ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΔΟΚΙΜΕΣ :: ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ :: :: κατηγορία -C-

Opel Astra 1.6 CDTI 110 - Renault Megane 1.5 dCi 110

Γαλλογερμανική διένεξη         ..:: Σαββάτο, 25 Μαϊου 2019 ::..

Το γερμανικό Astra συναντά το γαλλικό Megane σε μια αντιπαράθεση με αμφίρροπο αποτέλεσμα, όπου ο οικογενειακός χαρακτήρας αποτελεί βασικό κριτήριο προσέγγισης του υποψήφιου πελάτη, όπως και η οικονομία στη χρήση με δεδομένο ότι πρόκειται για τις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις των δύο μοντέλων

Τα Astra και Megane έχουν χαράξει παράλληλη πορεία όχι μόνο στον εμπορικό στίβο της ευρωπαϊκής αγοράς τις τελευταίες δεκαετίες, αλλά πολύ περισσότερο ως ονόματα ικανά να θέλξουν τον οικογενειάρχη, το καθένα με το δικό του τρόπο. Πρόκειται για δυο διαφορετικές κατασκευαστικές σχολές, οι οποίες φτάνουν στο ίδιο αποτέλεσμα με διαφορετικό τρόπο. Σίγουρα οι τελευταίες γενιές και των δυο μοντέλων πρόσθεσαν νεωτεριστικά στοιχεία στην σχεδίασή τους σε μια προσπάθεια να ρίξουν ηλικιακά τον μέσο όρο των αγοραστών τους.

Εσωτερικά
Και στις δυο περιπτώσεις τα εσωτερικά είναι πολύ προσεγμένα, με σύγχρονα στοιχεία και αρκετές πρακτικές λύσεις σε καθημερινό επίπεδο. Στο Astra η επιλογή των υλικών κατασκευής του εσωτερικού και η απτή ποιότητα δείχνει ένα κλικ καλύτερη από την ήδη αναβαθμισμένη του γαλλικού μοντέλου. Τα καθίσματα του Megane είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε να προσφέρουν καλή υποστήριξη στο σώμα, με αποτέλεσμα εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και αίσθησης. Το μικρομεσαίο Opel ήδη συμπεριλαμβανόταν στα ευρύχωρα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, έτσι σε επίπεδο χώρων για τους πίσω επιβάτες δεν αποτελεί έκπληξη ότι τα καταφέρνει λίγο καλύτερα από το Megane. Στους χώρους αποσκευών, προηγείται το γαλλικό αυτοκίνητο με 434 λίτρα έναντι 370 του Astra. Χώρους για μικροπράγματα έχουν και τα δυο, ενώ το σύστημα πολυμέσων του Megane απαιτεί μεγαλύτερη εξοικείωση από το αντίστοιχο του Astra.

Το Astra στην έκδοση πετρελαίου των 1,6 λίτρων με 110 ίππους ξεκινάει από 19.500 ευρώ. Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ζάντες αλουμινίου, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς ομίχλης, cruise control, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, υπολογιστή ταξιδιού, ηχοσύστημα με οθόνη αφής, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κ.α. Το Megane 1.5 dCi 110 ξεκινά από 20.890 ευρώ και περιλαμβάνει στο βασικό εξοπλισμό ESP, 6 αερόσακους, αυτόματο κλιματισμό, σύστημα start/stop, υπολογιστή ταξιδιού, cruise control, φώτα ομίχλης, ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, υποδοχή για MP3, σύστημα πλοήγησης, σύστημα ανοικτής συνομιλίας Bluetooth.
Στο δρόμο και τα δυο αυτοκίνητα αποδεικνύονται άνετα και ασφαλή, διαθέτοντας τα δικά τους ξεχωριστά χαρακτηριστικά
Κινητήρες-κιβώτια
Ο νέος εξαιρετικός ντίζελ 1.6 με τους 110 ίππους και τα 30,6 kgm ροπής του Astra μας εντυπωσίασε με το τράβηγμα από πολύ χαμηλά, την ελαστικότητα και την πολιτισμένη λειτουργία. Ένας κινητήρας ο οποίος μπορεί να κινήσει σβέλτα το αυτοκίνητο και με λίγο θόρυβο στο εσωτερικό χάρη και στην καλή ηχομόνωση. Απέναντι στο Megane δείχνει πιο σύγχρονος σε χαρακτηριστικά λειτουργίας κερδίζοντας εν τέλει την προτίμησή μας. Ικανοποιητικό είναι και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση σχέσεων και ικανοποιητική αίσθηση, αν και υπάρχει πάλι αυτή η λαστιχένια αίσθηση στις γρήγορες αλλαγές. Από την άλλη, ο γνώριμος δοκιμασμένος πετρελαιοκινητήρας 1.5 dCi της Renault αποδίδει επίσης 110 ίππους και σε κερδίζει μεμιάς με το γλυκό τράβηγμα αλλά και το ωφέλιμο εύρος. Στην κατανάλωση είδαμε γύρω στα 6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτή χρήση, την ίδια ώρα που το Astra ζήτησε γύρω στα 6,2. Στην πράξη δεν χρειάζεται να τον πιέζεις ψηλά, αφού η μέγιστη ροπή των 26,5 kgm κορυφώνεται μόλις στις 1.750 σ.α.λ. Δεν παρουσιάζει κενά στην απόδοση, είναι γραμμικός, περισσότερο όμως εστιασμένος στην ήρεμη χρήση απ' ότι στις επιδόσεις και την ψυχωμένη λειτουργία. Να προσθέσουμε εδώ, πως στο επόμενο διάστημα αναμένεται το Megane με τον αναβαθμισμένος με βάση τις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Blue dCi 1.5, που θα αποδίδει και 5 ίππους παραπάνω (115). Αλλά και από την πλευρά της Opel αναμένεται κάποια στιγμή αλλαγή του κινητήρα με τον νέο ντίζελ 1.5 BlueHDi του γκρουπ PSA, που επίσης ανταποκρίνεται στις νέες ευρωπαϊκές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.

Οδηγώντας
Το Megane σε κερδίζει μεμιάς με τη γαλλική άνεση. Ναι, είναι αυτή που σου μένει χαραγμένη στο υποσυνείδητο και κάνει το ελληνικό ανάγλυφο στο οδόστρωμα να μοιάζει με ευρωπαϊκού επιπέδου. Είναι, όπως αναμενόταν, πιο άνετο από το Astra, με μια απόκοσμη κύλιση που μόνο οι Γάλλοι θα μπορούσαν να προσφέρουν. Το Renault παράλληλα πατά με σιγουριά στην άσφαλτο, ώστε να «απομυθοποιεί» σχετικά σύντομα την επάρκεια ισχύος του πετρελαιοκινητήρα του. Το κράτημα είναι ιδανικό χωρίς υπερβολικές κλίσεις, συγχωρώντας ακόμη και εσκεμμένα λάθη μέσα στη στροφή. Σύστημα διεύθυνσης και φρένα ικανοποιούν, όπως αναμένεται από ένα Renault. Στο πιο ζωντανό από πλευράς κινητήρα Astra δεν εκπλήσσει το γεγονός ότι δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση και την πολιτισμένη συμπεριφορά γενικότερα και όχι στις οδηγικές ανησυχίες. Η ποιότητα κύλισης είναι τυπικά γερμανική, το πάτημα βαρύ, ενώ η άνεση -αν και δεν είναι γαλλική- είναι επίσης σε πολύ καλά επίπεδα. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής (σχεδόν αποστασιοποιημένη για τον ενθουσιώδη οδηγό), χωρίς απρόβλεπτες αντιδράσεις. Στην πίεση το αυτοκίνητο θα αργήσει να ανοίξει την τροχιά του ενώ όταν φτάσει εκεί, το κάνει προοδευτικά, ποντάρει στην ουδετερότητα και τον εύκολο έλεγχο, χωρίς φυσικά να μιλά στην καρδιά σου. Αποδεκτά σε απόδοση αποδείχτηκαν τα φρένα και ικανοποιητικό το τιμόνι με την «διαδικαστική» αίσθηση και επικοινωνία. Σαφώς λοιπόν το Megane δεν δυσκολεύτηκε να επικρατήσει στο νευραλγικό τομέα της οδικής συμπεριφοράς χωρίς όμως να ξεγράφουμε το πολύ καλό σε αποτελεσματικότητα Astra.
Στο εσωτερικό το Astra επικρατεί λόγω της γερμανικής ποιότητας, αλλά και των χώρων για τους πίσω επιβάτες
Συμπέρασμα
Και τα δυο ευρωπαϊκά μικρομεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα θα ικανοποιήσουν τις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας. Αρχίζουν βεβαίως να δείχνουν λίγο την ηλικία τους σε σχέση με τις νέες ελεύσεις στην κατηγορία, αλλά δεν παύουν να διαθέτουν το δικό τους κοινό που τα πιστεύει και τα επιλέγει. Η επιλογή ανάμεσα στα δυο είναι όντως δύσκολη, αφού ναι μεν το Megane εμφανίζει ένα πιο «ψαγμένο» μηχανολογικό υπόβαθρο σε ότι αφορά στην οδική συμπεριφορά και τη γαλλική άνεση από την ανάρτηση, ωστόσο, δεν μπορείς να υποτιμήσεις από την άλλη τη γερμανική σχολή, με όπλα της την πολύ καλή ποιότητα, την ασφάλεια και τους χώρους επιβατών, σε ένα σύγχρονο πακέτο μάλιστα που εν τέλει κοστίζει λιγότερο.
Γιάννης Τσιρογιάννης
φωτογραφίες: auto-internet
ΤΟ ASTRA ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Απτή ποιότητα
- Χώρους επιβατών
- Κινητήρα
- Τιμή πρώτης έκδοσης
ΤΟ MEGANE ΥΠΕΡΕΧΕΙ ΣΕ:

- Άνεση
- Οδική συμπεριφορά
- Χώρο αποσκευών

  UP