ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -4x2-SUV-

Hyundai Kona 1.0T 120 HP - VW T-Cross 1.0 TSI 95 PS

Διαφορετικοί κόσμοι, ίδιος στόχος         ..:: Σαββάτο, 27 Ιουλίου 2019 ::..

Hyundai και VW καλούνται να ανταποκριθούν με τον καλύτερο τρόπο στις ανάγκες της εποχής, που θέλουν τα μικρά crossover της κατηγορίας B να πληθαίνουν ολοένα, καταλαμβάνοντας όλο και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη

Τα νέα T-Cross και Kona, εκτός του μεταξύ τους ανταγωνισμού για το ποιο από τα δυο είναι ικανότερο να ικανοποιήσει τις ανάγκες μιας μικρής οικογένειας που επιθυμεί ένα ημίψηλο αυτοκίνητο με αστικό και περιαστικό χαρακτήρα, είναι σίγουρο πως κλέβουν αρκετούς αγοραστές και μέσα στις ίδιες τις εταιρείες τους, αφού πολλοί υποψήφιοι ιδιοκτήτες είναι εκείνοι που θα τα προτιμήσουν έναντι των i20 και Polo αντίστοιχα. Σε ό,τι αφορά τις διαστάσεις και κυρίως στο εξωτερικό μήκος, το Kona είναι μεγαλύτερο αυτοκίνητο, κάτι που φαίνεται και διά γυμνού οφθαλμού και πιθανότατα να το έφερνε αντιμέτωπο ακόμη και με το μεγαλύτερο VW T-Roc. Σαφής καθίσταται επίσης η σχεδιαστική διαφοροποίησή του Κορεάτη συγκριτικά με το πιο τυπικό-κλασικό σχήμα του VW. Αλλά περί ορέξεως...

Εσωτερικά
Μπαίνοντας στο T-Cross αντικρίζεις την τυπική εικόνα των σύγχρονων μικρών VW. Η ψηλή θέση οδήγησης, ο αέρας πάνω από τα κεφάλια και η εν γένει χωροταξική διαμόρφωση ικανοποιούν, προσφέροντας παράλληλα ευελιξία στη φόρτωση αποσκευών. Σημαντικό ατού αποτελεί το συρόμενο κατά 14 εκατοστά πίσω κάθισμα με δυνατότητα αναδίπλωσης της πλάτης σε εντελώς οριζόντια θέση κατά 40:60. Ο χώρος αποσκευών κυμαίνεται μεταξύ 385 και 455 λίτρων, ανάλογα με τη θέση του καθίσματος. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, αλλά το πλαστικό στην επάνω επιφάνεια του ταμπλό είναι πολύ σκληρό. Το ίδιο ισχύει και στις επενδύσεις των θυρών, εκεί όπου δεν υπάρχει ούτε μία μικρή επιφάνεια με κάποιο υφασμάτινο διάκοσμο. Το Kona από την πλευρά του διαθέτει εφάμιλλους χώρους επιβατών στο εσωτερικό του, αντίστοιχη πρακτικότητα, με αρκετές θήκες μικροαντικειμένων, αλλά και επίσης σκληρά πλαστικά σε ταμπλό και πόρτες. Το Hyundai όμως συνολικά σου δείχνει ακόμα πιο καλοφτιαγμένο και με πιο γεροδεμένη συναρμολόγηση. Ο χώρος αποσκευών του έχει χωρητικότητα 361 λίτρων, είναι δηλαδή μικρότερος από τον αντίστοιχο του T-Cross.

Η τιμή του T-Cross ξεκινά από 17.400 ευρώ για το χιλιάρι TSI των 95 ίππων, με εξοπλισμό που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP με hill holder, σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, αναγνώρισης πεζών και αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα επιτήρησης τυφλών σημείων, ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, 6 αερόσακους, κλιματισμός ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενoυς και θερμαινόμενoυς καθρέφτες, αυτόματα φώτα, προβολείς ομίχλης με στατικό φωτισμό στροφής, περιοριστή ταχύτητας, κάμερα οπισθοπορείας, ζάντες αλουμινίου, υπολογιστή ταξιδιού, ραδιο-CD με έγχρωμη οθόνη αφής, 4 θύρες USB, χειριστήρια στο τιμόνι και συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto, ασύρματη φόρτιση κινητού τηλεφώνου, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σύστημα start-stop κλπ. Η τιμή του Kona ξεκινάει από 16.890 ευρώ με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP με hill holder, 6 αερόσακους, σύστημα ελέγχου κατάβασης, σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από λωρίδα κυκλοφορίας, σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, σύστημα προειδοποίησης απόσπασης προσοχής, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, αυτόματα φώτα, cruise control, ζάντες αλουμινίου, ηχοσύστημα με Bluetooth, θύρες USB και Aux και χειριστήρια στο τιμόνι, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Και φυσικά όπως για όλα τα Hyundai, στην τιμή του Kona συμπεριλαμβάνεται 5ετής εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων) και οδική βοήθεια.
Μεγάλοι χώροι εντός όπως και πρακτικότητα, τα πλαστικά είναι σκληρά και ο εξοπλισμός πλήρης
Κινητήρες-κιβώτια
Ο μικρός 3κύλινδρος χιλιάρης τούρμπο βενζινοκινητήρας TSI του T-Cross, έχει αποδείξει στην πράξη την ικανότητά του να κινεί ικανοποιητικά το T-Cross ακόμη και στην εισαγωγική έκδοση των 95 ίππων με τα πολιτισμένα χαρακτηριστικά και την ελαστικότητα, μαζί βέβαια με την οικονομία καυσίμου, ψηλά στη λίστα. Ωστόσο, το σύνολο που κλέβει τις εντυπώσεις σε επίπεδο απόδοσης είναι το επίσης 3κύλινδρο χιλιάρι της Hyundai με ισχύ 120 ίππων και μεγαλύτερο «βάθος» όσο ο ρυθμός περιστροφής αυξάνεται. Αρκεί να μην πέσουν αρκετά οι στροφές του κινητήρα γιατί τότε θα χρειαστεί να επιλέξεις μικρότερη σχέση στο 6άρι (το VW διαθέτει 5άρι) χειροκίνητο κιβώτιο με την σχετικά αραιή κλιμάκωση. Στην κατανάλωση, και δύο αυτοκίνητα χρειάστηκαν κατά μέσο όρο γύρω στα 9 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, τιμή που μπορεί βέβαια να αυξηθεί σημαντικά, όπως σε όλα τα τούρμπο, όταν οδηγούνται με το δεξί πόδι στο πάτωμα! Το μοτέρ του Kona ακούγεται περισσότερο από τον αντίπαλό του, αλλά σε αποζημιώνει με την ζωντάνια του στις μεσαίες κυρίως στροφές. Βεβαίως η VW προσφέρει για όσους επιθυμούν μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερες επιδόσεις τον ίδιο κινητήρα και σε έκδοση 115 ίππων, σ' αυτήν την περίπτωση όμως η τιμή αυξάνεται κατά περίπου 1.500 ευρώ και η διαφορά με το Kona μεγαλώνει.

Οδηγώντας
Στο δρόμο το μικρό crossover της VW ρίχνει το βάρος σε μεγαλύτερο βαθμό στην άνεση, με πιο ποιοτική κύλιση, καλύτερη απόσβεση σε εγκάρσιες ανωμαλίες και γενικότερα περισσότερη ησυχία αλλά και ενδοτικότητα. Η ομοιογένεια του σε κάνει να νιώθεις περισσότερο χαλαρός συγκριτικά με το αντίστοιχο συναίσθημα που βιώνεις στο Kona. Στην πόλη θα εκτιμήσεις την ευελιξία και το ελαφρύ τιμόνι του VW, με την τυπική αίσθηση που συναντάμε στα περισσότερα μοντέλα της φίρμας. Στην άλλη όχθη, το Kona αποδεικνύεται σαφώς πιο οδηγοκεντρικό, με μεγαλύτερη όρεξη να ακολουθήσει σβέλτα μια στριφτερή διαδρομή, καλύτερη αίσθηση και ακρίβεια στο σύστημα διεύθυνσης, καθώς επίσης και πιο αποτελεσματικό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση. Χωρίς να είναι πουθενά σπορ, είναι ικανότερο στο δρόμο από τον αντίπαλό του, χωρίς να υπολείπεται αισθητά σε επίπεδο άνεσης. Τα φρένα και των δυο αυτοκινήτων δεν μας δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα.
Το Kona προηγείται ξεκάθαρα στα δυναμικά χαρακτηριστικά, ενώ το T-Cross στην προσφερόμενη άνεση
Συμπέρασμα
Σίγουρα πρόκειται για δυο αξιόλογα crossover της Β κατηγορίας. Όποιο από τα δυο και να επιλέξετε δεν πρόκειται να βγείτε χαμένοι, αφού επιτελούν με επιτυχία το σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Από εκεί και πέρα, το T-Cross απευθύνεται σε πιο συνειδητοποιημένους αγοραστές, και δη πιστούς των γερμανικών μοντέλων της VW, οι οποίοι βλέπουν πιο σφαιρικά την απόκτηση ενός αυτοκινήτου (και υπολογίζουν και την καλή τιμή μεταπώλησης των VW). Εμείς θα ομολογήσουμε ότι αυτές τις μέρες που τα είχαμε στη διάθεσή μας, μας κέρδισε το πιο ευφάνταστο σχεδιαστικά, το πιο ενδιαφέρον οδηγικά, το πιο ισχυρό σε κινητήρα Kona, που προσφέρεται και σε χαμηλότερη τιμή...
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ KONA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Οδική συμπεριφορά
- Κινητήρα
- 6άρι κιβώτιο
- Διάρκεια εγγύησης
ΤΟ T-CROSS ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Ηχομόνωση
- Ποιότητα κύλισης
- Άνεση
- Πρακτικότητα
- Χώρο αποσκευών

  UP