστήματος infotainment με ευκρινή οθόνη αφής 7 ιντσών.

Η τιμή του Kadjar 1.3 των 140 ίππων ξεκινάει από τα 19.790 ευρώ με πολύ καλό στάνταρ εξοπλισμό ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, κλιματισμό, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, ραδιο-CD με Bluetooth και θύρες USB και Aux κλπ. Η βασική έκδοση του Grandland X 1.2 T των 130 ίππων ξεκινά από τα 21.450 ευρώ και περιλαμβάνει στο στάνταρ εξοπλισμό 6 αερόσακους, ESP με hill holder, σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηλεκτρικό χειρόφρενο, προβολείς ομίχλης, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Ποιοτικά τα δύο εσωτερικά, με γενναίους χώρους και όλα τα σύγχρονα κομφόρ σε επίπεδο συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας
Κινητήρες-κιβώτια
Ο βενζινοκινητήρας 1.2 τούρμπο του Group PSA με τους 3 κυλίνδρους, τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου, τους 130 ίππους και τα 23,4 kgm ροπής από χαμηλά, αποτελεί μια υπολογίσιμη μονάδα η οποία έχει ξελασπώσει σε πολλά μοντέλα στο γαλλικό όμιλο. Το σύνολο παρουσιάζεται πολιτισμένο με διακεκριμένη ελαστικότητα και όρεξη να κινήσει εύκολα το μεγαλόσχημο αμάξωμα του Grandland X. Παρότι δεν σου πάει η καρδιά να τον «πατήσεις στο λαιμό» εξαντλώντας τα όρια περιστροφής του, είναι ικανός και πρόθυμος, αλλά το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να εκμεταλλευτείς τα αποθέματα ροπής του. Εμείς πάντως θα δώσουμε ψήφο εμπιστοσύνης στο 4κύλινδρο διαμάντι της Renault με 1,3 λίτρα και 140 ίππους. Η κατά 10 ίππους μεγαλύτερη ισχύς του μαζί με τον επιπλέον κύλινδρο αλλά και τη ροπή των 24,5 kgm, του χαρίζουν το προβάδισμα σε ελαστικότητα και επιδόσεις, αλλά και σε πολιτισμένη λειτουργία. Στον τομέα της κατανάλωσης, σε νορμάλ ρυθμούς κίνησης και τα δυο αυτοκίνητα εμφανίζουν τιμές οι οποίες βρίσκονται κάτω από τα 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Βέβαια εάν το παρακάνεις με το γκάζι και θελήσεις να υπερβείς τα εσκαμμένα οδηγώντας αντικοινωνικά, εύκολα μπορείς να δεις 10-11 λίτρα. Κανένα παράπονο δεν έχουμε και από τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων έξι σχέσεων των δυο SUV, ενώ να θυμίσουμε πως διατίθενται προαιρετικά και με αυτόματα κιβώτια, για όσους επιθυμούν λιγότερη συμμετοχή κατά την οδήγηση.

Οδηγώντας
Αυτό που εντυπωσιάζει στο Kadjar είναι η εξαιρετική ποιότητα κύλισης και η άνεση που προσφέρει με τα δεδομένα των αυτοκινήτων ελεύθερου χρόνου, απορροφώντας αποτελεσματικά το «ανάγλυφο» του οδοστρώματος. Η εμπειρία των Γάλλων σ' αυτόν τον τομέα τους δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουν ταυτόχρονα και μια πολύ καλή οδική συμπεριφορά, απολύτως προβλέψιμη, χωρίς απότομες μεταφορές βάρους ή άτσαλες αντιδράσεις παρά το ψηλό κέντρο βάρους του αυτοκινήτου. Το πάτημα του Renault δείχνει ακόμη πιο ραφιναρισμένο και προσηλωμένο να διατηρήσει ξεκούραστους τους επιβάτες ακόμη και σε μακρινό ταξίδι σε σχέση με το τι κάνει το Grandland X, το οποίο επίσης βρίσκεται πολύ κοντά σε επίπεδο άνεσης, κύλισης και ηχομόνωσης. Προφανώς λόγω του ύψους του, το Kadjar παρουσιάζει μεγαλύτερες κλίσεις στις στροφές συγκριτικά με τον αντίπαλό του, χωρίς όμως αυτές να επηρεάζουν την τροχιά του, η οποία ανοίγει προοδευτικά στην πίεση, χάρη στο σωστό κράτημα αλλά και το ιδανικό «ζύγισμα» του γαλλικού αυτοκινήτου. Το Grandland X κάθε άλλο παρά κομπάρσος αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση και στην καμπίνα του θα παραμείνεις ήρεμος και ασφαλής ακόμη και μετά από χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης, η μόνωση και η εξαιρετική λειτουργία της ανάρτησης δεν διαταράσσονται από τα ελάχιστα ντεσιμπέλ που περνούν μετά βίας στο εσωτερικό. Η διαφορά μεταξύ των δυο έγκειται στο γεγονός πως το Kadjar δείχνει να διαθέτει μεγαλύτερο «βάθος» τόσο στο επίπεδο της προσφερόμενης άνεσης όσο και στην πιο «ψαγμένη» συμπεριφορά. Τα συστήματα διεύθυνσης και των δύο, χωρίς να διεκδικούν παράσημα σε επίπεδο ακρίβειας ή αίσθησης, επιτελούν επιτυχώς το ρόλο τους, συμβαδίζοντας με το οικογενειακό ύφος των κατασκευών. Τα φρένα τους στέκονται επίσης στο ύψος των περιστάσεων.
Στο δρόμο το Kadjar δείχνει περισσότερο «ψαγμένο» από τον αντίπαλό του, τόσο σε άνεση όσο και σε οδική συμπεριφορά
Συμπέρασμα
Με ορθολογικά κριτήρια το Renault Kadjar κερδίζει την παρτίδα, διαθέτοντας πιο πειστικές απαντήσεις στους τομείς που «καίνε» περισσότερο στα σύγχρονα SUV. Πιο ευρύχωρο, πιο πρακτικό, με καλύτερο κινητήρα και χαμηλότερη τιμή αγοράς στη βασική έκδοση, καταφέρνει να κόβει οριακά πρώτο το νήμα στην τελική αξιολόγηση, απέναντι στο καλύτερο και περισσότερο ολοκληρωμένο Opel των τελευταίων ετών.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ GRANDLAND X ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Εργονομία
- Πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό
ΤΟ KADJAR ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Ποιότητα κύλισης
- Κινητήρα
- Τιμή πρώτης έκδοσης

  UP