ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -B-

Citroen C3 1.2 PureTech 110 - Hyundai i20 1.0T 100

Αποκλίνουσα σύγκλιση...         ..:: Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2020 ::..

Tο C3 με τις πατροπαράδοτες αξίες και υψηλή αισθητική συναντά σε ένα ενδιαφέρον τετ α τετ τον εξ Ανατολών ισορροπιστή, το i20, που τελικά προσεγγίζει από διαφορετική οπτική τις ανάγκες των αγοραστών της -ιδιαίτερα πολυσυλλεκτικής κατηγορίας των σούπερ μίνι

Επάνω στο ίδιο θέμα έχουμε διαφορετικές προσεγγίσεις, προτού φθάσουμε σε οποιοδήποτε αποτέλεσμα. Η επιλογή κριτηρίων στη μικρή κατηγορία αυτοκινήτων είναι τόσο ρευστή που θα μπορούσε κυριολεκτικά η τελική επιλογή να κριθεί από αστάθμητους παράγοντες. Το C3 προσθέτει μια διαφορετική οπτική με μια εντελώς διαφορετική φιλοσοφία στην κατηγορία. Τα "airbumps" είναι must, εάν δεν το αποκτήσεις με αυτά, προφανώς κάτι λάθος έχεις κάνει. Οι άπειροι διαφορετικοί συνδυασμοί χρωμάτων αμαξώματος και οροφής, μαζί με τέσσερα διαφορετικά εσωτερικά, σίγουρα σε κάνουν να νιώσεις ήσυχος ότι θα βρεις κάτι που θα σου αρέσει και θα σε εκφράζεις. Συνολικά, η σχεδίαση (εντός εκτός) του C3 συγκαταλέγεται στα εκ προοιμίου ατού, στην περίπτωσή μας, σίγουρα κάτι περισσότερο έχει να πει σε σχέση με τον «άχρωμο» σχεδιαστικά αντίπαλό του, το i20, παρ' ότι και αυτό είναι σύγχρονο.

Εσωτερικά
Εκείνοι που επιλέγουν αυτοκίνητο από μέσα προς τα έξω, μπορούν ήδη να χαμογελούν. Και τα δυο αυτοκίνητα διαθέτουν αρκετά προσεγμένα εσωτερικά, έτοιμα να φιλοξενήσουν με υψηλή ποιότητα παραμονής τους επιβάτες τους. Σε ότι αφορά στην ποιότητα των υλικών και τη συναρμογή, το i20 προηγείται ξεκάθαρα, επιλέγοντας μαλακής αφής υλικά σε αντίθεση με τα σκληρά πλαστικά που υιοθετεί παντού στην καμπίνα του το C3. Εργονομικά έχουμε ισοπαλία, αφού αμφότερα δεν θα βάλουν δύσκολα στο χρήστη τους. Τις περισσότερες θήκες για μικροαντικείμενα και μάλιστα πιο ευμεγέθεις προσφέρει το Hyundai, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως το Citroen υστερεί στο συγκεκριμένο τομέα. Στο νευραλγικό τομέα των χώρων και τα δυο σούπερ μίνι τα καταφέρνουν περίφημα, αφού τοποθετούνται άνω του μέσου όρου στην κατηγορία τους, χωρίς κανένα από τα δύο να ξεχωρίζει έναντι του άλλου. Αυτό δεν ισχύει στους χώρους αποσκευών, με το Hyundai να παίρνει κεφάλι (326 λίτρα, έναντι 300), κάτι που οφείλεται και στο γεγονός ότι, αντί για την κλασική ρεζέρβα, διαθέτει κιτ επισκευής ελαστικού.

Το C3 των 110 ίππων ξεκινά από τα 15.540 ευρώ προσφέροντας πλούσιο πακέτο εξοπλισμού, το οποίο μεταξύ άλλων περιλαμβάνει, ESP, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, cruise control, σύστημα προειδοποίησης ακούσιας αλλαγής λωρίδας, σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, σύστημα προσαρμογής ταχύτητας μέσω του ρυθμιστή ταχύτητας, σύστημα ειδοποίησης ξεκούρασης οδηγού, φώτα ημέρας τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, αυτόματο κλιματισμό, ηχοσύστημα με 6 ηχεία, έγχρωμη οθόνη αφής 7'', λειτουργία Mirror Screen, Bluetooth και θύρα USB, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς, θερμαινόμενους και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς 16 ιντσών. To i20 των 100 ίππων ξεκινά (με την έκπτωση που ισχύει αυτήν την εποχή) από τα 13.390 ευρώ υιοθετώντας λιγότερο πλούσιο, αλλά αρκετά πλήρες επίπεδο στάνταρ εξοπλισμού, το οποίο συμπεριλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε δρόμο με κλίση, σύστημα ανίχνευσης πίεσης ελαστικών, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, θύρες σύνδεσης Aux-in και USB, έγχρωμη οθόνη αφής 5'' με Apple CarPlay και Android Auto, κλιματισμό, 4 ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, συναγερμό κ.α.
Καλαίσθητο, ευρύχωρο και με άποψη το εσωτερικό του C3, ποιοτικότερο όμως αποδεικνύεται το αντίστοιχο του i20
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2 PureTech του C3 αποδίδει 110 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Η ροπή των 20,9 kgm είναι υπεραρκετή για να κινήσει αρκετά σβέλτα το C3, ενώ παράλληλα διαθέτει κι ένα γοητευτικό ήχο, ακόμη και στις υψηλές στροφές. Η αραιή διάταξη του χειροκίνητου κιβωτίου (με μακριές διαδρομές στον επιλογέα) φροντίζει εκτός των άλλων και για την οικονομία καυσίμου (είδαμε 7,9 λίτρα στα 100 χλμ.). Ακόμη και κάτω από τις 2.000 στροφές ένα ευχάριστο σπρώξιμο σε ξεκολλά από κάθε περιττό «μεταλλικό πολτό» εμπρός σου, είτε κινείσαι σε ανηφόρα, είτε είσαι φορτωμένος, μάλιστα με οποιαδήποτε σχέση στο κιβώτιο. Η μεσαία περιοχή περιστροφής είναι η αγαπημένη του, γεγονός που στο κάνει ξεκάθαρο από την αρχή. Σίγουρα απέναντι στο μοτέρ του i20 δείχνει πιο γεμάτος, με ανάλογο βάθος, στοχεύοντας στα αποθέματα ισχύος και ροπής κι επιτυγχάνοντας εύκολη κίνηση παντού. Το κινητήριο σύνολο του ενός λίτρου του i20 από την άλλη (εδώ με 100 ίππους και 17,9 kgm ροπής), θα περίμενες να μένει συγκριτικά λίγο πιο πίσω, τόσο σε αποθέματα ισχύος και επιδόσεις, όσο και σε χαρακτηριστικά λειτουργίας. Κάτι τέτοιο όμως δεν συμβαίνει στην πράξη, αποδεικνύοντας την εξαιρετική δουλειά που έκαναν οι Κορεάτες. Στην αστική χρήση σου προσφέρει αρκετά χαρίσματα όπως γλυκό τράβηγμα, οικονομία (7,6 λίτρα) και γραμμικότητα που δύσκολα δεν θα αναγνωρίσεις. Για κάτι παραπάνω φυσικά σε επίπεδο επιδόσεων, υπάρχει και η έκδοση των 120 ίππων. Το κιβώτιο του δεν ενθουσιάζει, κουμπώνει όμως τις 5 σχέσεις ικανοποιητικά, ενώ η κλιμάκωσή του συμβάλλει επίσης στην περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.

Οδηγώντας
Το C3 διακρίνεται για την ποιότητα κύλισης όπως και την άνεση, η οποία είναι εκ των κορυφαίων στην κατηγορία, με εξαίρεση κάποια «χτυπήματα» σε εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Η ρύθμιση της ανάρτησης γέρνει προς την πλευρά της... ραστώνης, κάτι το οποίο μεταφράζεται σε αυξημένες κλίσεις του αμαξώματος, όχι μόνο στις στροφές, αλλά και κατά τη διαδικασία επιτάχυνσης-επιβράδυνσης. Το C3 δεν κλονίζεται όμως με φόρα στη στροφή, η προοδευτική αντίδραση αποτελεί τον κανόνα. Εννοείται πως δεν έχει υποδειγματική ακρίβεια σε συμπεριφορά ή σπορτίφ χαρακτήρα, ωστόσο το κολακεύει συνολικά η ομοιογένεια. Παρ' ότι το μοτέρ διαθέτει ψυχή και προσφέρει καλές επιδόσεις, η αγχολυτική φιλοσοφία του C3 δεν διαταράσσεται και στο τέλος σου αρέσει. Το σύστημα διεύθυνσης δεν αποσπά κάποιο θετικό σχόλιο σε αίσθηση και σε σαφήνεια, με το αντίστοιχο του i20 να τα πηγαίνει συγκριτικά λίγο καλύτερα. Το Citroen πάντως δείχνει να είναι αυτοκίνητο για όλες τις ώρες και για τα δυο φύλα.

Το Hyundai τί απαντά εν κινήσει στο ευρωπαϊκό κατεστημένο. Μεστό σε "feedback", με σημαντική βελτίωση σε όλους τους τομείς, ξεκάθαρα μπορεί να κοιτάξει στα μάτια τον αντίπαλό του. Κατ' αρχάς, διαθέτει ένα αρκετά άκαμπτο πάτωμα, ίσως για πρώτη φορά σε τέτοιο αξιέπαινο βαθμό στην ιστορία των μικρών κορεάτικων αυτοκινήτων. Κατά δεύτερο, διήνυσε τεράστιο βήμα προς τα εμπρός στους νευραλγικούς τομείς της μόνωσης της καμπίνας αλλά και του περιορισμού δυσάρεστων ήχων, τριγμών και όλων των ενοχλητικών στοιχείων που σου χαλάνε τη διάθεση σε ένα προσιτό οικονομικά αυτοκίνητο. Από εκεί και πέρα, προσφέρει μεγαλύτερη ευκολία οδήγησης, αλλά υπολείπεται σε επίπεδο χαρακτήρα. Κοινώς, τα κάνει όλα καλά χωρίς να ξεχωρίζει ιδιαίτερα κάπου. Ο συνδυασμός κινητήρα-κιβωτίου είναι εξαιρετικός, η πρόσφυση δεν χάνεται τόσο γρήγορα όπως παλιά, αλλά και πάλι κάτι λείπει για να έρθει η διάκριση...
Στο δρόμο το C3 παίρνει κεφάλι λόγω της γαλλικής ανάρτησης και του ευρωπαϊκού χαρακτήρα
Συμπέρασμα
Η φράση «νικητές και ηττημένοι» σε μια κλάση που σφύζει από εξαιρετικές πλέον επιλογές, μοιάζει πια σαν ασπρόμαυρη ξεθωριασμένη καρτ ποστάλ. Ωστόσο, μπορούμε να ξεχωρίσουμε αυτοκινητικές ιδιοσυγκρασίες οι οποίες μας ταιριάζουν περισσότερο, χωρίς να απορρίπτουμε τις υπόλοιπες (δεν αποτελεί υπεκφυγή ούτε διπλωματία αυτό). Υπό αυτό το πρίσμα, το Citroen μας κλείνει το μάτι κυρίως λόγω του έντονου στιλιστικού αποτυπώματος το οποίο δεν περνά απαρατήρητο, ενώ ταυτόχρονα ποντάρει πολλά στη γαλλική καταγωγή σε πεδία αξιολόγησης όπως είναι η άνεση. Καλοβλέπει επίσης το ρόλο του μοναδικού (οικογενειακού) αυτοκινήτου σε μια νεοσύστατη οικογένεια. Το Hyundai στον αντίποδα είναι ιδανικό για όσους δεν τάσσονται σε κατασκευαστικές «σχολές», επιθυμούν χαμηλούς τόνους και δεν... το ψάχνουν ιδιαίτερα. Βέβαια τώρα που το κορεάτικο προϊόν είναι πραγματικά καλό, χάθηκε -έως ένα βαθμό, γιατί διαφορά υπάρχει ακόμα υπέρ του- και το πάλαι ποτέ πλεονέκτημα της σημαντικά χαμηλότερης τιμής συγκριτικά με τον ανταγωνισμό.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ C3 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Προσωπικότητα
- Οδηγικό χαρακτήρα
- Άνεση
- Εξοπλισμό
ΤΟ i20 ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Υλικά εσωτερικού
- Ευκολία χρήσης
- Χωρητικότητα χώρου αποσκευών
- Τιμή εκκίνησης

  UP