ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Kia Ceed 1.0 T - Toyota Corolla 1.2 T

Ευχαρίστηση ή αγχολυτικό;         ..:: Σαββάτο, 31 Αυγούστου 2019 ::..

Η νέα Corolla ήρθε με όλες τις περγαμηνές της μάρκας και του συγκεκριμένου ονόματος για να επαναλάβει την επιτυχία τους και σίγουρα ένα από τα πρώτα εμπόδια που θα συναντήσει στην πορεία προς την κορυφή είναι το αξιόλογο Ceed, που διεκδικεί με αξιώσεις μια θέση ανάμεσα στα κορυφαία της κατηγορίας

Το όνομα της Corolla αποδεικνύεται λίρα εκατό στο πέρασμα του χρόνου, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα, που ούτε το λογότυπο Auris μπόρεσε να επικρατήσει στη μεταξύ τους άμεση σύγκριση. Η ιαπωνική φίρμα, λοιπόν, επιστρέφει στα «πάτρια εδάφη», με ένα όνομα πιο γνωστό ίσως ακόμη κι από το ίδιο το όνομα της μάρκας, το οποίο παντρεύει τις παραδοσιακές αρχές της Toyota με τον εκσυγχρονισμό ή, καλύτερα, την εναρμόνιση στη νέα ψηφιακή εποχή. Απέναντί του επιλέξαμε ένα από τα καλύτερα μικρομεσαία οικογενειακά, προερχόμενο επίσης από την Ασία, το Ceed, που στη νέα γενιά του εξέπληξε κοινό και δημοσιογράφους με τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του, αλλά και την αξιομνημόνευτη οδηγοκεντρική στροφή του.

Εσωτερικά
Ο πήχης έχει ανέβει αρκετά ψηλά και στα δυο αυτοκίνητα σε ό,τι αφορά τη νέα εικόνα τους. Η ποιότητα υλικών και συναρμολόγησης είναι πολύ καλή και στα δυο, με την Corolla όμως να παίρνει προβάδισμα, αφού αποτελεί μια πιο εκλεπτυσμένη εκτέλεση, που παραπέμπει απευθείας σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε επίπεδο εργονομίας οι δυο μονομάχοι μας τα καταφέρνουν περίφημα, ενώ αντίστοιχα στην πρακτικότητα και στους χώρους η σκυτάλη πηγαίνει στο Kia, κυρίως λόγω του μεγαλύτερου «αέρα» που έχουν στη διάθεσή τους οι επιβάτες στο πίσω κάθισμα, αλλά και τα 34 παραπάνω λίτρα που χωράει ο χώρος αποσκευών σε σύγκριση με αυτόν της Corolla (395 αντί για 361). Με εξαίρεση όμως το χωροταξικό, η καμπίνα της Corolla κάνει τη διαφορά με ακριβότερα υλικά σε ταμπλό και πόρτες, συναρμογή για σεμινάριο και ακόμα πιο προσεγμένη ηχομόνωση.

Η Corolla 1.2T ξεκινά από τα 17.600 ευρώ και περιλαμβάνει στον εξοπλισμό της ESP με hill holder ESP με hill holder, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, 7 αερόσακους, αλλά και τα απαραίτητα σύγχρονα συστήματα ασφάλειας (σύστημα ανίχνευσης εμποδίων και πεζών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας σύστημα αναγνώρισης σήματα κυκλοφορίας), προσαρμοζόμενο cruise control, αυτόματα φώτα, ηχοσύστημα με θύρα USB, Bluetooth και χειριστήρια στο τιμόνι κλπ. Δεν υπάρχει όμως ρεζέρβα. Η Toyota προσφέρει 6ετή εργοστασιακή εγγύηση. Η τιμή του Ceed 1.0 T-GDi των 120 ίππων ξεκινά από τα 16.890 ευρώ και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων στον πλούσιο εξοπλισμό του ESP με hill holder, σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος στην πόλη, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης μετωπικής σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου απόσπασης προσοχής, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς καθρέφτες, cruise control, αυτόματα φώτα (συμπεριλαμβάνοντας και τους προβολείς), υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με θύρες USB και Aux, Bluetooth με δυνατότητα streaming και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών. Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται ρεζέρβα ανάγκης, ενώ καλύπτεται από 7ετή εργοστασιακή εγγύηση.
Προσεγμένα εσωτερικά, με την Corolla να υπερέχει σε ποιότητα και το Ceed σε χώρους
Κινητήρες-κιβώτια
Ο χιλιάρης 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο των 120 ίππων της Kia παρουσιάζεται εύστροφος και ζωντανός, με τη διαφορά εδώ πως νιώθει καλύτερα από τις 2.000 σ.α.λ. και πάνω, χωρίς βέβαια και το μοτέρ της Corolla με τη σειρά του να διακρίνεται στις χαμηλές στροφές λειτουργίας. Πιο ψηλά το σύνολο του Ceed δείχνει πιο ζωντανό, με πιο μεστό τράβηγμα αλλά και μεγαλύτερο θόρυβο. Λες και πρόκειται για διαφορετική φιλοσοφία, που προάγει τις επιδόσεις και το νεύρο, σε πλήρη αντιδιαστολή με τον 4κύλινδρο κινητήρα 1.2 των 116 ίππων της Toyota που είναι τόσο ομαλός και μεταξένιος σε λειτουργία, που αμφιβάλλεις αν ισχύουν στην πράξη οι προδιαγραφές του. Κάτι βέβαια που δεν ισχύει, αφού κάτω από την παραπλανητική γραμμικότητα μπορείς να κινηθείς σβέλτα μαζεύοντας χιλιόμετρα στον ανοιχτό δρόμο. Σε συνδυασμό με την κορυφαία ηχομόνωση, στο φανάρι θαρρείς πως έχει σβήσει, αφού δεν τον ακούς καν και μόνο αν κοιτάξεις το στροφόμετρο βεβαιώνεσαι πως τελικά δουλεύει. Στα μείον του η απουσία συστήματος start/stop κάτι όμως που δεν επιβαρύνει πολύ την μέση κατανάλωση των 7,8 λίτρων (το Ceed χρειάστηκε αντίστοιχα 8 λίτρα). Με τα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων έξι σχέσεων δεν είχαμε παράπονο ούτε σε επίπεδο κλιμάκωσης ούτε σε επίπεδο επιλογέα, δείξαμε όμως ξεκάθαρα την προτίμησή μας στο βελούδινο κούμπωμα «με τη σκέψη» του κιβωτίου της Corolla.

Οδηγώντας
Αναμφισβήτητα έχουμε να κάνουμε με δυο από τα πιο ικανά σε οδική συμπεριφορά μικρομεσαία οικογενειακά που έφτιαξε ποτέ η Άπω Ανατολή. Άκαμπτα πλαίσια, αναρτήσεις με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, σωστή γεωμετρία και πολλά άλλα συνθέτουν ένα ασφαλές και ευχάριστο προφίλ στο δρόμο. Από εκεί και πέρα βέβαια ξεκινούν οι διαφορές που διαχωρίζουν τα δυο αυτοκίνητα ή καλύτερα υποδεικνύουν τις δυο φιλοσοφίες που τα διέπουν. Για παράδειγμα, στο οδηγοκεντρικό σκέλος το Ceed προηγείται, αφού αφήνει εντονότερο το αποτύπωμα του στον οδηγό, με εφόδια το ταχύτερο τιμόνι με την καλύτερη αίσθηση (ακρίβεια διαθέτουν και τα δυο), αλλά και το πιο υπάκουο μπροστινό σύστημα όταν θέλεις να γνωρίζεις δικαιολογημένα περισσότερα για τις κινήσεις του αμαξώματος όταν πηγαίνεις γρήγορα. Όταν η βαρύτητα πέσει στο επίπεδο ραφιναρίσματος, τότε η Corolla κερδίζει εύκολα την παρτίδα με μια εξαιρετική σε λειτουργία ανάρτηση στον τομέα της άνεσης, χαμηλότερα επίπεδα θορύβου στο εσωτερικό, συνολικά μια περισσότερο εξευγενισμένη συμπεριφορά, η οποία προσφέρει καλύτερη ποιότητα παραμονής για τους επιβάτες. Μάλιστα, η Toyota το καταφέρνει χωρίς να ρίχνει στον Καιάδα τα δυναμικά χαρακτηριστικά, όπως έκανε παλαιότερα. Και στρίβει, και κρατάει, και φρενάρει πού καλά, απλώς δεν μεταδίδει επικοινωνιακά το τι πράττει. Δεν σε συναρπάζει, δεν αγαπά τις όποιες εκπλήξεις (θετικές-αρνητικές), σε γενικές γραμμές είναι αποτελεσματική δίχως να το διαλαλεί προσφέροντας κάποιου είδους συγκίνηση.
Στο δρόμο το Ceed προσεγγίζει τους ανήσυχους οδηγούς, ενώ η Corolla τους πιο κατασταλαγμένους και ήρεμους
Συμπέρασμα
Αν θεωρήσουμε ως χαρακτηριστικό πελάτη της κατηγορίας το μέσο οικογενειάρχη, θα δώσουμε το προβάδισμα στην Corolla, ένα αυτοκίνητο μελετημένο στο έπακρο, με ποιοτικά χαρακτηριστικά που ξεπερνούν τα δεδομένα της κατηγορίας, ακόμη και της ίδιας της τιμής του. Τεχνολογικά προικισμένη, ήσυχη και σταθερή, σου μεταδίδει αυτήν την απαράμιλλη γαλήνη πως όλα γίνονται με το σωστό τρόπο, με ασφάλεια και πραότητα, χωρίς κόπο και ιδρώτα. Με ελαφρά ποδωστήρια και επιλογέα βούτυρο, σε κάνει να την αγαπήσεις κι ας μην είσαι οπαδός της φίρμας. Από την άλλη πλευρά, δεν μπορεί και να αγνοήσει κανείς ως «οικογενειακές» αρετές τους μεγαλύτερους χώρους, αλλά και τη χαμηλότερη τιμή και τη μεγαλύτερη διάρκεια εγγύησης του Ceed, που είναι πιο «οδηγοκεντρικό» και θα συγκινήσει ίσως περισσότερο έναν πιο ενθουσιώδη οικογενειάρχη, ο οποίος δεν αρκείται απλώς στη μεταφορά των... οικογενειακών βαρών, αλλά απολαμβάνει και την οδήγηση.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
Η COROLLA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ποιότητα και συναρμογή εσωτερικού
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Ηχομόνωση
ΤΟ CEED ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Επικοινωνία με τον οδηγό
- Χώρους
- Τιμή
- Εργοστασιακή εγγύηση

  UP