ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100 PS - Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 PS

Ντέρμπι         ..:: Σαββάτο, 30 Νοεμβρίου 2019 ::..

Δυο από τα πιο "fun to drive" crossover της κατηγορίας B διασταυρώνουν απευθείας τα ξίφη τους και προσπαθούν μέχρι τέλους να κλέψουν την καρδιά των υποψήφιων αγοραστών, το καθένα με το δικό του ξεχωριστό τρόπο

Τα επονομαζόμενα "crossover" αποτελούν στην ουσία 5θυρα υπερυψωμένα (αλλά όχι υπερβολικά) αυτοκίνητα, με κίνηση στους δύο τροχούς και καλή εκμετάλλευση χώρων. Είναι μια κατηγορία που προσελκύει όλο και περισσότερους καταναλωτές σε ολόκληρη την Ευρώπη μαζί με τα "SUV", παραπλήσιας φιλοσοφίας αυτοκίνητα με πιο «περιπετειώδη» χαρακτήρα και πιο "off road" σχήμα, μερικές φορές και με τετρακίνητες εκδόσεις πλάι στις δικίνητες. Δεν είναι, λοιπόν, περίεργο που όλοι οι κατασκευαστές προσπαθούν να έχουν παρουσία στην κατηγορία, ιδιαίτερα στις πιο μικρές υποκατηγορίες της. Είτε είναι Ευρωπαίοι, είτε Ιάπωνες, είτε Κορεάτες η συνταγή διαθέτει ουσιαστικά παρόμοια συστατικά ή σχεδόν παρόμοια. Οι Κορεάτες και δη οι συγκεκριμένοι της Kia έχουν επενδύσει τεράστια ποσά για να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο στην αυτοκινητική σκηνή τα προσεχή χρόνια, χωρίς να θυσιάσουν βέβαια το πάλαι ποτέ προνόμιο της συμφέρουσας σχέσης μεταξύ αξίας και τιμής. Απέναντι στο Stonic υπάρχει η υπερυψωμένη εκδοχή του Fiesta, η οποία έχει διατηρήσει όλα τα θετικά της «κανονικής» έκδοσης, εμπλουτίζοντάς τη με δυνατότητες κίνησης και σε λίγο πιο ανώμαλες επιφάνειες από την ομαλή άσφαλτο.

Εσωτερικά
Το εσωτερικό του Fiesta Active είναι πολύ προσεγμένο και δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Σε επίπεδο ποιότητας υλικών στο μεγαλύτερο μέρος του ταμπλό υπερέχει του Stonic, χάρη στη χρήση μαλακών υλικών σε σχέση με τα σκληρά που χρησιμοποιεί το Kia. Το τελευταίο όμως απαντά με μεγαλύτερους χώρους επιβατών (και πλάτος καμπίνας), όπως επίσης και περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους εμπρός, γεγονός που τονίζει περισσότερο τον εκδρομικό του χαρακτήρα. Το θετικό βέβαια για το Ford είναι πως προσφέρεται από την πλούσια έκδοση Active 2, η οποία έχει πληρέστατο πακέτο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης, καθώς και διευρυμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας μέσω του συστήματος πολυμέσων SYNC3. Το Active διαθέτει τρία διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης -Eco, Normal και Slippery- τα οποία επεμβαίνουν στον κινητήρα αλλά και στις ρυθμίσεις των συστημάτων ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας. Σε ό,τι αφορά τα τελευταία, η μεταβολή αφορά τον βαθμό παρεμβατικότητας και όχι τη βελτίωση της κατανομής της ροπής στους κινητήριους τροχούς.

Το Fiesta Active 1.0 ξεκινά από τα 17.295 ευρώ και στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται, 6 αερόσακοι, κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου 17'', ηχοσύστημα, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA), σύστημα προειδοποίησης διατήρησης λωρίδας (LDW), ενεργό σύστημα περιορισμού της ταχύτητας (ASLD), υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα (HSA), ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC) και πολλά άλλα. Καλά εξοπλισμένο εμφανίζεται και το Kia, όχι όμως όσο το Ford, στην πρώτη τουλάχιστον διαθέσιμη έκδοση. Το Stonic ξεκινά από τα 16.890 ευρώ (με την πρόσφατη προσφορά που ισχύει) περιλαμβάνοντας στον βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων, 6 αερόσακους, ESP, σύστημα υποβοήθησης πέδησης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ηλεκτρικές ευκολίες για παράθυρα, καθρέφτες και κλειδαριές, θύρα USB, συμβατότητα Apple Carplay και Android Auto, κλιματισμό, ηχοσύστημα, ράγες οροφής, ζάντες αλουμινίου, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης και συναγερμό. Σημειώνουμε επίσης ότι το Fiesta Active καλύπτεται από 8ετή εργοστασιακή εγγύηση και το Stonic από 7ετή, άρα βρίσκονται και τα δύο αρκετά πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας σ' αυτόν τον τομέα.
Μαλακότερα υλικά στο ταμπλό του Ford, μεγαλύτεροι χώροι και πρακτικότητα στο αντίστοιχο του Kia
Κινητήρες-κιβώτια
Ο 3κύλινδρος 1.000άρης κινητήρας τούρμπο βενζίνης (Ecoboost) των 100 ίππων του Fiesta Active κινεί σβέλτα το αυτοκίνητο, χωρίς μάλιστα να χρειάζεται συχνή προσφυγή στον σαφή επιλογέα του θετικού κιβωτίου έξι σχέσεων. Τα 17,3 kgm στις 1.600 σ.α.λ., προσφέρουν ιδανική ελαστικότητα εντός πόλης, ενώ ο κινητήρας του Fiesta Active αποδεικνύεται στην πράξη πιο ήσυχος και πιο πολιτισμένος από τον αντίπαλό του, όπως και να χρησιμοποιηθεί. Βέβαια, το επίσης 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο χιλιάρι σύνολο του Stonic είναι ισχυρότερο (120 ίπποι και 17,5 kgm ροπής), υπερέχοντας φυσιολογικά σε «ζωντάνια» και επιδόσεις, τα οποία συνοδεύονται βέβαια με περισσότερο θόρυβο στην καμπίνα συγκριτικά με το Fiesta Active. Το κιβώτιο του Κορεάτη επίσης κουμπώνει καλά τις έξι σχέσεις, ενώ σε επίπεδο κατανάλωσης, οι δυο βενζινοκίνητοι ανταγωνιστές έκαψαν κατά μέσο όρο στη δοκιμή μας γύρω στα 8 λίτρα/100 χλμ.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το μπροστινό σύστημα του Fiesta Active σε βάζει μεμιάς στην πρίζα για να κινηθείς σβέλτα. Εκεί που ορίζεις τη γραμμή με το σύστημα διεύθυνσης εκεί πηγαίνει, με πειθήνια υπακοή που σε κάνει να χαμογελάς, ξεχνώντας μάλιστα το μπόι του μικρού crossover. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης είναι μελετημένη, όπως επίσης και η ηχομόνωση. Εκεί που λες πως το Ford εκ παράδοσης θα επικρατήσει ακόμη μια φορά στο συγκεκριμένο τομέα, μπαίνεις στη θέση οδήγησης του Stonic και ξαναθυμάσαι πως πρόκειται για ένα από τα πιο άμεσα και ικανά αυτοκίνητα στην κατηγορία. Η ανάρτηση έχει σφιχτή ρύθμιση, το τιμόνι είναι γρήγορο ενώ το γεροδεμένο πλαίσιο αντιδρά με όρεξη στις αλλαγές πορείας, χωρίς ενοχλητικές κλίσεις αμαξώματος στις στροφές. Το σύστημα διεύθυνσης κινείται στο ίδιο μήκος κύματος, όντας πρόθυμο να ακολουθήσει τις εντολές σου. Τα συστήματα πέδησης ικανοποιούν και στα δυο B-crossover, αλλά εκείνο του Ford να κουράστηκε ταχύτερα στην καθιερωμένη κατάβαση της Πάρνηθας. Στο τέλος της ημέρας, ο συνδυασμός (άνεση-κράτημα) του Fiesta Active ταιριάζει περισσότερο όχι μόνο στη ψυχοσύνθεσή σου, αλλά πολύ περισσότερο σε τέτοιου είδους κατασκευές που απαιτείται να μην αφήνουν σε δεύτερη μοίρα την άνεση σε κάθε οδόστρωμα.
Εξαιρετικά και ενδιαφέροντα στο δρόμο και τα δυο, με τη ζυγαριά να γέρνει στα σημεία προς το Fiesta Active
Συμπέρασμα
Η αναμέτρηση είναι κυριολεκτικά αμφίρροπη και δεν ξεκαθαρίζει ούτε από τις σχεδόν παραπλήσιες τιμές κτήσης. Το Stonic είναι πιο κοντά στο στόχο του ολοκληρωμένου μικρού crossover, με μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους, χρηστικότητα, αυθύπαρκτη προσωπικότητα σχεδιαστικά αλλά και ισχυρότερο κινητήρα. Από την άλλη όμως, δεν μπορείς να παραβλέψεις τη μηχανολογική σπουδή του πανέμορφου εξωτερικά Fiesta Active, το οποίο δεν επηρεάστηκε σε επίπεδο δυναμικών χαρακτηριστικών, παρά το ύψος που το χωρίζει από το έδαφος, συγκριτικά με ένα οποιοδήποτε Fiesta. Παρουσιάζεται πιο άνετο στο δρόμο από τον αντίπαλό του, με πλουσιότερο εξοπλισμό και πιο ήσυχο κινητήρα. Η απόφαση λοιπόν, δική σας.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ FIESTA ACTIVE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Εξοπλισμό
- Πολιτισμένη λειτουργία κινητήρα
ΤΟ STONIC ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Χώρους
- Πρακτικότητα
- Δύναμη κινητήρα

  UP